Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een witte puli in twee dagen

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Een witte puli in twee dagen

Ongelezen bericht door Gaia »

Wit. Nou ja, soort van.
Afbeelding

Iets minder wit.
Afbeelding

Uiteraard wil hij wel serieus genomen worden, als hij met een knuffellam in de bek loopt.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Re: Een witte puli in twee dagen

Nou, dagopvang heeft van die geweldige theorieën soms.
"Zijn poten waren zo vies. Ik heb een badje in het veld gezet." - Dagopvang medewerkster.
Het veld is zand. Zand met water = geen witte hond. Want ja, daar moet je natuurlijk bubbels in het water blazen en door heen stampen met de poten, om daarna weer goed door het zand te rauzen.

Dat gezegd te hebben, na vier weken stralend weer vragen mensen nog waar hij zo heerlijk die modder gevonden heeft. Wit is gewoon niet mogelijk en ik kan alleen maar jaloers zijn op mensen met zo'n witte poolhond die wit blijft.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Stralend wit of niet... het is een superleuke hond :I:
Welke kruising is hij?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gaia
Zeer actief

Onbekend. Hij is iets te langwerpig en te hoog voor een Puli. Vacht en karakter is echt Puli.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Nanna schreef:Troost je want op Hongaarse shows hoef je niet eens aan te komen met een spierwitte Puli.
Daar heb ik mij gelukkig echt nog nooit druk om gemaakt. Volgende Puli is toch wel iets minder wit. Die pup die jij rond heb lopen, die kleur. Vasco? Fasco? Die hoort tenminste die kleur te hebben. :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Nou zo groot is hij ook weer niet. 50 centimeter? Zoiets? Grote reu. Daar komt het op neer. Weegt een volle 12 kilo, maar wel een wat scherp randje. Ik ga volgende maand met Longfields afspreken om een shoot te doen met hem. Zal eens kijken of ze een staan foto kan maken. Hij is veel te bewegelijk om dat aan de lijn in je uppie te doen.
Ik heb het echt waar 500 keer gelezen. Komt er niet in. Maszkos Fako.
Laatst gewijzigd door Gaia op 19 jun 2019 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik waardeer je optimisme, maar mijn witte herder (oke, geen poolhond) is ook niet wit hoor.
Gaia
Zeer actief

Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.

Die witte keeshonden, die blijven wit. Ik sta er meestal nog even naar te kijken met de vraag; hoe dan?

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

:schrik: :LOL:
Gaia
Zeer actief

Jion schreef:Mooi hondje is het wel hoor. Ik vind het zo eigenlijk mooier dan met die hele lange slierten, zo zie je de vorm tenminste nog. :ok:
Ligt er ook net aan hoe hij ligt. Ik heb als oefening dat hij snoepjes uit een plastic flesje mag halen. Resultaat is dat hij ze nu overal vandaan jat en helemaal idolaat is van plastic flesjes. Zie hier het resultaat.

Afbeelding

Overigens. Dit is net na een strandwandeling.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Cleva schreef:Het spijt me geweldig maar als je er bedorven zuurkool als onderschrift bij had gezet had ik je ook geloofd.
Het zijn vast enige hondjes maar ik vind ze zo onsmakelijk.

Ik heb het ook bij shetlandruintjes die eind mei nog met van die vilten wintervacht staan.
Het roept een beeld van stinkende verwaarlozing op.
Maar goed, ik steek ook over als ik dreads bij mensen zie. Het enige dat erger is is als ze die rottende talgtouwen ook nog een keer in zo'n gebreide cocon frotten.
Zo'n enorme wolpuist in je bek.
Gádverdamme.

Het is maar vacht en het zit vreselijk in de weg.
Ik zou ze er onderweg naar huis al afgeknipt hebben.
Ik had ze er onderweg afgeknipt. Hij kwam echt niet lekker binnen. Hup, alles er af en de hele opvang waar hij vandaan kwam vol in ornaat hoe ik dat durfde. Nadat hij bijna een jaar voor labradoodle is uitgemaakt, beginnen mensen hem nu eindelijk als Puli te herkennen. Beest kwam zo een jaar geleden binnen:

Afbeelding

Geen idee wat ik toen met die vacht aan moest. Alles was aan elkaar geklit. Het was eigenlijk een grote bonk vacht. Stonk alsof hij een jaar lang alleen maar in rotte vis had gelegen. Bleken ook teken in en onder te zitten. Hoppa, alles eraf.

Wassen is ondertussen bijna iedere maand. Niet dat het helpt. Beest blijft zo geel als een verrookte huiskamer en als hij er wit uit komt, is dat met een uur ook weer over. Dus ja, ik heb over alles nagedacht, inclusief vacht, maar de kleur heb ik onderschat.

Hij ruikt minder dan mijn oude Duitser (die je al bijna niet rook, ook niet toen ze 11 was), verhaard niet. Ik bedoel, ik heb ook drie keer de dierenpolitie op bezoek gehad, om ze te laten zien dat huid ademt en ik hem echt goed te eten geef. Alleen als het gaat om rotzooi? Geen. Nou ja, zand. Bakken met zand. Het is ook goed uitlaten zodat hij op één plek 's avonds ligt, daarna is het weg.
Afbeelding
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Gaia schreef:Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.

Die witte keeshonden, die blijven wit. Ik sta er meestal nog even naar te kijken met de vraag; hoe dan?

Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshond :cheer:
Gaia
Zeer actief

Annika schreef:

Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshond :cheer:
Ja, bij een Puli niet dus. Die blijft een soort van grijzig-achtig wit.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn dochter houdt Sneeuw ook kort, gewoon omdat die vacht rampzalig snel vies wordt en kort zijn ze ook heel erg leuk , ze worden alleen niet zo snel herkend als Puli :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gaia schreef:
Annika schreef:

Bij mij wordt het wel vaker gevraagd, hoe ik mijn husky zo mooi wit houd. Of opmerkingen dat dat vast heel veel werk is.
:mrgreen: Moet toch echt eens vragen wat ze zich daar bij voorstellen. Het enige werk is het haar in huis en dat is veel :o

Hij is wel mijn eerste reu die beslist niet, nooit vuil wil worden.
Gaia
Zeer actief

Ja, daarom neem ik de volgende keer ook een maszkos fako. Die blijven meer bij de kleur. Het is maar goed dat hij zo schattig is.
Daarbij is het dat hij zeker een leven heeft. Een zo vies mogelijk leven. Als hij een dag niet in zand komt, ziet hij er prima uit. Vandaag ziet hij er zo uit. Niet wit, maar ook niet zwart.
Afbeelding
Afbeelding
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

:80: heerlijk een hond die lekker hond mag zijn en niet schoon hoeft te zijn !
(Al vind ik het zelf stiekem soms toch fijn als ze even mooi wit en schoon zijn haha. Al kan ik best na een douchebeurt meteen op de heide gaan wandelen :LOL: )
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

dagmar88 schreef:
Gaia schreef:
Annika schreef:

Bij mij wordt het wel vaker gevraagd, hoe ik mijn husky zo mooi wit houd. Of opmerkingen dat dat vast heel veel werk is.
:mrgreen: Moet toch echt eens vragen wat ze zich daar bij voorstellen. Het enige werk is het haar in huis en dat is veel :o

Hij is wel mijn eerste reu die beslist niet, nooit vuil wil worden.

Die vraag krijg ik ook regelmatig. Ik was hem 1 keer in de zoveel tijd en blaas dan alle klitten eruit. De middenslag keeshond laat ik afentoe in schoon water zwemmen en blaas ik dan met de water blazer droog. Heel heel heel veel haar ja komt geen einde aan. Ik vind het wel fijner om op te ruimen dan van korthaar honden die prikken overal in. Mensen roepen ook vaak als Yuki in een plas heeft gelegen, dan had je maar geen witte hond moeten nemen :19: alsof een zwarte hond niet vies word als hij een duik neemt in een dreksloot
:oohja:. Mijn honden zijn halve varkens geloof ik hoe viezer het water hoe beter.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef: Ik bedoel meer te zeggen dat het geen 'vieze' hond is. Vooropgezet dat je hem niet in een kennel houdt. Want dan is het wel misse boel en stinken ze tegen je op. Maar als huishond echt niet.
Nee, dat kan ik wel beamen. Jouw huis stinkt niet. Maar wit zou zeker niet mijn keuze zijn, want ik hou van (enigszins) schoon en, hoewel zo'n witte hond echt niet viezer wordt dan een Macho Fucko, toont het wel viezer. En aangezien ik m'n honden overal mee naar toe sleep, moeten ze ook gewoon schoon ógen.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Annika schreef:

Die vraag krijg ik ook regelmatig. Ik was hem 1 keer in de zoveel tijd en blaas dan alle klitten eruit. De middenslag keeshond laat ik afentoe in schoon water zwemmen en blaas ik dan met de water blazer droog. Heel heel heel veel haar ja komt geen einde aan. Ik vind het wel fijner om op te ruimen dan van korthaar honden die prikken overal in. Mensen roepen ook vaak als Yuki in een plas heeft gelegen, dan had je maar geen witte hond moeten nemen :19: alsof een zwarte hond niet vies word als hij een duik neemt in een dreksloot :oohja:. Mijn honden zijn halve varkens geloof ik hoe viezer het water hoe beter.
Een modderige hond is een gelukkige hond :pffff: (in ieder geval in het geval van mijn halve varken)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”