Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vind jij het meest interessante aan je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wat vind jij het meest interessante aan je hond?

Ongelezen bericht door Crescent »

Loulou heeft geen buitengewoon sterke drive. Voor niks eigenlijk. Het doel moet uiterst noodzakelijk zijn, anders niet. Ze jaagt met plezier, maar alléén als er konijnen zijn. Ze stuift door het zand alleen als het haar zint. Ze flirt en speelt met andere honden, als ze haar kunnen bekoren. Ze is meegaand en zachtaardig, ook onder de tirannie van onderzoekende kinderhanden. Ze slaapt graag, veel, de hele dag, 's ochtends na het eten nog een keer, zittend op de stoep als ik te lang sta te kletsen... maar als ik de stukjes kraakbeen van gegrilde kip aan haar voer verandert ze in een grootgepupilde halfwilde, die dubbelzinnig kwispelend naast me ligt en bijna in mijn vingers bijt. Voor kophuid, zalmhuid, verse kabeljauw en entrecote is ze niet zo fel. Nou snap ik best dat je als hond een lievelingseten kan hebben, daar gaat het ook niet om, maar het is meer de overgang die me raakt; van evenwichtig, bescheiden zoet hondje naar fel en gefocust dier naast me. Dan is ze ineens niet meer het hondje wat twee meiden van hun hondenfobie heeft afgeholpen, maar een hond met een dingo-achtige prooidrift.

Goed :engel: Het zal wel weer een hoop babbelbox-onzin zijn, maar wat vind jij het interessantst aan je hond?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Re: Wat vind jij het meest interessante aan je hond?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Leuke vraag, ik moest er even over nadenken.

Bij Luna is het haar ontzettende zachte karakter, ze is lief voor alles wat leeft, kinderen, konijnen, schapen, noem maar op. Er zit 1 kink in de kabel die ik niet begrijp en dat is de haat voor kat Diesel als hij bij me komt liggen. Of nou ja, haat is een groot woord, maar ze is het er niet mee eens en ze zal dus altijd proberen hem met een gemeen bijtje met haar voortanden weg te jagen. Dat mag ze niet, maar ze doet het al jaren en ik krijg het er niet uit. Ze zal hem nooit verwonden, maar dat komt door haar zachte karakter. Buiten deze momenten heeft ze nul problemen met die kat en begroet hem met een kwispel en likt zijn oren :U: Ik denk dat het toch iets van jaloezie is, want ik ben stapelgek op die kat en daar zal ze het wel niet mee eens zijn.
Wat ik ook interessant aan Luna vind is haar kennis mbt andere honden. Ik vertrouw Luna blind op haar oordeel, 1 blik op haar is voldoende om te weten wat voor vlees ik in de kuip heb, ze zit er nooit naast. Het is ideaal, ik hoef Luna ook nooit aan te lijnen, want ze zal nooit, maar dan ook nooit in de buurt komen van honden die iets anders willen dan rustig kennismaken. Vriendelijke stuiterballen en rotzakken heeft ze een broertje dood aan en zal ze voorbij lopen. Toen wij kennis gingen maken met Vito wist ik al dat we hem mee zouden nemen toen hij alleen maar aan kwam lopen, als Luna een hond vertrouwt doe ik dat ook :wink:

Over Vito ga ik nog even nadenken.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred is heel behoedzaam.
Het is zo'n grote beer maar moet wel alles op zijn eigen tempo bestuderen. Neus naar voren, lichaam zo ver mogelijk naar achteren.
Vreemde mensen vind hij niet zo fijn maar als je hem al vanaf pup af aan kent kan hij met zijn hele lijf kwispelen. En dan krijg je zijn grootste waardering en dat is even tegen je aan hangen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Het zorgzame voor elkaar, sowieso voor de roedel leden.
Als we wakker zijn komen ze altijd even op bed, Luus is daar altijd als eerste als de kippen bij.
Abra is soms wat luier en blijft nog even liggen.
Luus gaat haar dan halen zo van, kom nou ze zijn wakker :D.
Ook de totale desinteresse in andere buiten hun roedel is soms grappig om te zien.
Een buurvrouw hiernaast is dol op honden, ze komt hier weleens een bakkie doen maar wordt dan stelselmatig straal genegeerd.
Tot haar eigen grote ongenoegen.
Ze begrijpt het maar niet en stamelt dan steeds maar hoe dol verder iedere hond op haar is :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Op dit moment vind ik het heel interessant, om te weten waar ze haar nieuwe mega grote kluif heeft gedaan. :engel: :engel:

Ze had dat soort kluiven altijd in haar mandje onder het kussen. Maar laatst een nieuwe gegeven, en ze zijn groot, maar kan hem nergens vinden.

Zal wel ergens in de tuin liggen, vermoed ik.

Normaal pakt ze haar kluif, als ik vraag " waar is je kluif?". Maar nu gaat ze overal zoeken, en kijken waar wij zoeken :engel: maar ze pakt niet haar kluif.

Een interessant raadsel :denken:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira vindt het zo belangrijk om braaf te zijn. En te regelen dat Jack ook braaf is. Dusdanig dat ze met een vragende snuit achter me aanloopt als ik Jack al aangelijnd heb na de wandeling en ik haar los mee laat lopen naar de auto. Ze wil dan ook graag een halsband om want dat hoort zo. Anders voelt ze zich vergeten :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Emma schreef:Op dit moment vind ik het heel interessant, om te weten waar ze haar nieuwe mega grote kluif heeft gedaan. :engel: :engel:

Ze had dat soort kluiven altijd in haar mandje onder het kussen. Maar laatst een nieuwe gegeven, en ze zijn groot, maar kan hem nergens vinden.

Zal wel ergens in de tuin liggen, vermoed ik.

Normaal pakt ze haar kluif, als ik vraag " waar is je kluif?". Maar nu gaat ze overal zoeken, en kijken waar wij zoeken :engel: maar ze pakt niet haar kluif.

Een interessant raadsel :denken:
:LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een leuke vraag!
Ik moest er zelf nog aan denken gisteren, omdat Amoz destijds vooral bij mij kwam omdat ik zo gefascineerd was door die hond toen hij nog in het asiel zat waar ik vrijwilligerswerk deed. Ik vond hem zo interessant, omdat hij enerzijds héél trots en onbenaderbaar was, maar anderzijds toch met heel kleine dingen en op een heel onhandige manier probeerde contact met mij te maken. Hij wilde wel, dat zag ik duidelijk, maar hij wist niet hoe. Amoz is een trotse reu, maar tegelijk heeft hij een heel klein hartje en is hij supergevoelig. Dat hij met zijn verleden zich zo heeft kunnen aanpassen aan mensen, na zes jaar totaal onbenaderbaar in een asiel met zeven jaar nog heeft kunnen besluiten om mensen te gaan vertrouwen en zich helemaal heeft overgegeven aan dat avontuur, dat blijf ik bijzonder vinden.

Mila is vrij gecompliceerd en dat vind ik ook interessant. Bijzonder gevoelig, zeer intelligent en intens. Ze heeft een grote persoonlijkheid en sterke eigen wil, maar tegelijkertijd wil ze graag het braafste meisje van de klas zijn. Ze is totaal niet gematigd, ze kan heel extravert zijn als ze zich goed voelt en heel introvert als ze zich niet goed voelt. In het dagelijks leven is ze niet mijn makkelijkste hond, ze heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing, maar als je die kent is ze fantastisch. Ze kan mij zo goed lezen dat het soms eng is.

Amy verbaast mij eigenlijk elke dag wel, door de slimmigheidjes die ze bedenkt, hoe creatief ze is en hoe zelfredzaam. Zij is ook een hond van grote tegenstellingen, grote passies en supersterke instincten, heel intelligent en extravert. Zij is in alles ontzettend puur en honds, je merkt nog steeds aan haar dat zij in haar eerste levensjaar niet door mensen maar door andere honden is opgevoed en gevormd. Echt zo'n halfwild oerhondje, ik vind het prachtig en fascinerend. Ik heb van haar meer geleerd over wat honden zijn dan van enige andere hond.

Taartje is gewoon een aparteling :mrgreen: Zij is zo goed in het bespelen van mensen en situaties en hoe ze dat zo uitmuntend kan na 8 jaar asiel is mij één groot raadsel. Maar Taartje krijgt áltijd precies wat ze wil. Ik weet dat ze het doet en ik trap er toch elke dag weer in. :lol1:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie is heel bescheiden. Ze is rustig en lief, maar als ik de klauw maak dan wordt ze een partij fanatiek. En ze kan grommen als een monster.

Keetje vindt iedereen stom die ze niet kent of wel kent maar niet haar cup of tea is, maar als ze je in je hart sluiten dan wordt je helemaal gek van haar kleffe gedoe. Een vriendinnetje van mijn dochter vindt ze zo leuk dat ze iedereen aan de kant duwt om maar bij haar te komen als ze haar ziet. Dat meisje doet imo niets speciaals maar keetje valt echt in katzwijm als ze haar ziet.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Vito is best heel veel hond en kan een behoorlijke eikel zijn af en toe. Toch wil hij het heel graag goed doen en werkt graag met me samen om dat te bewerkstelligen. Hij is ontzettend slim en luistert goed, ik kan hem met een simpel knipje met mijn vinger los naast me houden. Dit heb ik hem niet aangeleerd, maar is vanzelf zo ontstaan. Hij is conflictvermijdend, maar vind sommige situaties erg lastig en kan dan nogal intens reageren. Ik vind het heel bijzonder hoe hij aanwijzingen van mij direct opvolgt zodat het voor iedereen leuk blijft, het is daardoor erg prettig wandelen met hem. Vanmorgen klapte er een boxer op hem en hoewel hij echt wel even lelijk terug deed (en terecht) bleef hij op mij gefocust zodat ik hem uit de situatie kon leiden. Ik los het wel voor hem op en daar is hij oprecht dankbaar voor.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ehm. Ja. Zahra is eh, bijzonder interessant. Alles aan haar.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Het interessante van Ras is zijn bijna oneindige goeie zin, het maffe beest is zo goed als nooit sjaggerijnig Hij vindt iedereen leuk en lief.
Raar maar waar Ziggy is soms compleet tegenovergesteld, hij maakt zelf wel uit wie hij mag.
Hij manipuleert me als de beste (als ik dat toelaat) en als ik dan boos op hem ben komt ie bij me slijmen en tja...... je snapt me wel haha, klein rotzakje :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Hij is zo oneindig intelligent. En oneindig blij en lief. Ik ben dat allemaal niet :mrgreen:, dus het blijft me verwonderen.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Isa is lief en bescheiden. Zal zich tussen de andere honden nooit op de voorgrond dringen, daar moeten we echt op letten dat ze haar aandacht krijgt. Ze laat zich echter niet de kaas van het brood eten, dan kan ze goed van zich af snauwen.
Suus is nog liever, die is niet kwaad te krijgen, waardoor er soms over haar heen gelopen dreigt te worden. Suus moet ik echt af en toe beschermen tegen lompe honden en nu tegen de pup. Wat Suus en Isa allebei gemeen hebben is dat ze gek op mensen zijn. Als er honden geïnteresseerd op hen af lopen, lopen ze die straal voorbij in een lijn naar de baasjes. En het gaat daarbij niet om koekjes, maar echt om aandacht van die mensen (vooral mannen).
Dora heeft een behoorlijke persoonlijke zone, behalve als het om een stoere, zelfverzekerde reu gaat. Dan weet ze van gekkigheid niet wat ze moet doen om in de smaak te vallen.
Anne moet ik nog beter leren kennen (ze is pas 3 maanden), maar wat nu opvalt is dat ze ontzettend snel leert.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boots is een Baby, die vind dat de hele wereld hem leuk moet vinden, of dat nu andere honden zijn of mensen .. nergens bang voor, onverschrokken...
Zuri is een verhaal apart, ik krijg vaak te horen dat ze er eng of valst uit ziet, grumphy looking, en ze is me daar een partij zacht en lief en bescheiden en zorgzaam ook voor Boots... haar uiterlijk bewijst haar geen dienst wat dat betreft, t is echt een plaatje qua karakter, uiterlijk ook, maar die twee vloeken compleet met elkaar,.. maar t heeft wel gezorgt dat ze de rest van haar leven hier kan zijn, dus misschien is het niet zo erg voor haar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe jong hij ook is, de hondentaal van Xanu. Hij kan met alle honden nog op straat, zaterdag kwam ik een man met een blinde pekinees tegen en een doodsbange beagle. Die blinde pekinees liep dus vol tegen Xanu op en viel daarbij uit. Hij gromde een keer zacht maar leek gewoon te merken dat t een zwakker hondje was. Snuffelde wat aan hem, keek mij aan en ging door met de orde van de dag. T doodsbange teefje kwam uit zichzelf naar hem toe na verloop van tijd. Normaal gaat hij altijd bij een hond snuffelen. Honden die troubles maken in zijn speelroedeltje blokt hij af en laat ze verder in hun sop gaarkoken. Ik kan er echt uren naar kijken...
Xavi ziet alles, muisjes tussen de struiken, een vogel in de dakgoot en zelfs de nieuwe tuinkabouters van de buren die de oude vervangen hadden...
Xygan zijn enorme geduld met de andere honden. Zeker als pup was Xanu echt zijn pup en wee oh gebeente Xavi hem corrigeerde dan kwam adoptiema Xygan in aktie hoor want dat moest hij doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Belle schreef:Isa is lief en bescheiden. Zal zich tussen de andere honden nooit op de voorgrond dringen, daar moeten we echt op letten dat ze haar aandacht krijgt. Ze laat zich echter niet de kaas van het brood eten, dan kan ze goed van zich af snauwen.
Suus is nog liever, die is niet kwaad te krijgen, waardoor er soms over haar heen gelopen dreigt te worden. Suus moet ik echt af en toe beschermen tegen lompe honden en nu tegen de pup. Wat Suus en Isa allebei gemeen hebben is dat ze gek op mensen zijn. Als er honden geïnteresseerd op hen af lopen, lopen ze die straal voorbij in een lijn naar de baasjes. En het gaat daarbij niet om koekjes, maar echt om aandacht van die mensen (vooral mannen).
Dora heeft een behoorlijke persoonlijke zone, behalve als het om een stoere, zelfverzekerde reu gaat. Dan weet ze van gekkigheid niet wat ze moet doen om in de smaak te vallen.
Anne moet ik nog beter leren kennen (ze is pas 3 maanden), maar wat nu opvalt is dat ze ontzettend snel leert.
Haha dat stukje van alle honden voorbij lopen richting de baasjes dat herken ik. Ook Shep houdt van mensen. Alle honden worden per definitie genegeerd. Alleen geeft Shep bij onbekende voorkeur aan vrouwen. Vreemde mannen vindt ze soms spannend, vooral als ze groot zijn. Wat ik zo cool vind is dat er regelmatig door allerlei honden naar haar geblaft wordt, die draaien dan door aan hun riem en Shep kijkt niet eens op. Die loopt met haar neus in de lucht verder. Bij kleine keffers is er af en toe wel een geïrriteerde blik maar Shep houdt dan ook niet van lawaai.
Wat ik ook bijzonder vindt is dat ze altijd alles aanvoelt. Ze weet wanneer er bezoek gaat komen, ook al doe ik dan niet anders. Ze weet als een vriendin ons komt ophalen om naar het bos te gaan. Ik kan letterlijk met haar lezen en schrijven. Ik weet wat in haar koppie omgaat en zij wat er in de mijne omgaat. Ook is ze super zachtaardig. Daar ben ik zo blij mee. Ik werk namelijk in de zorg met mensen met licht verstandelijke handicap, gedragsproblemen en verslaving. Straks heb ik een slaapdienst en dan moet mevrouw Shep dus mee. En door haar karakter gaat dat perfect. Hoe lomp ze daar soms ook benaderd wordt. En ze heeft al menig bewoner opgevrolijkt en gerust gesteld.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Polly is mijn apegatje. Ze is verschrikkelijk lief, ze snauwt eigenlijk nooit, ze kan heel erg mutsen.
Maar toen ze pups had veranderde ze in een oermoeder. Het nam haar gewoon over.
Nu Kees er is, is daar weinig van over, behalve dat ze álles goedvindt. Kees hangt met haar volle gewicht aan het staartje op Polly's hoofd en ze piept hooguit, maar snauwen doet ze niet. Het is echt een bijzonder kind.

Jet is mijn andere apegatje. Die is tegenwoordig hoofd van de bende als we buiten zijn.
Het grappige is dat ze dat met verve doet terwijl ze vroeger, toen Willemijn er nog was, echt een horige was bijna.
Ze is er echt in gegroeid. Ik vind het mooi om te zien hoe het zich ontwikkelt doordat er dingen gebeuren in zo'n groep.

Chaconne is ons autistje. Ze gaat overduidelijk vooral uit van dingen die zij wil.
Ze wil buiten liggen en waken. Ze wil muizen jagen. Ze wil ratten vangen. Dat is de essentie eigenlijk.
En daarom wil ze mee naar les. Onder het pand waar ik lesgeef zitten ratten namelijk (staat aan de bosrand).
Dus ze laat zich aanhalen en je ziet haar mentaal met haar vingers trommelen tot ze een keer naar buiten mag om te loeren of ze een rat kan snaaien. :mrgreen:
Ze verdraagt wel van alles maar eigenlijk wil ze maar één ding. Echt boeiend om te zien hoe ze tussen de rest door laveert, hoe ze haar respecteren maar toch eigenlijk niet zoveel interactie met haar hebben.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait kan op zo'n mooi subtiele manier een andere hond in bescherming nemen tegen een naderende hond. Zonder te kijken, zonder geluid, gewoon door zichzelf op een bepaalde manier te plaatsen tussen de zwakkere hond en de naderende hond. Op de en of andere manier straalt hij in alle rust uit: als je die onzekere hond wilt pakken, moet je eerst langs mij en dat gaat niet gebeuren. Gait is zo heerlijk sociaal vaardig. Ik kan absoluut vertrouwen op zijn inschatting van de andere hond. Als Elco dat ook op zou gaan vertrouwen, zou hij het een stuk makkelijker hebben ;)
Verder vind ik het verschil in karakter tussen Elco en Gait heel interessant. Als Elco iets goed doet, lijkt hij toch niet echt tevreden met z'n uitvoering. Goed is niet goed genoeg ofzo, en fouten maken is vreselijk. Elco klapt dus nog weleens dicht: liever niets doen dan het niet goed doen. Gait is compleet anders. Als die een matige uitvoering van de opdracht heeft, is hij al hartstikke trots op zichzelf. En de keer erna doet hij het beter. Goed is prima, beter is leuker. Gait probeert dus rustig dingen uit, vindt dat fouten maken erbij hoort en je daar gewoon van kunt leren. En na een extra goed gelukte uitvoering, moet je meteen een feestje bouwen met de baas. Gait lijkt ook heel goed te begrijpen wat de bedoeling is, terwijl Elco altijd lijkt te twijfelen of hij je wel goed begrijpt. Elco is een perfectionist, Gait een optimist
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Noa wilt alles regelen. Hoe Damy wandelt, waar de katten lopen, wie wanneer eten krijgt. Hoe ze dat telkens probeert, vind ik geweldig. Helaas voor haar is niemand onder de indruk :mrgreen:

Damy is vooral heel slim. Ik hoef maar iets aan te wijzen of te zeggen en hij snapt me. Het moet wel in z'n straatje passen, maar als hij wilt, werkt het. Is de vraag niet leuk genoeg, dan is hij ineens dom :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Interessant is niet het woord voor wat ik van de honden vind.
Bij Jol vind ik het bijzonder om te zien hoe anders zij in haar nieuwe leven is gaan staan toen haar baas met haar bij mij introk. Zij is echt als hond veranderd in gedrag (positief) door de jaren heen. Jol is wel een interessant karakter, vanwege haar mix zit ik wel eens te bedenken wat voor karaktertrekken nou van het ene ras, en wat van het andere ras er nou in haar zit :o
Maar los daarvan zie ik bij haar een enorme verandering in gedrag, aanhankelijkheid en gewoon het "zijn".
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas is een hele verstandige lieve en doordachte hond. Ze is een soort moeder voor de wereld.

Guus is domweg alleen maar lief en blij en goedhartig. Ik ben dol op hem om die reden.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is wat terughoudend, ontzettend op zichzelf, onzeker af en toe en voor mij toch de meest betrouwbare hond die ik ooit gehad heb. Ze verenigt een aantal tegenstrijdigheden in zich, die ik fascinerend vind. Ze komt dagelijks wel steun bij me zoeken maar laat je haar met rust dan is ze echt heel tevreden met zichzelf. Ik kan het niet beter omschrijven. Ze is voor anderen best onvoorspelbaar, en ik zie best een aantal strijdige eigenschappen maar ik snáp haar denk ik. Maar da's wel op gevoel. Ik vond het altijd maar wazig als mensen hun hond omschreven als die ene-uit-duizenden, of zelfs zielsverwant, maar bij Iz voel ik dat zelf wel zo :oeps:

Lot is gewoon gezellig. Druk, vrolijk, aanhankelijk en soms irritant eigenwijs. Ik had geen 2 verschilllendere honden bij elkaar kunnen zetten :mrgreen:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Het stront makkelijk zijn en alles voor normaal aannemen... Vuurwerk, visite, kuddes kinderen, met de auto, op de boot, naar de kermis, allemaal geen enkel probleem.

Nu is Bumper echt de meest relaxte hond van de hele wereld en ver daarbuiten.. en Guus lijkt dat voor alsnog over te nemen. Hopelijk blijft dat ook na z'n puberteit zo.
blablabla :)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

dat Lana zo goed bij ons past,
dat ze, hoe groot en stoer ze ook overkomt, toch af en toe een watje is,
en soms meer schoothond dan waakhond is,
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Onze Aki is altijd vrolijk en enthousiast, een blij ei en een grapjas. Het interessante aan hem vind ik dat hij ook voor anderen blijkbaar iets ontwapenends heeft, veel mensen en kinderen maken een opmerking in het voorbij gaan of benaderen hem (meestal zonder te vragen :hmmm: , maar goed dat kan gelukkig ook gewoon :tongue: )
Het is bij hem wel zo dat als je gaat uitdagen, er wel een knopje om kan gaan en hij heel intens kan worden, maar wij weten dat en grijpen in voor dat gebeurd, andere mensen herkennen dat niet, en snappen soms niet waarom wij ineens hem weer toespreken op bepaalde momenten en hem weer bij ons roepen.
Dat is dus ook wel interessant aan hem, het van -0- tot -100- schieten in een hele korte tijd.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou is heel wantrouwend en onzeker wat hem geen gemakkelijk hondje maakt, mij vertrouwd hij wel. Lotus is heel sociaal en vind alles en iedereen leuk. Hiermee heb ik twee uitersten, al zal ik Balou voor geen goud willen missen toch moet ik eerlijk toegeven dat ik wel heel blij ben met het makkelijke karakter van Lotus. Ik vind mijn honden fascinerend tijdens hun spel, ik mag ze dan ook graag stiekem begluren. Lotus die buiten sociaal ook heel eigenwijs en uitdagend is weet altijd weer het speeltje van Balou af te pikken. Hier heeft ze een heel ritueel voor van schijnaanvallen tot haar pootje op het speeltje leggen vlak voordat ze het inpikt. Natuurlijk laat Balou dit niet zo maar gebeuren, hij gaat grommend in de verdediging maar dit stelt niet veel voor. Er zijn een paar dingen o.a. botjes die Balou zich echt niet laat afpikken, dan reageert hij boos en laat Lotus hem met rust.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka is mega bedachtzaam, uitgekookt zoals mijn moeder het omschrijft. Ze kan zo ontzettend goed situaties naar haar pootje zetten dat ik mezelf daar nog steeds over kan verwonderen.
Bij Fix kan ik vol bewondering kijken naar de vooruitgang die ze heeft geboekt mbt probleemgedrag en ook nog steeds de stapjes die ze erin maakt.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hoe Vic binnen een oogwenk van 'volledig relaxed' naar 'compleet uit je bol' kan gaan. :piew:

En hoe ontzettend flexibel een hond kan zijn in gedrag, als ik sommige dingen hoor van zijn vorige baasjes en nu. Hij geeft niks om snoepjes vs. hij doet ALLES voor een snoepje. Hij gaat het water niet in vs. hij zwemt. Hij houdt niet van andere honden vs. hij speelt zelfs af en toe met andere honden.
Zo mooi vind ik dat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”