Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility met Jerry

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Agility met Jerry

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik doe met Jerry een fun cursus en op dezelfde tijd is er ook een agility-groep. Ik zei tegen de trainster dat ik twijfel of agility iets voor ons zou zijn. "Nou dan doe je volgende week toch mee met de agility-groep?" OK :mrgreen: Ik had het geluk dat een van de cursisten van de hondenschool foto's maakte van de training. Ik twijfel nog steeds trouwens, omdat sommige toestellen te spannend voor hem zijn. (Zie die ogen bij de kattenloop :wink: ). Springen en de tunnel vindt hij erg leuk, dat wist ik al. Volgende week doen we nog een keer mee met deze groep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Re: Agility met Jerry

Ongelezen bericht door Persistence »

Dat kunnen jullie prima! En bij de beginners leer je toch eerst de toestellen op (letterlijk) laag niveau aan, dat komt helemaal goed!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:Dat kunnen jullie prima! En bij de beginners leer je toch eerst de toestellen op (letterlijk) laag niveau aan, dat komt helemaal goed!
Precies!
Mila is ook zo'n bange schijterd met hoogtes en is altijd de kattenloop spannend blijven vinden op de normale hoogte (schutting en wip geen probleem, kattenloop lager ook geen probleem), vooral als het al donker is op het trainingsveld. Maar ik ben juist ooit met haar met agility begonnen om haar wat meer zelfvertrouwen te geven en dat heeft ook zeker gewerkt, ze durft nu in het algemeen véél meer.

En zelfs Amy, die overal op en in klimt, vond de kattenloop in het begin wat spannend, maar na een paar keer doen was dat bij Amy helemaal verleden tijd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat leuk! Het is een heel leuke sport om te beoefenen :D
De kattenloop meteen zo hoog is ook wel moeilijk voor veel honden :wink: Dus daar zou ik niet over twijfelen. De schutting wordt ook vaak aangeleerd terwijl hij plat op de grond ligt. Jerry is niet de enige hond met hoogtevrees :tongue:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gerard k »

Gewoon doen! Super leuk en Jerry kan het zeker.
Heb vertrouwen in hem
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Sorry maar ik krijg er koude rillingen van, goed om een hond nooit meer te laten werken. Een instructeur moet beter weten...

Als je agility wil doen zoek dan vooral een betere trainingsplek!
De kattenloop was misschien te hoog gegrepen, maar wat is er verkeerd aan de paaltjes en de hoogtesprong?
De sprong hadden ze eerst heel laag gezet, maar hij vindt springen geweldig en sprong er gelijk hoog overheen. Daarom hebben ze hem hoger gezet. Slalommen heeft hij ook wel vaker gedaan.
Ik doe ook hoopers met hem, Ik heb een aantal lessen flygility gedaan (kruising flyball en agility) en bij de gehoorzaamheid en 2 fun cursussen die ik heb gedaan werden ook sommige toestellen gebruikt.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik denk dat ze bedoeld dat je in de aanleerfase nooit de kattenloop direct hoog zet en de slalom niet achter elkaar, maar daar maak je eerst een straatje, welke je steeds dichterbij elkaar zet. Zo leren ze gefasseerd om hun lijf te buigen door de paaltjes heen. Dat is tenminste de basis en principe van de channel wires :)

Maar super leuk dat je zo eens een keer mee mocht draaien.
Ik zou je aanraden om gewoon eens een beginnerscursus te volgen, dan weet je na 1 zo'n cursus wel of het iets voor jullie is :)
En fun maken doe je toch wel :ok:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij springen gaat het ook niet zozeer om leren erover heen te springen, maar om ze te leren hoe ze er zo goed mogelijk overheen springen. Vooruit vergt een andere techniek dan een (korte) bocht. Dat leer je eerst zonder latje en dan steeds een beetje hoger :wink:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Sorry maar ik krijg er koude rillingen van, goed om een hond nooit meer te laten werken. Een instructeur moet beter weten...

Ja want van een sprongetje op midi, of de paaltjes in stap raakt een hond echt overstuur.

Bij ons op de hondenclub wordt de kattenloop ook gewoon hoog aangeleerd, gewoon ernaast lopen zodat hij niet valt en vooral rustig aan doen.

Het zijn gewoon honden hoor geen porseleinen breekbare beeldjes.
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel

Ongelezen bericht door jenn90 »

Boutje schreef:
gerard k schreef:

Ja want van een sprongetje op midi, of de paaltjes in stap raakt een hond echt overstuur.

Bij ons op de hondenclub wordt de kattenloop ook gewoon hoog aangeleerd, gewoon ernaast lopen zodat hij niet valt en vooral rustig aan doen.

Zo leert je hond veel moeilijker zelfstandig werken.
En ja, voor veel honden lukt dat, maar als je hond zo een nare ervaring opdoet dan kan het zijn dat hij er na nooit meer wil. Ik heb zo lang geleden maanden en maanden werk gehad om mijn toenmalige schotse herder de wip te laten doen.
Als je ooit wedstrijden wil gaan doen heb je een goede basis nodig met een hond met goed lichaamsbewustzijn en een zelfstandige toestelbeheersing. Indien niet dan nog is het vind ik zeer belangrijk om het vooral veilig te houden. Brug op hoog ook al loop je er langs, warom dat ding niet gewoon op de grond en nadien laag zetten tot je hond het kan en weet wat hij doet? En aangelijnd paaltjes hoort daar niet bij, ook neit met een hele handige handler.

En rustig aan doen is net wat je niet wil in agility... Met paaltjes in stap of er naast moeten lopen op de brug ben je niks.
Maar goed, ik zal wel te competitief zijn en een veiligheidsmaniak.
Of te veel dingen fout zien gaan en dat willen vermijden... kan natuurlijk ook.
Nee hoor je bent niet de enigste ;-)

Ontopic: super leuke foto’s :-)
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

jenn90 schreef:
Boutje schreef:
gerard k schreef:

Zo leert je hond veel moeilijker zelfstandig werken.
En ja, voor veel honden lukt dat, maar als je hond zo een nare ervaring opdoet dan kan het zijn dat hij er na nooit meer wil. Ik heb zo lang geleden maanden en maanden werk gehad om mijn toenmalige schotse herder de wip te laten doen.
Als je ooit wedstrijden wil gaan doen heb je een goede basis nodig met een hond met goed lichaamsbewustzijn en een zelfstandige toestelbeheersing. Indien niet dan nog is het vind ik zeer belangrijk om het vooral veilig te houden. Brug op hoog ook al loop je er langs, warom dat ding niet gewoon op de grond en nadien laag zetten tot je hond het kan en weet wat hij doet? En aangelijnd paaltjes hoort daar niet bij, ook neit met een hele handige handler.

En rustig aan doen is net wat je niet wil in agility... Met paaltjes in stap of er naast moeten lopen op de brug ben je niks.
Maar goed, ik zal wel te competitief zijn en een veiligheidsmaniak.
Of te veel dingen fout zien gaan en dat willen vermijden... kan natuurlijk ook.
Nee hoor je bent niet de enigste ;-)

Ontopic: super leuke foto’s :-)
Hier nog eentje...

Foto's wel super leuk! Maar ik zou hier met m'n jonge hond niet willen trainen

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dat gaan jullie vast heel leuk vinden! Misschien kun je bij een paar hondenscholen eens meekijken bij een beginnersles om te kijken welke leswijze je aanspreekt?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Een klein beetje reserve voor hoogte toestellen is wel fijn hoor :wink:
Diem zag de kattenloop en dacht 'wat leuk!' en denderde er in volle gallop met z'n 32 kilo overheen. Ik stond nog ergens anders met een vinger te wijzen naar de tunnel die hij al wel kende :roll:
Voor mijn gevoel zwiepte de hoge kattenloop heen en weer en waren zijn poten in gallop breder dan de kattenloop :schrik:
Het ging goed gelukkig en als hij de kans kreeg bleef hij uitbreken en de wip of kattenloop in volle gallop nemen. Ik ben maar gestopt met behendigheid met hem, slecht voor mijn hart :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”