Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peter Koekebakker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Peter Koekebakker

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef:Maar als die winst naar honden gaat die medische behandelingen nodig hebben of naar de grond die ze moeten betalen om hun asiel op te huisvesten is dat toch gewoon prima?
Vind ik wel.
Als zo'n stichting zichzelf draaiende kan houden lijkt me dat alleen maar goed. De ene hond kost een stichting misschien € 200,-, de ander misschien wel € 500,-. En dan heb je nog de castratieprojecten. Waarom zou je ineens geen beetje winst mogen maken op een straathond? Zeker als je dat inzet voor je stichting die meer straathonden kan helpen.

Als iemand een hond kruist en daar ruim € 1000,- winst per hond gaat maken mag het ineens wel (van mij ook hoor), terwijl als er een heel klein beetje winst gemaakt zou kúnnen worden voor het leven van een andere hond is het ineens vies? :19: Ik snap daar echt helemaal niks van.
Eens. Laat ze maar winst maken, dan kun je tenminste je zaken fatsoenlijk regelen. Het gaat toch terug in de honden, voorlichting en preventie, ze nemen het niet mee naar huis.
Dat gaat alleen niet door kansloze dieren met medische en/of gedragsproblemen aan te houden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef:
Manuma schreef:Maar als die winst naar honden gaat die medische behandelingen nodig hebben of naar de grond die ze moeten betalen om hun asiel op te huisvesten is dat toch gewoon prima?
Vind ik wel.
Als zo'n stichting zichzelf draaiende kan houden lijkt me dat alleen maar goed. De ene hond kost een stichting misschien € 200,-, de ander misschien wel € 500,-. En dan heb je nog de castratieprojecten. Waarom zou je ineens geen beetje winst mogen maken op een straathond? Zeker als je dat inzet voor je stichting die meer straathonden kan helpen.

Als iemand een hond kruist en daar ruim € 1000,- winst per hond gaat maken mag het ineens wel (van mij ook hoor), terwijl als er een heel klein beetje winst gemaakt zou kúnnen worden voor het leven van een andere hond is het ineens vies? :19: Ik snap daar echt helemaal niks van.
Eens. Laat ze maar winst maken, dan kun je tenminste je zaken fatsoenlijk regelen. Het gaat toch terug in de honden, voorlichting en preventie, ze nemen het niet mee naar huis.
Dat gaat alleen niet door kansloze dieren met medische en/of gedragsproblemen aan te houden.
Het is natuurlijk ook een beetje het probleem 'wie gaat dit doen?'.
Laten we er vanuit gaan dat de mensen van zo'n stichting hondenliefhebbers zijn, en daar sta je dan met je vinger: linker rij dood, rechter rij geschikt
voor herplaatsing. Na een paar maanden blijkt zo'n hond uit de rechter rij ineens toch Leishmania te hebben, hoppa de spuit erin.
Ga het maar beslissen... ik zou het niet kunnen :jank:

Je moet dan dus naast liefhebbers en vrijwilligers, een heel zakelijk iemand daar hebben die dat allemaal beslist. Maar dan gilt ook de halve
wereld weer moord en brand, net zoals destijds bij de Olympische Spelen in Griekenland.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Het is natuurlijk ook een beetje het probleem 'wie gaat dit doen?'.
Laten we er vanuit gaan dat de mensen van zo'n stichting hondenliefhebbers zijn, en daar sta je dan met je vinger: linker rij dood, rechter rij geschikt
voor herplaatsing. Na een paar maanden blijkt zo'n hond uit de rechter rij ineens toch Leishmania te hebben, hoppa de spuit erin.

Je moet dan dus naast liefhebbers en vrijwilligers, een heel zakelijk iemand daar hebben die dat allemaal beslist. Maar dan gilt ook de halve
wereld weer moord en brand, net zoals destijds bij de Olympische Spelen in Griekenland.
Ja. Een gedragstrainer om ze te beoordelen en een manager die droog naar de cijfers kijkt. En als je het niet goed kunt doen, dan maar niet.
Je doet het toch om de situatie te verbeteren. Niet om zelf met je popiejopie hoofd voorop te lopen.
Voor gehandicapte, zieke, gedragsgestoorde en HR honden zonder baas is een spuit, of als ze stress hebben van omgang met mensen afschot, een verbetering.
Voor de honden die geschikt zijn voor het leven in nederland is adoptie een verbetering.
Leuker kan ik het helaas niet maken. Het is geen kinderboerderij.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Caro. schreef:
Jackira schreef:
Vind ik wel.

:ok:
Nou inderdaad :ok:
Ik vind het een hele reële prijs om €300,00 of €350,00 voor een buitenlandse hond te vragen. Soms zal er winst op zijn, soms verlies.
Er komen nesten doodziek binnen, dat kost ook aardig wat, bovendien zijn er tal van andere kosten verbonden aan honden (dat merken we zelf
toch ook wel bij onze eigen hond, neem ik aan).
Is het niet eerlijker naar honden, pups en misschien zelfs vrijwilligers om alles wat kunst en vliegwerk en intensieve/dure medische zorg nodig heeft op een humane manier in te laten slapen???
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Het is natuurlijk ook een beetje het probleem 'wie gaat dit doen?'.

Ja. Een gedragstrainer om ze te beoordelen en een manager die droog naar de cijfers kijkt. En als je het niet goed kunt doen, dan maar niet.
Je doet het toch om de situatie te verbeteren. Niet om zelf met je popiejopie hoofd voorop te lopen.
Voor gehandicapte, zieke, gedragsgestoorde en HR honden zonder baas is een spuit, of als ze stress hebben van omgang met mensen afschot, een verbetering.
Voor de honden die geschikt zijn voor het leven in nederland is adoptie een verbetering.
Leuker kan ik het helaas niet maken. Het is geen kinderboerderij.
Dat snap ik, ik ben het ermee eens hoor, want er zijn zo ontzettend veel honden en dan is het (heel droog) het verstandigste (en het beste)
om alleen lichamelijk en geestelijk gezonde honden te herplaatsen.
Ik heb ook in 2002 een Griekse hond gehad, man man wat was dat beestje bang :(: Niet om aan te zien gewoon.
Afijn, na 4 jaar intensieve begeleiding, hart en ziel erin gestoken, bleek hij ook nog Ehrlichia te hebben (geen mens had erop getest en
destijds was er nog veel minder van bekend). Afijn, hond dood op 5.5 jarige leeftijd en ik stuk.
Ik heb toen zo vaak gezegd 'die hadden ze nooit hierheen moeten halen, die hadden ze een spuitje moeten geven, was een heel stuk
dier- en mensvriendelijker geweest'.

Maar goed, ga het maar doen. Een stichting is op basis van vrijwilligers zonder winstbejag, daar zit niemand die dit soort beslissingen
durft te nemen of kan nemen.
In theorie ben ik het er helemaal mee eens, maar de praktijk is dat het draait om vrijwilligers die hondenliefhebbers zijn. Er zal
dus een totale omslag moeten komen en als die er komt, dan staan er tig protesten voor de deur.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Rami schreef: Nou als die “winst” gebruikt wordt om in het land van herkomst castratieprojecten en/of voorlichting over het houden en verzorgen van dieren te financieren (zoals bij een aantal goede stichtingen het geval is) betaal ik dat met liefde.

Ja, dat was 25 jaar geleden ook al het devies. Voorlichten en castreren.
Hoe gaat het daar eigenlijk mee? Wat zijn de resultaten?
Oh, zijn het er meer geworden??
Na een paar maanden blijkt zo'n hond uit de rechter rij ineens toch Leishmania te hebben, hoppa de spuit erin.
Snap ik best. Maar wat we niet gaan doen is zo'n hond als zijnde gezond verkopen zodat het iemand anders zijn buikpijn wordt.
Inderdaad, helemaal mee eens hoor :ok:
Een mens hecht zich verdorie aan zo'n dier, weet van niets, pompt er een vermogen in en staat op het laatst met lege handen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Caro. schreef:
Jackira schreef:
Vind ik wel.

:ok:
Nou inderdaad :ok:
Ik vind het een hele reële prijs om €300,00 of €350,00 voor een buitenlandse hond te vragen. Soms zal er winst op zijn, soms verlies.
Er komen nesten doodziek binnen, dat kost ook aardig wat, bovendien zijn er tal van andere kosten verbonden aan honden (dat merken we zelf
toch ook wel bij onze eigen hond, neem ik aan).
Is het niet eerlijker naar honden, pups en misschien zelfs vrijwilligers om alles wat kunst en vliegwerk en intensieve/dure medische zorg nodig heeft op een humane manier in te laten slapen???
Ja.
Maar wie gaat dat doen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

@Caro: Iemand met verstand en oprécht hart voor honden? Want kom op, als je een lijdende hond niet uit z'n lijden kunt verlossen, dan ben je gewoon aan het Florence Nightingalen. Dan ben je daar voor het hondje-aaien. Zorgen om het zorgen. Sorry hoor, maar de zware beslissingen horen er net zo hard bij. Waarom is het daar ineens zoveel moeilijker?

Als je wil dat de zwerfhondenproblematiek daar efficiënt bestreden wordt, moet je óf harder aan de bak qua preventie (euthanasie/castratie) óf accepteren dat die honden daar lopen. Niet van die halve maatregelen waar bij halfzieke (maar misschien nog wel te redden!!1!1!11!) honden in leven worden gehouden en geëxporteerd. Even flink zijn.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:@Caro: Iemand met verstand en oprécht hart voor honden? Want kom op, als je een lijdende hond niet uit z'n lijden kunt verlossen, dan ben je gewoon aan het Florence Nightingalen. Dan ben je daar voor het hondje-aaien. Zorgen om het zorgen. Sorry hoor, maar de zware beslissingen horen er net zo hard bij. Waarom is het daar ineens zoveel moeilijker?
Ik zou daar niet één persoon verantwoordelijk voor maken want je krijgt geheid op den duur nachtmerries. Dat zullen meerdere mensen moeten gaan doen en dan bij toerbeurt.
En ja, ook ‘nesten met doodzieke pups’.
Je moet mensen hebben met een normaal hoofd op hun schouders. Ziek is ziek, dat is geen beslissing.
Ze worden verlost uit een naar leven zodat je plaatsbare honden een waardevol bestaan kunt geven.
Ondertussen worden er even verderop hele nesten jonge pups met een zogende moeder afgespoten omdat je die ene kneus op beton drie jaar lang moet voeren.
Apenliefde.
Daar zou ík slecht van slapen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:
dagmar88 schreef:
Vind ik wel.

Het is natuurlijk ook een beetje het probleem 'wie gaat dit doen?'.

Het is dagelijkse kost in Amerikaanse asielen. Die kunnen t ook, sterker nog zij zijn verantwoordelijk als ze een agressieve hond herplaatsen en er gebeurd is. Ze kijken wel uit....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou het er toch wel moeilijk mee hebben. De zieke of agressieve of doodsbange honden niet hoor. Maar je hebt ook een groep honden die het uitstekend doen in een grote roedel, die kwispelend knuffelen met de vrijwilligers en op hun rug in de zon liggen, maar die niet zouden gedijen in een rijtjeswoning in het drukke Nederland. Die nemen wel de plek van een plaatsbare hond in. Afspuiten?

Of een superblije bullkruising die zichzelf met zijn staart in het gezicht slaat van blijdschap wanneer je zijn hok inkomt en die snuivend probeert je oren af te likken. Speelt met alle honden die hij ontmoet, maar ja, het is wel een bullkruising. Afspuiten?

Een perfecte huishond, laten we zeggen een spanieltje dat in huis is opgegroeid die met een gebroken poot binnenkomt. Zes weken revalidatie maar dan is alles weer in orde. Dat kost alleen wel geld. Afspuiten?

Ik snap de noodzaak echt helemaal en erger me groen en geel wanneer ik weer een straathond vol brandwonden op Facebook voorbij zie komen die zo nodig opgelapt moet worden. Maar er zijn nog heel veel gevallen daartussen. Pfff, ik moet er niet aan denken over die honden te moeten beslissen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
Sandra&co schreef:@Caro: Iemand met verstand en oprécht hart voor honden? Want kom op, als je een lijdende hond niet uit z'n lijden kunt verlossen, dan ben je gewoon aan het Florence Nightingalen. Dan ben je daar voor het hondje-aaien. Zorgen om het zorgen. Sorry hoor, maar de zware beslissingen horen er net zo hard bij. Waarom is het daar ineens zoveel moeilijker?
Ik zou daar niet één persoon verantwoordelijk voor maken want je krijgt geheid op den duur nachtmerries. Dat zullen meerdere mensen moeten gaan doen en dan bij toerbeurt.
En ja, ook ‘nesten met doodzieke pups’.
Je moet mensen hebben met een normaal hoofd op hun schouders. Ziek is ziek, dat is geen beslissing.
Ze worden verlost uit een naar leven zodat je plaatsbare honden een waardevol bestaan kunt geven.
Ondertussen worden er even verderop hele nesten jonge pups met een zogende moeder afgespoten omdat je die ene kneus op beton drie jaar lang moet voeren.
Apenliefde.
Daar zou ík slecht van slapen.
Ziek is ziek, maar bv Leishmania is meestal prima te behandelen (niet te genezen).
Die zal je ook naar het 'slachthuis' moeten brengen, op het oog vaak nog helemaal geen doodzieke honden.
Mijn hond was 4 jaar lang lichamelijk gezien topfit :ok: en ineens werd hij doodziek van die rottige teek 4.5 jaar geleden.

Ik vind het niet zo simpel allemaal hoor.
Hoe lang zijn wij niet aan het dubben vaak voordat we een hond in laten slapen? Nou ga er maar aanstaan bij een asiel, honden die
je ook dagelijks ziet en ontwikkeling bij meemaakt. Beslis het maar... ik ben er alvast totaal ongeschikt voor.

Nogmaals, ik ben het er verstandelijk gezien mee eens hoor: alleen gezonde honden ter adoptie aanbieden (en überhaupt die adopties
veel en veel beter doen, want ik heb echt nog nooit enige interesse in de hond gezien na plaatsing).

In de praktijk zie ik nog wel wat haken en ogen: In Griekenland destijds wilden ze de straathonden en asielhonden ruimen ivm de
Olympische Spelen. Nou dat is drama geworden, ze zouden bijna allemaal afgemaakt worden. De halve wereld kwam in opstand en
daar gingen de honden op transport met 50 in een vrachtauto of zoiets :ugh:
Laatst gewijzigd door Caro. op 02 jul 2019 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Ik zou het er toch wel moeilijk mee hebben. De zieke of agressieve of doodsbange honden niet hoor. Maar je hebt ook een groep honden die het uitstekend doen in een grote roedel, die kwispelend knuffelen met de vrijwilligers en op hun rug in de zon liggen, maar die niet zouden gedijen in een rijtjeswoning in het drukke Nederland. Die nemen wel de plek van een plaatsbare hond in. Afspuiten?

Of een superblije bullkruising die zichzelf met zijn staart in het gezicht slaat van blijdschap wanneer je zijn hok inkomt en die snuivend probeert je oren af te likken. Speelt met alle honden die hij ontmoet, maar ja, het is wel een bullkruising. Afspuiten?

Een perfecte huishond, laten we zeggen een spanieltje dat in huis is opgegroeid die met een gebroken poot binnenkomt. Zes weken revalidatie maar dan is alles weer in orde. Dat kost alleen wel geld. Afspuiten?

Ik snap de noodzaak echt helemaal en erger me groen en geel wanneer ik weer een straathond vol brandwonden op Facebook voorbij zie komen die zo nodig opgelapt moet worden. Maar er zijn nog heel veel gevallen daartussen. Pfff, ik moet er niet aan denken over die honden te moeten beslissen.
Nou ja, precies dat dus...
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Nou, ik krijg haast dagelijks berichten binnen van een in de usa residerende medefeestboekert.
De ene vechtjoekel na de andere die als nannydog uit het asiel werd gehaald en daarna de vier maanden oude baby sfeervol uit elkaar trekt :roll:
Het is per staat verschillend. Ik heb een Amerikaans asiel op fb (vraag me niet hoe ik daaraan kom) die moet ze allemaal in laten slapen. Er mag er geen enkele herplaatst worden. In New York zijn ze er verantwoordelijk voor dus heel streng. Zelfs baknijd is inslapen. Het zal per staat verschillen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Hoe lang zijn wij niet aan het dubben vaak voordat we een hond in laten slapen?
Mijn honden hebben een baas. Ik hoef niet naar het grote geheel te kijken om daar hun verzorging op af te stemmen.
Ik heb er wel voor gekozen tibbe te houden en te laten leven, al blijft dat nu nog steeds een afweging.
Eenmaal hier vind ik de verantwoordelijkheid van de stichting (en destijds mijzelf als opvang) voor het individu zwaarder wegen dan de mogelijkheid om nog meer honden te importeren. Hoort bij de nazorg.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zinodo schreef:
Lothian schreef:Ik zou het er toch wel moeilijk mee hebben. De zieke of agressieve of doodsbange honden niet hoor. Maar je hebt ook een groep honden die het uitstekend doen in een grote roedel, die kwispelend knuffelen met de vrijwilligers en op hun rug in de zon liggen, maar die niet zouden gedijen in een rijtjeswoning in het drukke Nederland. Die nemen wel de plek van een plaatsbare hond in. Afspuiten?

Hier zit ik dus ook mee. Ja ik trek het me nu iets te persoonlijk aan en ik zou beter moeten weten, maar wie mag hier zeggen dat mijn lieve Doortje niet zou mogen leven?
Ja ze vertoont agressief gedrag. Ja, ze is voor iedereen die met haar te maken had voordat wij haar kregen onvoorspelbaar geweest in haar agressie. Maar dat maakt haar nog niet onvoorspelbaar agressief.
Ze is een beetje een renegade, maar ze lijkt zo belachelijk veel op mij van 10 jaar geleden. Ze voelt alles zo diep, ze trekt zich alles aan en neemt de zorg van de wereld op haar schouders. Iemand moet naar zo'n hond kijken en begrijpen en de last van de wereld van haar schouders afnemen in plaats van de sticker "onvoorspelbaar agressief" op haar plakken. En dan nog krijg ik verwijt dat ik mezelf afzonder van de wereld vanwege haar. Terwijl zij juist de hele wereld aankan als ik het maar hapklaar voor haar maak, dat is alles wat zij nodig heeft, en dan doen we het samen ongeacht wat het is. Is dat nou niet precies de bedoeling van een hondeneigenaar zijn?
Sowieso ga je van een koude kermis thuis komen als je een perfect huishondje verwacht uit een of ander godvergeten hoek van de wereld en vervolgens zegt ja die honden snappen niks van hoe de wereld werkt. Of ze snappen er alles van, zo kan je het ook zien. Wie ben je dan om te beslissen wie mag leven en wie niet door een briefje te lezen van een observatie van 3 minuten? Want anders zou je nachtmerries krijgen, joh, wat gek. Doodziek is doodziek, duidelijk, helder. Maar er zit nog een hele grijsgebied tussen die niet binnen 3 minuten te categoriseren valt. En kom nou niet aan met "ja maar Doortje doet het alleen goed omdat ze bij jullie zit" want dat is complete onzin. Ze is een prima hond die gelukkig geen besef heeft van hoe vaak ze in haar leven ternauwernood gered is van zekere doodvonnis.
Zo. Dat moest ik even kwijt.
Datzelfde geld voor Sien, die was zo angstig van mensen dat was echt heel heftig in het begin.
Maar daar is toch relatief snel overheen gekomen en ze voelde zich prima in haar eigen roedel.
Zij zou op het eerste gezicht dus buiten de boot vallen maar toch heeft ze 12 mooie jaren gehad.

Zelf heb ik overigens ook weleens een hond genomen waarvan ik wist dat hij er kort zou zijn, maar ik wilde dat die hond liefde en een leuk hondenleven zou krijgen in zijn leven want het was zo'n schat.
Eén jaar heeft hij dat gehad en daar had ik vrede mee.

Rens koos bewust voor Sjaak uit Kimba wetende dat hij niet gezond was, die heeft ook 12 mooie jaren bij haar gehad.

Sultan een 10 jaar oude herder, ook uit Kimba, bijna zijn hele leven in het asiel kreeg op zijn oude dag een baasje.
Mega stabiele hond, lief, niet angstig en liep gewoon los zonder problemen.
Had ook nog 5 mooie jaren erbij ondanks zijn leeftijd toen hij kwam.

Het lijkt me echt vreselijk moeilijk om dan beslissingen te nemen die dat niet meer mogelijk maken.

Zieke honden die lijden dat snap ik volkomen, honden die doodongelukkig zijn ook, onplaatsbare honden ook nog.
Maar er zit nog heel wat tussen.
Sjaak was slecht ter been maar hij leed niet, Sultan was oud maar verder niets mis mee.
Beide honden waren niet doodongelukkig in Kimba en zouden ze zijn ingeslapen zouden ze wel een leuk leven of wat mooie jaren hebben gemist.
Ja en natuurlijk weten ze dat niet.

Bij een buitenlandse hond moet je net zo goed je verstand gebruiken als bij een fokker, er zitten goede en slechte stichtingen tussen.
Eerlijke informatie zou er gegeven moeten worden, en als het ondanks dat toch mis gaat dan ligt het heel erg aan de instelling van de stichting hoe dat wordt beleeft.
Zoals Marc behandeld is dat gaat nergens over en is verre van netjes en getuigt niet van medegevoel of dierenliefde.
Neem mensen op zijn minst dan serieus en erken hun pijn en verdriet en wees eerlijk over testen.
Dat maakt de afloop niet anders maar wel het gevoel wat de eigenaar eraan overhoud als er serieus met diens gevoelens wordt omgegaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zinodo schreef:

Hier zit ik dus ook mee. Ja ik trek het me nu iets te persoonlijk aan en ik zou beter moeten weten, maar wie mag hier zeggen dat mijn lieve Doortje niet zou mogen leven?
Ja ze vertoont agressief gedrag. Ja, ze is voor iedereen die met haar te maken had voordat wij haar kregen onvoorspelbaar geweest in haar agressie. Maar dat maakt haar nog niet onvoorspelbaar agressief.
Ze is een beetje een renegade, maar ze lijkt zo belachelijk veel op mij van 10 jaar geleden. Ze voelt alles zo diep, ze trekt zich alles aan en neemt de zorg van de wereld op haar schouders. Iemand moet naar zo'n hond kijken en begrijpen en de last van de wereld van haar schouders afnemen in plaats van de sticker "onvoorspelbaar agressief" op haar plakken. En dan nog krijg ik verwijt dat ik mezelf afzonder van de wereld vanwege haar. Terwijl zij juist de hele wereld aankan als ik het maar hapklaar voor haar maak, dat is alles wat zij nodig heeft, en dan doen we het samen ongeacht wat het is. Is dat nou niet precies de bedoeling van een hondeneigenaar zijn?
Sowieso ga je van een koude kermis thuis komen als je een perfect huishondje verwacht uit een of ander godvergeten hoek van de wereld en vervolgens zegt ja die honden snappen niks van hoe de wereld werkt. Of ze snappen er alles van, zo kan je het ook zien. Wie ben je dan om te beslissen wie mag leven en wie niet door een briefje te lezen van een observatie van 3 minuten? Want anders zou je nachtmerries krijgen, joh, wat gek. Doodziek is doodziek, duidelijk, helder. Maar er zit nog een hele grijsgebied tussen die niet binnen 3 minuten te categoriseren valt. En kom nou niet aan met "ja maar Doortje doet het alleen goed omdat ze bij jullie zit" want dat is complete onzin. Ze is een prima hond die gelukkig geen besef heeft van hoe vaak ze in haar leven ternauwernood gered is van zekere doodvonnis.
Zo. Dat moest ik even kwijt.

Ach, mijn Csiva mag volgens half HF ook niet leven. Ook niet enorm sociaal.
Maar voor mij is ze meer dan de perfecte hond. Ik maak me niet zo druk om wat anderen vinden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zinodo schreef:
Doortje is sociaal genoeg om prima met een drukke forumwandeling mee te kunnen doen. Of op terras te zitten, of mee op vakantie te gaan, of naar een dierentuin, etc. Ze kan het allemaal. Ik durf te wedden dat er meer dan zat honden hier op het forum zitten die dat allemaal niet kunnen. Maar dat zijn geen buitenlandertjes en die hoeven dus niet dood. Hoe bedoel je met twee maten meten. En dit door zogenaamde hondenliefhebbers. Ik walg ervan.
csiva is goed genoeg om nederlands kampioen te worden :LOL:
Csiva kan dat allemaal ook, maaaaar ik moet het wel enorm sturen. Al is dat niet perse haar verleden maar ook haar karakter. Het is een beetje een regelteef :F:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Weet je wat het punt is? Je kunt niet alles redden - dat is gewoon godsonmogelijk - en juist door dat wél te proberen schiet je ernstig tekort. Alleen al de vreselijk gebrekkige socialisatie van pups (omdat er door de enorme hoeveelheid honden/zorg nou eenmaal geen tijd voor is) maakt dat je weer een nieuwe generatie honden met issues erbij 'kweekt'. Dat is toch vreselijk zonde?
Ik begrijp dat de uitvoering heel lastig is maar er zit nogal wat tussen alles redden en alles afspuiten, er is dus echt wel ruimte. Waarom schrijnende gevallen in leven houden en intensief verzorgen? Terwijl je tegelijkertijd die pups dus niets meer laat zien dan vier muren en die ene verzorger? Het is niet dat die ene hond het niet waard zou zijn maar de consequentie is dat de rest een minder goede verzorging krijgt.

Honden die broodmager zijn omdat ze vol wormen zitten (want er is geen geld voor fatsoenlijke ontworming), honden die vanaf pup niets anders hebben gezien dan een kleine kennel met alle gevolgen van dien... dat is toch om te janken? Dat is toch geen 'redden'? Dan ga je dus voor kwantiteit ten koste van kwaliteit en het hoeft heus niet allemaal als een prinsesje behandeld te worden maar als je kwaliteit zo laag is dat dit het resultaat is dan kun je beter niks doen.

Dat nest doodzieke pups, waarom ga je dat behandelen? Ten koste van de rest hè (en mogelijk blijvende schade voor die pups) want het kost een hoop tijd en geld. Zelfde voor die hond die onder de brandwonden zit, waarom daar nog aan sleutelen? En ik begrijp echt wel dat het makkelijk lullen is vanaf de zijlijn zolang je zelf niet de opdracht hoeft te geven om honden in te laten slapen maar het is in de praktijk wel heel selectief kijken vind ik. Je ogen sluiten voor het feit dat je die kwaliteit niet waarborgt omdat je alles maar wil redden en als het wel gezien wordt dan verschuift de focus meteen naar meer geld proberen op te halen want daarmee los je alles op. Als je vermogen eindeloos zou zijn wel maar dat is het natuurlijk nooit in de praktijk. In de praktijk komen er vaak alleen maar meer verblijven en meer honden dus nog steeds geld en tijd tekort m.a.g. kwantiteit ten koste van kwaliteit. Daar zijn al die honden niet mee geholpen.
dagmar88
Zeer actief

:ok: Dat zeg je goed zamunda.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Goed punt zamunda :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:Ja, nou kun je het natuurlijk wel op je eigen hond gaan liggen betrekken maar vergeet niet dat wij echte hondenmensen zijn.
Ik denk zomaar dat bijvoorbeeld Csiva niet had gepast in een gezin dat een leuke hond zoekt. En de realiteit is dat dat nou eenmaal de overgrote meerderheid is.
Tulijk zijn er bij honden die bij het gros moeilijk zouden liggen succesverhalen te vermelden. Maar daar kun je nou eenmaal je policy als asiel niet op aanpassen. Dan zit je dus met 300 honden te kijken.
Hier zet ik mijn vraagtekens bij. Ik geloof best dat er honden in Spaanse asielen zitten die erg moeilijk plaatsbaar zijn. Maar de overgrote meerderheid? Waar is die aanname op gebaseerd? En niet alleen gezinnen zoeken een hond. Genoeg stellen of alleenstaanden die een hond uit het asiel halen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Jij verwoordt het beter dan ik, Zamunda :)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zamunda schreef:Weet je wat het punt is? Je kunt niet alles redden - dat is gewoon godsonmogelijk - en juist door dat wél te proberen schiet je ernstig tekort. Alleen al de vreselijk gebrekkige socialisatie van pups (omdat er door de enorme hoeveelheid honden/zorg nou eenmaal geen tijd voor is) maakt dat je weer een nieuwe generatie honden met issues erbij 'kweekt'. Dat is toch vreselijk zonde?
Ik begrijp dat de uitvoering heel lastig is maar er zit nogal wat tussen alles redden en alles afspuiten, er is dus echt wel ruimte. Waarom schrijnende gevallen in leven houden en intensief verzorgen? Terwijl je tegelijkertijd die pups dus niets meer laat zien dan vier muren en die ene verzorger? Het is niet dat die ene hond het niet waard zou zijn maar de consequentie is dat de rest een minder goede verzorging krijgt.

Honden die broodmager zijn omdat ze vol wormen zitten (want er is geen geld voor fatsoenlijke ontworming), honden die vanaf pup niets anders hebben gezien dan een kleine kennel met alle gevolgen van dien... dat is toch om te janken? Dat is toch geen 'redden'? Dan ga je dus voor kwantiteit ten koste van kwaliteit en het hoeft heus niet allemaal als een prinsesje behandeld te worden maar als je kwaliteit zo laag is dat dit het resultaat is dan kun je beter niks doen.

Dat nest doodzieke pups, waarom ga je dat behandelen? Ten koste van de rest hè (en mogelijk blijvende schade voor die pups) want het kost een hoop tijd en geld. Zelfde voor die hond die onder de brandwonden zit, waarom daar nog aan sleutelen? En ik begrijp echt wel dat het makkelijk lullen is vanaf de zijlijn zolang je zelf niet de opdracht hoeft te geven om honden in te laten slapen maar het is in de praktijk wel heel selectief kijken vind ik. Je ogen sluiten voor het feit dat je die kwaliteit niet waarborgt omdat je alles maar wil redden en als het wel gezien wordt dan verschuift de focus meteen naar meer geld proberen op te halen want daarmee los je alles op. Als je vermogen eindeloos zou zijn wel maar dat is het natuurlijk nooit in de praktijk. In de praktijk komen er vaak alleen maar meer verblijven en meer honden dus nog steeds geld en tijd tekort m.a.g. kwantiteit ten koste van kwaliteit. Daar zijn al die honden niet mee geholpen.
Je hebt zeker gelijk maar dan nog kan ik me voorstellen dat het wel moeilijk is om zulke beslissingen te moeten maken.
En ik denk ook dat juist af en toe zo'n n succesverhaal tegen alle verwachtingen in de krenten in de pap zijn voor asiel medewerkers.
Maar dat moet uiteraard nooit ten koste van de hond gaan of de andere honden.

De honden waar ik aan refereer uit Kimba waren overigens beide super makkelijke honden die je echt overal had kunnen neerleggen.
Enkel liep de ene mank en was de ander oud maar verder waren het twee vrolijke makkelijke honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb te weinig ervaring met stichtingen om hier iets zinnigs over te zeggen. Dali komt van een nette stichting die hem een half jaar in een Nederlands gastgezin heeft gehouden omdat ze hem vanwege zijn gedrag niet overal wilden plaatsen. Hij liep kreupel toen ik interesse in hem had, daar waren foto's van gemaakt, ik kreeg hem niet mee tot het wat beter was, en de vrouw van de stichting heeft uren met me aan de lijn gehangen om met mij over zijn gedrag en zijn onduidelijke kreupelheid te praten. Dat namen ze echt heel serieus, misschien wel serieuzer dan ikzelf, haha.
Dali heeft geen bedenktermijn van een half jaar maar een bedenktermijn van zijn hele leven. Ik weet zeker dat als ik morgen bel ze hem weer zouden komen halen.

Tegelijk is Dali dus wel wat moeilijk in zijn gedrag. Hij is vrolijk en speels en relaxed en dan is er opeens weer iets wat hij eng vindt. Desondanks kan hij mee naar terrasjes en loslopen en op een verjaardag midden in het gezelschap liggen.
Achteraf gezien had hij wellicht niet naar Nederland gehaald moeten worden, nee. Dat kan je de stichting aanrekenen.

Ik weet daarentegen niet wie in godsnaam Lucca naar Nederland heeft gehaald maar dat was volgens mij een compleet ongeinteresseerde partij. Ik kan er bijna niks over op internet vinden maar ze hebben het in ieder geval goed gevonden dat Lucca binnen een maand naar een ander gezin ging, en binnen weer een maand naar mij.

Geen idee waarom ik nou weer zo veel over mijn honden loop te bazelen. Daar gaat het helemaal niet over.
Maar ik snap helemaal wat Cleva bedoelt, ben het er helemaal mee eens, maar denk dat er toch ook echt nog wel goede stichtingen zijn die het beste voor de adoptiegezinnen en de honden voor hebben.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik ben het er helemaal mee eens dat middelen gestopt moeten worden in goed plaatsbare honden. En geen duizenden in zieke en bange stumperds.
Maar de meeste honden die door AIN geplaatst worden hebben een verleden als huishond, de Spanjaard in die contreien doet makkelijk afstand van zijn huisdier als het even niet uitkomt. De stichting heeft geen belang bij het plaatsen van zieke of ernstig getraumatiseerde honden, de kans is groot namelijk dat die weer terugkomen van een plaatsing.
En de kosten voor een hond? Die zijn heel lang 225 euro geweest. Op enig moment kon dat echt niet meer uit en is de prijs verhoogd naar 260 euro. Voor de ene hond zullen de gemaakte kosten inderdaad lager zijn, maar voor een ander weer hoger.

Maar laten we het eens een smoel geven, en dan niet alleen met de twee Spanjolen van mijn onderschrift (waarvan ik er vorige week één na elf gezonde jaren in heb laten slapen). Dit zijn de honden die ik voor deze stichting heb opgevangen. En dan koos ik nog vaak voor de dikkerds of de langzitters. Allemaal zijn ze goed terecht gekomen bij blije baasjes.
En o ja, ik ben echt geen honden op gaan vangen voor applaus, maar gewoon omdat ik het leuk vind en je er zo'n beest mee helpt. Meer zit er niet achter.

AfbeeldingFotoJet-2016e by mr. Jones, on Flickr

Afbeeldingokt18-2 by mr. Jones, on Flickr

Afbeeldingcollagedec17-1a by mr. Jones, on Flickr

Allemaal leuke en prima honden.
dagmar88
Zeer actief

Johnny Jones schreef: Maar laten we het eens een smoel geven, en dan niet alleen met de twee Spanjolen van mijn onderschrift (waarvan ik er vorige week één na elf gezonde jaren in heb laten slapen).
Sorry, maar dat is hier volstrekt oninteressant. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar we hebben een forum vol smoelen.
Mensen die hier hun mening geven hebben zelf buitenlandse honden gehad of opgevangen. Die snappen hoe dat eruitziet. Gewoon vanaf hun eigen bank.
Ik hoef geen smoelenboer leurend met dankbare oogies.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Wat verwacht je dan van een stichting? Levenslange garanties? Krijg je dat bij de fokker of bij een NL asiel dan ook?
Het gaat niet om levenslange garantie, het gaat om het besodemieteren van mensen.
En dat gebeurt gewoon, daar kunnen we lang of kort over praten, maar hier op het forum zijn al diverse mensen die simpelweg
voorgelogen zijn. Klopt je bij een stichting aan, dan kan jij en je hond hartstikke dood vallen.

Mijn eerste 'buitenlander' (de Griek) die was zo godsgruwelijk bang, niet normaal meer. Ik klopte aan bij de stichting 'jongens help
me, ik heb hier een hond die nog te bang is om adem te halen, wat moet ik doen?'... niets hè? gewoon helemaal godvergetens niets
kwam er. Ik had ook geen voorlichting gekregen over de buitenlandse ziektes, het was 2002 en bij het gewone publiek nauwelijks
iets erover bekend, dus dan verwacht je dat van een stichting die er verstand van heeft.
Na 4 jaar bleek mijn bange poeperd gebeten te zijn door een teek in Griekenland en kon ik mijn hond die compleet getikt was
geworden vanwege een cluster epileptische aanval doordat zijn bloed zo aangetast was, afgeven. Met een gillende en krijsende
hond naar de dierenarts om hem daar zijn rust te gunnen. Kapot ging ik.
Zo kapot dat ik pas 13 jaar later het weer aandurfde met een buitenlandse hond.

Weet je, soms lijkt het weleens of de mensen die een hond adopteren veel meer om die honden geven dan de stichting zelf.

De echt goede transparante stichtingen, die zouden eens moeten opstaan en zich onderscheiden van de rest.
Research doen klinkt wel leuk, maar is in de praktijk best lastig: ik weet bv wel een beetje waar ik moet zoeken en lezen, maar dan
nog kom ik nauwelijks iets tegen. Eens een keer een persoonlijke ervaring, goed of slecht, maar zelfs dat vaak niet eens.
Je leest op de sites, maar daar hebben ze allemaal een prachtig verhaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cleva schreef:Ik blijf er bij. Ik kan me best voorstellen dat er weer een keer een middellandse zeehond komt maar die haal ik zelf wel op.
Geef ik die 350 piek er zelf wel aan uit. Zo moeilijk is het allemaal ook weer niet en ik kan slechtere redenen bedenken om op vakantie te gaan.
Eén ding is duidelijk. Jouw kruising-puppen gaan ver onder de 350 euro van de hand. Is dat ook weer duidelijk.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

dagmar88 schreef:
Johnny Jones schreef: Maar laten we het eens een smoel geven, en dan niet alleen met de twee Spanjolen van mijn onderschrift (waarvan ik er vorige week één na elf gezonde jaren in heb laten slapen).
Sorry, maar dat is hier volstrekt oninteressant. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar we hebben een forum vol smoelen.
Mensen die hier hun mening geven hebben zelf buitenlandse honden gehad of opgevangen. Die snappen hoe dat eruitziet. Gewoon vanaf hun eigen bank.
Ik hoef geen smoelenboer leurend met dankbare oogies.
Interessant genoeg om er drie hele zinnen over op te schrijven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”