Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie bij jonge hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

granny schreef:hihihihihihi,ik merk dat je mijn teef niet kent,die bijt dus wel hoor,zonder waarschuwen.En als ze er nou een beetje sjago bij was,dan was er inderdaad wel overheen te komen,maar ze viel elke hond aan die ze zag. Naar mensen toe is ze heel sociaal hoor,maar andere honden kan ze wel villen.
dan kan ik het begrijpen!
Bovendien is het uiterst vervelend om loslopende reu-en achter je aan te hebben die zelfs helemaal met je meelopen naar huis(wel op respectabele afstand)
die gromt ze wel weg, ze zijn nog nooit in een circel van 2 meter bij haar geweest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: sammy

jelle schreef:
malinois schreef:
jelle schreef:En dat jouw teefjes nooit mammatumoren etc. hebben ontwikkeld zegt natuurlijk niets over de risico's die een teef normaal loopt. Om daar iets zinnigs over te zeggen moet je naar grote groepen kijken, niet naar een of twee honden apart.
je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?!
Doe maar weer van de kast. Het enige dat ik zeg is dat haar twee honden niet genoeg informatie opleveren voor een statistisch verantwoorde uitspraak. Wat je met eventuele wél op voldoende grote groepen gebaseerde statistieken doet is een tweede.
dat doe ik niet, ik geef m'n mening. ieder moet doen wat hij zelf het beste lijkt, maar het gaat af en toe wel heel makkelijk....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

malinois schreef:dat doe ik niet, ik geef m'n mening. ieder moet doen wat hij zelf het beste lijkt, maar het gaat af en toe wel heel makkelijk....
Het is vaak zo dat de 'beginnende'eigenaren op het advies van de arts afgaan en misschien denken die er inderdaad wel te makkelijk over.Ik kan niet voor hun denken. Heel vaak worden wel de voordelen ervan verteld,maar niet de nadelen zodat ze het ook niet goed kunnen afwegen.
Ik heb zelf bij een da gewerkt en weet dus dat het mes aan 2 kanten snijdt en kan een weloverwogen beslissing nemen.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

granny schreef:
malinois schreef:dat doe ik niet, ik geef m'n mening. ieder moet doen wat hij zelf het beste lijkt, maar het gaat af en toe wel heel makkelijk....
Het is vaak zo dat de 'beginnende'eigenaren op het advies van de arts afgaan en misschien denken die er inderdaad wel te makkelijk over.Ik kan niet voor hun denken. Heel vaak worden wel de voordelen ervan verteld,maar niet de nadelen zodat ze het ook niet goed kunnen afwegen.
Ik heb zelf bij een da gewerkt en weet dus dat het mes aan 2 kanten snijdt en kan een weloverwogen beslissing nemen.
ja dat begrijp ik. Ik ken de voordelen en de nadelen, en in mijn geval vind ik de voordelen van niet-castereren zwaarder wegen dan de nadelen.... Bij anderen, zoals bijvoorbeeld van jou, is het andersom.
Maar als ik van mensen hoor, het eerste wat een DA zegt als ze voor de laatste pupenting komen en het is een teefje: wanneer laat je haar castereren?
Dat vind ik raar, dat doe je bij de geboorte van een kind toch ook niet, staat de dokter toch ook niet bij de moeder: gefeliciteerd met je dochter, wanneer laat je haar steriliseren? :?
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

malinois schreef:
granny schreef:
ja dat begrijp ik. Ik ken de voordelen en de nadelen, en in mijn geval vind ik de voordelen van niet-castereren zwaarder wegen dan de nadelen.... Bij anderen, zoals bijvoorbeeld van jou, is het andersom.
Maar als ik van mensen hoor, het eerste wat een DA zegt als ze voor de laatste pupenting komen en het is een teefje: wanneer laat je haar castereren?
Dat vind ik raar, dat doe je bij de geboorte van een kind toch ook niet, staat de dokter toch ook niet bij de moeder: gefeliciteerd met je dochter, wanneer laat je haar steriliseren? :?
oh, maar met reuen krijg je die opmerking ook hoor.
bij de eerste DA toen qyan een maand of 6,5 was, met hoeveel maanden we hem wilde laten castreren 8O
niet dus. ja maar dan gaat hij weglopen hoor :roll: :?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
granny schreef:
oh, maar met reuen krijg je die opmerking ook hoor.
bij de eerste DA toen qyan een maand of 6,5 was, met hoeveel maanden we hem wilde laten castreren 8O
niet dus. ja maar dan gaat hij weglopen hoor :roll: :?
het lijkt wel of het tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld is... :?
Afbeelding
qyan

blijkbaar wel ja :?
maar dat bedoel ik: het is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld een hond te ontmantelen en een reu zijn reu-zijn af te nemen, maar aan de andere kant wel zeuren over oortjes en staartjes die worden gecoupeerd. liever een gecoupeerde hond dan een reu zonder ballen, vindt ik minder erg ;)
maar wie ben ik :mrgreen:
alleen die dierenartsen begrijp ik niet, die horen juiste info te verschaffen, en niet alleen de mooie pratjes over castratie te vertellen, maar ook juist de nadelen.
en dan nog is het wat de eigenaar er mee doet. de hond (reu) van een buurvrouw vertoonde dominant en agressief gedrag, zowel buiten, maar ook binnen naar haar toe.
naar de DA gegaan voor castratie.
DA heeft het niet gedaan want castratie zou dit probleem niet oplossen en weigerde het pertinent: ze moest haar hond maar eens als hond gaan behandelen en op gaan voeden.
week later naar ene andere DA gegaan en die heeft het beestje d week daarop gecastreerd.
heeft het geholpen: nou nee. gino blaft, baasje luisterd en gata braaf mee naar buiten. gino blaft en gromt, baasje luistert en staat haar brood af ana de hond. baasje gehoorzaamd de hond niet, op naar het ziekenhuis voor ene hechting in haar schouder :?
hendrika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door hendrika »

Hoi, :zwaai: Ik durf eigenlijk geen eens meer te hier iets neer te zetten. Ik voel me een beetje erg aan gevallen. Eline je hebt helemaal gelijk dat ik mijn vraag eerder had moeten stellen. Hij had iedere keer ontstekingen aan zijn piep. Dit is echt smerig. En laten we a.u.b. niet over kanker beginnen. Mijn vorige hond is vorig jaar mei (11 jaar) geopereerd aan darm kanker. Wij hebben toen 1 week dag en nacht bij haar geslapen en wel op de grond naast haar. Omdat ze al oud was voor een Newfoundlander en ze was 5 uur onder het mes geweest. Dus daar heb ik ervaring genoeg voor. Zij stierf 3 maanden later alsnog. Ik heb nu het gevoel of dat jullie denken dat ik geen dieren liefhebber bent. :cry: Wij hebben 2 katten. De 1 is een zwarte pers die bij ons is aan komen lopen. En de ander was een zwerfkat op een camping in duitsland. Zelfs mijn konijn is een gevonden konijn. Sammy is een zwerfhond uit Griekenland. Mijn buurman (dierenasiel medewerker) heeft mij over de streep heen gehaald (dinsdagavond) om sam toch te laten helpen. En ja ik had toen al aardig wat berichten gelezen. Daarna viel (of het zo moest zijn) mijn internet weg.Hopenlijk hebben jullie nu een ander beeld van mij. Groetjes Ria [/code][/list][/quote]
qyan

uh tja, qyan heeft ook geregeld voorhuidontstekingen en een kuurtje vitamine c, uitspoelen met camille thee en het is weer een hele tijd weg.
verder goed uitspoelen met lauw water als hij op het strand is geweest od ergesn door zand, aarde heeft lopen rollen.
voor mij ook geen reden om te castreren, dit hoort nu eenmaal bij een reu en heel veel huis tuin en keukenmiddeltjes werken hiertegen.
ik zeg absoluut niet dat geen dierenliefhebber bent, maar een hond van 9 maanden castreren vindt ik dus gewoon een schande, dan had je mijn inziens beter een teef kunnen nemen.
ok, een hond van 1,5 a 2 jaar laten castreren, ben ik het voor mezelf ook niet mee eens, laat bij mijn vriend ook zijn ballen er niet afhalen omdat ie graag naar vrouwen kijkt of iets.
een hond ontmantelen in zijn jonge jeugd, zucht, geestelijk zal ie nooit echt volwassen worden, ook lichamelijk grote kans dat het geen reu meer wordt en alle andere problemen die op kunnen spelen, voor iets wat misschien wel weg te trainen was geweest.

maar goed, het is gebeurt en hoop dat de castratie geen teleurstelling voor je wordt en zijn gedrag waarvoor je het uiteindelijk hebt laten doen daarmee ook echt weg is.
anders is het gewoon voor niets geweest.
dus laten we dan maar hopen dat het heeft geholpen ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het ook een schande eerlijk gezegd. Iedereen laten lullen als brugman maar er verder niks mee doen. Ik wordt moe van mensen die een vraag stellen maar geen antwoord willen.

Je had inderdaad geen reu moeten nemen, je bent hem niet waard en nu heb je er een niks van gemaakt uit gemakzucht in dit geval, je had hem beter kunnen herplaatsen en een teef kunnen nemen en als je verder ook alles wat je doet van je buurman af laat hangen had ik de buurman je hond laten castreren, die weet vast beter hoe dat moet dan de dierenarts. Hier zitten 30 mensen met veel ervaring tegen je te lullen maar de buurman, tja de buurman zei....
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nou ja zeg! lekker hoor om iedereen die zijn reu laat castreren een schuldgevoel aan te praten.
Ik heb mijn reu ook laten castreren en dat is mij heeeeeeeel goed bevallen!
Hij is niet sloom, niet dik, niet geestelijk onvolgroeid en hij is WEL super gelukkig!'en ik ook :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Ik vind het ook een schande eerlijk gezegd. Iedereen laten lullen als brugman maar er verder niks mee doen. Ik wordt moe van mensen die een vraag stellen maar geen antwoord willen.

Je had inderdaad geen reu moeten nemen, je bent hem niet waard en nu heb je er een niks van gemaakt uit gemakzucht in dit geval, je had hem beter kunnen herplaatsen en een teef kunnen nemen en als je verder ook alles wat je doet van je buurman af laat hangen had ik de buurman je hond laten castreren, die weet vast beter hoe dat moet dan de dierenarts. Hier zitten 30 mensen met veel ervaring tegen je te lullen maar de buurman, tja de buurman zei....
Niet alleen de buurman zei maar ook de dierenarts zei......... :?
nu komen er achteraf nog redenen omhoog dat hij al zoveel last heeft gehad van ontstekingen :? huh? hij is pas negen maanden :piew hoe alng kan hij er dan last van hebben?
Nog even een eyeopener een Border is geen New foudlander.
Het is eerlijker voor de hond dat je hem niet blijft vergelijken met de honden die je er voor hebt gehad en hem in zijn waarde laat.
Als je zelf het antwoord al hebt, vraag dan aub niets en zeker niet wanneer je eigenlijk maar 1 antwoord op je vraag wilt hebben (namelijk dat wat je in je hoofd hebt zitten)
Of kunnen we wat winnen als we een gewenst antwoord geven? ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

Marja schreef:Nou ja zeg! lekker hoor om iedereen die zijn reu laat castreren een schuldgevoel aan te praten.
Hij is niet sloom, niet dik, niet geestelijk onvolgroeid en hij is WEL super gelukkig!'en ik ook :mrgreen:
Ja en vroeger sneden ze de staart af als die in de weg zat. Bevalt mij ook prima aan mijn hond, die veegt niks van de salontafel.
Het bevalt me ook prima dat mijn papegaai lekker op zijn stok blijft omdat ik zijn vleugels af heb geknipt, zo ken ik er nog wel 10.

Ik wil jou niet aanvallen hoor, maar het eerst vragen en dan na 30 pleidooien gewoon doen gaat mij te ver. Dat beest is 9 maanden 8O en wat lastig aan het puberen, sorry, dat gaat er bij mij niet in, net zo min als de voorbeelden die ik hier nu geef.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Goh, Tom is nu tien maanden en hij luisterd op het moment voor geen meter. Meneer is heerlijk aan het puberen en de hormonen razen door zijn lijf. Ook heeft hij af en toe last van een voorhuidontsteking...goh nou zeg.....denk dat ik maar gewoon zijn ballen eraf laat snijden en dan is alles opgelost! :evil:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

hendrika schreef: Ik doe het niet voor de lol. :cry: Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen

Ik ken een hondje die JUIST zijn poot optilt NA de castratie!!! :roll: :roll:
EvavT

[quote="Stang"]
Ik heb Moritz laten castreren (vanwege andere redenen) en heb spijt als haren op m'n hoofd.......

quote]

Kun je me daar wat meer over zeggen? Evt via PB ofzo.
Bob heeft 1 niet ingedaald balletje, spuit het huis onder en ik denk erover hem te laten castreren. Maar wil wel alle voors en tegens horen!
laeken
Zeer actief

EvavT schreef:
Stang schreef: Ik heb Moritz laten castreren (vanwege andere redenen) en heb spijt als haren op m'n hoofd.......

quote]

Bob heeft 1 niet ingedaald balletje, spuit het huis onder en ik denk erover hem te laten castreren. Maar wil wel alle voors en tegens horen!
Bij 1 niet ingedaald balletje kan je ook alleen die ene weg laten halen. Dan is hij niet gecastreerd maar wel uit de gevarenzone ;)
Afbeelding
EvavT

Bij 1 niet ingedaald balletje kan je ook alleen die ene weg laten halen. Dan is hij niet gecastreerd maar wel uit de gevarenzone ;)[/quote]

Ja dat leek mij ook al een goed plan
Vreemd dat een da zei dat ie alleen volledige castratie doet dan.
Toch maar naar een andere da dus.

Zou dat overmatig 'spuiten' dan wel overgaan, vraag ik me af???

Ik zal dit in ieder geval vragen aan de DA
Dank voor de reactie :zwaai:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

EvavT schreef:
Bij 1 niet ingedaald balletje kan je ook alleen die ene weg laten halen. Dan is hij niet gecastreerd maar wel uit de gevarenzone ;)

Dank voor de reactie :zwaai:
Of dat overmatige spuiten dan overgaat moet je gewoon afwachten. Kán, en kan ook niet verdwijnen. Proberen dus.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

EvavT schreef:
Stang schreef: Ik heb Moritz laten castreren (vanwege andere redenen) en heb spijt als haren op m'n hoofd.......

quote]

De castratie van Moritz had niet met medische redenen te maken. We hadden hem net, Kaya moest loops worden en mocht destijds niet geopereerd worden. Ik zag geen andere uitweg.......
Achteraf gezien had ik een uitweg MOETEN vinden, maar helaas kan ik het niet meer terugdraaien.

Nu is Moritz zeker geen watje geworden of een slomerd, wél rijden sommige reuen op hem of althans, ze doen een poging tot. Hij pikt het niet, weet er goed mee om te gaan, maar ik vind het wel erg voor hem.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
EvavT

Of dat overmatige spuiten dan overgaat moet je gewoon afwachten. Kán, en kan ook niet verdwijnen. Proberen dus.[/quote]

TJA :? maar juist het overmatig spuiten is de reden.
Een niet ingedaald balletje kun je wel in de gaten houden, dus puur medisch gezien hoeft het niet persé :?
Als ie dan later nóg een keer onder het mes moet, dat lijkt me helemaal niet handig :roll:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Of dat overmatige spuiten dan overgaat moet je gewoon afwachten. Kán, en kan ook niet verdwijnen. Proberen dus.

TJA :? maar juist het overmatig spuiten is de reden.
Een niet ingedaald balletje kun je wel in de gaten houden, dus puur medisch gezien hoeft het niet persé :?
Als ie dan later nóg een keer onder het mes moet, dat lijkt me helemaal niet handig :roll:
Het gaat nu juist om de mogelijkheid dat het spuiten te maken kan hebben met de overmatige hormoonproduktie door dat niet-afgedaalde balletje. Door die weg te nemen kun je dus beoordelen of het hieraan lag, of dat er iets anders aan de hand is.

Hoe wil je overigens een niet-afgedaalde bal in de gaten houden?

Als het jou niet uitmaakt moet je hem gewoon helemaal kastreren. Ik persoonlijk zou eerst die niet-afgedaalde bal weghalen, en op mijn gemak eens een maand of 6 afwachten en observeren.
EvavT

Je hebt gelijk Wil de Hond

Het maakt mij wél degelijk wat(veel) uit
Ik wil een gezonde hond en daar hoort bij dat ie gewoon een reu is en blijft

Het niet ingedaalde balletje zit in de lies, dus beter bij te houden
Bovendien zei mijn da dat als er al een tumor in ontstaat, deze vaak goedaardig is en dat het een voordeel is dat je hem kan voelen in de lies.
Ze benoemde het probleem van hitsigheid maar vond het niet ingedaalde balletje geen reden om te castreren
Dat zeiden 2 andere da's ook.....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Je hebt gelijk Wil de Hond

Het maakt mij wél degelijk wat(veel) uit
Ik wil een gezonde hond en daar hoort bij dat ie gewoon een reu is en blijft

Het niet ingedaalde balletje zit in de lies, dus beter bij te houden
Bovendien zei mijn da dat als er al een tumor in ontstaat, deze vaak goedaardig is en dat het een voordeel is dat je hem kan voelen in de lies.
Ze benoemde het probleem van hitsigheid maar vond het niet ingedaalde balletje geen reden om te castreren
Dat zeiden 2 andere da's ook.....
Eén ongezond balletje weghalen vind ik niet hetzelfde als kastreren, en daarom zou ik dat bij mijn hond rustig weg laten halen en verder de boel lekker aankijken.
qyan

EvavT schreef:Bij 1 niet ingedaald balletje kan je ook alleen die ene weg laten halen. Dan is hij niet gecastreerd maar wel uit de gevarenzone ;)

Dank voor de reactie :zwaai:[/quote]

dat overmatig spuiten gaat ook wel over als hij ouder wordt.
wat ik in andre topic ook al vertelde.
qyan begon ermee toen hij 1 werd en toen gebeurde het bijna iedere dag wel ene paar keer.
hij gaat nu naar de 20 maanden en het gebeurt nog maar heel zelden.
ik zou dus nog ff wachten met castreren hiervoor want je hebt kans dat het vanzelf minder wordt.
en qyan heeft dus gewoon 2 normale ballen :mrgreen:
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Stang schreef:
EvavT schreef:

quote]

De castratie van Moritz had niet met medische redenen te maken. We hadden hem net, Kaya moest loops worden en mocht destijds niet geopereerd worden. Ik zag geen andere uitweg.......
Achteraf gezien had ik een uitweg MOETEN vinden, maar helaas kan ik het niet meer terugdraaien.

Nu is Moritz zeker geen watje geworden of een slomerd, wél rijden sommige reuen op hem of althans, ze doen een poging tot. Hij pikt het niet, weet er goed mee om te gaan, maar ik vind het wel erg voor hem.
Toch vraag ik me af of dat wel met de castratie te maken heeft. Toen hij bij ons was en zijn ballen nog had, zat Vonya ook constant bovenop hem....Hij heeft mischien gewoon iets over zich waardoor hij dit over zich afroept denk ik. Ik denk persoonlijk niet dat het met de castratie te maken heeft.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Martijn schreef:
Marja schreef:Nou ja zeg! lekker hoor om iedereen die zijn reu laat castreren een schuldgevoel aan te praten.
In een dier gaan snijden omdat hij anders niet in je lekkere leventje past mag gerust een schuldgevoel opwekken. Ben je nog enigszins normaal van boven.
Lees dan wat je zegt malloot! Het is JOU heel goed bevallen.
Waarom zou het jou niet bevallen? Het zijn zijn kloten dus jij hebt er inderdaad geen last van.

Het gaat hier om respect voor een dier zoals het is. Maar dat gaat jou een beetje boven je pet geloof ik.
Je maakt totaal geen indruk op me hoor, en praat mij zeker geen schuldgevoel aan.
Ik doe wat ik denk dat goed is! ik had redenen om hem te laten castreren maar ga die niet eens noemen.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wendy! schreef:
Stang schreef:
EvavT schreef:

quote]

Toch vraag ik me af of dat wel met de castratie te maken heeft. Toen hij bij ons was en zijn ballen nog had, zat Vonya ook constant bovenop hem....Hij heeft mischien gewoon iets over zich waardoor hij dit over zich afroept denk ik. Ik denk persoonlijk niet dat het met de castratie te maken heeft.
Tja, maar toen hij bij jou was (en bij mij ook in het begin), pikte hij gewoon alles. Dat doet hij allang niet meer: Kaya mag ook niet meer op hem rijden en zeker geen andere reuen. Maar sommige reuen vinden hem gewoon erg interessant en lopen de hele tijd achter z'n kont aan, dan snauwt Moritz ze wel af, maar ik denk dat dit zeker wel met z'n castratie te maken heeft, want verder komt hij bijzonder zelfverzekerd over naar andere honden toe.
Hierin is hij werkelijk compleet veranderd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hendrika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door hendrika »

Jeetje ik wist niet dat er hier zo vijandig aan toe ging (grapje).
Je had inderdaad geen reu moeten nemen, je bent hem niet waard en nu heb je er een niks van gemaakt uit gemakzucht in dit geval, je had hem beter kunnen herplaatsen en een teef kunnen nemen en als je verder ook alles wat je doet van je buurman af laat hangen had ik de buurman je hond laten castreren.
UUUh ik wil me er niet mee bemoeien hoor! Maar volgens mij hebben wij juist een hond uit zijn bizarre omgeving gered. Hij liep als pup rond in straten van Griekenland. Dus wat nou hem je had hem beter kunnen herplaatsen en een teef kunnen nemen .Weet je wel tegen wie dit zegt. Nou volgens mij niet. Dat hij toevallig voor 80 procent een Border is, is alleen maar meegenomen. En dat hij toevallig een mannetje is, dat was gewoon zo. Moest ik dan zeggen tegen hem "nee je bent geen teefje ga maar weer terug". Waar slaat dit op!
Als je zelf het antwoord al hebt, vraag dan aub niets en zeker niet wanneer je eigenlijk maar 1 antwoord op je vraag wilt hebben (namelijk dat wat je in je hoofd hebt zitten)
Nee ik wist het antwoord niet. Dat mijn internet me in de steek liet, kan ik niets aan doen. We hebben weer 3 dagen zonder gezeten. Dus kon moeilijk lezen (zonder internet) wat jullie reactie's waren.
Nog even een eyeopener een Border is geen New foudlander.
Het is eerlijker voor de hond dat je hem niet blijft vergelijken met de honden die je er voor hebt gehad en hem in zijn waarde laat.
Wat is dit nu weer, hoe kan jij nou weten of ik mijn honden met elkaar vergelijk. Ik hou van al mijn beesten net zo veel. Loop me rot. Vind het heerlijk om met beesten om te gaan.
je bent hem niet waard en nu heb je er een niks van gemaakt uit gemakzucht.
Je word bedankt voor deze opmerking. Hoe kan je nou in godsnaam mij als persoon beoordelen, als je me niet eens kent. Denk dat je dat nu liever ook niet meer wil. Na wat ik Sammy volgens jou hebt aangedaan. Groetjes van Ria en een gecastreerde Sammy.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:
Wendy! schreef:
Stang schreef:
EvavT schreef: De castratie van Moritz had niet met medische redenen te maken. We hadden hem net, Kaya moest loops worden en mocht destijds niet geopereerd worden. Ik zag geen andere uitweg.......

Tja, maar toen hij bij jou was (en bij mij ook in het begin), pikte hij gewoon alles. Dat doet hij allang niet meer: Kaya mag ook niet meer op hem rijden en zeker geen andere reuen. Maar sommige reuen vinden hem gewoon erg interessant en lopen de hele tijd achter z'n kont aan, dan snauwt Moritz ze wel af, maar ik denk dat dit zeker wel met z'n castratie te maken heeft, want verder komt hij bijzonder zelfverzekerd over naar andere honden toe.
Hierin is hij werkelijk compleet veranderd.
Ik zie anders ook vaak genoeg 'hele' reuen op elkaar rijden??
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”