Iets minder wit.

Uiteraard wil hij wel serieus genomen worden, als hij met een knuffellam in de bek loopt.
Moderator: moderatorteam

Daar heb ik mij gelukkig echt nog nooit druk om gemaakt. Volgende Puli is toch wel iets minder wit. Die pup die jij rond heb lopen, die kleur. Vasco? Fasco? Die hoort tenminste die kleur te hebben.Nanna schreef:Troost je want op Hongaarse shows hoef je niet eens aan te komen met een spierwitte Puli.

Ligt er ook net aan hoe hij ligt. Ik heb als oefening dat hij snoepjes uit een plastic flesje mag halen. Resultaat is dat hij ze nu overal vandaan jat en helemaal idolaat is van plastic flesjes. Zie hier het resultaat.Jion schreef:Mooi hondje is het wel hoor. Ik vind het zo eigenlijk mooier dan met die hele lange slierten, zo zie je de vorm tenminste nog.

Ik had ze er onderweg afgeknipt. Hij kwam echt niet lekker binnen. Hup, alles er af en de hele opvang waar hij vandaan kwam vol in ornaat hoe ik dat durfde. Nadat hij bijna een jaar voor labradoodle is uitgemaakt, beginnen mensen hem nu eindelijk als Puli te herkennen. Beest kwam zo een jaar geleden binnen:Cleva schreef:Het spijt me geweldig maar als je er bedorven zuurkool als onderschrift bij had gezet had ik je ook geloofd.
Het zijn vast enige hondjes maar ik vind ze zo onsmakelijk.
Ik heb het ook bij shetlandruintjes die eind mei nog met van die vilten wintervacht staan.
Het roept een beeld van stinkende verwaarlozing op.
Maar goed, ik steek ook over als ik dreads bij mensen zie. Het enige dat erger is is als ze die rottende talgtouwen ook nog een keer in zo'n gebreide cocon frotten.
Zo'n enorme wolpuist in je bek.
Gádverdamme.
Het is maar vacht en het zit vreselijk in de weg.
Ik zou ze er onderweg naar huis al afgeknipt hebben.

Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshondGaia schreef:Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.
Die witte keeshonden, die blijven wit. Ik sta er meestal nog even naar te kijken met de vraag; hoe dan?
Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Ja, bij een Puli niet dus. Die blijft een soort van grijzig-achtig wit.Annika schreef:Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshondGaia schreef:Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.
Die witte keeshonden, die blijven wit. Ik sta er meestal nog even naar te kijken met de vraag; hoe dan?

Bij mij wordt het wel vaker gevraagd, hoe ik mijn husky zo mooi wit houd. Of opmerkingen dat dat vast heel veel werk is.Gaia schreef:Ja, bij een Puli niet dus. Die blijft een soort van grijzig-achtig wit.Annika schreef:Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshondGaia schreef:Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.

dagmar88 schreef:Bij mij wordt het wel vaker gevraagd, hoe ik mijn husky zo mooi wit houd. Of opmerkingen dat dat vast heel veel werk is.Gaia schreef:Ja, bij een Puli niet dus. Die blijft een soort van grijzig-achtig wit.Annika schreef:Ook witte kezen blijven niet wit hoor was dat maar waar. Ik weet niet hoe het bij een Pulli is. Bij Yuki is het wel zo dat als hij na een modderbad weer droog is het zand er zo uitvalt en hij er weer wit uitziet. Yuki gaat om de 2 maanden in bad en daarna zie ik wel een enorm verschil tussen voor en na hij gaat dan van wolfskees weer naar witte keeshondGaia schreef:Witte herders niet nee, en ze verliezen een bulk haar.
Moet toch echt eens vragen wat ze zich daar bij voorstellen. Het enige werk is het haar in huis en dat is veel
![]()
Hij is wel mijn eerste reu die beslist niet, nooit vuil wil worden.
Nee, dat kan ik wel beamen. Jouw huis stinkt niet. Maar wit zou zeker niet mijn keuze zijn, want ik hou van (enigszins) schoon en, hoewel zo'n witte hond echt niet viezer wordt dan een Macho Fucko, toont het wel viezer. En aangezien ik m'n honden overal mee naar toe sleep, moeten ze ook gewoon schoon ógen.Nanna schreef: Ik bedoel meer te zeggen dat het geen 'vieze' hond is. Vooropgezet dat je hem niet in een kennel houdt. Want dan is het wel misse boel en stinken ze tegen je op. Maar als huishond echt niet.
Een modderige hond is een gelukkige hondAnnika schreef:
Die vraag krijg ik ook regelmatig. Ik was hem 1 keer in de zoveel tijd en blaas dan alle klitten eruit. De middenslag keeshond laat ik afentoe in schoon water zwemmen en blaas ik dan met de water blazer droog. Heel heel heel veel haar ja komt geen einde aan. Ik vind het wel fijner om op te ruimen dan van korthaar honden die prikken overal in. Mensen roepen ook vaak als Yuki in een plas heeft gelegen, dan had je maar geen witte hond moeten nemenalsof een zwarte hond niet vies word als hij een duik neemt in een dreksloot
. Mijn honden zijn halve varkens geloof ik hoe viezer het water hoe beter.