Hij had een dikke schapenvacht in de buggy, zijn cape en bij het minste spatje regen ging de buggy dicht en de regenkap erover; hij is de enige die het NIET koud heeft gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Moderator: moderatorteam
Chihuahua-paws schreef:Ja het kan. Echter verwacht ik het niet. Zodra Dex begon te puberen ontstond de pluim en de staart. Dex is uit combi lang en korthaar. Maar hij de langhaar kant zit ook veel korthaar. En Dex is op de rug halflang en heeft vooral een mooie volle kraag en Saart. Saartje heeft overal langhaar en dat begint nu allemaal meer te worden met 8 maanden. Maar haar pluim was er ook al bij 6 maanden en haar kraag ook.
Met een kruizing is het sowieso afwachten maar ik denk als het echt langharig zou worden dat er al meer zat. Maar dat zal een beetje een verassing worden. Hij is iig zo ook heel leuk.
We gaan het allemaal afwachten. Wat het ook gaat doen, ik kan hem niet meer missen.Lizzie. schreef:Hoeft niet, 1 van mijn buren heeft ook een wawa kruising en zijn vacht bleef ook lang ''kort'', het ging bij hem heel langzaam zodat je het eigenlijk niet eens in de gaten had dat het groeide, maar met zo rond zijn 2de jaar was zijn vacht pas af. Zie dat bij veel vachten hoor dat de vacht pas met 2 jaar af zijn, ook bij kleine rassen.Chihuahua-paws schreef:Lizzie. schreef:Ik vind hem echt zo leukkdie vacht is nog lang niet af hoor, duurt vaak bijna 2 jaar voordat je weet welke vacht hij ontwikkeld.
Maar als het echt langhaar zou worden zou er nu al meer zitten
Dat hij het pikt vind ik echt heilig. Ik kan me prima voorstellen dat je zo'n lomp ding niet op je kopje wilt hebben, maar Kyuubi vind een boel goed als het extra aandacht oplevert...dagmar88 schreef:Ah, dat kroontje
Hij is echt het zonnetje in mijn leven.Heavy schreef:wat is het toch een lollig hondje en zo leuk om te lezen hoe blij je met hem bent
Lang in jouw perceptieChihuahua-paws schreef:Maar als het echt langhaar zou worden zou er nu al meer zittenLizzie. schreef:Ik vind hem echt zo leukkdie vacht is nog lang niet af hoor, duurt vaak bijna 2 jaar voordat je weet welke vacht hij ontwikkeld.
Ik weet dat het een langhaar is. Eerder had ik gezegd dat zijn vacht nog wel flink kon gaan groeien. Nu gaf ik aan dat het wel eens ongeveer zo kan blijven. Niet dat het geen langhaar is. Ik was daar een beetje gaan vergelijken omdat ik hem op Dex vind lijken. Of vond,Marjoleine schreef:Lang in jouw perceptieChihuahua-paws schreef:Maar als het echt langhaar zou worden zou er nu al meer zittenLizzie. schreef:Ik vind hem echt zo leukkdie vacht is nog lang niet af hoor, duurt vaak bijna 2 jaar voordat je weet welke vacht hij ontwikkeld.
Maar deze is genetisch echt wel langhaar hoor.
Alleen is de ene langer dan de andere.
Geen echte, zei je.Chihuahua-paws schreef:Ik weet dat het een langhaar is. Eerder had ik gezegd dat zijn vacht nog wel flink kon gaan groeien. Nu gaf ik aan dat het wel eens ongeveer zo kan blijven. Niet dat het geen langhaar is.
Inderdaad. Hij is zelf heerlijk door de tuin aan het stuiven en heeft geen idee waarom ik me toch druk maak...Zamunda schreef:Ohoh, draakje.
Honden, soms...Zamunda schreef:Precies en jij hem ondertussen als een havik in de gaten houden, lekker ontspannend... not.
Hahah Kyuubi vond hem of haar gewoon superlief. En toen hij geaaid werd met die grote pluche poten vond hij het helemaal geweldig, hij heeft ze helemaal afgelikt...lotje&famke schreef:Zo hey, wat een dapper hondje met dat blauwe kostuumbeest. Die van mij waren denk ik gillend op de vlucht geslagen (en ik ook)
Oh ja, herkenbaarNakisha schreef:Honden, soms...Zamunda schreef:Precies en jij hem ondertussen als een havik in de gaten houden, lekker ontspannend... not.Zal je zelf geheid nu ook hebben met Fonzy's gedrag... dan WIL je even RUST (zeker na zo'n druk weekend) en dan weten ze je goed bezig te houden...
Valt mee. Ik zag het misgaan, heb een kuch afgewacht. Dat hielp niet, en ik hoorde de ademhaling gieren en stokken... dus hup, hondje optillen, kop omlaag en wat hellen (net niet helemaal op de kop) en een klop onder de ribben. Je hoorde het loskomen, kuch kuch slik.... Even kijken of het gaat (en het ging), knuffel geven en op de pootjes maar weer. Twee minuten later ging er weer vrolijk een brokje in.Sterre schreef:Oh bah wat eng. Lijkt me juist met zo’n mini hondje niet makkelijk. Het gaat zo gauw stuk als je iets doet.
De meeste honden zijn normale honden. Er valt misschien een keer een snauw, maar geen gekkigheid. Kyuubi is een heel sociaal hondje en snapt prima wanneer een andere hond zijn puberitis niet kan waarderen.Zamunda schreef:Fijn dat het zo goed gaat met andere honden onderweg, ik zou het echt doodeng vinden denk ik.
Heb je gelijk in hoor, met sommige nieuwe honden sta ik ook met argusogen te kijken. De open vriendelijke kwispelaars zijn toch altijd anders dan de wat onzekere gespannen exemplaren. En ik ken de honden die we tegenkomen lang niet allemaal, er duiken altijd nieuwe op.Zamunda schreef:Ja dat is wel super dat hij zo goed weet dat hij naar jou kan voor bescherming! Maar precies die maaiende poten van grote honden zou ik wel eng vinden, maar als je de andere hond al een beetje kent en kunt inschatten is het ook wel weer te doen ja.