DeDiana schreef:Ik vind deze korf ook te klein: te strak om de snuit en de neus komt tegen de korf aan.
Is er geen winkel in de buurt waar ze een ruim assortiment hebben en je verschillende maten en lengtes kunt passen? Er zit inderdaad veel verschil in de maten qua lengte en omvang. Bij mijn langneuzen zitten windhondenkorven veruit het beste; andere korven zijn te kort of bij de juiste lengte veel te wijd, zodat ze ongeveer over de hele kop heen kunnen

Voordeel van sommige windhondenkorven is ook dat de onderkant dicht is, dus daarmee wordt van straat eten nog lastiger. En ze zijn er in leuke kleurtjes

Helaas heb ik het idee dat de dierenwinkels hier in de regio (in ieder geval degene waar ik wel eens kom) maar een heel beperkt aanbod hebben van dit soort dingen. Ook een nieuw tuigje kopen voor Gizmo vond ik lastig, het is allemaal van het type Julius K-9 en die wilde ik juist niet meer omdat dat scheef ging zitten. Voor grote honden in ieder geval, voor kleine hondjes hebben ze dan wel weer allerlei types tuig
Deze muilkorf heb ik ook van verder weg gehaald omdat ze toen hier in de buurt niks passends hadden. Inmiddels is er wel een grote pets place bij gekomen een paar dorpen verderop, maar daar zie ik ook niet veel keuze in muilkorven liggen helaas.
crutz schreef:Weet niet of je eerdaags nog een afspraak met me in gedachten had maar heb diverse baskervilles om te passen voor je
Dat gaat nog wel een paar weken duren, ik heb de laatste tijd heel slecht geoefend met Gizmo

Als we dan nog niks hebben gevonden, zal ik je wel vragen of hij bij jou mag passen. In ieder geval bedankt voor het aanbod
Ik zit nu echt te denken om gewoon wat op maat te laten maken (voordeel: vrolijke kleurtjes

), maar als ik dat niet zelf wil opmeten, zal ik naar een winkel in Duitsland moeten, want in Nederland kan ik niks vinden (hoewel dat dichterbij is dan Bergeijk denk ik

). En gezien mijn vaardigheid in de Duitse taal, en het feit dat Gizmo's autogordel niet in mijn 'nieuwe' auto past en hij dus niet met mijn auto in Duitsland mag komen, gaat mijn vriend mee moeten. En dan zal dat nog wel een paar weken duren voor we daarheen kunnen

Kan ik misschien net zo goed even wachten tot Gizmo en ik weer bij Crutz gaan trainen