Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben twee en ik zeg nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ik ben twee en ik zeg nee

Ongelezen bericht door Hilde »

:mrgreen: Sta ik dan met mijn zelfverzekerde en sociale gezelschapshond die vindt dat hij de wereld ook alleen aan kan :pffff: Een puberteit heeft hij nooit gehad, dus wellicht haalt hij de schade in nu hij net twee is geworden.

Elmo heeft besloten dat hij ons niet nodig heeft. Want je kunt ook vanaf huis lekker alleen de weilanden in rennen en daar dan gaan snuffelen. Vanochtend hem mooi niet achterna gelopen en met de auto langsgereden. Dan komt hij snel knuffelen en lief doen. Dit is de tweede keer dat hij dit bedacht had :hmmm: De grenzen gaan dus weer even wat duidelijker worden en de lijn er weer wat vaker aan. Niet meer los meelopen naar de auto. Vanavond in het bos riep ik, keek hij op en besloot dat snuffelen een beter plan was. Dus wij zijn in de auto gestapt en weggereden. Doei :zwaai . En dan weet hij niet hoe snél hij moet komen. Thuis is hij net zo braaf als altijd en in het trainen wordt hij juist steeds serieuzer.
Kan iemand me vertellen dat het een fase is? :mann:

Update 23 augustus: het bleek een korte fase :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Hilde op 23 aug 2019 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Ik ben twee en ik zeg nee

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het is een fase
AfbeeldingAfbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Het is een fase.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Of het een fase is, ligt aan jezelf :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Soooof schreef:Het is een fase.
bram en thijs schreef:Het is een fase
Ik dank jullie hartelijk :mrgreen:
Sandra&co schreef:Of het een fase is, ligt aan jezelf :mrgreen:
De volgende keer neem ik een border collie, die worden tenminste gehoorzaam geboren.
Cleva schreef:Het is een fase als je zorgt dat hij er niet mee aan de haal kan.

Instappen en wegrijden is precies goed.
Hij heeft maar te zorgen dat hij er bij is.
Ik zou hem eenmaal in de auto nog extra belonen. En dat dan gewoon blijven doen.
Routines maken het verschil.
Haha. Ja, ik heb het idee dat hij eens even aan het bekijken is wat er gebeurd als... nog voordat wij de deuren dicht hadden was hij alert. Hij houdt ons dus best in de gaten, maar maakt gewoon een afweging. Snotjong :F:
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik doe het ook, bij Rex: gewoon weggaan. Die heeft er bij de strandopgang een handje van want strand is veel te leuk. Prima, blijf jij feestelijk hier, maar ik ga. Doei! Hij komt altijd, uiteraard.

(Moet ik bij vermelden dat je er wel de hond naar moet hebben. Ervaring leert dat het niet bij iedereen werkt. )
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Heb je hem als jonge hond wel goed het loslopen aangeleerd?
Misschien denkt hij nu zijn verworven vrijheid te pakken.
Ja, wat is goed? Hij kan prima hierkomen en ook contact maken buiten. Maar blijkbaar vindt hij het nodig dat ik er nog wat extra tijd in stop :F:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zit er wellicht helemaal naast hoor maar heb het gevoel dat loslopen altijd een dingetje is geweest. Op foto’s zie je ook vaak die lange lijn eraan :engel: En heb je nou een lopende hond met een geweldige jachtneus dan kan ik me daar van alles bij voorstellen. Maar een Poedel moet toch gewoon los kunnen lopen. Ik denk dat Elmo jouw spanning daaromtrent aanvoelt en er misbruik van maakt.
Die lange lijn is omdat ik midden in enorm aanlijngebied woon en een hekel heb aan losloopgebied en dat dus echt maar zelden opzoek. Er zijn overigens best wat poedels die niet los kunnen vanwege jachtinstinct, maar dat heeft Elmo niet echt. Hij rent wel graag op andere honden af en kwam eerder ook héél lastig mee dan, maar dat gaat echt wel steeds beter. Het meekomen dan, op honden afrennen is nog steeds een ding en dat wil ik niet. Mijn lopende hond kon meer dan prima loslopen :mrgreen:
Cleva schreef:Nee, ik zou er geen waardeoordeel aan hangen. Hij is gevorderd aan het raken en zich aan het verdiepen in hoe die vork nou precies in die steel zit.
Als je dan als baas passief wordt ben je onduidelijk.
Hij moet bij jou aanhaken. Niet andersom. Tenminste, als je niet een hele middag naar een stippeltje aan de horizon wil kijken.

Dus je moet zelf die piketpaaltjes uitzetten en inderdaad gewoon vertrekken.
De nood moet aan zijn kant zitten.
Dat jij vreselijk ongerust om het hoekje staat te asemen gaat hem niets aan.

Ik ben zelf niets te beroerd om mijn honden te ontnuchteren van zelf(in)genomen vrijheden.
We horen bij elkaar maar ik loop voorop en jij volgt. Daar gaan we niet over soebatten.
Jep. Ik heb wel de neiging héél erg mijn best te doen voor zijn aandacht, ook tijdens het trainen. Geen idee hoe dat komt, denk iets wat ik mezelf heb aangeleerd met Beau. Denk dat daar nu ook dit soort gedrag van Elmo vandaan komt, terwijl hij me echt wel in de gaten houdt. Als ik een ander pad inloop zonder hem op de hoogte te stellen, is hij binnen vijf seconden alweer voor me. Dat hebben we altijd gedaan en is ook altijd goed gegaan. Net zoals verstoppen achter bomen, etc. Dan heeft hij je zo.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja kijk, ik wil best zeggen dat mijn ervaring is dat het een fase is. Maar ik heb een Manu die volgende week al zes wordt, en ik kan dat niet :mrgreen:
Hij komt nog steeds net voor het stom wordt aangehold.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef: Jep. Ik heb wel de neiging héél erg mijn best te doen voor zijn aandacht, ook tijdens het trainen. Geen idee hoe dat komt, denk iets wat ik mezelf heb aangeleerd met Beau. Denk dat daar nu ook dit soort gedrag van Elmo vandaan komt, terwijl hij me echt wel in de gaten houdt. Als ik een ander pad inloop zonder hem op de hoogte te stellen, is hij binnen vijf seconden alweer voor me. Dat hebben we altijd gedaan en is ook altijd goed gegaan. Net zoals verstoppen achter bomen, etc. Dan heeft hij je zo.
Misschien tegenstrijdig, maar ik denk dat hij meer vrijheid nodig heeft.
Hij is volwassen aan het worden. Je hebt hem goed opgevoed en hij kan vast wel een beetje ruimte voor zichzelf nemen zonder dat er rare dingen gebeuren.
Dat vertrouwen voelt hij ook.
:mrgreen: Je klinkt als een helikoptermama.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

metav schreef:Ooo dat was Daisy der naam ook ik ben twee dus ik zeg nee
Nu is haar naam Ik ben drie ik maar plezier
zal mij benieuwen wat haar naam is als ze vier word :scratch:
Over de kinderen zeggen wij:
Ik ben 2 en ik zeg nee
Ik ben 3 en ik doehetnie
Ik ben 4 en ik ben een klier.

Ik zoek nog suggesties voor 5 en 6, en de oudste is bijna 7...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als hij na twee keer wegrijden wel komt dan is het okee.
Als je dit vaker moet gaan doen heb je grote kans dat hij alleen maar doorheeft dat dit ook werkt. Je hoeft niet te komen want het komt vanzelf allemaal goed. Zelfs als ze al wegrijd komt het goed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Soooof schreef:Ik doe het ook, bij Rex: gewoon weggaan. Die heeft er bij de strandopgang een handje van want strand is veel te leuk. Prima, blijf jij feestelijk hier, maar ik ga. Doei! Hij komt altijd, uiteraard.

(Moet ik bij vermelden dat je er wel de hond naar moet hebben. Ervaring leert dat het niet bij iedereen werkt. Afbeelding)
Oh god, wat herkenbaar. Abel heeft precies door wanneer we weer richting de auto lopen. Dan moet hij ineens nog een paar rondjes rennen, achter vogels aan, of gaten graven. Hij verzint wel weer iets, als hij maar niet mee naar de auto hoeft. Gisteren kwamen we (op de weg naar de auto) een stel wandelaars tegen. Die mensen waren ineens de leukste mensen op de wereld en hij bleef de hele tijd bij ze hangen. Dat is niet des Abels, maar anders moest hij mee naar de auto toe. Ik ben gewoon doorgelopen, maar na 100 meter toch even achterom gegluurd om te zien wat Abel uitspookte. Hij was nog steeds bij die mensen :hmmm: Dus ik nog 100 meter verder doorlopen. En nog 100 meter. Geen Abel hoor. Ik dacht: "shit, ik moet 'm zo alsnog ophalen, want hij komt echt niet."
Tót ik over een heuveltje ging en echt uit het zicht verdween. Toen kwam Abel keihard aangerend :LOL: Maar het dreigt soms wel een vangspelletje te worden en dat moet ik echt niet hebben. :neenee:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wees blij dat ie komt als je wegrijdt. Luca komt dan ook gewoon niet als hij druk is. Luca is van het oh je rijdt weg? Prima ik red me wel. :oeps:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat trucje met wegrijden werkt 2-3x en dan denktie ook dikke vinger

Ik spreek uit ervaring , en de hond in kwestie ging dan zo ver mogelijk het water in want dan kon ik er niet bij
Mijn honden zijn zoveel mogelijk positief getraind , maar als ik roep dien je te komen . Zo niet heb je een heel groot probleem
Ze worden niet afgeranseld , maar ze weten donders goed dat niet komen betekend dat als vrouwtje je te pakken krijgt er straf komt . En dan moeten ze een poosje aan de lijn ipv dat ze vanuit de poort gelijk los mee mogen

Hier komen is overigens altijd een beloning , voer , aai , bal
Hetzelfde overigens met af als ze loslopen

Commando af dient direct opgevolgd te worden , als in alsof je neergeschoten word
Dit omdat er wel eens een auto kan rijden en om ongelukken te voorkomen moeten ze dan liggen tot de auto weg is
Ze krijgen altijd een beloning , doe je het niet gelijk dan komt er een correctie

Je kan nou eenmaal zulke dingen niet veroorloven
Nu is het nog de weilanden in , straks vliegtuig de weg over onder een auto
En zolang meneer zich niet kan gedragen gaatie maar aan aan de lijn tot hij t wel weer kan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Hilde schreef:
Soooof schreef:Het is een fase.
bram en thijs schreef:Het is een fase
Ik dank jullie hartelijk :mrgreen:
Sandra&co schreef:Of het een fase is, ligt aan jezelf :mrgreen:
De volgende keer neem ik een border collie, die worden tenminste gehoorzaam geboren.
Cleva schreef:Het is een fase als je zorgt dat hij er niet mee aan de haal kan.

Instappen en wegrijden is precies goed.
Hij heeft maar te zorgen dat hij er bij is.
Ik zou hem eenmaal in de auto nog extra belonen. En dat dan gewoon blijven doen.
Routines maken het verschil.
Haha. Ja, ik heb het idee dat hij eens even aan het bekijken is wat er gebeurd als... nog voordat wij de deuren dicht hadden was hij alert. Hij houdt ons dus best in de gaten, maar maakt gewoon een afweging. Snotjong :F:
Het is inderdaad een fase, mits je er handig op in speelt. Abel zit er nu middenin, Jip heeft het achter de rug. Bij Jip heb ik heel veel geduld moeten hebben. Omdat hij los niet mee liep naar de auto, ging hij al op tijd weer aan de (lange) lijn. Dat hielp in eerste instantie echt helemaal niets. Hij ging dan namelijk gewoon ergens liggen. En hij weegt 32 kilo, dus hij wist ook wel dat ik dan echt machteloos sta toe te kijken. Maar uiteindelijk werd het toch wel saai, want tja: daar lig je dan. Van binnen stond ik soms echt te koken :gvd: maar omdat ik hem geen bewegingsvrijheid meer gaf, ging bij Jip de lol er uiteindelijk wel van af. Ook toen hij wél weer keurig meeliep, heb ik hem nog een tijd aan de lijn gedaan. Nu is dat echt helemaal niet meer nodig en zit Jip al superbraaf in de auto terwijl Abel nog aan het rondrennen is.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Weet niet of je het al doet, maar kan je niet een beetje spelen met het aanlijnmoment? Ik probeer dat altijd een beetje onvoorspelbaar te maken. Soms 100m voor de auto, soms eerder en soms roep ik ze alleen voor we bij de auto zijn, krijgen ze wat lekkers en mogen ze daarna nog even vrij lopen.
Bij Tess maakt het eigenlijk niet zoveel uit, die heeft geen problemen met naar de auto moeten/einde loslopen. Bij Finn kies ik meestal gewoon een moment dat hij toevallig al bij me is om hem alvast aan te lijnen, want dan hoef ik niet op mijn strepen te gaan staan tegen de tijd dat we bij de auto zijn. Op mijn strepen staan en zeggen dat hij NU! moet komen, heeft bij hem dan ook totaal geen zin. Wegrijden zou ook geen zin hebben.
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Jasper is daarin een eeuwige puber. Ik lijn hem altijd vrij ver van te voren aan als ik naar de auto ga. Die vind de auto vaak maar niks en gaat dan gewoon weg een keer stilstaan als ik te laat ben, no way Dat hij dan komt of zich laat aanlijnen. Ik kan de auto starten, maar meneer heeft dan een dikke vinger
Ik lijn hem vaak op verschillende plekken aan. Soms lijn ik hem tussendoor ook wel eens aan en laat ik hem gelijk weer los.
Zodat het geen voorbode wordt. Na wat struggelingen weet hij inmiddels dat zich niet laten aanlijnen geen optie is. Als ik te laat ben laat ik hem blijven en lijn ik hem dan aan. Hij loopt dan niet meer weg (dat deed hij vroeger wel..)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

** Angela ** schreef: Mijn honden zijn zoveel mogelijk positief getraind , maar als ik roep dien je te komen . Zo niet heb je een heel groot probleem
Ze worden niet afgeranseld , maar ze weten donders goed dat niet komen betekend dat als vrouwtje je te pakken krijgt er straf komt .

Dat moet maar net passen.
Die van mij kun je daarna meteen een half jaar aan de lijn houden. :zwaai Die gaat liever in het bos wonen dan terugkomen en straf wagen. Dikke doei.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Machie schreef:Wees blij dat ie komt als je wegrijdt. Luca komt dan ook gewoon niet als hij druk is. Luca is van het oh je rijdt weg? Prima ik red me wel. :oeps:
Haha, inderdaad, Taartje idem. Die zegt dan: 'Ik zie je wel weer aan de andere kant van de wereld als je me daar komt ophalen' :F: :hmmm:

Amoz heeft ook wel een beetje zo'n fase gehad toen hij eenmaal wat zelfverzekerder werd en echt ging genieten van zijn vrijheid. Toen was hij een periode echt een beetje losgeslagen. Ik heb hem toen gelaten, maar ben wel op plekken gaan lopen waar het niet niet voor problemen kon zorgen als ik bij hem wegliep en hij buiten mijn zicht was, zodat ik dat ook zonder zorgen gewoon kon doen. Ik riep hem niet veel, want hij moest blijkbaar gewoon even losgeslagen zijn soms en de kans op het niet opvolgen van mijn 'hier!' vond ik dan te groot, maar beloonde wel elke keer flink als hij zelf incheckte. Tegelijk ben ik de voerdummy gaan aanleren en daar werd hij gelukkig zo verzot op, dat ik hem daarmee op den duur uitstekend terug kon roepen. Maar dat was ook omdat die fase van die vrijheid móeten gebruiken toen ook wel weer stabiliseerde en dat allemaal minder nodig werd.
Dus ja, bij Amoz was het inderdaad grotendeels een fase :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Oh, ik denk dat ik het niet helemaal juist omschreven heb.
Het in de auto gaan is geen probleem normaal, want hij krijgt dan inderdaad altijd wat lekkers. Juist omdat ik wil voorkomen dat hij de auto als het einde van al het goeds in de wereld ziet. Dus dat valt volgens mij prima mee :D Het was gisteren meer een mooie bijkomstigheid dat we in de auto konden stappen. Anders waren we weggelopen. Wat ik aan hem merk is algemener, dat hij zichzelf heel volwassen en zelfstandig vindt :mrgreen:

En met de auto durf ik ook gerust uit zicht te rijden :D, mocht het nog eens nodig zijn. Het eerste wat ik beschrijf in de OP, had niets met de auto te maken, dat hij daar niet inwilde. Want we wilden vanaf huis lopen :D Alleen toen liep hij los en waar hij normaal keurig bij me blijft, rende hij er vandoor.

Ik vind het ook allemaal niet zo erg, hoor. Hij is voor de rest een engeltje. Hier gaan we gewoon wat extra aandacht aan geven :) En wat Dagmar zegt zou goed kunnen. Al krijgt hij wel keuze in welke wandelingen hij wil maken, etc. Bepaal zijn leven zeker niet van A tot Z voor hem, hij krijgt juist ook veel keuzes. Ik ga er eens over denken :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef:
** Angela ** schreef: Mijn honden zijn zoveel mogelijk positief getraind , maar als ik roep dien je te komen . Zo niet heb je een heel groot probleem
Ze worden niet afgeranseld , maar ze weten donders goed dat niet komen betekend dat als vrouwtje je te pakken krijgt er straf komt .

Dat moet maar net passen.
Die van mij kun je daarna meteen een half jaar aan de lijn houden. :zwaai Die gaat liever in het bos wonen dan terugkomen en straf wagen. Dikke doei.
Hahaha, ja, dat werkt hier ook niet denk ik zo. Naast dat ik het niet zo wil aanpakken.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

DeDiana schreef:
Machie schreef:Wees blij dat ie komt als je wegrijdt. Luca komt dan ook gewoon niet als hij druk is. Luca is van het oh je rijdt weg? Prima ik red me wel. :oeps:
Haha, inderdaad, Taartje idem. Die zegt dan: 'Ik zie je wel weer aan de andere kant van de wereld als je me daar komt ophalen' :F: :hmmm:

Amoz heeft ook wel een beetje zo'n fase gehad toen hij eenmaal wat zelfverzekerder werd en echt ging genieten van zijn vrijheid. Toen was hij een periode echt een beetje losgeslagen. Ik heb hem toen gelaten, maar ben wel op plekken gaan lopen waar het niet niet voor problemen kon zorgen als ik bij hem wegliep en hij buiten mijn zicht was, zodat ik dat ook zonder zorgen gewoon kon doen. Ik riep hem niet veel, want hij moest blijkbaar gewoon even losgeslagen zijn soms en de kans op het niet opvolgen van mijn 'hier!' vond ik dan te groot, maar beloonde wel elke keer flink als hij zelf incheckte. Tegelijk ben ik de voerdummy gaan aanleren en daar werd hij gelukkig zo verzot op, dat ik hem daarmee op den duur uitstekend terug kon roepen. Maar dat was ook omdat die fase van die vrijheid móeten gebruiken toen ook wel weer stabiliseerde en dat allemaal minder nodig werd.
Dus ja, bij Amoz was het inderdaad grotendeels een fase :mrgreen:
Dit gevoel heb ik ook wel wat :D Zelfvertrouwen, loopse teef van een collega op ‘t werk gehad waar hij echt bij in de buurt lag dus de hormonen zullen ook wat doen :D, etc. Vind het opvallen de laatste weken :D Komt goed, hij is echt zoet dus maakt verder nergens problemen etc. Wil me inderdaad gaan focussen op zijn inchecken, want dat blijft hij wel doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

** Angela ** schreef:Dat trucje met wegrijden werkt 2-3x en dan denktie ook dikke vinger

Ik spreek uit ervaring , en de hond in kwestie ging dan zo ver mogelijk het water in want dan kon ik er niet bij
Mijn honden zijn zoveel mogelijk positief getraind , maar als ik roep dien je te komen . Zo niet heb je een heel groot probleem
Ze worden niet afgeranseld , maar ze weten donders goed dat niet komen betekend dat als vrouwtje je te pakken krijgt er straf komt . En dan moeten ze een poosje aan de lijn ipv dat ze vanuit de poort gelijk los mee mogen

Hier komen is overigens altijd een beloning , voer , aai , bal
Hetzelfde overigens met af als ze loslopen

Commando af dient direct opgevolgd te worden , als in alsof je neergeschoten word
Dit omdat er wel eens een auto kan rijden en om ongelukken te voorkomen moeten ze dan liggen tot de auto weg is
Ze krijgen altijd een beloning , doe je het niet gelijk dan komt er een correctie

Je kan nou eenmaal zulke dingen niet veroorloven
Nu is het nog de weilanden in , straks vliegtuig de weg over onder een auto
En zolang meneer zich niet kan gedragen gaatie maar aan aan de lijn tot hij t wel weer kan
Zo een heb ik ook gehad, ik liep vaak langs t kanaal en hij sprong gewoon het kanaal in en bleef in t midden wat ronddobberen... hij wist dat ik er toch niet bij kon. Dat hebben we dus wel eventjes duidelijk gemaakt dat komen toch echt komen is. Hij deed t ook hartje winter...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hopeloos geval, kom maar brengen :mann:
Ik heb met mijn poedel jarenlang jachttraining gedaan en kan nog steeds gewoon los hoor ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Hilde schreef: wat Dagmar zegt zou goed kunnen. Al krijgt hij wel keuze in welke wandelingen hij wil maken, etc. Bepaal zijn leven zeker niet van A tot Z voor hem, hij krijgt juist ook veel keuzes. Ik ga er eens over denken :)
Misschien helpt het al als je voorlopig die privileges eens op zolder zet. Hij heeft maar te wandelen waar JIJ wilt lopen; hij mag godverdomme blij zijn dat er überhaupt gewandeld wórdt Afbeelding
Ik bepaal hier heel sergeant-majoorderig eigenlijk alles. Tenminste de belangrijker zaken. Wanneer en wat eten we, wanneer wandelen we, waar en hoe lang gaan we.
En ik kan zeggen dat ze er niks anders dan supercontent mee zijn. Een hond is nou eenmaal door de bank genomen een geboren volger. Uitzonderingen daargelaten maar die zijn dan meestal zo gefokt.
Misschien helpt het als je op dat gebied eens alle keuzes wegneemt. En hem zijn voer een tijdlang laat verdienen. Dat het even in die harde knar doordringt dat JIJ het voor het zeggen hebt omdat de laatste keer dat je keek hij de huur niet betaalde ;-)
Hier ook hoor... overigens als zij hier links gaan uit zichzelf ga ik natuurlijk rechts. Ze gaan dat niet zelf bedenken ... daar komt alleen maar ellende van. Duidelijkheid daar doen ze t hier alleen maar beter op. En dus is er hier 1 die uitmaakt hoe en waar er gewandeld wordt en dat ben ik...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:Zo een heb ik ook gehad, ik liep vaak langs t kanaal en hij sprong gewoon het kanaal in en bleef in t midden wat ronddobberen... hij wist dat ik er toch niet bij kon. Dat hebben we dus wel eventjes duidelijk gemaakt dat komen toch echt komen is. Hij deed t ook hartje winter...
Ik heb een Newfoundlander gehad die dat deed ;-) Gewoon de plomp inlopen schoon ik 't hem verbood :schrik: En mij dan uitdagend water slobberend aankijken. Afbeelding
Ik ben er gewoon een keer ingelopen tot aan mijn middel; hij schrok zich de tandjes. Een verbale reprimande die zijn weerga niet kende, een visser die verderop zat verbleekte ervan :engel: Toen een slag voor zijn bek en hem het water uitgebulderd. Hij heeft het nooit meer gedaan :mrgreen:
Altijd netjes gevraagd en gewacht tot het mocht :ok:
Afbeelding ja dat is denk ik ook een hele goede manier
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Nanna schreef:
malinois schreef:Zo een heb ik ook gehad, ik liep vaak langs t kanaal en hij sprong gewoon het kanaal in en bleef in t midden wat ronddobberen... hij wist dat ik er toch niet bij kon. Dat hebben we dus wel eventjes duidelijk gemaakt dat komen toch echt komen is. Hij deed t ook hartje winter...
Ik heb een Newfoundlander gehad die dat deed ;-) Gewoon de plomp inlopen schoon ik 't hem verbood :schrik: En mij dan uitdagend water slobberend aankijken. :LOL:
Ik ben er gewoon een keer ingelopen tot aan mijn middel; hij schrok zich de tandjes. Een verbale reprimande die zijn weerga niet kende, een visser die verderop zat verbleekte ervan :engel: Toen een slag voor zijn bek en hem het water uitgebulderd. Hij heeft het nooit meer gedaan :mrgreen:
Altijd netjes gevraagd en gewacht tot het mocht :ok:
ik heb dat vorig jaar gedaan :LOL: Fred had door dat hij niet hoefde te luisteren als ik zij dat hij uit het water moest komen. Dikke doei.
Ik ben een keer het water ingesprongen. Sindsdien komt hij uit het water.
Hilde
Zeer actief

@Tiny: Oh, dat zal. Maar Elmo heeft geen tot zeer weinig jachtinstinct, dus dat is hier niet aan de hand.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is een poedel.
Bessel moet als enige aan de lijn naar de auto. Omdat ze die 1,5 meter vanaf het hek gebruikt om even te gaan buurten bij wat dan maar beweegt.
Halloooooooooooooooooooo :Q:

Ze bedoelt het niet kwaad maar verdomd. Het schijnt typisch poedel te zijn.
En in huis is ze net een alpaca, voortdurend met dat hoofd in your face.
Ook normaal, blijkbaar. :hmmm:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”