Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben jij een puppenmens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ben jij een puppenmens?

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik dacht altijd dat ik het niet was. Tuurlijk zijn ze schattig, maar ik vond pups van andere mensen toch voornamelijk irritant :mrgreen:
Mijn eerste hond was een (jonge) herplaatser en die had wel wat dingetjes die ik niet kon plaatsen en waarvan ik geen idee had waar dat vandaan kwam, maar basisdingen kon hij wel: een paar commando's, aan de riem lopen, paar uurtjes alleen thuis zijn enz. En als je eenmaal op elkaar ingespeeld bent dan is het zo fijn met een volwassen hond. Een pup kan nog helemaal niks (ik heb overigens ook niks met baby's terwijl ik kinderen wel heel leuk vind).
Maar goed, je kunt je pas goed een mening vormen als je het beide hebt meegemaakt en nu heb ik sinds twee maanden een puppy.

En ik vind het geweldig!!!

Alles wat ze doet is leuk :I: Ik heb me nog geen één keer geërgerd aan een plasje of een blafje, moet haar de hele tijd zoenen en knuffelen, zit verliefd naar haar te staren als ze slaapt enz. enz.

Nu is het ook wel een pup uit duizenden die gewoon de hele nacht doorslaapt zonder ongelukjes, vanaf de eerste dag losloopt, afgelopen zaterdag vier (!!) uur alleen thuis geweest en ze lag gewoon te slapen toen we terugkwamen, balletjes apporteert en loslaat op commando, tussen andere dieren losloopt alsof er niks aan de hand is (oké, naar de kat van de buren wordt wel geblaft als die in onze tuin zit) alleen spullen sloopt die mogen (wc rolletjes en de blaadjes van de scheurkalender) en dol is op knuffelen en kroelen.

Dus ik ben om. Ik ben een puppenmens. zo.

En jullie?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ben jij een puppenmens?

Ongelezen bericht door malinois »

Jazeker, vind dat de leukste tijd!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja en nee, mag dat ook? :mrgreen:
Ik vind ze superleuk, super schattig en ze ruiken zooooooo lekker :I:
maar ik ben ook altijd blij als ze volwassen zijn en we goed op elkaar ingespeeld zijn en de rust erin komt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Zie 2x hierboven
AfbeeldingAfbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik kan daar echt wel van genieten maar vind het niet erg als je wat meer kan met je hond.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik vond de puppentijd erg leuk! De pubertijd dan weer wat minder.... :lol1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja echt wel.. groot zijn ze ook leuk hoor, maar die pups zijn zo schattig
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wil alleen nog honden van pup af aan. Vind het ook een machtig mooi proces om te mogen begeleiden. Maar ben vervolgens toch wel erg blij als de basis er ligt en opvoeden bijna alleen nog het bevestigen van de gestelde regels is. Vervolgens gaat het toch wel weer kriebelen, want het is zo leuk om dat proces van net uit het nest naar volwassen hond te mogen begeleiden! Ik moet er nu weer jaren op wachten... Gait is zo langzamerhand wel redelijk 'af'
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef: Dus ik ben om. Ik ben een puppenmens. zo.

En jullie?
Ben ook om, door naapje. Zus is net zo'n lekker ding, maar wel meer werk.
Een kattenkop en veel aandacht nodig, echt een teef :mann:
Ze is erg intelligent en wat ze in haar kop heeft moet lukken, anders wordt ze giftig en probeert net zo lang tot het wel lukt :mrgreen:
Overdag slaapt ze maar kort (ze heeft een snellader), maar 's ochtends is ze zeer gesteld op uitslapen. Ze schiet om 6 uur op, rent naar de puppypad voor een grote plas en weer net zo hard terug naar bed om daar uren te luieren en knuffelen.

:jank: Ze krijgt al eelt op haar voetjes en pluishaar op haar blote roze puppybuik.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Caro. schreef:Ja en nee, mag dat ook? :mrgreen:
maar ik ben ook altijd blij als ze volwassen zijn en we goed op elkaar ingespeeld zijn en de rust erin komt.
Dit. Ik vind puppies vuhréseluk zoet en ze ruiken zo lekker :I: Maar ik ben altijd benieuwd hoe ze zijn als ze volwassen zijn. Nu ook, 2 volwassen honden die weten hoe het reilt en zeilt. Dat geeft rust.
Het kriebelt eigenlijk wel weer om er een pup bij te nemen, maar het is niet de goede tijd. Nee, echt niet.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Nee, nu bewust voor een pup gekozen, en ik vind het prachtig om de vooruitgang te zien.
Maar ik kan niet wachten tot we meer kunnen doe qua op pad gaan en iets meer opgevoed :mrgreen:

Neemt niet weg dat ik al dol ben op het kleine ding hier hoor.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ik wilde bij Raaf heel graag een pup omdat ik het deze keer zelf wilde doen, maar kon eigenlijk eerst niet wachten tot hij groot zou zijn. Maar wat heb ik genoten van de puppentijd zeg <3 Het voelt echt als een gemiste kans om ooit nog een volwassen hond te nemen, ondanks alle voordelen. (Misschien doe ik dan alsnog wel wanneer de juiste herplaatser op mn pad komt etc, maar het niet mee mogen maken van de puppentijd is dan wel een groot nadeel).
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Oh ja, doe mij ieder jaar een pup! Alleen dan wordt het zo vol, want ik vind oudere honden ook zo heerlijk. Misschien over een jaartje is Sis zo ver, dan kan er weer een pupje komen en hebben we eindelijk weer 2 honden :cheer: :cheer: :cheer:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik denk wel dat ik een echt puppenmens ben na zeven pups, de een was makkelijker dan de ander maar ik heb het een mooie tijd gevonden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind pups leuk
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Verse jonge pupjes, slapen nog veel en zijn snel voldaan, om weer te gaan slapen :engel: ja, piece of cake :engel:
Jonge stuiterende honden, onverzadigbaar van energie, bijna. Vind ik ook heel erg vermoeiend hoor.
Ben dan wel blij als het eindelijk wat volwassener is, en er wat meer rust in komt.

Dus vind een iets oudere herplaatsen ook niet erg. Een pup zie ik ook echt als een investering. Natuurlijk veel leuke momenten ook, maar ik vind het best vermoeiend ook allemaal.
Ik denk niet dat ik echt een puppenmens ben. Maar het is ook niet zo, dat ik géén pup zou nemen daardoor.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Jion schreef:Ik vind het vreselijk leuk bij een ander en kom dan graag puppy-knuffelen om dat vervolgens naar de rust in mijn eigen huis terug te keren.
Dat.
Plus ik vind puppies stinken :hmmm:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind het heerlijk :I: Zou die eerste tijd ook echt niet willen missen. En ja, het is dodelijk vermoeiend en je moet je ritme even aanpassen, maar het is zo ontzettend leuk! Ayla was ook gewoon een supermakkelijke pup, daar kan ik er wel 10 van hebben (ok, er werd wel eens iets gesloopt, maar ach :engel:)
Vind het hebben van een volwassen, stabiele hond naast de pup wel een zegen hoor! Dat maakte echt wel een groot verschil.

En natuurlijk zijn andere fases ook leuk. Nu Ayla anderhalf is kan ik er echt lekker mee aan de gang, maar ik ben toch wel heel blij dat ik haar al vanaf 8 weken heb.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Jazeker, vooral die van ons zelf. Over ong.10 dagen weer :cheer: :cheer:
Laatst gewijzigd door Maryanne op 12 aug 2019 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Shibby schreef:
Jion schreef:Ik vind het vreselijk leuk bij een ander en kom dan graag puppy-knuffelen om dat vervolgens naar de rust in mijn eigen huis terug te keren.
Dat.
Plus ik vind puppies stinken :hmmm:
:LOL: na 2 teckelpuppen kan ik melden dat ik geen puppenmens ben. Ik ben blij dat ze nu (zo goed als) volwassen zijn. Na wat kinderen en kleinkinderen kan ik ook melden dat ik geen babymens ben. Vanaf een jaar of 4 begint het leuk te worden :F:
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

nomo schreef:En natuurlijk zijn andere fases ook leuk. Nu Ayla anderhalf is kan ik er echt lekker mee aan de gang, maar ik ben toch wel heel blij dat ik haar al vanaf 8 weken heb.
Juist als ze baby zijn, als je ze uit het nest bij de moeder haalt... ik heb er dan gelijk een band mee. Hoe mooi dat afhankelijke dingetje opgroeit, is helemaal jouw verantwoordelijkheid.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Marion. schreef:
nomo schreef:En natuurlijk zijn andere fases ook leuk. Nu Ayla anderhalf is kan ik er echt lekker mee aan de gang, maar ik ben toch wel heel blij dat ik haar al vanaf 8 weken heb.
Juist als ze baby zijn, als je ze uit het nest bij de moeder haalt... ik heb er dan gelijk een band mee. Hoe mooi dat afhankelijke dingetje opgroeit, is helemaal jouw verantwoordelijkheid.
Zucht ja... die puppenogen die je dan aankijken met een 'nu hoor ik bij jou' blik en dan vol vertrouwen achter je aanhobbelen. :love:
Ik wil weer een puppy :LOL:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

nomo schreef: Ik wil weer een puppy :LOL:
Zo moeilijk is dat in jouw geval niet
AfbeeldingAfbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nou, dit dus. :ok:
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

+1 :ok:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

nomo schreef:
Marion. schreef:
Zucht ja... die puppenogen die je dan aankijken met een 'nu hoor ik bij jou' blik en dan vol vertrouwen achter je aanhobbelen. :love:
Ik wil weer een puppy :LOL:
Ik ook, liefst ieder jaar weer. Kusjes geven op die puppybuikjes :I: Samen de grote wereld ontdekken....zucht :I:
Ik moet nog zoooo lang wachten. :(:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Geen idee, nog nooit een gehad. Maar het lijkt me zeker heel leuk dus wie weet ooit…. En dan vooral een fel kreng met haaietanden, een mecheltje of zo :I:
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

En jullie?
Nee.
Nu is het ook wel een pup uit duizenden die gewoon de hele nacht doorslaapt zonder ongelukjes, vanaf de eerste dag losloopt, afgelopen zaterdag vier (!!) uur alleen thuis geweest en ze lag gewoon te slapen toen we terugkwamen, balletjes apporteert en loslaat op commando, tussen andere dieren losloopt alsof er niks aan de hand is (oké, naar de kat van de buren wordt wel geblaft als die in onze tuin zit) alleen spullen sloopt die mogen (wc rolletjes en de blaadjes van de scheurkalender) en dol is op knuffelen en kroelen.
Ik heb drie pups achter de rug en die waren net zo. Maar dat ligt natuurlijk niet aan de pup, dat ligt aan de baas. Ik wil niet dat er gesloopt wordt, ik heb mijn honden niet aan de riem en ik houd niet van zich in huis ontlastende honden. Om het voor iedereen gezellig te houden worden deze (en andere) huisregels binnen no-time aan de pup duidelijk gemaakt. En ze leren snel maar toch vind ik het een vermoeiend proces en ben ik blij dat het na een tijd achter de rug is. En dan kan het genieten gaan beginnen :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, pups, heerlijk! Ook al is het bij tijd en wijle hartstikke vermoeiend, ik vind het zo'n mooie fase: alles ontdekken en leren, samen de wereld verkennen en elkaar leren begrijpen, dat ontwapenende en onbenullige, zoals ze slapen, spelen, leren, zich ontwikkelen :I: Daarna ben ik ook wel weer blij dat de hond wat meer kan en niet meer zo afhankelijk is, maar pups doen mijn hart toch altijd wel smelten ja.
Ik vind het ook wel jammer dat ik van drie van mijn vier honden de puppytijd niet heb meegemaakt en dus niet weet hoe ze als pup waren. Het maakt voor mij niets uit wat betreft de band die ik met een hond heb, maar het proces van opgroeien van pup naar volwassen hond samen meemaken vind ik wel echt mooi en bijzonder.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nee, niet echt, al vind ik het wel weer fijn om een pup zelf te hebben gehad en dat deze nu volwassen is.
Na twee volwassen honden vind ik het wel fijn om van jongs af aan een hond te hebben meegemaakt, we zien nu ook dingen die hij als pup ook deed, bepaalde dingen in houdingen en gedragingen en bij een volwassen hond die je krijgt heb je die voorgeschiedenis vaak niet.
Dat vind ik wel fijn, maar per definitie zeggen dat ik pups ontzettend leuk vind, dat heb ik dus niet.
Ik was blij toen hij een jaar of 1,5 was :mrgreen:
Al vind ik hem en mijn ene andere hond (wijlen Bluf) soms de eeuwige pup, dus wat dat betreft raak ik niet uitgeleerd door een bepaalde onbevangenheid en vrije geest.
Een volgende pup vrees ik daarom niet :tongue: , maar ik zou ook zo voor een hond tussen de 1 en 4 jaar kunnen gaan, want dat vond ik ook fijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”