Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ruime uitvouwbare ren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ruime uitvouwbare ren

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kom ik weer eens met een vraag.
Wij hadden voor Dex renpanelen een dubbel konijnen ren. Veel delen staan nu tijdelijk in de tuin om die ontsnappingsproof te maken. Maar voor mee op vakantie was het toch niet handig. Nam best veel ruimte in beslag en was ook nog best zwaar. En om hem stevig te zetten zette wij altijd wat pennen in de grond. Omdat het een dubbele ren was en losse panelen propte we de panelen elke keer weer in hun doos. Best een geprop en 2 behoorlijke dozen achter in de camper.

Dit jaar gaan we weer naar Scandinavië "waar de grond vaak hard is" en wil ik opzoek naar een andere ren of iets. Het mooist zou een schapennet zijn dat kun je echt ruim maken. Maar ook daar moeten pennen voor de grond in. Dat lukt niet overal en is dus niet handig. Maar is wel heel ligt.

We gaan dus opzoek naar een zo ruim/groot mogelijke ren waar de panelen liefst vast zitten aan elkaar en dat inklapbaar is. Ik heb ze wel gezien alleen ik vind ze dan toch te klein. Die dubbele konijnen ren was natuurlijk kwa grootte ideaal voor puppy Dex. en dat zou ik het liefst weer hebben.

Tips altijd welkom :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Ruime uitvouwbare ren

Ongelezen bericht door Linx »

Ik heb ooit eens zo'n ren (kleur: roze) gekregen van een vriendin: https://www.bol.com/nl/p/opvouwbare-pup ... 036409178/

Misschien toch wat groot/zwaar voor wat je zoekt, maar wel opvouwbaar en met een (canvas) tas er omheen zo opgeborgen.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nee is veeeeel te klein.
Het moet een soort vervanger voor de tuin worden.
Op vakantie gaan we natuurlijk veel wandelen. Maar we zullen ook momenten bij de camper blijven. Ik vind een lijn niet handig dan komen ze overal onder. En ik wil ze toch ruimte geven om te kunnen scharrelen.

Wij blijven een nacht of 2 ergens en trekken dan verder dus het moet ook nog eens geen heel gedoe zijn.

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dit systeem? Moet je wel nog in de grond jassen maar god, wat ben ik blij dat we dit hebben om de tent bij een wedstrijd!
Dezelfde man verkoopt ook een toegangspoortje... doe jezelf een lol; koop dat er meteen bij.
Kost geld, ik weet het, maar poeh! ;-)
https://benatwork.eu/webshop/index.php ... duct_id=97

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Dit systeem? Moet je wel nog in de grond jassen maar god, wat ben ik blij dat we dit hebben om de tent bij een wedstrijd!
Dezelfde man verkoopt ook een toegangspoortje... doe jezelf een lol; koop dat er meteen bij.

Suzanne

Deze lijkt me ideaal. Alleen in de grond jassen gaat niet in Noorwegen. Wij staan daar overal vrij. Ook op Bergen en dat lukt dan gewoon helaas niet. Jammer want zou echt super handig mee nemen zijn.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Deze had ik voor Toots toen ergens gehuurd. Vond hem stevig en voor hem in huis toen heel fijn met zijn pootje. Echt een stevige ren. Maar ook best zware panelen.
Ik ga deze toch nog met mijn vriend bespreken want ik denk dat we ergens iets op moeten verzinnen. Bij deze heb je geen grondpen en nodig en hij is wel echt stevig.

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Chihuahua-paws schreef:

Deze had ik voor Toots toen ergens gehuurd. Vond hem stevig en voor hem in huis toen heel fijn met zijn pootje. Echt een stevige ren. Maar ook best zware panelen.
Ik ga deze toch nog met mijn vriend bespreken want ik denk dat we ergens iets op moeten verzinnen. Bij deze heb je geen grondpen en nodig en hij is wel echt stevig.

Heb je geen handige Harrie in de omgeving? Dan zou ik namelijk een dwarsbalk op die grondpinnen laten zetten/lassen waardoor je de pinnen kan neerzetten ipv in de grond te steken.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn vriend is opzich wel een handige harrie. Maar die balk aan de grondpennen vast lassen dat maakt dat het veel ruimte in beslag gaat nemen. Want volgens mij moet dat onder al de pennen en dan nog verbonden met elkaar of zit ik nou gewoon heel moeilijk te denken?

En dan nog iets die grond pinnen moet je van boven in de panelen steken. Dat gaat niet met een balk er onder of er zouden gastjes voor de pinnen weer in de balk moeten komen. Ik vind dat zo toch een heel gedoe.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ga dat blauwe ding toch aan mijn vriend laten zien, misschien heeft hij wel een idee ervoor om het toch te kunnen gebruiken. Want wat een ruimte bied die.

~Suzanne~
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Ik ga dat blauwe ding toch aan mijn vriend laten zien, misschien heeft hij wel een idee ervoor om het toch te kunnen gebruiken. Want wat een ruimte bied die.
Je moet wel ff meten; het wordt verkocht in stukken van 6 meter. En dan dus even nagaan hoeveel je wilt / nodig hebt. Ze kunnen in beginsel " eindeloos" aan elkaar, maar ik zou zelf geen stukken van 60 meter gaan zetten ;-)
Als je ook het poortje neemt, zorg dan dat het eerste deel van het net als 1 recht stuk met het poortje staat; dus niet meteen in een hoek gaan zette. Daarna kun je om de 1,5 meter " een hoekje om" ; je kunt dus in feite elke vorm bedenken die nodig is.
Er zit onderaan een "flap" die op de grond ligt. Het onderdoor gaan van honden wordt vele malen lastiger. Een echte ontsnapper is overigens wel weg. Maar je kunt het echt goed strak opzetten.

Ik heb er ook de bijbehorende paaltjes bijgekocht. Je zou een aluminiumpaaltje kunnen maken of bedenken wat onderaan een draaibare, uitschuifbare poot heeft, zoals ook bij het poortje. Dan moet je wel verstevigen; bijvoorbeeld door wat keien te plaatsen. Dat maakt het iets kwetsbaarder maar wel wellicht goed te gebruiken in jouw situatie.

Suzanne
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Chihuahua-paws schreef:Mijn vriend is opzich wel een handige harrie. Maar die balk aan de grondpennen vast lassen dat maakt dat het veel ruimte in beslag gaat nemen. Want volgens mij moet dat onder al de pennen en dan nog verbonden met elkaar of zit ik nou gewoon heel moeilijk te denken?

En dan nog iets die grond pinnen moet je van boven in de panelen steken. Dat gaat niet met een balk er onder of er zouden gastjes voor de pinnen weer in de balk moeten komen. Ik vind dat zo toch een heel gedoe.
Nee joh met die ukkies zou een kruisje onderop toch genoeg stabiliteit geven om te blijven staan?
Dan zou ik losse vloerkruisjes maken waar je die pinnen in steekt, kan je de pinnen ook altijd nog gebruiken om wel in de grond te steken als dat kan.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Bij dat blauwe zou dat ook kunnen, zo'n " kerstboomkruis" ;-) maar toch zou ik dat met stenen oid dan verzwaren ;-) Gewoon... zekerheid... ;-)

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ik ga dat blauwe ding toch aan mijn vriend laten zien, misschien heeft hij wel een idee ervoor om het toch te kunnen gebruiken. Want wat een ruimte bied die.
Je moet wel ff meten; het wordt verkocht in stukken van 6 meter. En dan dus even nagaan hoeveel je wilt / nodig hebt. Ze kunnen in beginsel " eindeloos" aan elkaar, maar ik zou zelf geen stukken van 60 meter gaan zetten ;-)
Als je ook het poortje neemt, zorg dan dat het eerste deel van het net als 1 recht stuk met het poortje staat; dus niet meteen in een hoek gaan zette. Daarna kun je om de 1,5 meter " een hoekje om" ; je kunt dus in feite elke vorm bedenken die nodig is.
Er zit onderaan een "flap" die op de grond ligt. Het onderdoor gaan van honden wordt vele malen lastiger. Een echte ontsnapper is overigens wel weg. Maar je kunt het echt goed strak opzetten.

Ik heb er ook de bijbehorende paaltjes bijgekocht. Je zou een aluminiumpaaltje kunnen maken of bedenken wat onderaan een draaibare, uitschuifbare poot heeft, zoals ook bij het poortje. Dan moet je wel verstevigen; bijvoorbeeld door wat keien te plaatsen. Dat maakt het iets kwetsbaarder maar wel wellicht goed te gebruiken in jouw situatie.

Suzanne
Ik denk dat die 6 meter wel goed is voor de ukken. Wij gaan er zelf niet in zitten. Echt alleen voor hun.

Maar even afwachten wat mijn vriend zegt over het bevestigen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

~Suzanne~
Zeer actief

6 meter... da's dus een stuk van 1,5 x 1,5 meter he? ;-) dus dat maakt het weer kleiner.

Heb je al 's aan zoiets gedacht? Dat is dus 1 geheel, ik dacht dat de onderplaat er ook bij zat ;-) eventueel is bij sommigen een topnet te koop (tegen uitspringen). Het opouwen is kennelijk even een uitdaging maar goed... ;-)
Er hoeft dan helemaal niets in de grond gestoken te worden.

Afbeelding

Die heb je groter en kleiner... witjesverzendhuis heeft ze dacht ik ook.

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maar die zijn echt klein hoor.
Ik heb dus een dubbele konijnen ren. Even zoeken.

Zo iets heb ik er 2 van. Dat is ruim genoeg.
https://www.ho-michielsen.nl/dieren-en- ... f-puppyren

Alleen op niet vlak terrein staat hij heel gammel tenzij de pennen de grond in kunnen.

~Suzanne~
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Maar die zijn echt klein hoor.
Ik heb dus een dubbele konijnen ren. Even zoeken.

Zo iets heb ik er 2 van. Dat is ruim genoeg.
https://www.ho-michielsen.nl/dieren-en- ... f-puppyren

Alleen op niet vlak terrein staat hij heel gammel tenzij de pennen de grond in kunnen.
Gammel? Vond ik niet, maar goed... en dan alsnog / weer: leg binnenin tegen de rand een paar forse stenen?
nou... 1.15 x 58 vind ik niet klein ;-) maar goed, dat is net hoe je het bekijkt ;-)
Neem deze: die is 1 meter hoog en 1,50 ruim in diamter... diameter dus ;-)
https://m.witjesverzendhuis.com/honden ... roen-beige

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

Die ik heb. Is 2 x dat formaat ruim :wink:
Alleen die is dus gammel op niet vlak terrein.
Daar kun je stenen tegen leggen wat je wil maar dan vallen de panelen om omdat er geen grondpennen de grond in kunnen. Of een deel hangt hoger dan een ander deel met een grondpen die schuin staat
Maar we willen wel graag die ruimte bieden.
. Die ronde benches zijn heel leuk maar bieden geen ruimte. Zie ik meer als bench dan ren.

~Suzanne~
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Die ik heb. Is 2 x dat formaat ruim :wink:
Alleen die is dus gammel op niet vlak terrein.
Daar kun je stenen tegen leggen wat je wil maar dan vallen de panelen om omdat er geen grondpennen de grond in kunnen. Of een deel hangt hoger dan een ander deel met een grondpen die schuin staat
Maar we willen wel graag die ruimte bieden.
. Die ronde benches zijn heel leuk maar bieden geen ruimte. Zie ik meer als bench dan ren.
Nee, joh, die laaste, die ronde, dat is 1 geheel! Daar kan niets omvallen.
1 set " van die blauwe" is echt niet veel groter ;-)

Suzanne
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Chihuahua-paws schreef:Ik denk dat die 6 meter wel goed is voor de ukken. Wij gaan er zelf niet in zitten. Echt alleen voor hun.
Dat is heel klein hoor, echt niet (veel) groter dan die andere dingen die hier voorbij komen. Dus wil je ze een beetje meer ruimte geven heb je minimaal twee van die sets nodig.
~Suzanne~
Zeer actief

Ik zou 's een touw nemen van 6 meter en dat " uitleggen" zodat je kunt zien hoe die ruimte is.
Zo'n ronde nylon puppyren zou ik, zoals ik jouw beschrijving waar hij aan moet voldoen, de voorkeur geven aan dat blauwe ding ;-)

Maar goed, jouw feessie ;-)

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:Dit systeem? Moet je wel nog in de grond jassen maar god, wat ben ik blij dat we dit hebben om de tent bij een wedstrijd!

Suzanne
Die link doet t niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

malinois schreef:

Suzanne
Die link doet t niet
Welles :pffff: .

Maar doet hij het bij jou zo wel? https://benatwork.eu/webshop/index.php? ... duct_id=97
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zamunda schreef:
malinois schreef:

Suzanne
Die link doet t niet
Welles :pffff: .

Maar doet hij het bij jou zo wel? https://benatwork.eu/webshop/index.php? ... duct_id=97
Jaaaa dank!! :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

malinois schreef:Jaaaa dank!! :mrgreen:
:E:
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb ook al zitten peinzen voor als we de hond mee gaan nemen op vakantie (dit jaar nog niet) en omdat we dit in de tuin ook hebben gebruikt, zat ik te bedenken of ik van dit soort gaasrekken een ren zou kunnen maken. Ik had ze dan in gedachten met tie rips vastgezet en een murketonhaakje als "deuropening".
In mijn gedachten bleven ze dus ook keurig staan in vierkant of vijf- of zeshoekvorm. :F: Maar iets met een draaibaar dwarsbalkje aan de onderkant zou het wel een stuk stabieler maken. Ze zijn in verschillende breedtes verkrijgbaar.

Nu gaan wij altijd met een flinke kar op vakantie en dan zou dit er best bij passen, maar ik weet niet of het in je camper kan.

Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Klinkt misschien stom, maar toen Chef een afgesloten stuk in de woonkamer moest hebben heb ik Tuingaas gebruikt.
De onderkant omgebogen zodat het bleef staan en dan helemaal rondom gezet en vastgemaakt met een tiewrap (of hoe jet het ook schrijft) en was het klaar heb ik alles teruggevouwen en opgerold en ligt het als klein pakketje in de berging.

https://www.gamma.nl/assortiment/handso ... /p/B536805
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mensen. Het hoeft niet goedkoop.
Als het moet koop ik 10 van die blauwe systeem dingen.
Wij hebben een grote camper. Wel aan de zware kant. Met een garage waar wel wat in kan.
De twee rennen die we nu hebben zitten dus allebei in dozen gepropt en toen we ze er eenmaal uit hadden gehaald kregen we ze natuurlijk nooit meer zo goed in die dozen.
We willen dus minimaal wel die ruimte voor ze. Meer mag ook maar is niet per see nodig. Wat vooral belangrijk is makkelijk monteren of enkel uitvouwen en liefst niet vast hoeven zetten. En liefst natuurlijk niet te zwaar.

2 of 3 rennen verbinden is ook niet erg.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Chihuahua-paws
Zeer actief

JustJoyce schreef:Klinkt misschien stom, maar toen Chef een afgesloten stuk in de woonkamer moest hebben heb ik Tuingaas gebruikt.
De onderkant omgebogen zodat het bleef staan en dan helemaal rondom gezet en vastgemaakt met een tiewrap (of hoe jet het ook schrijft) en was het klaar heb ik alles teruggevouwen en opgerold en ligt het als klein pakketje in de berging.

https://www.gamma.nl/assortiment/handso ... /p/B536805
Is niet stom. Heb er ook wel aan zitten denken. Hebben onze tuin voor een deel met gaas afgezet. Maar ik ben denk toch opzoek naar iets steviger. Die gaas panelen zijn mogelijk ook wel wat.

Het mooist vind ik het blauwe systeem nu natuurlijk dus ik ga eerst kijken of dat toch niet een optie is. En anders zoeken we wel weer verder :wink:

Chihuahua-paws
Zeer actief

Cleva schreef:
Chihuahua-paws schreef: De twee rennen die we nu hebben zitten dus allebei in dozen gepropt en toen we ze er eenmaal uit hadden gehaald kregen we ze natuurlijk nooit meer zo goed in die dozen.
Andere dozen is natuurlijk niet in je opgekomen.
Nee eikel. Als je gelezen had staan een deel van de panelen nu in de tuin. En de panelen bevielen toch niet icm met die grondpennen dus ik koop niet weer dat systeem. Ga toch in godsnaam ergens anders zitten jennen.

Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Kunnen ze niet gewoon los? Je moet even wat meer opletten de eerste dagen, maar ze snappen het heus wel. Als je wild kampeert in Noorwegen en Zweden is dat wel ideaal, is mijn ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”