Ik ben ineens fan van trimmers

Moderator: moderatorteam
pepim schreef:Mies is een look-a-like golden retriever/nep golden. Haar vacht ziet er verder wel goed uit, omdat ik het bijhoud. Maar ik ben natuurlijk maar een amateurtje,
vandaar mijn vraag
Dat dus. Mijn Goldens zijn altijd wel getrimd, maar de laatste jaren heb ik dat bij Miep fijn laten zitten. Als ik jou was zo ik het fijn zelf blijven doenBoutje schreef:Als je het altijd al zelf deed en ze nog nooit naar de trimster ging zou ik het gewoon lekker zelf doen.pepim schreef:Mies is een look-a-like golden retriever/nep golden. Haar vacht ziet er verder wel goed uit, omdat ik het bijhoud. Maar ik ben natuurlijk maar een amateurtje,
vandaar mijn vraag
Zeker omdat je schrijft dat haar vacht er eigenlijk gewoon goed uit ziet.
Als je bij mij in de buurt zou wonen, zou ik dat zeker ernstig overwegen. Je lijkt me een super trimmer voor hondenellen en de birmanen schreef:als ik een oude hond moet trimmen doe ik dat heel rustig. als ze niet meer op tafel kunnen dan doen we het op de grond, wil de hond liggen dan gaat ze lekker liggen, wil ze zitten dan mag dat ook. ik trek er rustig 4 uur voor uit, las regelmatig pauzes in. nu trim ik niet voor mijn brood maar als hobby, dus ik kan dat ook.
Dat is het ook niet, maar ik zag ineens aan Moby hoe mooi zo'n vachtje kan worden.Kells schreef:Ja, alles wat afwijkt van de normale gang van zaken kan een aanval triggeren. Ik heb een epilepsielijder gehad.
Trimtafels hoeven niet glad te zijn, ik heb een rubber mat er op liggen dus uitglijden doen ze niet. (Ik trim trouwens al jaren niet meer, maar dat terzijde.) Grote honden deed ik ook wel op de vloer, maar fijn werken is dat niet. Naar mijn mening kun je het beter gewoon zelf blijven doen want jij kunt zeggen, nu een half uurtje en morgen weer verder. Een trimmer wil het karwei wel graag in 1 keer afmaken. Showen doe je met zo'n oudje niet meer en je gaf zelf al aan dat het klittenvrij houden geen probleem was. Dus?
Nee, ik heb nog niet overlegd, al was ik dat wel van plan. Ik vind het lastig, ik wil het altijd goed doen, maar daar komt meestal niet veel van terechtZamunda schreef:Waarom niet even met de trimmer overleggen of heb je dat al gedaan? Als jij vertrouwen hebt in haar voorgestelde werkwijze dan zou ik het gewoon doen (ik zou er persoonlijk wel bij willen blijven om te bepalen wanneer het genoeg is), misschien vindt Mies het heerlijk met haar 'nieuwe' vacht straks.
pepim schreef:Wat fijn alle reacties, dank jullie wel voor het meedenken![]()
Ik hink nog steeds op twee gedachten, ik kan me in allebei vinden. Wel doen, want dat is fijn voor de hond en dat geloof ik nu ook zeker en een trimster kan het veel beter.
Dat is zeker waar.
Maar niet doen, omdat ze al zo oud is en niet gewend en ik het zelf bijhoud ook. Ik zat ineens te denken aan haar epilepsie, zou dat ook nog een trigger kunnen zijn?
Als je bij mij in de buurt zou wonen, zou ik dat zeker ernstig overwegen. Je lijkt me een super trimmer voor hondenellen en de birmanen schreef:als ik een oude hond moet trimmen doe ik dat heel rustig. als ze niet meer op tafel kunnen dan doen we het op de grond, wil de hond liggen dan gaat ze lekker liggen, wil ze zitten dan mag dat ook. ik trek er rustig 4 uur voor uit, las regelmatig pauzes in. nu trim ik niet voor mijn brood maar als hobby, dus ik kan dat ook.![]()
Helaas woon ik veel te ver uit je buurt, ik weet niet of hier trimmers in de buurt zijn die dat ook willen overwegen.
Op de tafel staan is voor haar geen optie, ze glijdt uit op gladde oppervlakken, daarom heb ik allemaal kleden in de huiskamer.
Misschien komt het ook omdat Moby nu wel naar de trimmer gaat en ik zie, hoe ongelofelijk zijn vachtje nu weer is. Dat gun ik Mies natuurlijk ook.
Tja, maar weer verder dubben dus.
Nee, dit meen je niet he? Buiten ook maar schoentjes aan, want je weet nooit welke hond vlak daarvoor over het pad heeft gelopen?~Suzanne~ schreef:Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan![]()
Dat is een goede tip, maar dat wist ik gelukkig al. Ik heb indertijd meteen op oplossingen 'gegoogled'Heavy schreef:Haren tussen de tenen wegknippen helpt goed tegen uitglijden.
Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...Marion. schreef:Nee, dit meen je niet he? Buiten ook maar schoentjes aan, want je weet nooit welke hond vlak daarvoor over het pad heeft gelopen?~Suzanne~ schreef:Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan![]()
Ik ben niet happig op spreekuren bij de DA, inderdaad vanwege het feit dat er ook wel eens (besmettelijke) zieke honden komen, maar verder... "
"Komt u maar mevrouw Suzanne, u bent aan de beurt"
"Ja, ik kom, maar even hoor. Moet eerst even met een Dettol doekje door de behandelkamer. Want je weet maar nooit he?"
Mijn dierenarts doet dat inderdaad, ik denk net zo als ieder ander. Dus hoef ik zelf niet met kleedjes van de Action te gaan sjouwen. Ook niet als ik naar een trimsalon ga.~Suzanne~ schreef:Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...
Doet jouw DA dat niet dan?
Dat vind ik dan idd een misser; juist bij een DA is het risico van overdraagbaarheid nogal aanwezig....
Ja dat doet de da inderdaad. Daardoor hoef ik niet eigen kleedjes oid mee te nemen.~Suzanne~ schreef:Nou.. ivm met mogelijke besmettelijke ziekten of beestjes van andere honden waarvan ik idd niet weet of ze vlak voor mij waren.. vind ik het eigenlijk best heel fijn dat de DA's waar ik kom de behandeltafel na ELK dier ontsmetten...Marion. schreef:Nee, dit meen je niet he? Buiten ook maar schoentjes aan, want je weet nooit welke hond vlak daarvoor over het pad heeft gelopen?~Suzanne~ schreef:Overweeg voor dit doel een badkamermat of een "duizend-dingen-matje" van de Action. Dat is ook een perfect idee voor bij een dierenarts overigens; dan glijden ze niet weg. Altijd eigen matje mee en klaar. Ik heb het nu ook standaard in de auto liggen "want je weet nooit ooit"... en de DA moet zo'n tafel toch schoonmaken achteraf, dus of daar nou een kleedje op ligt of niet. Wel neem ik dus mijn eigen kleed / duizenddingenmat omdat je natuurlijk nooit weet welke hond vlak daarvoor op zo'n matje heeft gestaan![]()
Ik ben niet happig op spreekuren bij de DA, inderdaad vanwege het feit dat er ook wel eens (besmettelijke) zieke honden komen, maar verder... "
"Komt u maar mevrouw Suzanne, u bent aan de beurt"
"Ja, ik kom, maar even hoor. Moet eerst even met een Dettol doekje door de behandelkamer. Want je weet maar nooit he?"
Doet jouw DA dat niet dan?
Dat vind ik dan idd een misser; juist bij een DA is het risico van overdraagbaarheid nogal aanwezig....
Suzanne