Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peter Koekebakker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Peter Koekebakker

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cleva schreef:
DeDiana schreef: Als je even wat zoekwerk had gedaan, had je zelf ook zo kunnen zien dat de vraagprijs voor die regio wel hoog is (het is maar een klein stukje grond waar het asiel op staat).
Net even gedaan. Ik vind het helemaal niet opvallend duur.
Hier zie je wat de buurt doet.
https://www.idealista.com/nl/venta-vivi ... apa-google

Dat bashen van buitenlandse honden en stichtingen die alles fout doen, onbetrouwbaar zijn en alleen maar op geld uit zijn, kennen we nu ook wel.
Weet je wat ik ken? De ene na de andere casus van honden die allang terminaal ziek zijn als ze komen, jarenlang op het randje van hondwaardigheid bivakkeren. Honden met een zeer gebrekkig mentale draagkracht die ongezien als stabiele hond verkocht worden.
Ja ik heb absoluut een spuughekel aan die rattenhandel.
Ik heb daar recht van spreken over na 5000 piek verspijkerd te hebben aan een "vrije" hond die zich de helft van haar leven hondsberoerd heeft gevoeld.
En ik ben nou niet bepaald de enige met slechte ervaringen.

Ik ben niet tegen buitenlandse honden. Ik ben tegen glashard liegen en bedriegen.
160.000 euro is niet duur. Er is geen enkele reden om je aan verbale toezeggingen te houden als je die afspraken had met iemand die er niet meer is. De verkoper staat gewoon in zijn recht en het gaat niet aan om daar allerlei laster over te verspreiden.
Hou op met dat slachtoffergelul en ga gewoon 5 kilometer landinwaarts zitten voor een derde van die prijs.

Als de kopers van je honden terugkomen met een zielig verhaal is er ook geen enkele coulance mogelijk. Karma is a bitch.
Wat nou rattenhandel??? Ik zelf een hond van AIN en er 22 van hen in de opvang gehad. Ja, natuurlijk kan er weleens iets zijn, maar eigenlijk heb ik alleen maar leuke, vrolijke en op een enkele patellaluxatie na gezonde honden opgevangen.
Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken dat het gewoon hartstikke lullig is dat na zoveel jaren heel hard werk door veel mensen het voortbestaan van het asiel op losse schroeven komt te staan.
Laat onverlet dat ik denk dat ze voor zo'n bedrag een betere plek kunnen krijgen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Is het duur? Ligt eraan. Hoeveel vierkante meter beslaat het terrein? Waar ligt het precies in La Línea? Mogen er woningen op gebouwd worden?
Of het terecht is dat de eigenaar het terrein verkoopt, doet er niet zoveel toe, want hij staat in zijn recht. Maar het is gewoon zwaar klote voor de dieren en de medewerkers daar.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cleva schreef:
Johnny Jones schreef: Wat nou rattenhandel???
Ik lul toch geen grieks?
Ik kan er op dit forum alleen al 15 opnoemen die nooit gezond zijn geworden. Sommige honden die binnen het kalenderjaar als ingeslapen moeten worden.

Met Cleo had ik 10 jaar lang de pus tot anderhalve meter hoog op de muren zitten.

Probeer me maar gewoon niet te overtuigen want ik word er echt spuugnijdig van. Hoe durf je het te ontkennen!
Je liegt gewoon! Je weet prima hoe het echt zit! Of heb je nog nooit een zieke spaanse hond gezien? Nou?

Er is geen enkele andere situatie denkbaar waarin het oke is om vanuit een overvolle hoardingbende zieke honden te verkopen. Waarom dit dan wel?
Nou??
NOU???

Ik KOTS er op.
Het is zo fucking fout als de neten. Doet geen haar onder voor de goorste broodfok die er is.

Oh wat hebben we te doen met epileptische border collie en HD-herders. Oh wat een schande van die fokkers dat ze dat laten gebeuren.
En dit soort melaatsenkolonies gaan al 30 jaar stilzwijgend door onder het mom van "we bedoelen het toch goed?" Ondertussen de zooi bij elkaar liegend en alle opbouwende kritiek lachend aan de kan schuivend. Omdat er geld verdiend wordt.
BAH!!
Pardon!!!! Ik lieg gewoon? Ik lieg hier helemaal niet en ik vind het niet door de beugel kunnen dat jij mij van liegen beticht!

Er zullen best weleens dingen misgaan met honden uit het buitenland, maar in de drie jaar die ik voor AIN heb opgevangen heb ik het zelf niet meegemaakt.

Zomaar iemand die je niet kent voor leugenaar uitmaken, ben jij niet helemaal lekker ofzo??
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Volgens mij praten jullie langs elkaar af. Johnny Jones heeft het specifiek over ain en Cleva over de buitenlandse honden handel in het algemeen. :wink:

Allebei even rustig ademhalen :J:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

dagmar88 schreef:
Rami schreef: Nou, zoals ik het begrepen heb was er gewoon een huurcontract. :19:
En nee, je hebt geen extra rechten omdat je 'lief bent voor hondjes', maar wanneer je jaren gewoon jaren trouw huur betaald en je aan de rechten en plichten houdt, is het wel wat zuur als dit nu allemaal komt te vervallen.
Dat snap ik. Een huurcontract met hem, niet met zijn erfgenamen.
De garagebox waarin ik macaronikunstwerken bedazzle gaat niet automatisch over naar mijn zus, dat weet je vooraf. Ook niet omdat zij er zo aan gehecht is. En nee, dan is ze niet gedupeerd.
Als je je bedrijf na je dood voort wilt zetten, zul je dat moeten regelen.
Gekocht land is een investering. Als de situatie zo aan het verslechteren is zou de eigenaar wel gek zijn zich het brood uit de mond te laten halen en te wachten tot het niets meer oplevert.
Niets om zo verongelukt over te doen.
Nou ja, ik snap het 'verongelukte' op zich wel. Het gaat ook om een stichting (Animal in Need) met een pak aan vrijwilligers die hun stinkende best doen het dierenleed in Zuid Spanje een halt toe te roepen; er worden in dit geval geen "Macaronikunstwerken" ( :D ) verkocht.
Maar goed, ik heb het idee dat het geld wel bij elkaar gesprokkeld wordt, gezien de gulle giften. :wink:

Oh en ik zie heus wel dat er misstanden zijn hoor, als het gaat om het helpen van dieren in nood (waar dan ook). Dat is volgens mij ook de discussie niet.
Dat er - gelukkig- ook hele goede initiatieven zijn die verder gaan dan 'lief zijn voor de hondjes', dat is toch ook niet de kwestie in deze?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rami schreef: Nou ja, ik snap het 'verongelukte' op zich wel. Het gaat ook om een stichting (Animal in Need) met een pak aan vrijwilligers die hun stinkende best doen het dierenleed in Zuid Spanje een halt toe te roepen; er worden in dit geval geen "Macaronikunstwerken" ( :D ) verkocht.
Maar goed, ik heb het idee dat het geld wel bij elkaar gesprokkeld wordt, gezien de gulle giften. :wink:
Nee. Mensen die zo denken hebben echt een heel raar verheven zelfbeeld. Aan vrijwilligerswerk of een stichting ontleen je geen speciale rechten.
Ze hebben het slecht geregeld, dat kan de stichting alleen zichzelf verwijten.
Het houden van zo veel dieren is een verantwoordelijkheid en eist continuïteit. Iedere appel snapt dat je om die reden het huurcontract op naam van de stichting moet zetten en dat het anders vroeg of laat een keer stopt. Trouwens, alsof een huurcontract oneindig is.
Dan gok je dus op die gulle giften en dát vind ik dan weer vies.
En niet tussen aanhalingstekens met dergelijke verwijten. Als ik die man was ging er voor hen 20.000 bovenop, al had ik zelf twintig zwerfhonden.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

weten jullie wat ik hier zo moeilijk aan vind? de asiels in Nederland zitten ook vaak te springen om geld. zeker de asiels die niet onder of van de dierenbescherming zijn. maar we brengen ons geld het liefst over de grens ipv de dieren hier in Nederland te helpen. de dieren in onze asiels zullen het vele malen beter hebben, maar geld te kort is geld te kort.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Johnny Jones schreef:
Cleva schreef:
Sandra&co schreef:165.000?! Waar ligt La Linea, is dat hartje Madrid? :LOL:

Nee, op 500 meter van het strand op het mooiste stuk van de uiterste zuidpunt van Europa.
Ik vind het een koopje.
De prijs wordt waarschijnlijk flink gedrukt met een bouwverbod anders had hij ook een half miljoen kunnen vragen.
Mooi??? Ben je er weleens geweest???
Gribaltar is mooi ja, maar La Linea :LOL:
Het is zo'n beetje de meest criminele gemeente van Spanje. Zo ongeveer de doorvoerhaven van een heleboel drugs richting de rest van Europa.
Maar als het veel te duur is (ik heb geen idee hoor), dan ga je dat als stichting toch niet betalen? Dan kan je toch veel betere dingen doen met dat geld?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Johnny Jones schreef:
Cleva schreef:
Sandra&co schreef:165.000?! Waar ligt La Linea, is dat hartje Madrid? :LOL:

Nee, op 500 meter van het strand op het mooiste stuk van de uiterste zuidpunt van Europa.
Ik vind het een koopje.
De prijs wordt waarschijnlijk flink gedrukt met een bouwverbod anders had hij ook een half miljoen kunnen vragen.
Mooi??? Ben je er weleens geweest???
Gribaltar is mooi ja, maar La Linea :LOL:
Het is zo'n beetje de meest criminele gemeente van Spanje. Zo ongeveer de doorvoerhaven van een heleboel drugs richting de rest van Europa.
Maar als het veel te duur is (ik heb geen idee hoor), dan ga je dat als stichting toch niet betalen? Dan kan je toch veel betere dingen doen met dat geld?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Lysette schreef: Maar als het veel te duur is (ik heb geen idee hoor), dan ga je dat als stichting toch niet betalen? Dan kan je toch veel betere dingen doen met dat geld?
Dat gaat die stichting ook niet betalen, dat mogen andere mensen doen :wink:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jion schreef:
Cleva schreef:
Ik lul toch geen grieks?
Ik kan er op dit forum alleen al 15 opnoemen die nooit gezond zijn geworden. Net zoveel die gillend gek werden van het normale dagelijks leven. Eigenaren en tientallen anderen die weken naar honden moeten zoeken terwijl die hele hond gewoon voor een koekje uit de struiken had moeten komen. Dat is namelijk normaal voor een huishond. Een hond die dat niet kan is dus geen geschikte huishond. 1 + 1 is namelijk nog steeds 2.
Sommige honden die binnen het kalenderjaar als ingeslapen moeten worden. Ook zoiets waar verder geen werk van wordt gemaakt en de stichting die het domweg ontkent.

Met Cleo had ik 10 jaar lang de pus tot anderhalve meter hoog op de muren zitten. Mag je mij uitleggen hou dat mijn schuld was.

Probeer me maar gewoon niet te overtuigen want ik word er echt spuugnijdig van. Hoe durf je het te ontkennen!
Je liegt gewoon! Je weet prima hoe het echt zit! Of heb je nog nooit een (mentaal) zieke spaanse hond gezien? Nou?

Er is geen enkele andere situatie denkbaar waarin het oke is om vanuit een overvolle hoardingbende zieke en in gedrag afwijkende honden te verkopen. Waarom dit dan wel?
Nou??
NOU???
Ik KOTS er op.
Het is zo fucking fout als de neten. Doet geen haar onder voor de goorste broodfok die er is.

Oh wat hebben we te doen met epileptische border collie en HD-herders. Oh wat een schande van die fokkers dat ze dat laten gebeuren.
En dit soort melaatsenkolonies gaan al 30 jaar stilzwijgend door onder het mom van "we bedoelen het toch goed?" Ondertussen de zooi bij elkaar liegend en alle opbouwende kritiek lachend aan de kant schuivend. Omdat er geld verdiend wordt.
BAH!!

En ja ik praat agressief. Het is even niet anders.
Wat een hoop onzin bij elkaar. :roll:

Er zijn, ook op dit forum, talloze mensen die leuke en gezonde honden uit het buitenland hebben geadopteerd. Natuurlijk gaat het wel eens mis en is een hond ziek of angstig, maar dat gebeurt met rashonden net zo vaak.
En hoe je kunt blijven volhouden dat er aan een hond die voor 350 euro ingeënt, gechipt en vervoerd wordt winst wordt gemaakt is me helemaal een raadsel. :U:
Inenten en chippen kost mij hier in Nederland maximaal 50€
Europese vlucht retour voor 1 persoon 100€
2-4 honden mee (tot 14 kilo mogen ze samen) 75€
-> 50+((100+75)/2)= 137,50€

Wegtransport zelf rijden, retour 5000km (Amsterdam - Gibraltar) 1 op 10 à 1,80/liter = nog geen 1000€
Of wat ruimer begroot 0,25€/km= 1250€
In een gemiddeld busje kunnen makkelijk 8-10 honden mee
-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Enten en chippen is daar voordeliger, veel overige onderzoeken naar bv MZZ worden niet gedaan

Er worden vaak vluchtbegeleiders gevraagd die toch al vliegen, dus kosten persoon zijn er dan niet
crutz
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
Lysette schreef: Maar als het veel te duur is (ik heb geen idee hoor), dan ga je dat als stichting toch niet betalen? Dan kan je toch veel betere dingen doen met dat geld?
Maar het wordt betaald. Terwijl dat geld ook beter besteed kan worden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ellen en de birmanen schreef:weten jullie wat ik hier zo moeilijk aan vind? de asiels in Nederland zitten ook vaak te springen om geld. zeker de asiels die niet onder of van de dierenbescherming zijn. maar we brengen ons geld het liefst over de grens ipv de dieren hier in Nederland te helpen. de dieren in onze asiels zullen het vele malen beter hebben, maar geld te kort is geld te kort.
Ik hoef niks te geven aan mismanagement. Dat geldtekort zou moeten vragen om een hernieuwde aanpak, niet om het zoveelste bedelklauwtje met zielige hondenoogjes en schouderklopjes voor jezelluf.
In plaats van om een aalmoes roepen kun je ook eens aan bedenken waarom er zo veel onplaatsbare honden jarenlang onderhouden worden.
En wat daar de meerwaarde van is tegenover, ik noem maar wat, een plaatsbare grote hond röntgenen zodat je niemand wrakken in de maag splitst. Daar betalen ze echt wel 75 piek meer voor.
Een heel klein beetje bedrijfsmatig denken.

Zolang de florances hertjes flessen, eenden knuffelen in plaats van een goede percuterende slag op de kop en me smerige filmpjes onder de neus smeren, hoef ik er niet eens een hond van.
Laat maar. Heb er liever één van marktplaats.
Alfilillo
Zeer actief

crutz schreef:
Jion schreef:
Cleva schreef:
Ik lul toch geen grieks?
Ik kan er op dit forum alleen al 15 opnoemen die nooit gezond zijn geworden. Net zoveel die gillend gek werden van het normale dagelijks leven. Eigenaren en tientallen anderen die weken naar honden moeten zoeken terwijl die hele hond gewoon voor een koekje uit de struiken had moeten komen. Dat is namelijk normaal voor een huishond. Een hond die dat niet kan is dus geen geschikte huishond. 1 + 1 is namelijk nog steeds 2.
Sommige honden die binnen het kalenderjaar als ingeslapen moeten worden. Ook zoiets waar verder geen werk van wordt gemaakt en de stichting die het domweg ontkent.

Met Cleo had ik 10 jaar lang de pus tot anderhalve meter hoog op de muren zitten. Mag je mij uitleggen hou dat mijn schuld was.

Je liegt gewoon! Je weet prima hoe het echt zit! Of heb je nog nooit een (mentaal) zieke spaanse hond gezien? Nou?

Er is geen enkele andere situatie denkbaar waarin het oke is om vanuit een overvolle hoardingbende zieke en in gedrag afwijkende honden te verkopen. Waarom dit dan wel?
Nou??
NOU???
Ik KOTS er op.

En dit soort melaatsenkolonies gaan al 30 jaar stilzwijgend door onder het mom van "we bedoelen het toch goed?" Ondertussen de zooi bij elkaar liegend en alle opbouwende kritiek lachend aan de kant schuivend. Omdat er geld verdiend wordt.
BAH!!

Er zijn, ook op dit forum, talloze mensen die leuke en gezonde honden uit het buitenland hebben geadopteerd. Natuurlijk gaat het wel eens mis en is een hond ziek of angstig, maar dat gebeurt met rashonden net zo vaak.
En hoe je kunt blijven volhouden dat er aan een hond die voor 350 euro ingeënt, gechipt en vervoerd wordt winst wordt gemaakt is me helemaal een raadsel. :U:

Wegtransport zelf rijden, retour 5000km (Amsterdam - Gibraltar) 1 op 10 à 1,80/liter = nog geen 1000€
-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Enten en chippen is daar voordeliger, veel overige onderzoeken naar bv MZZ worden niet gedaan

Er worden vaak vluchtbegeleiders gevraagd die toch al vliegen, dus kosten persoon zijn er dan niet
Één enting kost zo'n 40€. Dus dit mag je x3 rekenen. Dan nog chippen en ontwormen. De meeste honden zijn gecastreerd, dus daar kun je nog 150€ tot 300€ bij rekenen. Als jij gemiddeld voor 100€ heen en weer vliegt naar Spanje ben je zeer goedkoop uit. Ik betaal normaliter 150€. Het transport van een hond in het ruim kost 60€. Reken hier nog het voer en onderdak voor de hond tot adoptie bij.
Dus nee, grote winst maakt de stichting niet op de honden.

Alfil & Lily
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

crutz schreef:
Eens, alleen het bestaan van tientallen afzonderlijke stichtingen is al zo verschrikkelijk inefficiënt. Even los van de discussie of je die dieren naar Nederland moet halen. Maar de tranentrekkende berichtjes doen het blijkbaar goed, er was al bijna een halve ton binnen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Alfilillo
Zeer actief

crutz schreef:
Eens, alleen het bestaan van tientallen afzonderlijke stichtingen is al zo verschrikkelijk inefficiënt. Even los van de discussie of je die dieren naar Nederland moet halen. Maar de tranentrekkende berichtjes doen het blijkbaar goed, er was al bijna een halve ton binnen.
En? Als iemand zijn geld daaraan wil uitgeven, prima. Een ander betaalt 2500€ voor een rashond. Moet hij ook zelf weten.
Blijkbaar zijn er mensen die 15€ voor dit asiel over hebben. Jezus mensen, wat een schande!

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:
crutz schreef:
Jion schreef:
Cleva schreef: Ik lul toch geen grieks?

Nou??
NOU???
Ik KOTS er op.

BAH!!

-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Één enting kost zo'n 40€. Dus dit mag je x3 rekenen. Dan nog chippen en ontwormen. De meeste honden zijn gecastreerd, dus daar kun je nog 150€ tot 300€ bij rekenen. Als jij gemiddeld voor 100€ heen en weer vliegt naar Spanje ben je zeer goedkoop uit. Ik betaal normaliter 150€. Het transport van een hond in het ruim kost 60€. Reken hier nog het voer en onderdak voor de hond tot adoptie bij.
Dus nee, grote winst maakt de stichting niet op de honden.
Enten is daar dus duurder dan in Nederland en dan zeker voor een stichting met grote afname. Dat geloof ik niet.
Daarnaast hoeft de DHP niet herhaald te worden indien gezet na de 12 weken dus 3x???
Rabies hoeft ook maar 1x

Ontwormen betaal ik iets van 5-6€ voor een milbemax pil tot 25 kilo. En nogmaals dat zijn Nederlandse tarieven en voor een kleinschalige fokker. Dat is daar echt niet zo duur.
Chippen, paspoort en enten ben je hier circa 50€ kwijt.

Vlucht naar Barcelona heb ik vorig jaar voor koper naar zitten kijken en kwam idd rond de 100€ transport zat ik dan te hoog
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

crutz schreef:
Maar alles verhuizen naar een goedkoper stuk grond kost misschien totaal wel meer dan nu dit stuk land kopen. Want alles moet ook weer vanaf de grond opgebouwd worden. En wat betreft het adoptiebedrag. Dat gaat niet alleen over inenten en castreren en vervoer. Maar ook over zieke honden die daar binnengebracht worden, operaties die geld kosten, verblijven opknappen, zorgen dat er eten is voor de honden. Als zo'n hond daar een jaar leeft voordat hij een baas krijgt zijn er ook kosten natuurlijk. Het is een gemiddeld bedrag.

En niemand is verplicht om een bijdrage te doen, het is vrijwillig. En er staat genoeg op facebook wat ik liever oversla dus waarom zou zo'n bedelactie dan ineens storend zijn. Er zullen zeker stichtingen zijn die niet zo goed werken, maar er zijn er ook vele die heel goed werk doen.
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

crutz schreef: Inenten en chippen kost mij hier in Nederland maximaal 50€

-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Hou toch even op zeg, deze berekening raakt kant nog wal. Alsof je een hond in Spanje van de straat plukt, bij de dierenarts naar binnen rolt en vervolgens in een vliegtuig of bus naar Nederland stopt. Dat kan niet, dat mag niet en dat gebeurt ook niet. In de berekening heeft de hond geen hap eten, geen medicatie, geen onderkomen in Spanje etc. Om nog maar te zwijgen van de kosten van de vrijwilligers in Spanje en in Nederland die dit begeleiden.

Emoties zijn begrijpelijk wanneer men te maken heeft gehad met een zieke en/of gedragsgestoorde hond uit het buitenland. Helaas zijn er legio voorbeelden waarbij men, onder het mom van 'alles maar willen redden', hele verkeerde beslissingen neemt die in het nadeel van mens en dier uitvallen.

Maar om te doen of het opvangen van Spaanse straathonden en hen herplaatsen in Nederland een interessant verdienmodel is, is complete onzin.
Dat kost je geld, en tijd, en bloed, zweet en tranen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Achi schreef:

-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Hou toch even op zeg, deze berekening raakt kant nog wal. Alsof je een hond in Spanje van de straat plukt, bij de dierenarts naar binnen rolt en vervolgens in een vliegtuig of bus naar Nederland stopt. Dat kan niet, dat mag niet en dat gebeurt ook niet. In de berekening heeft de hond geen hap eten, geen medicatie, geen onderkomen in Spanje etc. Om nog maar te zwijgen van de kosten van de vrijwilligers in Spanje en in Nederland die dit begeleiden.

Emoties zijn begrijpelijk wanneer men te maken heeft gehad met een zieke en/of gedragsgestoorde hond uit het buitenland. Helaas zijn er legio voorbeelden waarbij men, onder het mom van 'alles maar willen redden', hele verkeerde beslissingen neemt die in het nadeel van mens en dier uitvallen.

Maar om te doen of het opvangen van Spaanse straathonden en hen herplaatsen in Nederland een interessant verdienmodel is, is complete onzin.
Sinds wanneer kosten vrijwilligers geld?? Vrijwilliger ben je toch op niet betaalde basis?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb csiva voor echt de kostprijs gekregen. Dat was 120 euro. Uit Hongarije dan wel. Daar zat in: chip + entingen en paspoort, vervoer naar nederland en zo'n 3 maanden voer in Hongarije.
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

crutz schreef:Sinds wanneer kosten vrijwilligers geld?? Vrijwilliger ben je toch op niet betaalde basis?
Er staat de kosten van vrijwilligers; wanneer zij b.v. honden naar de luchthaven brengen of aanwezig zijn bij een aankomst in Nederland maken zij kosten voor benzine om maar iets te noemen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

crutz schreef:
Achi schreef:

Wegtransport zelf rijden, retour 5000km (Amsterdam - Gibraltar) 1 op 10 à 1,80/liter = nog geen 1000€L
-> 50+(1250/8)= 206,25€
-> 50+(1250/10)= 175€

Sinds wanneer kosten vrijwilligers geld?? Vrijwilliger ben je toch op niet betaalde basis?
Ik denk dat bedoeld wordt dat vrijwilligers kosten maken (bijv. voer en dierenartskosten bij de opvanggezinnen).
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Machie schreef:Ik heb csiva voor echt de kostprijs gekregen. Dat was 120 euro. Uit Hongarije dan wel. Daar zat in: chip + entingen en paspoort, vervoer naar nederland en zo'n 3 maanden voer in Hongarije.
Precies. Reken daar dan castratie, onderhoud asiel en moeilijke gevallen (honden die ziek zijn en of geopereerd moeten worden) bij en dan zit je dus niet zo gek met die 350€.

Alfil & Lily
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nanna schreef:
Machie schreef:Ik heb csiva voor echt de kostprijs gekregen. Dat was 120 euro. Uit Hongarije dan wel. Daar zat in: chip + entingen en paspoort, vervoer naar nederland en zo'n 3 maanden voer in Hongarije.
Ik Rozi ook. Ook weggehaald bij een Hongaarse fokker en op transport gesteld. Drie maanden in NL nog bij een fokker gezeten die haar opving en daarna mocht ik haar voor 150 euro meenemen, met stamboom en al.
:19:
En dus??? Is de kostprijs voor alle honden maar 150 euro? Pfff, er wordt hier zelfs gewoon 1500 euro voor een kruising gevraagd. Zonder winstbejag.
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:
Marion. schreef:
Nanna schreef:
Ik Rozi ook. Ook weggehaald bij een Hongaarse fokker en op transport gesteld. Drie maanden in NL nog bij een fokker gezeten die haar opving en daarna mocht ik haar voor 150 euro meenemen, met stamboom en al.
:19:
En dus??? Is de kostprijs voor alle honden maar 150 euro? Pfff, er wordt hier zelfs gewoon 1500 euro voor een kruising gevraagd. Zonder winstbejag.
Daar vergis je je dus. 1500 euro voor een kruising is natuurlijk wel gewoon winstbejag. Dat krijg je in mijn boekje in geen geval rechtgepraat. Geeft ook niks, als je het kan beuren moet je het doen.
Is toch een andere categorie dan asielhonden. Ik vind dat daar geen winst op gemaakt moet worden want dan wordt het vies. Gewoon kostprijs.
Nou als die “winst” gebruikt wordt om in het land van herkomst castratieprojecten en/of voorlichting over het houden en verzorgen van dieren te financieren (zoals bij een aantal goede stichtingen het geval is) betaal ik dat met liefde.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Maar als die winst naar honden gaat die medische behandelingen nodig hebben of naar de grond die ze moeten betalen om hun asiel op te huisvesten is dat toch gewoon prima?
Vind ik wel.
Als zo'n stichting zichzelf draaiende kan houden lijkt me dat alleen maar goed. De ene hond kost een stichting misschien € 200,-, de ander misschien wel € 500,-. En dan heb je nog de castratieprojecten. Waarom zou je ineens geen beetje winst mogen maken op een straathond? Zeker als je dat inzet voor je stichting die meer straathonden kan helpen.

Als iemand een hond kruist en daar ruim € 1000,- winst per hond gaat maken mag het ineens wel (van mij ook hoor), terwijl als er een heel klein beetje winst gemaakt zou kúnnen worden voor het leven van een andere hond is het ineens vies? :19: Ik snap daar echt helemaal niks van.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Manuma schreef:Maar als die winst naar honden gaat die medische behandelingen nodig hebben of naar de grond die ze moeten betalen om hun asiel op te huisvesten is dat toch gewoon prima?
Vind ik wel.
Als zo'n stichting zichzelf draaiende kan houden lijkt me dat alleen maar goed. De ene hond kost een stichting misschien € 200,-, de ander misschien wel € 500,-. En dan heb je nog de castratieprojecten. Waarom zou je ineens geen beetje winst mogen maken op een straathond? Zeker als je dat inzet voor je stichting die meer straathonden kan helpen.

Als iemand een hond kruist en daar ruim € 1000,- winst per hond gaat maken mag het ineens wel (van mij ook hoor), terwijl als er een heel klein beetje winst gemaakt zou kúnnen worden voor het leven van een andere hond is het ineens vies? :19: Ik snap daar echt helemaal niks van.
:ok:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

dagmar88 schreef:
ellen en de birmanen schreef:weten jullie wat ik hier zo moeilijk aan vind? de asiels in Nederland zitten ook vaak te springen om geld. zeker de asiels die niet onder of van de dierenbescherming zijn. maar we brengen ons geld het liefst over de grens ipv de dieren hier in Nederland te helpen. de dieren in onze asiels zullen het vele malen beter hebben, maar geld te kort is geld te kort.
Ik hoef niks te geven aan mismanagement. Dat geldtekort zou moeten vragen om een hernieuwde aanpak, niet om het zoveelste bedelklauwtje met zielige hondenoogjes en schouderklopjes voor jezelluf.
In plaats van om een aalmoes roepen kun je ook eens aan bedenken waarom er zo veel onplaatsbare honden jarenlang onderhouden worden.
En wat daar de meerwaarde van is tegenover, ik noem maar wat, een plaatsbare grote hond röntgenen zodat je niemand wrakken in de maag splitst. Daar betalen ze echt wel 75 piek meer voor.
Een heel klein beetje bedrijfsmatig denken.

Zolang de florances hertjes flessen, eenden knuffelen in plaats van een goede percuterende slag op de kop en me smerige filmpjes onder de neus smeren, hoef ik er niet eens een hond van.
Laat maar. Heb er liever één van marktplaats.
mismanagement zou best maar niet in alle asiels.
als een asiel een onplaatsbare hond in laat slapen staat de geitewollensokken brigade op de stoep en te demonstreren. want inslapen is zielig, daarbij de meeste honden die onplaatsbaar zijn, zijn vaak niet de leukste en liefste honden.
voor een hond/kat die wordt gevangen en naar een asiel wordt gebracht wordt een bedrag van gemiddeld 5 euro betaald door de gemeente waar het dier is gevonden en dat 14 dagen. daarvoor moet het dier ingeënt, gechipt, ontvlooid en ontwormd worden. zeker bij katten komt dan ook nog de sterilisatie/castratie bij/ dat ga je met 5x 14=70 euro echt niet redden. maar ja mensen denken vaak aan mismanagement tot ze de rekening zien van de dierenarts, voerleveranciers, stroom, water,personeel.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jackira schreef:
Manuma schreef:Maar als die winst naar honden gaat die medische behandelingen nodig hebben of naar de grond die ze moeten betalen om hun asiel op te huisvesten is dat toch gewoon prima?
Vind ik wel.

:ok:
Nou inderdaad :ok:
Ik vind het een hele reële prijs om €300,00 of €350,00 voor een buitenlandse hond te vragen. Soms zal er winst op zijn, soms verlies.
Er komen nesten doodziek binnen, dat kost ook aardig wat, bovendien zijn er tal van andere kosten verbonden aan honden (dat merken we zelf
toch ook wel bij onze eigen hond, neem ik aan).

Maar goed, dit is typisch iets van 'de goeden lijden onder de kwaden'.
Geen idee of de stichting van het topic een goede is hoor, maar er zijn natuurlijk zat stichtingen die prima werk doen: die de honden herplaatsen
die goed herplaatsbaar zijn, die hun uiterste best doen en zich een slag in de rondte werken.
Daar tegenover staan helaas ook een heleboel slechte stichtingen en dus ook een heleboel mensen met slechte ervaringen en die worden
onthouden, die geven een smet op het hele buitenlandse honden gebeuren.
Als het goed is, zou die goede stichtingen daar enorm van moeten balen, want hun lijden hier ook onder.
Het is hetzelfde als iemand een super verantwoorde Rottweiler baas is en de Rottweiler komt weer eens in het nieuws vanwege een
onverantwoordelijke idioot: de verantwoorde eigenaar wordt hier pislink om, want hij lijdt er ook onder.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”