Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vind jij jouw hond mooi?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Vind jij jouw hond mooi?

Ongelezen bericht door billy »

Truus en Dirk zijn allebei prachtig :pffff: :I:

Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind mijn hond echt prachtig. Meerdere malen per wandeling valt mij dat op. Bijvoorbeeld een bepaalde houding die ze vaak heeft als ze even een geurtje opsnuift, zo statig als ze dan staat. Of mij opwachtend, even tussen twee spurtjes door, zo atletisch ziet ze er dan uit. Ze heeft vind ik een mooi lijntje, silhouet, vooral als ze haar staart ook nog sierlijk in lijn met haar lichaam houdt. Ze ziet er krachtig uit en toch slank.

Dit was niet altijd het geval :mrgreen: Toen ze nog pup was heb ik heel lang gehoopt dat ze nog in de hoogte zou groeien. Want in verhouding heeft ze een lang, smal lijf en relatief korte poten. En ik kon er niet tegen, het klopte gewoon niet voor mijn gevoel en telkens als ik naar haar keek begon mijn verhoudingen-ocd te jeuken :P Maar helaas, ze groeide niet meer in de hoogte. Wel is ze nog wat uitgezwaard en dat maakt de verhoudingen net een tikje minder vreemd. Maar wat er vooral gebeurd is is dat ik er aan gewend ben. En nu vind ik het zo normaal dat ik andere honden er juist raar uit vind zien soms :Q:

Maar ik bedoel, kijk dan. Dit is toch gewoon een prachtige hond? (al was ze hier wel iets te dik, maar dat is weer in orde gekomen hehe)

Afbeelding

:I:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vond Tomas de mooiste langhaar ooit. Enig minpuntje was het langharenprobleempje van de onderwol maar de laatste jaren was dat eigenlijk ook bijna niet meer te zien.
Sancho vind ik beeldschoon, en hij lijkt elk jaar nog mooier te worden. Soms, als hij een stuk vooruit loopt en dan even blijft staan om naar ons te kijken smelt ik gewoon.
Ik moest er in het begin wel aan wennen hoor, aan die overvloedige vacht en wat korte poten maar hij is zo mooi in balans en zijn vacht zo weelderig dat ik het wel mooi móet vinden. En dat zijn heel veel mensen met me eens.
Nu Tomas er niet meer is om de aandacht naar zich toe te trekken ( grote honden krijgen toch vaak meer aandacht) wordt Sancho overladen met complimentjes.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik vind mijn hond mooi ja, maar ik ben uiteraard bevooroordeeld. :I: Voor een witte herder reu is ie wat aan de kleine kant, hoewel hij wel aan de rasstandaard voldoet. Hij is meer een teefjes-formaat. Zijn kop is soms nog een beetje een puppyhoofd, vooral als ie z'n kilometerlange tong ook naar buiten hangt. Maar hij kan ook volwassen kijken. Soms. Bij wijze van uitzondering. :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Al is Ti Jay er niet meer wil ik toch graag antwoorden.
Ti Jay vond (nog steeds hoor) ik echt een prachtige hond. Zijn hoofd, zijn lijf zijn kleur, alles.
Ti Jay had veel bewonderaars, ik kan niet tellen hoeveel mensen foto's van hem gemaakt hebben. Zelfs omdraaien met de auto om een praatje te maken.
Zijn foto's zijn voor van alles "misbruikt" tot sperma aanbieden, tot zeggen dat het de vader van pups was, tot kaarsen verkoop, tot sticker gemaakt waar mensen
nu op hun auto mee rond rijden, tot tekeningen enz.
Hier in de buurt wordt zijn verschijning ook echt gemist, ondanks dat niemand hem ooit aaien kon haha.
Maar hij was er wel altijd, en veel mensen wilde dan toch ff graag hem van dichtbij bekijken.
Klinkt misschien raar, maar ik denk ook echt niet dat ik nog een hond zou kunnen krijgen die ik ooit mooier zal vinden dan Ti Jay.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Natuurlijk vind ik al mijn honden mooi, ik ben nu eenmaal een Jack Russell liefhebber. De meeste van onze honden hebben we zelf gefokt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Ik vind Toos best goed gelukt.
En als we ergens lopen komen er altijd wel mensen naar me toe om te zeggen wat voor een prachtige hond het is.
Er worden ook altijd foto's van haar gemaakt, vorige week nog, we zaten ergens wat te eten na een wandeling.
Toos lag naast ons tafeltje op de grond wat om zich heen te kijken, zie ik ineens een flits vanuit m'n ooghoek, zat er weer iemand op z'n hurken foto's van haar te maken :LOL:
Waar we ook komen ze trekt altijd de aandacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef: Soms word ik er weleens dol van, maar Manu krijgt op straat ook heel veel aandacht. Inmiddels doe ik ook weleens of ik het niet hoor als mensen hem weer eens hardop bewonderen. Hij vindt het prachtig. Je doet hem geen groter plezier dan op zaterdag naar de grote, drukke dierenwinkel te gaan. Dan staat hij even mooi te zijn en alle aandacht te ontvangen. Uiteraard vind ik het zelf vaak gewoon heel erg leuk dat andere mensen hem ook zo mooi vinden :D Hij straalt echt. Alles is mooi aan hem, want hij is ook nog eens heel erg lief.
Naapje heeft een langharige broer, ook zo'n knapperd. Die kunnen dus echt niet op een terrasje zitten zonder dat iedereen bovenop die hond zit :mann: :schrik:
Gelukkig heeft hij de stem van z'n moeder, anders zou ik jaloers worden :LOL:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik vind het opvallend hoeveel mensen hun hond alleen maar mooi vinden haha. Ik vind Charlie dus ook heus wel mooi in haar geheel maar wat ik zeg, die paar kleine dingen die ik gewoon raar of niet mooi vind. Dat zijn trouwens dingen die een ander niet eens ziet waarschijnlijk :Q:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Rebble schreef:Ik vind het opvallend hoeveel mensen hun hond alleen maar mooi vinden haha. Ik vind Charlie dus ook heus wel mooi in haar geheel maar wat ik zeg, die paar kleine dingen die ik gewoon raar of niet mooi vind. Dat zijn trouwens dingen die een ander niet eens ziet waarschijnlijk :Q:
Haha het valt mij ook op ja :D ik voel me haast een onaardige baas hahaha
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

sbientje schreef:
Rebble schreef:Ik vind het opvallend hoeveel mensen hun hond alleen maar mooi vinden haha. Ik vind Charlie dus ook heus wel mooi in haar geheel maar wat ik zeg, die paar kleine dingen die ik gewoon raar of niet mooi vind. Dat zijn trouwens dingen die een ander niet eens ziet waarschijnlijk :Q:
Haha het valt mij ook op ja :D ik voel me haast een onaardige baas hahaha
Haha, ik ook!
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Mijn huidige honden. Nou ja, op de spek en bonenhond na.
Maar ik geloof meteen dat liefde blind maakt hoor, dat zie je hier wel :engel:

De papa van naap is niet knap, te weinig hoeking, raar hoofd en een overbeet (wel heel lollig) en niko was een echte lelijkerd. En dan ook nog eens altijd ondergewicht.
Dat zei ik ook als ze vroegen wat voor ras hij was; een lelijke kruising, maar wel lief. Vinden mensen heel raar hoor, als je je eigen hond lelijk vindt.
Oenig kijken maakt een hond voor mij al lelijk.
Toch kreeg niko vaak complimenten :F:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel ook hoor, mensen vinden hem vaak heel mooi. Zeker mensen met wat potigere rassen haha. Hij glanst ook als een spiegel en hij gedraagt zich over het algemeen goed.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

dagmar88 schreef: Dat zei ik ook als ze vroegen wat voor ras hij was; een lelijke kruising, maar wel lief. Vinden mensen heel raar hoor, als je je eigen hond lelijk vindt.
Hahaha, zo herkenbaar! Als mensen mij dat vragen zeg ik iets van ‘een mislukte Spaanse straathond’ en dan staan mensen altijd ‘ooohhh, neeeee, jij bent toch mooiiiii’ bij Lola. Terwijl.. ze heeft echt een leuk koppie als je haar onderbeet wegdenkt (‘zo leuk! Ze lijkt wel zo’n pratend hondje van de tandpastareclame!’) en meestal vind ik haar ook best mooi. Maar ze is tegelijkertijd wel behoorlijk plomp, zeker naast Jack Russels, chi’s en meer van die kleintjes, en er klopt weinig van haar bouw. De dierenarts noemt het nog vriendelijk ‘een vierkante bouw’, maar dat zegt al wel genoeg denk ik :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Gelukkig ben ik niet de enige Afbeelding
Ik had een andere topictitel moeten nemen denk ik 'wat vind jij lelijk aan jouw hond' :mrgreen:
Afbeelding
bobbielief
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zw witte herder powderpuff en korthaar. Ollie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door bobbielief »

Ik heb vier honden, zijn ze mooi? Op een show gaan ze niet winnen. Maar ze worden wel heel mooi gevonden door vrienden, kennissen en collega’s. Sinds drie weken heb ik een powder puff van vijf maanden, veel bekijks maar eigenlijk ziet hij er niet uit vindt men. Maar vind ik hem mooi, jaaaaa ik vind hem prachtig, omdat hij zo ongelooflijk leuk is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Ik heb altijd lelijke honden gehad :mrgreen:
Deerhounds zijn natuurlijk ook een soort van kruising tussen een ezel en een mierenvreter. En ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die een Teckel een serieus mooie hond vinden ;-)
De enige 'mooie' hond die ik heb gehad kwam uit het asiel en heette Glenn.
Afbeelding
Dat is een misvatting. Ik vind langhaar teckels en dan m.n. black and tan gewoonweg prachtig, altijd al een zwak voor gehad :wink:
oh ik quote de foto van Glenn erin.. ik weet echt het verschil tussen een teckel en een schot wel :blont:
Glenn was gewoonweg een prachthond om te zien, net als meerdere honden van het forum (zo schietn me Manu, de Saluki, Sultan, Charles even zo snel te binnen)
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Van de vier die we nu hebben vind ik Dana en Joep de mooiste. Daarin sta ik redelijk alleen. Van Joep heeft nog nooit iemand gezegd dat hij mooi is van Dana wel. Totdat we Santos kregen. Iedereen vindt hem mooi en de eerste keer dat ik dat hoorde was ik dan ook heel verbaasd. Hij heeft lange haren en een pluimstaart. :hmmm:
Mensen zijn oprecht verontwaardigd als ik zeg dat ik hem niet mooi vindt. Zelfs de vraag gehad waarom we hem dan niet weg deden naar iemand die hem wel mooi zou vinden :hmmm: Ik zeg nergens dat hij niet lief is, want dat is hij wel. :I:
Vera is trouwens ook niet mooi. Een raar gebouwd hondje met kromme pootjes en een gekke krulstaart.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Afbeelding

Hunter, hij is prachtig en elke keer als ik naar hem kijk, zie ik een prachtige, rastypische reu. Hij is op mijn die haar teckel na 1 van de mooiste honden die ik heb gehad.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ja ik vind hem echt knap, ik vind zijn bouw en gang mooi, hoewel hij op een show nooit een prijs zou winnen.
Hij krijgt ook vaak complimentjes van wildvreemden. Die denken trouwens ook vaak dat hij een teefje is omdat hij zo rank is.
En hij is ook zo braaaaaaaaaaaaffff... totdat ik 30 seconden met ze sta te praten en hij z'n muil opentrekt, dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen :mann:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Het zalde liefde zijn :P Ik vind Oor ook van alles wat niet direct knap is hoor. Grappig, aandoenlijk, schattig, raar... Maar ongeacht wat voor smoelwerk ze trekt, en ondanks het feit dat ze als ze draaft van die opzij wijzende flappervoorpootjes (huppelflupjes) heeft, vind ik haar toch altijd een mooie hond. Ik kan er niks aan doen, ze is nu eenmaal de allerknapste hond die er bestaat. In mijn ogen dan ;)
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ja, natuurlijk is mijn hond de allermooiste. Als ze een buikschuiver maakt door het zand, met windhondensprongen door het bos crosst of 's ochtends naast me ligt te snurken. De aller, allermooiste.

En haar voorganger ook.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb de mooiste honden van het forum :E:
Super mooie DH Vusi, sterk, energiek, mooie tekening :I:
En Zela? die overtreft alles, te dik, ze heeft een scheve achterpoot, gebroken kiezen en ze stink 80% van de tijd omdat ze altijd wel iets goors vindt om in te rollen ...... echt de mooiste Multipedigree :cheer: :I:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik vind onze eigen honden wel mooi, al vind ik het karakter wel het belangrijkste, maar daarin zijn ze juist het allermooist.

Er zijn ook wel mensen die ze mooi vinden, Abra het meest om haar kleur.

Micron werd nooit mooi gevonden, wel grappig.
En Sien werd altijd overheen gekeken terwijl ik juist vond dat zij er, tot op het laatst aan toe, zo goed uitzag.
Ze was hartstikke in topvorm, mooi bespierd, en toch zagen mensen haar zelden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Ach.. Mooi niet perse. Lief is 'ie dan weer wel.

Afbeelding
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Ik krijg ook vaak opmerkingen als ik met Cooper op straat loop. Veel mensen vinden hem oprecht een mooi hondje. Dat is hij ook zeker, maar als je dan even goed kijkt is zijn kop eigenlijk wat te klein voor zijn lijf en zijn bouw is te slungelige voor zijn leeftijd, maar misschien is dat ook juist wel hetgene wat mensen zo aanspreekt, zijn eeuwig jeugdige uitstraling.
Groetjes Ella & Cooper :D
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ben echt dol op mijn honden maar ik zie de mooiigheid niet ;-)
Ik vind het simpelweg geen mooi ras. Dat zal me tevens aan mijn aarsje oxideren want daarvoor heb ik ze ook nooit aangeschaft. Als ik knap had gewild had ik wel naar een Afghaan omgekeken.

Als ik hiermee loop en iemand zegt van "goh wat een móóie hond" dan denk ik alleen maar je mag weleens naar Hans Anders :LOL:
:wink: Ik denk dat de meeste mensen "hardwired" zijn om wat eigen is mooi te vinden, van hond tot kind.

:LOL: Daar zijn wij niet mee belast.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja ik vind mijn honden mooi.
Doran heeft een prachtige echte reuen kop, is mooi slank en super gespierd, echt goed in verhouding dus Afbeelding
Afbeelding

Zinzi heeft een iets spitser koppie, mijn spitsmuisje, ook prachtig in verhouding en gespierd en met haar blije eien houding heeft ze gewoon een prachtige uitstraling Afbeelding
Afbeelding
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nanna schreef: Als ik hiermee loop en iemand zegt van "goh wat een móóie hond" dan denk ik alleen maar je mag weleens naar Hans Anders :LOL:
Ik antwoord dan met: 'ja, zo zie je ze niet vaak hè?' :goeie:
Er zijn veel meer mensen die in de lach schieten als ze haar tegenkomen. Hoe vaak ze wel niet Gollum, Dobby, Smeagol of Courage the Cowardly is genoemd :LOL:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter vind ik een leuk hondje met een lieve, grappige uitstraling. Bonnie vind ik een mooi hondje, kijkt wat pinniger uit haar ogen en is serieuzer dan Spetter, is haar ook aan te zien.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”