Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel oude hond nog laten trimmen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Heel oude hond nog laten trimmen?

Ongelezen bericht door pepim »

Zouden jullie dat nog laten doen op bijvoorbeeld 14 jarige leeftijd? Ze heeft geen klitten en is nergens vervilt, maar zou het misschien toch wel fijn zijn om zo nog eens verzorgd te worden (nooit getrimd trouwens, altijd zelf gedaan)?
Ik ben ineens fan van trimmers :o :lol1: en natuurlijk wil ik mijn oudje niet tekort doen. Maar zou het niet veel te vermoeiend zijn? Ze loopt, weliswaar langzaam, toch wel drie kwartier in het eerste rondje. Ik vond het zomaar toch een vraagje waard :D
pepim
Zeer actief

Re: Heel oude hond nog laten trimmen?

Ok, dankjewel Tara, dan ga ik dat morgen even overleggen met de trimster :D
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als de trimmer voldoende pauze inlast (en dus het geheel aan behandeling langer duurt).. absoluut DOEN! ;-)

Suzanne
pepim
Zeer actief

Mies is een look-a-like golden retriever/nep golden. Haar vacht ziet er verder wel goed uit, omdat ik het bijhoud. Maar ik ben natuurlijk maar een amateurtje,
vandaar mijn vraag :D
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik lees geen reden om hem/haar te trimmen ;) Als je "Ik ben ineens fan van trimmers" niet meetelt dan, zoals ik doe.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Onlangs is Tiba van 13,5 jaar getrimd, nou ja, niet echt getrimd, want ze is kortharig. Maar lekker uitgeblazen en gewassen en geborsteld.
Ze is er ontzettend van opgeknapt, ik ga dit voortaan 2x per jaar laten doen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ik een oude hond moet trimmen doe ik dat heel rustig. als ze niet meer op tafel kunnen dan doen we het op de grond, wil de hond liggen dan gaat ze lekker liggen, wil ze zitten dan mag dat ook. ik trek er rustig 4 uur voor uit, las regelmatig pauzes in. nu trim ik niet voor mijn brood maar als hobby, dus ik kan dat ook.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds is doodgegaan met een stuk uit haar neus. Ze vond dat ze nog wel van de trimtafel kon springen. :hmmm:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

pepim schreef:Mies is een look-a-like golden retriever/nep golden. Haar vacht ziet er verder wel goed uit, omdat ik het bijhoud. Maar ik ben natuurlijk maar een amateurtje,

Als je het altijd zelf hebt gedaan, dan zou ik dat nu ook doen en haar niet 'belasten' met iets nieuws en uren staan.
Gewoon zelf steeds een stukje doen... ondertussen natuurlijks schandelijk verwennen omdat ze zo braaf is :I: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

onze bouvier, die 15 is geworden, ging ook nog tot het laatst naar de trimmer,
deze had ook nog een plukvacht, lichamelijk was zij wel in een goede conditie tot het eind, dat scheelt wel een hoop.
bij mijn trimmer destijds, mochten ze halverwege even los op een omheind grasveldje de benen strekken,
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb Puck, toen voor de laatste keer, ze was al ziek, juist door een trimmer laten plukken. Het was een stuk eigenwijs die hond, en plukken vond ze niet nodig. De laatste keer liet ze het heel makkelijk gebeuren, ik ben er wel bijgebleven. Het was wel een hond met een makkelijke plukvacht.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Boutje schreef:
pepim schreef:Mies is een look-a-like golden retriever/nep golden. Haar vacht ziet er verder wel goed uit, omdat ik het bijhoud. Maar ik ben natuurlijk maar een amateurtje,
Als je het altijd al zelf deed en ze nog nooit naar de trimster ging zou ik het gewoon lekker zelf doen.
Zeker omdat je schrijft dat haar vacht er eigenlijk gewoon goed uit ziet.
Dat dus. Mijn Goldens zijn altijd wel getrimd, maar de laatste jaren heb ik dat bij Miep fijn laten zitten. Als ik jou was zo ik het fijn zelf blijven doen :wink:
pepim
Zeer actief

Wat fijn alle reacties, dank jullie wel voor het meedenken :flower:
Ik hink nog steeds op twee gedachten, ik kan me in allebei vinden. Wel doen, want dat is fijn voor de hond en dat geloof ik nu ook zeker en een trimster kan het veel beter.
Dat is zeker waar.
Maar niet doen, omdat ze al zo oud is en niet gewend en ik het zelf bijhoud ook. Ik zat ineens te denken aan haar epilepsie, zou dat ook nog een trigger kunnen zijn?
ellen en de birmanen schreef:als ik een oude hond moet trimmen doe ik dat heel rustig. als ze niet meer op tafel kunnen dan doen we het op de grond, wil de hond liggen dan gaat ze lekker liggen, wil ze zitten dan mag dat ook. ik trek er rustig 4 uur voor uit, las regelmatig pauzes in. nu trim ik niet voor mijn brood maar als hobby, dus ik kan dat ook.
Als je bij mij in de buurt zou wonen, zou ik dat zeker ernstig overwegen. Je lijkt me een super trimmer voor honden :ok:
Helaas woon ik veel te ver uit je buurt, ik weet niet of hier trimmers in de buurt zijn die dat ook willen overwegen.
Op de tafel staan is voor haar geen optie, ze glijdt uit op gladde oppervlakken, daarom heb ik allemaal kleden in de huiskamer.

Misschien komt het ook omdat Moby nu wel naar de trimmer gaat en ik zie, hoe ongelofelijk zijn vachtje nu weer is. Dat gun ik Mies natuurlijk ook.
Tja, maar weer verder dubben dus.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Waarom niet even met de trimmer overleggen of heb je dat al gedaan? Als jij vertrouwen hebt in haar voorgestelde werkwijze dan zou ik het gewoon doen (ik zou er persoonlijk wel bij willen blijven om te bepalen wanneer het genoeg is), misschien vindt Mies het heerlijk met haar 'nieuwe' vacht straks.
pepim
Zeer actief

Kells schreef:Ja, alles wat afwijkt van de normale gang van zaken kan een aanval triggeren. Ik heb een epilepsielijder gehad.

Trimtafels hoeven niet glad te zijn, ik heb een rubber mat er op liggen dus uitglijden doen ze niet. (Ik trim trouwens al jaren niet meer, maar dat terzijde.) Grote honden deed ik ook wel op de vloer, maar fijn werken is dat niet. Naar mijn mening kun je het beter gewoon zelf blijven doen want jij kunt zeggen, nu een half uurtje en morgen weer verder. Een trimmer wil het karwei wel graag in 1 keer afmaken. Showen doe je met zo'n oudje niet meer en je gaf zelf al aan dat het klittenvrij houden geen probleem was. Dus?
Dat is het ook niet, maar ik zag ineens aan Moby hoe mooi zo'n vachtje kan worden.
En daarbij komt ook, dat hij van de trimbeurt heeft genoten. Maar inderdaad, ik moet doen wat het beste voor Mies is :D
Zamunda schreef:Waarom niet even met de trimmer overleggen of heb je dat al gedaan? Als jij vertrouwen hebt in haar voorgestelde werkwijze dan zou ik het gewoon doen (ik zou er persoonlijk wel bij willen blijven om te bepalen wanneer het genoeg is), misschien vindt Mies het heerlijk met haar 'nieuwe' vacht straks.
Nee, ik heb nog niet overlegd, al was ik dat wel van plan. Ik vind het lastig, ik wil het altijd goed doen, maar daar komt meestal niet veel van terecht :o

Vervelend, dat 'wel niet, wel niet' :oohja:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Trimsalon bellen, uitleg geven, uitleg krijgen, naar trimsalon rijden, kijken hoe hond reageert en op basis daarvan doorgaan of laten.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
pepim
Zeer actief

Dat is het ook Shibby :mrgreen:
Maar ik merk, dat ik me toch zorgen maak om een eventuele trigger voor haar epilepsie.
~Suzanne~
Zeer actief

pepim schreef:Wat fijn alle reacties, dank jullie wel voor het meedenken :flower:
Ik hink nog steeds op twee gedachten, ik kan me in allebei vinden. Wel doen, want dat is fijn voor de hond en dat geloof ik nu ook zeker en een trimster kan het veel beter.
Dat is zeker waar.
Maar niet doen, omdat ze al zo oud is en niet gewend en ik het zelf bijhoud ook. Ik zat ineens te denken aan haar epilepsie, zou dat ook nog een trigger kunnen zijn?
ellen en de birmanen schreef:als ik een oude hond moet trimmen doe ik dat heel rustig. als ze niet meer op tafel kunnen dan doen we het op de grond, wil de hond liggen dan gaat ze lekker liggen, wil ze zitten dan mag dat ook. ik trek er rustig 4 uur voor uit, las regelmatig pauzes in. nu trim ik niet voor mijn brood maar als hobby, dus ik kan dat ook.
Als je bij mij in de buurt zou wonen, zou ik dat zeker ernstig overwegen. Je lijkt me een super trimmer voor honden :ok:
Helaas woon ik veel te ver uit je buurt, ik weet niet of hier trimmers in de buurt zijn die dat ook willen overwegen.
Op de tafel staan is voor haar geen optie, ze glijdt uit op gladde oppervlakken, daarom heb ik allemaal kleden in de huiskamer.

Misschien komt het ook omdat Moby nu wel naar de trimmer gaat en ik zie, hoe ongelofelijk zijn vachtje nu weer is. Dat gun ik Mies natuurlijk ook.
Tja, maar weer verder dubben dus.

Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan ;-)

Suzanne
80564M

~Suzanne~ schreef:Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan ;-)
Nee, dit meen je niet he? Buiten ook maar schoentjes aan, want je weet nooit welke hond vlak daarvoor over het pad heeft gelopen?
Ik ben niet happig op spreekuren bij de DA, inderdaad vanwege het feit dat er ook wel eens (besmettelijke) zieke honden komen, maar verder... "

"Komt u maar mevrouw Suzanne, u bent aan de beurt"
"Ja, ik kom, maar even hoor. Moet eerst even met een Dettol doekje door de behandelkamer. Want je weet maar nooit he?"
pepim
Zeer actief

Heavy schreef:Haren tussen de tenen wegknippen helpt goed tegen uitglijden.
Dat is een goede tip, maar dat wist ik gelukkig al. Ik heb indertijd meteen op oplossingen 'gegoogled' :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef:
~Suzanne~ schreef:Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan ;-)
Nee, dit meen je niet he? Buiten ook maar schoentjes aan, want je weet nooit welke hond vlak daarvoor over het pad heeft gelopen?
Ik ben niet happig op spreekuren bij de DA, inderdaad vanwege het feit dat er ook wel eens (besmettelijke) zieke honden komen, maar verder... "

"Ja, ik kom, maar even hoor. Moet eerst even met een Dettol doekje door de behandelkamer. Want je weet maar nooit he?"
Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...
Doet jouw DA dat niet dan?
Dat vind ik dan idd een misser; juist bij een DA is het risico van overdraagbaarheid nogal aanwezig....

Suzanne
80564M

~Suzanne~ schreef:Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...
Dat vind ik dan idd een misser; juist bij een DA is het risico van overdraagbaarheid nogal aanwezig....
Mijn dierenarts doet dat inderdaad, ik denk net zo als ieder ander. Dus hoef ik zelf niet met kleedjes van de Action te gaan sjouwen. Ook niet als ik naar een trimsalon ga.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

~Suzanne~ schreef:
Marion. schreef:

Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...

Suzanne
Ja dat doet de da inderdaad. Daardoor hoef ik niet eigen kleedjes oid mee te nemen.
Daarnaast komen mijn honden achterom of buitenom binnen of worden bij de auto behandeld (bv voor vaccinatie of bloedafname)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat doen jullie nou raar over dat slipmatje? Als (dus áls) je het nodig/beter vindt voor je hond om op zo'n matje te staan ipv op de gladde tafel dan zul je hem bij de DA toch echt zelf mee moeten nemen want die matjes kun je nou eenmaal niet even makkelijk desinfecteren tussen patiënten door dus de DA heeft ze zelf niet.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”