Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kyuubi's avonturen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Kyuubi's avonturen!

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wegens zwaar tegenvallend weer (natte sneeuw, koud!!) zijn we helaas sneller vertrokken dan bedoeld... we waren ijskoud. Hierdoor zijn er helaas niet eens foto's van onze kostuums!! Maar gelukkig wel een foto van Kyuubi gemaakt. Hij heeft het geweldig gehad. Geen enkele engerd was eng, zelfs een ork kon hem gewoon aaien. Ook deze fursuiter vond hij geweldig. Hij genoot ontzettend van alle aandacht!!

Hij had een dikke schapenvacht in de buggy, zijn cape en bij het minste spatje regen ging de buggy dicht en de regenkap erover; hij is de enige die het NIET koud heeft gehad. ;) :I:

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Nakisha
moderator

Chihuahua-paws schreef:Ja het kan. Echter verwacht ik het niet. Zodra Dex begon te puberen ontstond de pluim en de staart. Dex is uit combi lang en korthaar. Maar hij de langhaar kant zit ook veel korthaar. En Dex is op de rug halflang en heeft vooral een mooie volle kraag en Saart. Saartje heeft overal langhaar en dat begint nu allemaal meer te worden met 8 maanden. Maar haar pluim was er ook al bij 6 maanden en haar kraag ook.

Met een kruizing is het sowieso afwachten maar ik denk als het echt langharig zou worden dat er al meer zat. Maar dat zal een beetje een verassing worden. Hij is iig zo ook heel leuk.
Lizzie. schreef:
Chihuahua-paws schreef:
Lizzie. schreef:Ik vind hem echt zo leukk :I: die vacht is nog lang niet af hoor, duurt vaak bijna 2 jaar voordat je weet welke vacht hij ontwikkeld.

Maar als het echt langhaar zou worden zou er nu al meer zitten :wink:
Hoeft niet, 1 van mijn buren heeft ook een wawa kruising en zijn vacht bleef ook lang ''kort'', het ging bij hem heel langzaam zodat je het eigenlijk niet eens in de gaten had dat het groeide, maar met zo rond zijn 2de jaar was zijn vacht pas af. Zie dat bij veel vachten hoor dat de vacht pas met 2 jaar af zijn, ook bij kleine rassen.
We gaan het allemaal afwachten. Wat het ook gaat doen, ik kan hem niet meer missen. :I: Ik ben erg blij met zijn onderhoudsarme vacht, maar zelfs als ik er wel wat werk van krijg doe ik dat met alle liefde.

Hij heeft trouwens, net als Rhodi had, wolfsklauwtjes, die ik af en toe bijwerk. Ik vond het heel bijzonder toen ik zag dat Kyuubi ze ook had, toch een Rhodi-herinnering... Ook als ik zijn gedrag zie zie ik dingen van zowel Rhodi als Branco terug en dat is elke keer weer een glimlachmoment. Hoe Kyuubi met zijn snuit over de grond wrijft om iets te begraven, en net zo warm en sociaal met andere honden is... dat is zo Rhodi. En hoe hij zijn achterwerk zonder pardon op je krant parkeert voor knuffels... Dat is weer zo Branco. Ik geniet daarvan! :I:
dagmar88 schreef::LOL: Ah, dat kroontje :I:
Dat hij het pikt vind ik echt heilig. Ik kan me prima voorstellen dat je zo'n lomp ding niet op je kopje wilt hebben, maar Kyuubi vind een boel goed als het extra aandacht oplevert... :engel:
Heavy schreef::LOL: wat is het toch een lollig hondje en zo leuk om te lezen hoe blij je met hem bent :wink:
Hij is echt het zonnetje in mijn leven. :I: En dat bewijst hij elke dag weer!! Ik had echt geen beter hondje kunnen kiezen, hij voldoet aan alle wensen. :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leuke foto, stoer beestje!

Die kleine van mij is net zo, denk dat de naap zich een hoedje zou schrikken :lol1:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een held zeg hoe hij het gedaan heeft op dat evenement en hoe hij in zijn element is in zijn buggy :F: .
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Haha die kyuub. Die 2 van mij stelen ook overal de show. Zelfs tussen de wawas. Wel stoer in zijn buggy gelukkig kon hij daar in.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Chihuahua-paws schreef:
Lizzie. schreef:Ik vind hem echt zo leukk :I: die vacht is nog lang niet af hoor, duurt vaak bijna 2 jaar voordat je weet welke vacht hij ontwikkeld.
Lang in jouw perceptie ;)
Maar deze is genetisch echt wel langhaar hoor.
Alleen is de ene langer dan de andere.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Marjoleine schreef:
Chihuahua-paws schreef:
Lang in jouw perceptie ;)
Maar deze is genetisch echt wel langhaar hoor.
Alleen is de ene langer dan de andere.
Ik weet dat het een langhaar is. Eerder had ik gezegd dat zijn vacht nog wel flink kon gaan groeien. Nu gaf ik aan dat het wel eens ongeveer zo kan blijven. Niet dat het geen langhaar is. Ik was daar een beetje gaan vergelijken omdat ik hem op Dex vind lijken. Of vond,
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Nakisha
moderator

Pfff, pubers... Kyuubi had de hydrokorrels gevonden die ik in een grote vaas had zitten. Ik weet niet of hij er iets van gegeten heeft... maar dat is dus een kwestie van hem de komende dagen goed in de gaten houden. Als hij niet lekker word of niet ontlast is het richting dierenarts. Hij heeft mazzel dat ik de komende dagen even GEEN afspraken heb en hem dus 24/7 in de smiezels kan houden.

Maar op puberstreken na blijft het een geweldig lief en leuk mormeltje. <3
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Chihuahua-paws schreef:Ik weet dat het een langhaar is. Eerder had ik gezegd dat zijn vacht nog wel flink kon gaan groeien. Nu gaf ik aan dat het wel eens ongeveer zo kan blijven. Niet dat het geen langhaar is.
Geen echte, zei je.
Hij is volstrekt echt langhaar. Echter dan dit wordt het niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zamunda
Zeer actief

Ohoh, draakje.
Nakisha
moderator

Zamunda schreef:Ohoh, draakje.
Inderdaad. Hij is zelf heerlijk door de tuin aan het stuiven en heeft geen idee waarom ik me toch druk maak...

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Precies en jij hem ondertussen als een havik in de gaten houden, lekker ontspannend... not.
Nakisha
moderator

Zamunda schreef:Precies en jij hem ondertussen als een havik in de gaten houden, lekker ontspannend... not.
Honden, soms... :ugh: Zal je zelf geheid nu ook hebben met Fonzy's gedrag... dan WIL je even RUST (zeker na zo'n druk weekend) en dan weten ze je goed bezig te houden...

Maar hey, het kleine mormel is het gelukkig waard. :I: Ik hoop gewoon dat hij zo slim is geweest er niet van te eten.... Tot nu toe in elk geval geen teken van ongemak, speelt en ontlast zich prima.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Soms is een niet-perfecte foto gewoon toch heel gaaf... ^_^Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Het word tijd voor zomer! ^_^
Afbeelding
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Zo hey, wat een dapper hondje met dat blauwe kostuumbeest. Die van mij waren denk ik gillend op de vlucht geslagen (en ik ook :mrgreen: )
Afbeelding
Nakisha
moderator

lotje&famke schreef:Zo hey, wat een dapper hondje met dat blauwe kostuumbeest. Die van mij waren denk ik gillend op de vlucht geslagen (en ik ook :mrgreen: )
Hahah Kyuubi vond hem of haar gewoon superlief. En toen hij geaaid werd met die grote pluche poten vond hij het helemaal geweldig, hij heeft ze helemaal afgelikt... Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Meneer was ongelooflijk aan de puber de laatste dagen. Gisteren ook weer spullen gejat en een plastic lepeltje kapotgebeten, waardoor ik wederom weer bezorgd oplet of alles wel goed gaat...

Maar zojuist ontdekt dat een van de laatste dubbele hoektandjes eruit is! Hopelijk komt de ander ook gauw los en is het dan wat prettiger voor zowel hem als mijzelf qua streken... ;)

Afbeelding
Nakisha
moderator

Heerlijke blije stinkpuber van me... wat ben ik toch blij met hem!Afbeelding

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

OMG wat is het toch een professioneel model :LOL: .

Nakisha schreef:
Zamunda schreef:Precies en jij hem ondertussen als een havik in de gaten houden, lekker ontspannend... not.
Honden, soms... :ugh: Zal je zelf geheid nu ook hebben met Fonzy's gedrag... dan WIL je even RUST (zeker na zo'n druk weekend) en dan weten ze je goed bezig te houden...
Oh ja, herkenbaar :tongue: . Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen met de Kyuubi's hydrokorrels :ok: .
Nakisha
moderator

Hondjesfeest vandaag! Gespeeld met een witte herder, labradors, stabijs, een franse bulldog en een enorme ierse wolfshond.

Kyuubi luisterde super, wat de laatste tijd met zijn pubertijd af en toe heerlijk hapert... en toen het spel op het eind te ruw voor hem werd dook hij keurig bij mij onder voor veiligheid... knappe hond!! Ik ben zo ongelooflijk blij dat ik hem dat geleerd heb, niks handiger dan een hond die jou opzoekt bij heibel. Ik los met alle liefde gedoe op, en een eventueel onvriendelijke hond kan ik dan ook aanpakken. Ideaal.

Alleen zijn is meneer het sinds kort niet meer mee eens, dus ik ben opnieuw begonnen met opbouwen. De eerste verbetering is op dag 2 alweer zichtbaar, dus langzaam maar zeker komt dat vast ook wel weer.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nakisha
moderator

Toen Rhodi in zijn laatste jaar zat, stikte hij zowat in een stuk van een speciale voerworst. Met heel veel moeite wist ik het met de hondse versie van heimlich net op tijd los te krijgen.

Vanavond dacht Kyuubi: "Laat ik eens stikken in een brokje!"

Wederom met de hondse heimlich opgelost... dat gaat met zo'n minihondje gelukkig een stuk makkelijker... want iets uit zo'n klein keeltje vissen zou knap lastig zijn!!Afbeelding

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Oh bah wat eng. Lijkt me juist met zo’n mini hondje niet makkelijk. Het gaat zo gauw stuk als je iets doet.
Nakisha
moderator

Sterre schreef:Oh bah wat eng. Lijkt me juist met zo’n mini hondje niet makkelijk. Het gaat zo gauw stuk als je iets doet.
Valt mee. Ik zag het misgaan, heb een kuch afgewacht. Dat hielp niet, en ik hoorde de ademhaling gieren en stokken... dus hup, hondje optillen, kop omlaag en wat hellen (net niet helemaal op de kop) en een klop onder de ribben. Je hoorde het loskomen, kuch kuch slik.... Even kijken of het gaat (en het ging), knuffel geven en op de pootjes maar weer. Twee minuten later ging er weer vrolijk een brokje in. ;)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Fijn dat het zo goed gaat met andere honden onderweg, ik zou het echt doodeng vinden denk ik :schrik: .
Nakisha
moderator

Zamunda schreef:Fijn dat het zo goed gaat met andere honden onderweg, ik zou het echt doodeng vinden denk ik :schrik: .
De meeste honden zijn normale honden. Er valt misschien een keer een snauw, maar geen gekkigheid. Kyuubi is een heel sociaal hondje en snapt prima wanneer een andere hond zijn puberitis niet kan waarderen.

Hij is met zijn 3 kilo natuurlijk kwetsbaar, maar hij is niet van glas. Een franse bull heeft hem al eens over de kop gebeukt en daar rende hij net zo vrolijk gelijk weer mee.

Het zijn meer de maaiende poten van grote honden die wat linker zijn, maar Kyuubi heeft dat zelf ook door, dus die weet het over het algemeen goed te ontwijken.

Honden die onvriendelijk zijn of die ik niet vertrouw houd ik hem bij weg, tot nu toe gaat dat goed. En bij incidenten of te ruw spel heeft hij dus geleerd naar mij te rennen, ik ga dan door mijn hurken en bescherm hem tussen mijn benen. Tot nu toe hebben andere honden dan meteen door dat ik het meen: als Kyuubi bij mij schuilt mag je er niet bij en ik hou je tegen. Ik heb wel eens een plaat-voor-de-kop exemplaar meegemaakt die door wilde rammen, maar dat gebeurd dus niet. Wegwezen.

Ik heb hem eigenlijk maar 1 keer hoeven tillen om hem in veiligheid te brengen... maar die hond was echt compleet sociaal van het padje. (Dat was het incident waarbij ik zelf in de flexi verstrikt raakte). En ik moet hem een keer snel van het dunne ijs plukken omdat hij achteruit ging bij een andere hond.

Nu loop ik in een bosgebied die door de weeks voornamelijk door lokalen word bevolkt. Dat zijn mensen die hun honden wel een beetje kennen en dat scheelt enorm in de rust.
In het weekend laat ik Kyuubi daar niet los, dan komen de mensen die hun honden de hele week binnen hebben opgesloten en die even helemaal los mogen. Dat zijn doorgaans niet bepaald de leukste exemplaren. De hele wijk weet dat, bijna niemand gaat er dan heen... ;)

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ja dat is wel super dat hij zo goed weet dat hij naar jou kan voor bescherming! Maar precies die maaiende poten van grote honden zou ik wel eng vinden, maar als je de andere hond al een beetje kent en kunt inschatten is het ook wel weer te doen ja.
Nakisha
moderator

Zamunda schreef:Ja dat is wel super dat hij zo goed weet dat hij naar jou kan voor bescherming! Maar precies die maaiende poten van grote honden zou ik wel eng vinden, maar als je de andere hond al een beetje kent en kunt inschatten is het ook wel weer te doen ja.
Heb je gelijk in hoor, met sommige nieuwe honden sta ik ook met argusogen te kijken. De open vriendelijke kwispelaars zijn toch altijd anders dan de wat onzekere gespannen exemplaren. En ik ken de honden die we tegenkomen lang niet allemaal, er duiken altijd nieuwe op.

Vandaag hadden we op de wandeling een kat die wilde komen kijken maar vervolgens op het laatste moment ontplofte in een sissende bal haar. Kyuubi zat meteen onder me, haha... tja, soms komt gekkigheid uit onverwachte hoek! ;)

Afbeelding
Nakisha
moderator

En vandaag alweer 8 maanden! Mijn lieve puber. Hij doet alles echt geweldig, ik kan niet trotser en tevredener zijn. Zo sociaal en makkelijk en lief... en zelfs het alleen blijven gaat vooruit. Knappe Kyuubi!!! :I:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

En ook nog eens een plaatje om te zien.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”