Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willem en Cody, een weerzien na 3.5 jaar (plus filmpje)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Willem en Cody, een weerzien na 3.5 jaar (plus filmpje)

Ongelezen bericht door Zamunda »

Drieënhalf jaar geleden gingen we een opvanger ophalen: één van de broers Willem of Cody (toen nog Wills en Foxy) die toen ongeveer vier jaar oud waren en vanaf pup altijd bij elkaar gezeten hadden in een opvang op Kreta. Welke van de twee het zou worden wisten we nog niet, dat hing vooral af van hoe ze Lais zouden trekken. Vanaf de foto's had ik wel een zwak voor Willem maar het ging om een opvanger dus dat telde niet. Het werd alsnog Willem want Co dook echt alleen maar in de bosjes als Lais in de buurt kwam met haar 'escapades' waar Willem ook nog wel wat met haar rende tussen het in de bosjes geduwd worden door, die leek dus beter bestand tegen rauwdouwer Lais. Overigens heeft Lais hem met haar dwingelandij ook flink geholpen om losser/vrijer te worden hier in de tuin, hij was eigenlijk te bang om te bewegen maar zij dwong hem gewoon en dat leidde vaak tot erg mooi spel (en een Willem die zich beter ontspande). Na een paar maanden hebben wij Willem geadopteerd, lang uitgesteld omdat we ons afvroegen of we echt wel zo'n angstige hond wilden maar het is zo'n onwijze lieverd en de klik was groot dus we wilden hem niet meer kwijt.
Cody ging naar Manuma in opvang waar die twee een (mijns inziens) erg bijzondere band kregen. Co heeft er negen maanden gezeten en toen kwam er een fijne baas voor hem die toevallig ook nog eens heel dichtbij ons woont. Het heeft 'even' geduurd, maar nu hebben ze elkaar dan toch echt weer ontmoet (en wij Cody weer).

Ik heb nog even een foto opgezocht van de twee mannen drieënhalf jaar geleden:
Afbeelding

We hadden bij ons thuis afgesproken omdat Cody overal wel los kan lopen en Willem dat echt alleen bij ons in de tuin en in het stukje bos direct bij huis kan. We zouden wel kijken of we dan gingen wandelen of in de tuin zouden blijven, het werd het laatste want Co had het onwijs naar zijn zin in de tuin en in het (voor hem onbekende) bos zou het toch weer afwachten zijn hoe hij het zou vinden, plus Willem voelt zich sowieso het fijnst in de tuin.

Bij Cody was er volgens zijn baas duidelijk herkenning want zoals hij op Willem reageerde doet hij eigenlijk nooit. Bij Willem was er ofwel geen herkenning ofwel herkenning in de zin van ''Heb je die k#tbroer weer'' :80: :LOL: . Ik had het niet verwacht, Cody kwam heel enthousiast op Willem af en ik dacht nog ''Oh wat leuk, dat wordt me een spelen van jewelste, eindelijk een hond waar Willem echt vol mee zal durven spelen'', maar nee: Willem vond hem meteen veel te opdringerig en werd onwijs chagrijnig van Co! Cody was ook wel opdringerig hoor :LOL: maar dat moet kunnen als je broers bent toch?

Het was een bijzonder gezicht, Cody plakte enorm aan Willem en Willem kreeg hem (tot zijn ergernis) maar niet van zich afgeschud. En waar ik Willem vorig jaar voor het allereerst heb horen grommen en lip op heb zien trekken (omdat Raaf tijdens Lais haar dekrijpe periode zijn hormonen probeerde te botvieren op Willem) deed hij dat nu (één keer) naar Cody :80: . ROT OP! *blaf* GA WEG! *grom* en *tandengeblikker* . Co trok zich er niks van aan waar Willem natuurlijk alleen maar pissiger van werd :knuffel: .

Gelukkig ontdooide Willem ook wel wat hoor, het was niet alleen maar kommer en kwel maar het was duidelijk dat er van spelen niks ging komen (ja, Cody rende vrolijk rond, blij ei!) en Willem hem liever zag gaan uit ZIJN walhalla :pffff: .

Terwijl de honden het met elkaar uitzochten en vooral Cody zich heerlijk vermaakte stonden wij met elkaar te kletsen en voor ons als bazen was het één en al herkenning: de broers verschillen wel in wat ze kunnen en in hun angsten maar grotendeels is het toch heel erg hetzelfde. Aan anderen eigenlijk niet uit te leggen hoe ver het gaat, vooral als men ziet dat ze ook heel frank en frei kunnen zijn. Was weleens fijn om dat zo eens uit te kunnen wisselen en zonder uitleg precies te weten wat er bedoeld wordt.

Op het eind was het nog een heel karwei om Cody uit de tuin naar zijn auto te krijgen, Cody kwam uit zichzelf namelijk niet achter de baas aan (en aanlijnen is bij hem niet echt een optie): hij bleef vastgeplakt aan Willem achterin de tuin. Toen de baas dan zelf richting Co ging trok Willem natuurlijk de bosjes in (want eng mens), met uiteraard Co aan hem vastgeplakt...
Na een tijdje stelde ik voor dat ik Willem zou aanlijnen zodat Co niet meer aan Willem zou plakken en dat leek Cody's baas een goed plan. Dat aanlijnen ging ook niet zo eenvoudig want de heren waren om de vijver aan het lopen en waar ik Willem op afstand in een 'zit' kan zetten en laten wachten lukte dat nu wel maar omdat Cody verder liep (want eng mens) ging Willem toch achter Co aan als de afstand te groot was. Het 'grappige' was dus dat dit blijkbaar een band schepte onder de broers, Willem ergerde zich ineens niet meer aan Co en ging zelf dus ook plakken: ze waren weer even die twee angstige broers die ik drieënhalf jaar geleden zag. Uiteindelijk kreeg ik ze bij de vijver vandaan en meer in het open gras, toen ging het vrij eenvoudig en kon ik, na rustig genoeg op Willem af te lopen terwijl hij op commando in zit zat, hem aanlijnen. Toen was Co ook meteen losgeweekt van Willem want bij Willem was een eng mens en zo ging hij weer naar zijn baas toe die hem toen mee kon nemen. Het is me een stel met een enorme gebruiksaanwijzing...

De ontmoeting leverde ook nog een hoop foto's met duidelijke hondentaal op, het zijn er veel want verder schrappen lukte niet :mann: .

Cody nog wat onwennig
Afbeelding

Afbeelding

Even wat steun halen bij de baas
Afbeelding

En daar het contact tussen de broers...
Afbeelding

Cody is heel blij maar Willem's gezicht spreekt ook boekdelen :schrik:
Afbeelding

Cody vindt het heel gezellig en volgt Willem overal, waarbij Willem zich afvraagt hoe hij in vredesnaam ooit nog van die plakkert afkomt :80:
Afbeelding

Co probeert het nog een keer...
Afbeelding

...maar Willem wil niet.
Afbeelding

W: Ik wil niehiet!!
Afbeelding

C: Hier, ruik dan! Ik ben het, je langverloren lievelingsbroer!
Afbeelding

W: Nou okee, ik ruik wel even grondig dan...
Afbeelding

W: Nah, ik word er nog niet warm van.
Afbeelding

C: Maar Willempie!
Afbeelding

W: GA WEG :hmmm: !
Afbeelding

C: Maar kijk dan hoe leuk ik ben :jump1: !
Afbeelding

...
Afbeelding

Cody is tevreden :tongue:
Afbeelding

C: Hoi!
Afbeelding

Dit vind ik persoonlijk een erg mooie foto van de broers :I: .
Afbeelding

Willem loopt nu zelf een keer achter Co aan :80:
Afbeelding

Co ging vervolgens terug om zich uit te leven op het 'gazon', terwijl Willem zich ergerde aan die brutaliteit in ZIJN tuin.
Afbeelding

Willem kon het niet langer aanzien...
Afbeelding

En ging ervan tussen terwijl Co zich prima vermaakte.
Afbeelding

C: Shit! Waar is Willem nou gebleven?! (En toen ging hij snel weer achter Willem aan :Q: )
Afbeelding

Mooie Co
Afbeelding

Geërgerde Willem
Afbeelding

En plakkende Co
Afbeelding

Willem vond het echt stom dat gestalk en blafte een keer boos naar Co
Afbeelding

W: Baasjes, deze blijft toch niet hè :( ?!
Afbeelding

C: Nou ik heb het anders prima naar mijn zin!
Afbeelding

C: Beetje graven, beetje in het water poedelen en weer wat graven en dat allemaal gezellig bij mijn broer, wat wil je nog meer?
Afbeelding

C: Wat jij Willem? Gezellig hè!
Afbeelding

C: Hier, moet je nou kijken hoe leuk!
Afbeelding

W: Ja, enig...
Afbeelding

Als blikken toch konden doden :LOL:
Afbeelding

C: Hallo baas, leuk hier hè!!
Afbeelding

C: Hooooooi!
Afbeelding

W: :hmmm: .
Afbeelding

Blij ei Cody met zijn gekke sprongen, hij kwam richting zijn baas en maakte toen een landing en rechtsomkeert want hij was nog niet uitgespeeld hier.
Afbeelding

Zachte blik
Afbeelding

Knap hoofd :I:
Afbeelding

Toch wat verbroedering lijkt het.
Afbeelding

Willem was gaan liggen en Co kwam erbij, eerst rollen...
Afbeelding

...en toen zelf ook even liggen.
Afbeelding

Laatste foto van het bijzondere stel en het grote verschil in oorstand.
Afbeelding

Edit:
Voor de mensen die het interessant/leuk vinden heb ik hier een filmpje van de eerste twee minuten. Staat ook op p.2 maar ook maar even hier aan de OP toegevoegd. Cody was al eventjes bij ons in de tuin zodat hij de omgeving had kunnen verkennen en toen lieten we Willem erbij. Co kwam meteen op Willem afgestoven en dat is het moment dat ik begin met filmen. Cody vond het spannend en vooral leuk, Willem vond het interessant maar vooral spannend (en vroeg zich af wat hem nou in hemelsnaam overkwam volgens mij :Q: ).

(fimpje is trouwens zonder origineel geluid (vogeltjes :tongue: ) omdat er een harde wind stond die 'lekker' in de microfoon blies)
Afbeelding

https://youtu.be/f1oOsVPwe9g
Laatst gewijzigd door Zamunda op 05 mei 2019 15:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Manuma
Zeer actief

Re: Willem en Cody, een weerzien na 3.5 jaar (erg veel foto'

Ongelezen bericht door Manuma »

Cootje Mallootje :I:
Wat een mooi verslag, ik zie het helemaal voor me. Wat graaft Cody toch debiel Afbeelding
Ik herken Cody echt in deze foto's, hij plakte ook zo aan Uma. En dan inderdaad dat verstoppen haha!
Wat leuk dat Cody Willem nog herkende!

Superleuk dit topic. Ik word er helemaal blij van. Hij zit op zo'n topplek bij die mensen. Hij had het echt niet beter kunnen treffen.
Ik mis hem soms nog zo. Ik moest even slikken bij je opmerking over onze band, dat was ook zo. Het is echt een lieverd en ik kon zoveel met hem. Maar hij kiest echt één mens uit en dat vond mijn vriend, die doordeweeks meer met de honden is dan ik, toch echt helemaal niks. Die kon hem ook niet aanlijnen. En ik begreep dat Cody nu ook zijn vrouwtje heeft en nog argwanend naar de man des huize is. Dat zit gewoon in hem.

Leuk!!! Ik ga dit topic nog wel een paar keer bekijken. Zucht :I:
Heel leuk ze bij elkaar te zien. Maffe honden zijn het, maar zo bijzonder.
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

:lol1: jij verheft het ‘ik kan niet kiezen, ze zijn allemaal mooi’ wel tot kunst!

Gelukkig ben ik gek op foto’s kijken.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annets »

Prachtige foto's, hadden er wel meer mogen zijn hoor, en heel leuk commentaar.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk om ze weer een keer samen te zien, en een heerlijk verslag :I:
Is Cody gecastreerd? Gezien het verschil in vacht?
Afbeelding
Groetjes Marja
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Heel leuk verslag en helemaal niet te veel foto's :I:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat bijzonder dat de broers elkaar weer hebben gezien en dat je nog steeds zulke gelijkenissen ziet in gedrag, ook al zijn ze al zo lang uit elkaar. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn was om het daarover te hebben met iemand die tegen veel dezelfde dingen aan loopt.
Het zijn twee enorme geluksvogels, dat ze ondanks hun angst en gebruiksaanwijzing toch zo'n superplekje hebben gevonden bij mensen die daarmee om kunnen gaan.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een mooi verslag, leuk om te zien :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wat een byzonder weerzien en ook opmerkelijk dat Willem niet veel van zijn broer meer moest weten. Het levert in ieder geval mooie plaatjes op :E:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind ze heel verschillend, voor broers. . .En toch ook weer niet.

Mooi omschreven en mooie foto's.

En wat apart toch, dat honden dan uiteindelijk weer een beetje in hun oorspronkelijke doen terug vallen.
Dat Cody meer aan Willem bleef plakken, en in eerste instantie niet mee wilde met de baasjes.

Lijkt me trouwens best moeilijk om te zien. Dat honden dan weer (een beetje) terug vallen zeg maar.

Kan natuurlijk best zijn, dat als Willem op onbekend terrein zou zijn , hij dan wel meer aan Cody zou hangen. Nu was het natuurlijk op Willem zijn vertrouwde terrein, en voor Cody was het nieuw terrein.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

oh geweldig deze foto's, ik kan er ook geen genoeg van krijgen!!

Wat leuk om ze weer samen te zien, al had ik wel wat meer herkenning verwacht? Misschien inderdaad omdat Willem op eigen terrein is?
Wel mooi die 2 lekker samen, echt genieten van de foto's :I: En wat fijn om even samen met Karin ervaringen uit te wisselen, het zijn toch 2 hele speciale honden :wink:

Vind je het goed als ik een paar foto's naar Sue stuur? Die zal dat ook heel mooi vinden denk ik zo :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief

Wat een ontzettend leuke reacties al, erg leuk om te lezen!

Manuma schreef:Cootje Mallootje :I:
Wat een mooi verslag, ik zie het helemaal voor me. Wat graaft Cody toch debiel Afbeelding
Ik herken Cody echt in deze foto's, hij plakte ook zo aan Uma. En dan inderdaad dat verstoppen haha!

Superleuk dit topic. Ik word er helemaal blij van. Hij zit op zo'n topplek bij die mensen. Hij had het echt niet beter kunnen treffen.
Ik mis hem soms nog zo. Ik moest even slikken bij je opmerking over onze band, dat was ook zo. Het is echt een lieverd en ik kon zoveel met hem. Maar hij kiest echt één mens uit en dat vond mijn vriend, die doordeweeks meer met de honden is dan ik, toch echt helemaal niks. Die kon hem ook niet aanlijnen. En ik begreep dat Cody nu ook zijn vrouwtje heeft en nog argwanend naar de man des huize is. Dat zit gewoon in hem.

Och, dat raakt me wel dat je hem soms nog zo mist zeg! Poe...
Hij zit bij hen wel heel goed inderdaad, zij kan wel wat minder met Co dan jij als ik het goed begrepen heb, maar haar man weer wat meer dan de jouwe. Ik vind het zo bijzonder dat hij bij hen altijd losloopt, aanlijnen lukt dan weer niet echt maar los volgt hij (op wisselende afstand) altijd wel.

Co had het hier zo naar zijn zin en voelde zich zo vrij dat zijn baas gevraagd zou hebben of hij hier mocht blijven als we niet al zo vol hadden gezeten. Mocht ik met Co ook zo'n goede band kunnen krijgen als jij met hem had dan zou dat Willem ook nog weleens een stapje verder kunnen helpen (en vice versa), maar als Co meer naar Willem zou trekken dan naar mij (wat er dik in zit als ik het zo zag) dan gaan ze alleen maar verder verwilderen denk ik (en Willem beschouw ik nu al als een half wilde hond). Gelukkig zit hij hartstikke goed bij mensen die hem begrijpen en een weg gevonden hebben in de omgang met hem.

Wat heel erg herkenbaar is is de grote moeite met doorgangen/deuropeningen. Bij Willem is dat wel heel veel beter geworden dan bij Co, maar het blijft ook bij Willem soms een gedoe om hem binnen te krijgen (en naar buiten is vaak blind vliegen), ook de (letterlijk) drieduizendste keer dat hij door dezelfde deuropening gaat :19: . Co gaat mee met de camper (of caravan?) en dan loopt hij dus ook in compleet vreemde gebieden los (wauw). Maar de camper in is elke keer weer een heel gedoe: het stuk rond de deur en tussen de deur en de tafel moet eerst vrijgemaakt zodat hij - als hij eenmaal gaat - als een (blinde) pijl naar binnen kan schieten om direct onder de tafel te kruipen. Zo zonde die paniek elke keer weer en zo herkenbaar.

Wat ook heel herkenbaar is is dat ze allebei zo flexibel als een baksteen zijn, de hele context moet kloppen anders is het niet goed (of beter gezegd: levert het heel veel spanning op). Bij ons is dat met een koekje geven bijvoorbeeld: doe ik dat na het voeren van de katten (zoals altijd) dan staat ie het reikhalzend op te wachten, geef ik datzelfde koekje op een ander moment dan draait hij zijn kop angstig weg en eet hij het absoluut niet. Bij Co is dat meer met uitlaten: als de baas hem wil uitlaten op zijn vaste moment dan staat hij te springen, wil hij dat op het moment dat normaal gesproken zijn vrouw dat doet dan komt hij echt niet. Het maakt het weleens lastig om het zo maar te zeggen :tongue: .

Maar het is een bijzonder stel ja, met ook allebei hun ontzettend mooie en maffe kanten :I: . Leuk dat je nog een paar keer komt kijken in het topic, als je zelf een paar (of alle) foto's in groter of kleiner formaat (of origineel) wil zeg je het maar hoor :ok: .
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vind het echt prachtige honden. Maar wat sneu dat die angst nog zo blijft op veel momenten.
Echt heel fijn dat ze beiden op een plek zitten waar de mensen er een weg in hebben gevonden en dat zij toch een fijn leven kunnen hebben.
Zamunda
Zeer actief

Emma schreef:Ik vind ze heel verschillend, voor broers. . .En toch ook weer niet.
Ja dat vind ik ook. Misschien zijn ze ook van twee verschillende vaders, dat kan natuurlijk heel goed. Vooral Willem vind ik veel weg hebben van de Cretan Hound, maar Cody qua bouw ook:

Afbeelding

Emma schreef:Mooi omschreven en mooie foto's.

En wat apart toch, dat honden dan uiteindelijk weer een beetje in hun oorspronkelijke doen terug vallen.
Dat Cody meer aan Willem bleef plakken, en in eerste instantie niet mee wilde met de baasjes.

Lijkt me trouwens best moeilijk om te zien. Dat honden dan weer (een beetje) terug vallen zeg maar.

Kan natuurlijk best zijn, dat als Willem op onbekend terrein zou zijn , hij dan wel meer aan Cody zou hangen. Nu was het natuurlijk op Willem zijn vertrouwde terrein, en voor Cody was het nieuw terrein.
Echt terugvallen kun je het helaas niet noemen, het is voor hen beide gedrag dat nog heel dicht onder de oppervlakte ligt en geregeld nog te zien is (dus los van elkaar). Co loopt dan wel los maar soms duurt het (om welke reden dan ook) best een tijdje voor hij weer meekomt (en nu was die reden toevallig Willem), en Willem is altijd angstiger als er ook nog een vreemde in de tuin loopt of de situatie anders dan anders is (dat ik hem liet zitten rond de vijver ipv op het gras, maar ook wel versterkt door zijn plakbroer). Dat is eigenlijk juist zo pijnlijk vind ik zelf, altijd nog die angst en dat vlucht-/paniekgedrag, het laagje 'huishond' is maar heel erg dun.

En wij denken ook dat het ermee te maken heeft dat Willem op zijn eigen terrein was, dat hij op vreemd terrein toch alweer anders op Co gereageerd zou hebben, meer herkenning en meer steun zoekend.

Lucia schreef:Ik vind het echt prachtige honden. Maar wat sneu dat die angst nog zo blijft op veel momenten.
Echt heel fijn dat ze beiden op een plek zitten waar de mensen er een weg in hebben gevonden en dat zij toch een fijn leven kunnen hebben.
Dag en dagelijks helaas. Als ik alleen over Willem spreek dan is het gelukkig echt een verschil van dag en nacht met de eerste maanden dat hij hier was en heeft hij nu grotendeels een fijn leven (met de nodige aanpassingen van onze kant) maar ik blijf het pijnlijk vinden om te zien hoe hij van de simpelste dingen toch weer helemaal angstig kan zijn. De moeite die ik ermee heb komt en gaat hoor, het is niet continu aanwezig maar ik blijf altijd zoeken naar beter. En tot nog toe verbetert hij gelukkig ook nog steeds waarmee zijn kwaliteit van leven steeds meer wordt.

Ingrid48 schreef:oh geweldig deze foto's, ik kan er ook geen genoeg van krijgen!!

Wat leuk om ze weer samen te zien, al had ik wel wat meer herkenning verwacht? Misschien inderdaad omdat Willem op eigen terrein is?
Wel mooi die 2 lekker samen, echt genieten van de foto's :I: En wat fijn om even samen met Karin ervaringen uit te wisselen, het zijn toch 2 hele speciale honden :wink:

Vind je het goed als ik een paar foto's naar Sue stuur? Die zal dat ook heel mooi vinden denk ik zo :wink:
Ja ik ook, ik was er echt van overtuigd! Maar wat ik al zei, kan best dat Willem hem ook echt wel herkende maar zich ergerde aan zijn (weer) plakkende broer, nu in ZIJN heilige domein. Want ik heb Willem nog nooit zo op een andere hond zien reageren, maar eerlijk is eerlijk: er heeft ook nog nooit een andere hond zo aan hem geplakt :LOL: . Willem loopt altijd graag weg als het hem te heet onder de voeten wordt, het struikgewas in maar dat hielp bij Co dus niet :cool2: .

Het zijn inderdaad twee speciale honden. Ik las trouwens op de site van Sue dat er al eerder een nestgenoot (ook broer dacht ik) in Nederland geplaatst was, weet jij daar iets van? Aangezien ze vooral met Mirtos samenwerken is de kans vrij groot dat dat via jullie gegaan is denk ik. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig hoe het met die hond gaat, die op jongere leeftijd uit de kennel gekomen is. En ja hoor, stuur maar wat foto's naar Sue :ok: .
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Wat een geweldig verslag! Je hebt precies begrepen hoe het werkt met Cody. Klopt allemaal. En de foto’s, hardop gelachen, vooral om je teksten. Top!
Be kind, Be loved, Be a doglover!
Zamunda
Zeer actief

Bedankt voor de complimenten over het verslag en de foto's, er zitten heel wat uren in dus dan is dat extra leuk om te lezen!

Friesenfransman schreef::lol1: jij verheft het ‘ik kan niet kiezen, ze zijn allemaal mooi’ wel tot kunst!

Gelukkig ben ik gek op foto’s kijken.
In het walhalla-topic staan er ook ongeveer vijftig :mann: .

Lothian schreef:Heel leuk verslag en helemaal niet te veel foto's :I:
annets schreef:Prachtige foto's, hadden er wel meer mogen zijn hoor, en heel leuk commentaar.
Bedankt! Ja ik vond die interactie tussen die twee en de mimiek zo beeldend en interessant, leek me wel mooi om te laten zien. Ik heb er nog wel minstens 150 trouwens :mrgreen: .

Jion schreef:Wat heb je dat prachtig vastgelegd. :ok:

Die blikken van Willem! :mrgreen:
Dankjewel! En nou hè, ik heb er wel om moeten lachen hoor, mijn zachte ei die zulke dodelijke blikken kan werpen :80: :schrik: :LOL: .

tycha schreef:Leuk om ze weer een keer samen te zien, en een heerlijk verslag :I:
Is Cody gecastreerd? Gezien het verschil in vacht?
Ze zijn beide (helaas) gecastreerd, het vachtverschil is echt genetisch, net als het verschil in oorstand. Co is wel meer in zijn vacht komen te zitten maar dat was bij Manuma al volgens mij (ze waren beide in vrij slechte conditie toen ze in Nederland kwamen en dat is dus later bijgetrokken), Willem zit trouwens ook wel wat dikker in zijn vacht maar daar zie je het minder goed bij.

DeDiana schreef:Wat bijzonder dat de broers elkaar weer hebben gezien en dat je nog steeds zulke gelijkenissen ziet in gedrag, ook al zijn ze al zo lang uit elkaar. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn was om het daarover te hebben met iemand die tegen veel dezelfde dingen aan loopt.
Het zijn twee enorme geluksvogels, dat ze ondanks hun angst en gebruiksaanwijzing toch zo'n superplekje hebben gevonden bij mensen die daarmee om kunnen gaan.
Echt bijzonder ja, ze verschillen wel in de specifieke gedragingen maar over het geheel genomen spelen bij beide - inderdaad nog steeds, ondanks verschillende omstandigheden en omgang - dezelfde problemen.
Zamunda
Zeer actief

Kaatjeswereld schreef:Wat een geweldig verslag! Je hebt precies begrepen hoe het werkt met Cody. Klopt allemaal. En de foto’s, hardop gelachen, vooral om je teksten. Top!
Ah je hebt het gevonden! Gelukkig heb ik het goed onthouden over Co, er kan nog weleens iets vervormen in de herinnering dus ik vroeg het me wel af of het allemaal nog correct was. Leuk dat je genoten hebt van en gelachen hebt om de foto's en teksten; het was toen ook een bijzondere ervaring om samen met jou de broers zo te zien.
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Haha! Dat zeg jij altijd hè? Cootje mallootje. Gaat heel goed met ‘m hoor. In huis met mij alleen volgend. Bij ro minder. Toch nog altijd mini stapjes. Maar idd altijd binnen de structuur die hij gewend is. Buiten de gebaande paden is er angst en onzekerheid. Behalve buiten, dan zijn er geen gebaande paden, haha! Trouw, blij, speels, volgzaam en in z’n element.
Be kind, Be loved, Be a doglover!
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Die blikken van Willem zijn te grappig :LOL:
Wat jammer dat bij beide honden de angst zo diep zit dat die, ondanks een stabiel en fijn thuis, vlak onder het oppervlak blijft. Fijn dat jullie beiden een modus hebben gevonden om daarmee om te gaan.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ohnee! Er zijn er twee! Ik heb zo'n soft spot voor Willem en nu is er een broertje! ze zijn zo leuk! :I: :I: :I:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Kaajeetje
geregistreerd lid
Contacteer:

Willem en Cody, een weerzien na 3.5 jaar (erg veel foto's)

Ongelezen bericht door Kaajeetje »

Jammer, ik had mij gefocust op filmpjes en heb het grommetje van Willem ook in beeld. Maar filmpjes kunnen niet. Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Andere naam ook geloof ik, plaats dus nu onder twee baasje namen.
Laatst gewijzigd door Kaajeetje op 04 mei 2019 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Als je het filmpje naar mij stuurt kan ik het wel posten hoor!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke serie :I:
Mooi om die opvang honden na een paar jaar weer terug te zien :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een leuk verslag! En ze zijn beiden prachtig, Cody staat mij ook nog steeds bij ja, en de verhalen van Manuma over hem. Fijn dat ze allebei zo goed terecht zijn gekomen!
Coraline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Coraline »

Wat een verschillende mimiek heeft Willem toch. En zijn linkeroor gaat alle kanten op :mrgreen:
Afbeelding

Mooi verslag, mooi weerzien zo.
Zamunda
Zeer actief

Ik heb alvast even een gif gemaakt van het filmpje waar kaatje het over had, je moet goed kijken maar dan zie je op een gegeven moment Willem (soort van) uitvallen naar Co:

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Die blikken van Willem zijn te grappig :LOL:
Hij is echt heel boos hoor :tongue: .

Lieske_1977 schreef:Wat jammer dat bij beide honden de angst zo diep zit dat die, ondanks een stabiel en fijn thuis, vlak onder het oppervlak blijft. Fijn dat jullie beiden een modus hebben gevonden om daarmee om te gaan.
Dat is het zeker, het is ongelofelijk (jammer) hoe diepgeworteld het zit bij deze honden.

Crescent schreef:Ohnee! Er zijn er twee! Ik heb zo'n soft spot voor Willem en nu is er een broertje! ze zijn zo leuk! :I: :I: :I:
Hahaha! Misschien komen we ook nog weleens achter een derde die ook in Nederland moet zitten.

Nanna schreef:Zou die angst niet aangeboren kunnen zijn? Ze zien er best uit alsof er wat wolfhondenbloed in kan zitten.
Wel mooi zo in die natuurlijke omgeving, ze hebben wat wilde dieren-achtigs.
Ze komen van Kreta, zitten daar wolven/wolfhonden? Misschien is een deel wel aangeboren inderdaad, maar ik denk dat het meeste valt onder kennelsyndroom. Angst (voor mensen) als een wild dier is één ding, maar de bank niet op durven (terwijl dat normaal je enige veilige plek is) omdat er een rugkussen weg is (waardoor er een zwart ipv een rood vlak te zien is) is toch wel van een heel andere orde. Nou weet ik maar weinig van wolfhonden maar daar lijkt me dat niet zo bij passen terwijl het wel heel erg bij kennelsyndroom past.

Maar ze hebben zeker wat weg van wilde dieren, voor ons in elk geval in gedrag. Mijn man en ik noemen Willem ook onze half-wilde hond, of zeggen tegen elkaar dat we weer wild gespot hebben. We vinden hem prachtig, ontzettend lief en genieten buiten van een afstandje van hem maar zo'n afstand voelen tot je eigen hond vind ik niet altijd makkelijk, laat staan leuk. Maar zijn gedrag buiten zou misschien wel bij een wolfhondachtige kunnen passen denk jij?

Coraline schreef:Wat een verschillende mimiek heeft Willem toch. En zijn linkeroor gaat alle kanten op :mrgreen:
https://i.imgur.com/G7gctexh.jpg

Mooi verslag, mooi weerzien zo.
Willem is wel een kei in mimiek ja, hij heeft een heel uitgebreid arsenaal :I: . En die zeiloren zijn zo mooi, ze kunnen helemaal plat in/tegen de nek (zelfs over elkaar heen gevouwen, dat zien we gelukkig nog zelden want dan is hij heel angstig), helemaal opzij, wat rechterop en allerlei posities ertussenin (en dan vaak het ene oor anders dan het andere). Hij praat met zijn oren :I: .
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:Zou die angst niet aangeboren kunnen zijn? Ze zien er best uit alsof er wat wolfhondenbloed in kan zitten.
Dat dacht ik ook, vooral vanwege het uiterlijk van Co. In Willem zie je meer Cretan Hound.

Ze zijn inderdaad prachtig zo in de natuur.

Wat vonden je andere honden van Co?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief

Alfilillo schreef:
Dat dacht ik ook, vooral vanwege het uiterlijk van Co. In Willem zie je meer Cretan Hound.

Ze zijn inderdaad prachtig zo in de natuur.

Wat vonden je andere honden van Co?
De andere vier zijn er niet bij geweest, die zaten zich in huis op te winden dat ze er niet bij mochten :tongue: . Het ging echt even om de broers, Cody had wel zijn maatje mee maar frappant was dat hij zich echt compleet afzijdig heeft gehouden (waar hij naar zeggen normaal wel even een punt wil maken naar andere reuen).
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Kaatjeswereld schreef:

Haha! Dat zeg jij altijd hè? Cootje mallootje. Gaat heel goed met ‘m hoor. In huis met mij alleen volgend. Bij ro minder. Toch nog altijd mini stapjes. Maar idd altijd binnen de structuur die hij gewend is. Buiten de gebaande paden is er angst en onzekerheid. Behalve buiten, dan zijn er geen gebaande paden, haha! Trouw, blij, speels, volgzaam en in z’n element.
:I: :I:
Ik ben zo blij dat jullie elkaar hebben gevonden. De bofkont. Hij had het echt niet beter kunnen treffen.

Ja, Cootje Mallootje :D Hij kon zo malloot doen. Zo'n bange hond maar toch zo lekker gek op toch best veel momenten. Dat graven, ik blijf erom lachen!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”