Ja, ik ben daar om die reden zelf ook erg alert op als ik met andere honden wandel. Want ik heb dan misschien geen hond die iets gaat beginnen, maar wel gaat meedoen of reageert (Amoz). Dat wil ik gewoon niet hebben, het escaleert de boel alleen maar verder en is voor niemand leuk. En ik weet hoe snel het serieus mis kan gaan, ik heb een paar keer echte ganging up gezien (niet van mijn eigen honden gelukkig) en binnen twee seconden was er een hele kluit vechtende hondenlaeken schreef:Om die reden vinden mensen mij vaak een aansteller. Dus als ik een groep loop ga ik ook heel erg op de honden letten en laat ik me niks meer zeggen over mijn hond is lief en doet nooit wat. Bij de forumwandeling waar jij bij was heb ik Guus ook twee keer uit de situatie gehaald. Een paar honden gingen hem constant achtervolgen tot hij in de buizen van beton kroop. En als hij daar dan uit wilde stonden ze al weer op hem te wachten. Dan zie ik gedrag dat mij niet bevalt. Bekken in zijn nek drukken en hij werd ook echt angstig. Zodra een hond hem zou grijpen en hij zou gaan krijsen als bruin klein konijnachtig hondje kan hij zomaar ineens uit elkaar getrokken worden door honden van het forum die nog nooit iets gedaan hebben. Er kan een hond zijn die het ineens wel doet en pang!
Dit weekend idem dus. Als je mij gevraagd had of mijn honden op paarden af zouden stuiven zou ik zeggen nooit. In geen enkel geval. De grote hond leeft met paarden notabene. De eigenaars zeiden no problem want hij kent paarden vanaf pup. Toch hebben ze samen echt een paard door de wei gejaagd. Nadat Guus dus tussen de benen doorliep en zelfs likte naar de neus van hetzelfde paard. Ineens was het avond. Paard gaat ineens rennen en ineens zijn je honden totaal anders dan je had verwacht.

Ik vind je dus geen aansteller dat je daar erg alert op bent met een kleiner hondje dat toch minder weerbaar is in een groep met grote honden.