Moderator: moderatorteam

Precies!Persistence schreef:Dat kunnen jullie prima! En bij de beginners leer je toch eerst de toestellen op (letterlijk) laag niveau aan, dat komt helemaal goed!
De kattenloop was misschien te hoog gegrepen, maar wat is er verkeerd aan de paaltjes en de hoogtesprong?Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Sorry maar ik krijg er koude rillingen van, goed om een hond nooit meer te laten werken. Een instructeur moet beter weten...
Als je agility wil doen zoek dan vooral een betere trainingsplek!

Ja want van een sprongetje op midi, of de paaltjes in stap raakt een hond echt overstuur.Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Sorry maar ik krijg er koude rillingen van, goed om een hond nooit meer te laten werken. Een instructeur moet beter weten...
Nee hoor je bent niet de enigsteBoutje schreef:Zo leert je hond veel moeilijker zelfstandig werken.gerard k schreef:Ja want van een sprongetje op midi, of de paaltjes in stap raakt een hond echt overstuur.Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Bij ons op de hondenclub wordt de kattenloop ook gewoon hoog aangeleerd, gewoon ernaast lopen zodat hij niet valt en vooral rustig aan doen.
Het zijn gewoon honden hoor geen porseleinen breekbare beeldjes.
En ja, voor veel honden lukt dat, maar als je hond zo een nare ervaring opdoet dan kan het zijn dat hij er na nooit meer wil. Ik heb zo lang geleden maanden en maanden werk gehad om mijn toenmalige schotse herder de wip te laten doen.
Als je ooit wedstrijden wil gaan doen heb je een goede basis nodig met een hond met goed lichaamsbewustzijn en een zelfstandige toestelbeheersing. Indien niet dan nog is het vind ik zeer belangrijk om het vooral veilig te houden. Brug op hoog ook al loop je er langs, warom dat ding niet gewoon op de grond en nadien laag zetten tot je hond het kan en weet wat hij doet? En aangelijnd paaltjes hoort daar niet bij, ook neit met een hele handige handler.
En rustig aan doen is net wat je niet wil in agility... Met paaltjes in stap of er naast moeten lopen op de brug ben je niks.
Maar goed, ik zal wel te competitief zijn en een veiligheidsmaniak.
Of te veel dingen fout zien gaan en dat willen vermijden... kan natuurlijk ook.
Hier nog eentje...jenn90 schreef:Nee hoor je bent niet de enigsteBoutje schreef:Zo leert je hond veel moeilijker zelfstandig werken.gerard k schreef:Ja want van een sprongetje op midi, of de paaltjes in stap raakt een hond echt overstuur.Boutje schreef:Eerste keer agiity ooit en dan de dingen doen van op die foto's....
Bij ons op de hondenclub wordt de kattenloop ook gewoon hoog aangeleerd, gewoon ernaast lopen zodat hij niet valt en vooral rustig aan doen.
Het zijn gewoon honden hoor geen porseleinen breekbare beeldjes.
En ja, voor veel honden lukt dat, maar als je hond zo een nare ervaring opdoet dan kan het zijn dat hij er na nooit meer wil. Ik heb zo lang geleden maanden en maanden werk gehad om mijn toenmalige schotse herder de wip te laten doen.
Als je ooit wedstrijden wil gaan doen heb je een goede basis nodig met een hond met goed lichaamsbewustzijn en een zelfstandige toestelbeheersing. Indien niet dan nog is het vind ik zeer belangrijk om het vooral veilig te houden. Brug op hoog ook al loop je er langs, warom dat ding niet gewoon op de grond en nadien laag zetten tot je hond het kan en weet wat hij doet? En aangelijnd paaltjes hoort daar niet bij, ook neit met een hele handige handler.
En rustig aan doen is net wat je niet wil in agility... Met paaltjes in stap of er naast moeten lopen op de brug ben je niks.
Maar goed, ik zal wel te competitief zijn en een veiligheidsmaniak.
Of te veel dingen fout zien gaan en dat willen vermijden... kan natuurlijk ook.![]()
Ontopic: super leuke foto’s