Wat maakt het uit? Waar ben je nou eigenlijk zo moeilijk over aan het doen? Laat eens los dat er van alles moet.Hammetime schreef:Het niet willen lopen aan de lijn blijft een issue. Benthe het tempo laten bepalen resulteert in een halve kilometer afleggen in een uur, waarbij ik steeds bij mensen voor de ramen sta met de kans dat ze op straat poept voor hun deur. Haar optillen helpt ook niet, dat vindt ze wel prima en ze leert er niks van behalve dat ze wel opgetild wordt als ze niet wil lopen. Ze komt voor me zitten en krabbelt aan mijn schenen ten teken van: 'til me maar op, want lopen vertik ik toch!' Ik kan haar dan evengoed het hele stuk dragen, dus voor Benthe is dat ook niet de juiste aanpak. Vandaag besloot ik maar om wederom de trainingsnoepjes (brokken van Frolic) in de strijd te gooien en dat werkte ditmaal wonderwel. Hoewel ik haar nog iets te vaak beloonde - ook om het bijten in de lijn af te leren, door haar een snoepje te geven nadat ze losliet - liep ze links naast me met slappe lijn en had weinig oog voor haar omgeving wat ik positief vind. Het lopen ging uitstekend zelfs totdat de snoepjes op waren en ze toch weer wat gefrustreerd raakte. Maar ditmaal kon ik het aardig temperen. Als ik nog wat meer snoep had meegenomen had ik de frustratiemomenten kunnen voorkomen.
Het is geen probleem, het is normaal puppy gedrag en een fase.
Je tilt haar op tot je de straat uit bent en laat haar dan naar huis lopen. Kleine stapjes. Ook vanaf de arm kan ze prima indrukken opdoen, ze hoeft niet ver of snel te lopen om moe te worden.
Ook opgetild willen worden is bij grote honden een fase. Zodra ze zwaarder wordt heeft ze daar vanzelf helemaal geen zin meer in.
Ik neem aan dat je haar net zo goed in het park/op de groenstrook of wat dan kan laten lopen in plaats van op de stoep als een puppydrolletje zo vreselijk is.
Ga je eens bezig houden met wat zij ziet, ruikt en interessant vindt.