Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Past deze muilkorf?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Past deze muilkorf?

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Omdat Gizmo nogal graag van de straat eet, en sinds een half jaar ook de hondenpoep heeft ontdekt (hij kan zo 49 drollen voorbij lopen, maar die 50e schrokt hij naar binnen voor je zelf ook maar hebt gezien dat die er lag, ik heb ook het idee dat het misschien alleen van bepaalde honden is dat Gizmo het op wil eten), wil ik toch weer werk gaan maken van muilkorf training.

Ik heb deze een paar jaar geleden gekocht, Gizmo heeft in de winkel gepast, maar ik twijfel toch of het de juiste maat is voor hem. Nadat hij hem even (<5 minuten) om heeft gehad, staan er ook streepjes onder zijn ogen waar de rand zit.

Weet iemand of dit de juiste maat is voor Gizmo? En zo niet, waar zou ik een goede kunnen kopen? Ik wil liever niet online bestellen omdat ik graag wil dat Gizmo hem past voor aankoop. En ik wil er best een stukje voor rijden, maar de andere kant van het land is me iets te ver weg, ik woon in Noord-Limburg, in de buurt van Venray.

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Past deze muilkorf?

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk dat hij net even iets te strak zit ja, een maatje groter zou beter zijn. Ik ben alleen totaal niet bekend in de buurt waar jullie wonen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb er niet echt verstand van, maar zo op het eerste gezicht vind ik hem niet mooi vallen.

Ik zag in een ander topic windhonden met korfjes, daar zit een lederen riem over de neus die de boel op zijn plek houdt.
Ik heb idee dat dat wellicht beter zou passen bij deze hond, als je de juiste breedte en lengte kunt vinden in dat model.

Ik probeer het topic even op te zoeken, dan plaats ik hier een linkje.

Edit, gevonden.

Zie: hier zit het plastic minder dicht bij de ogen

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=329451
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee. Hij heeft meer lengte nodig voor zijn neus en om te hijgen.

Wel internet, maar op aliexpress heb je goede en goedkope van zacht materiaal. Dat harde plastic vind ik niks.
En anders kijken voor een zachte baskerville.
GoldenGizmo
Zeer actief

Gollum schreef:Ik denk dat hij net even iets te strak zit ja, een maatje groter zou beter zijn. Ik ben alleen totaal niet bekend in de buurt waar jullie wonen.
Ik heb ook het idee dat hij iets te strak zit, en te dicht bij de ogen, maar een maatje groter was weer te groot, die zat te los en kon hij zelf af doen :cry:
Habibi schreef:Ik heb er niet echt verstand van, maar zo op het eerste gezicht vind ik hem niet mooi vallen.

Ik zag in een ander topic windhonden met korfjes, daar zit een lederen riem over de neus die de boel op zijn plek houdt.
Ik heb idee dat dat wellicht beter zou passen bij deze hond, als je de juiste breedte en lengte kunt vinden in dat model.

Ik probeer het topic even op te zoeken, dan plaats ik hier een linkje.

Edit, gevonden.

Zie: hier zit het plastic minder dicht bij de ogen

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=329451
Dat ziet er inderdaad beter uit bij de ogen :ok:
dagmar88 schreef:Nee. Hij heeft meer lengte nodig voor zijn neus en om te hijgen.

Wel internet, maar op aliexpress heb je goede en goedkope van zacht materiaal. Dat harde plastic vind ik niks.
En anders kijken voor een zachte baskerville.
Is een zachte muilkorf wel geschikt tegen de straat stofzuigen? Ik stel me zo voor dat dat gewoon indeukt als hij hem om heeft zodat hij het alsnog door de gaatjes naar binnen kan krijgen. Maar ik zal eens gaan kijken naar een zachte baskerville (Ik kan ook op AliExpress gaan kijken, maar ik wil eigenlijk niet nog 2 maanden wachten tot ik het binnen heb).
dagmar88
Zeer actief

GoldenGizmo schreef: Is een zachte muilkorf wel geschikt tegen de straat stofzuigen? Ik stel me zo voor dat dat gewoon indeukt als hij hem om heeft zodat hij het alsnog door de gaatjes naar binnen kan krijgen. Maar ik zal eens gaan kijken naar een zachte baskerville (Ik kan ook op AliExpress gaan kijken, maar ik wil eigenlijk niet nog 2 maanden wachten tot ik het binnen heb).
Dat houd je met iedere open muilkorf. Een beetje handige hond kan hem diep in de stront douwen :mrgreen:
Wil je dat echt uitsluiten, dan zul je een dichte leren moeten hebben.
Of dat fijn is in de zomer?

:blont: Een ijzeren kan ook nog. Leer zit al beter/zachter dan hoe strak deze op z'n gezicht aansluit.
GoldenGizmo
Zeer actief

Ik zit nu te kijken naar een website waar ze op maat gemaakt worden, maar ik ben bang dat ik een meetfout maak, en dan wordt het wel een heel duur grapje :schrik:
metav schreef:geen idee of bergeijk voor jou te doen is

https://www.mushingsupplies.eu/Windhonden
Bergeijk is prima te doen, maar zo te zien hebben die alleen muilkorven speciaal voor windhonden. Het lijkt me dat dat te smal is voor Gizmo? Hebben windhonden niet een vrij smalle snuit?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

en als je het riempje 1 gaatje losser doet? helpt dat?

Is het tegen bijten of stofzuigen? (stond dat al ergens? :oeps: )
GoldenGizmo
Zeer actief

mosquito1980 schreef:en als je het riempje 1 gaatje losser doet? helpt dat?

Is het tegen bijten of stofzuigen? (stond dat al ergens? :oeps: )
Tegen het stofzuigen :schrik:
Riempje losser dan kan hij hem zo af doen.
dagmar88
Zeer actief

GoldenGizmo schreef: Tegen het stofzuigen :schrik:
Riempje losser dan kan hij hem zo af doen.
Daarom wil je er één met een riempje over het voorhoofd. Vaak kun je ze nog aan de halsband vastzetten, dan hoeft het allemaal niet zo naar strak.
Bij charlie deed ik dat met een tie wrap, omdat die korf nooit los mocht komen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Weet niet of je eerdaags nog een afspraak met me in gedachten had maar heb diverse baskervilles om te passen voor je
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind deze korf ook te klein: te strak om de snuit en de neus komt tegen de korf aan.
Is er geen winkel in de buurt waar ze een ruim assortiment hebben en je verschillende maten en lengtes kunt passen? Er zit inderdaad veel verschil in de maten qua lengte en omvang. Bij mijn langneuzen zitten windhondenkorven veruit het beste; andere korven zijn te kort of bij de juiste lengte veel te wijd, zodat ze ongeveer over de hele kop heen kunnen :F: Voordeel van sommige windhondenkorven is ook dat de onderkant dicht is, dus daarmee wordt van straat eten nog lastiger. En ze zijn er in leuke kleurtjes ;-)

Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik vind deze korf ook te klein: te strak om de snuit en de neus komt tegen de korf aan.
Is er geen winkel in de buurt waar ze een ruim assortiment hebben en je verschillende maten en lengtes kunt passen? Er zit inderdaad veel verschil in de maten qua lengte en omvang. Bij mijn langneuzen zitten windhondenkorven veruit het beste; andere korven zijn te kort of bij de juiste lengte veel te wijd, zodat ze ongeveer over de hele kop heen kunnen :F: Voordeel van sommige windhondenkorven is ook dat de onderkant dicht is, dus daarmee wordt van straat eten nog lastiger. En ze zijn er in leuke kleurtjes ;-)

Afbeelding
Helaas heb ik het idee dat de dierenwinkels hier in de regio (in ieder geval degene waar ik wel eens kom) maar een heel beperkt aanbod hebben van dit soort dingen. Ook een nieuw tuigje kopen voor Gizmo vond ik lastig, het is allemaal van het type Julius K-9 en die wilde ik juist niet meer omdat dat scheef ging zitten. Voor grote honden in ieder geval, voor kleine hondjes hebben ze dan wel weer allerlei types tuig :devil:
Deze muilkorf heb ik ook van verder weg gehaald omdat ze toen hier in de buurt niks passends hadden. Inmiddels is er wel een grote pets place bij gekomen een paar dorpen verderop, maar daar zie ik ook niet veel keuze in muilkorven liggen helaas.
crutz schreef:Weet niet of je eerdaags nog een afspraak met me in gedachten had maar heb diverse baskervilles om te passen voor je
Dat gaat nog wel een paar weken duren, ik heb de laatste tijd heel slecht geoefend met Gizmo :ugh: Als we dan nog niks hebben gevonden, zal ik je wel vragen of hij bij jou mag passen. In ieder geval bedankt voor het aanbod :E:

Ik zit nu echt te denken om gewoon wat op maat te laten maken (voordeel: vrolijke kleurtjes :zweep: ), maar als ik dat niet zelf wil opmeten, zal ik naar een winkel in Duitsland moeten, want in Nederland kan ik niks vinden (hoewel dat dichterbij is dan Bergeijk denk ik :engel: ). En gezien mijn vaardigheid in de Duitse taal, en het feit dat Gizmo's autogordel niet in mijn 'nieuwe' auto past en hij dus niet met mijn auto in Duitsland mag komen, gaat mijn vriend mee moeten. En dan zal dat nog wel een paar weken duren voor we daarheen kunnen :ugh: Kan ik misschien net zo goed even wachten tot Gizmo en ik weer bij Crutz gaan trainen :idea:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Windhondenkorven hebben ze sowieso volgens mij niet bij de gewone dierenwinkels. Op evenementen voor windhonden en buitenlandse honden worden ze wel geregeld verkocht.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Als het alleen tegen vreten van straat is zou dit dan voldoende zijn?
Ik zit er zelf ook aan te denken om dit voor die van mij te bestellen.
https://www.petsgifts.nl/trixie-anti-lo ... lkorf.html
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief

Pemba schreef:Als het alleen tegen vreten van straat is zou dit dan voldoende zijn?
Ik zit er zelf ook aan te denken om dit voor die van mij te bestellen.
https://www.petsgifts.nl/trixie-anti-lo ... lkorf.html
Hm, het lijkt mij dat hij de stront er gewoon doorheen kan eten, maar de reviews zijn goed. Misschien loont het toch om dat eerst eens te proberen (wel een rotding om ff schoon te spuiten wanneer hij het toch gaat proberen om zo te eten... )
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”