Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk druk druk. Hoe druk zijn jullie honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Druk druk druk. Hoe druk zijn jullie honden?

Ongelezen bericht door laeken »

Bas is totaal zen en helemaal niet druk.
Guus is drukker dan druk. Zo druk dat hij als hij zijn poot optilt spontaan vergeet te plassen omdat hij wat ruikt ziet of hoort. Idem voor poepen. In huis is hij meestal wakker en bezig. Bezig met waken, naar buiten willen en Bas klieren of mij klieren. Ik ben gek op dat hondje en ik kan het hebben meestal. Ik moet er zelfs wel eens om lachen. Maar soms is het echt even niet leuk. Rijden op mijn been als ik schilder. Blaffen in ons gezicht om aandacht of bijvoorbeeld na 18 kilometer los door de bossen een half uurtje slapen om vervolgens in de tuin met de haan te gaan ruzie maken.

In de avond als wij op de bank zitten is hij overigens super kalm. Dat vindt hij fijn. Dan rusten we. Midden in de nacht is hij ook wakker. Lekker op tafel lopen, door het huis spoken en als ik beneden iets ga pakken is hij altijd "ergens". Vanaf een uur of 7 is hij klaar met alleen zijn en gaat hij blaffen. Als ik dan niet kom poept hij in de keuken en gaat daarna lekker in zijn mand liggen :schrik: :LOL:

Hij is echt geweldig. Een clown en een hond waar je je geen seconde mee verveelt. Dan zit hij weer op Cleva te rijden die op bezoek is of hij hangt bij mij moeder in de trui. Als hij de dolle 5 minuten krijgt hangt hij daarna meestal als een pakwerk hond in mijn broek.

Je kan ermee wandelen tot je zelf een ons weegt. Meestal halen we zeker de 15 kilometer per dag. Laatst bijna 20 op 1 wandeling. Is niks voor hem.

Ik begrijp niet hoe die hond zo lang en zo veel wakker kan zijn en zo bezig kan blijven. Als er echt niks te doen is ziet hij muizen die er niet zijn in de tuin en is daar dan een uur naar aan het staren en is daar ook bijna niet vanaf te brengen.

Mijn partner is er vast van overtuigd dat Guus ADHD heeft. Die weet het zeker. En we houden heel veel van hem en het klinkt ook erg maar is eigenlijk ook heel erg leuk. Zo'n bezig aanwezig hondje. Hij luistert prima, krijgt alles wat hij nodig heeft en heeft een heerlijk leven. Het is gewoon zijn karakter. Ik kan kan hem overigens wel streng toespreken en dan stopt hij. Ga naar je plaats! Dan kan hij dat zelfs wel een uur. Dat doe ik als ik huishoudelijke klusjes doe. Afwasmachine uitruimen en was ophangen is lastig als er een hondje circels om je benen draait....je valt dood door hem :U:

Hoe zijn jullie honden? Ik snap dat half Nederland gek van hem zou worden maar ik ben stapel op die hond en mijn partner ook. Dus wij vinden het niet erg. Wel leuk zelfs want hij daagt je ook uit. Spelen, uitdagen en hij is grappig. En bovenal is hij echt extreem lief en zachtaardig en vriendelijk van karakter. Een baby eigenlijk. Zit geen kwaad in behalve naar onze haan. :pop:

Wie heeft er nog meer zo'n bezig druk hondje en wat doen jullie om het wat te temperen soms.

Hij kan overigens prima alleen zijn en functioneert probleemloos in alle opzichten. Dus het is zeker geen klagen wat ik doe. Bezoek gaat prima. Alles gaat prima. Behalve dat ik soms denk hondje....waarom ben je altijd zo druk....ga eens ergens liggen en ben effe niet zo bezig.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Druk druk druk. Hoe druk zijn jullie honden?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb Elco echt tot rust moeten dwingen. Die ging maar door en door, nam geen rust en raakte alleen maar overprikkeld. Hier zijn dus vaste momenten waarop er gewoon niets gebeurt in huis en dan gaan ze ook gewoon slapen. Maar ze staan altijd klaar voor actie als ik in beweging kom. Gait pakt wel uit zichzelf rust, maar heeft het minder nodig dan Elco.
Elco wordt echt vervelend als hij te weinig rust krijgt: piepen, constant aandacht vragen, als pup ook veel bijten, verder rijden etc.
Ik denk dat het bij Gait erg goed geholpen heeft om hem op bed te laten slapen. Hij wilde in het begin vaak wel doorgaan met spelen, maar het kwartje van Nacht=rust viel vrij snel.
Ze krijgen hier overigens ook lekker lange wandelingen. 5-10 km, tegenwoordig vaak 8, vandaag was het ruim 10. Veel snuffeltijd, tussendoor lekker commando's oefenen, af en toe een spelletje. En thuis ook weer mentale uitdagingen, na de rust. Het gaat echt om de balans tussen rust en uitdaging (mentaal en fysiek), waarbij Gait makkelijker rust pakt dan Elco, maar wel meer fysieke beweging nodig heeft dan Elco (Gait een dag niet los en/of een paar dagen korte wandelingen en hij wordt echt strontvervelend, Elco zou prima toe kunnen met elke dag twee keer twintig minuten aan de flex)
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 24 mar 2019 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Ik vind het wel leuk klinken eigenlijk maar ik zou als ik zo'n hondje had hem wel leren om zichzelf te kunnen vermaken :wink:

Dat kan hij ook heel goed. Als ik hem geen aandacht geef loopt hij in de tuin. Zoekt muizen, graaft naar eetbare zaken. Probeert uit te breken door onder de hek door te wringen of hij gaat waken en rondrennen.
Dus het is niet zo dat hij steeds mijn aandacht wil. Binnen gaat hij op de leuning van de bank zitten en naar buiten kijken. Waken. Of hij gaat de mandjes ergens anders leggen met Bas erin. Die dan woest is maar hij trekt gewoon de mand met Bas naar een andere plaats in de kamer. Of hij gaat de schapenvacht plukken.

Het is eigenlijk geweldig. Hij kan ook heel erg goed alleen zijn. Dus leuk dat je zegt dat het leuk klinkt. Veel mensen vatten het negatief op. Soms is het ook niet leuk hoor. Als ik bezig ben en hij denkt dat we gaan wandelen dan draait hij met 100 km per uur hele strakke rondjes om me heen. Dan kan ik niks anders dan vallen of op hem gaan staan. Dan vervloek ik hem ook wel eens hoor. :F:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Mijn partner is er vast van overtuigd dat Guus ADHD heeft. Die weet het zeker. En we houden heel veel van hem en het klinkt ook erg maar is eigenlijk ook heel erg leuk. Zo'n bezig aanwezig hondje. Hij luistert prima, krijgt alles wat hij nodig heeft en heeft een heerlijk leven.
:mrgreen: Tja, ik wilde leven in huis. Dat is gelukt. Zelf vind ik het wel vermakelijk.
laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Wij hebben gisteren precies 3,5 uur gewandeld met Guus in twee wandelingen. Los en in een bos vol zwijnen waar hij zich heerlijk uit kan leven. Jagen, muizen zoeken, spelen met honden etc. Hij is op me gaan rijden toen ik stond te schilderen. Is 50 keer aangeslagen om niks. Heeft de haan bijna gesloopt en heeft twee kauwbotten weggewerkt. Die hond is zoooo energiek dat je er eng van wordt. En soms is het dan weer een heel rustig en lief hondje. Ik ben dol op hem maar ik snap wel dat zijn Spaanse baasje hem ter euthenasie in een dodingsstation afgeleverd heeft :Q: :LOL: :LOL: :LOL:

Geintje natuurlijk maar ik heb zelf nog nooit zo'n energiek bezig hondje gehad. Ik wordt steeds beter in hem negeren. Vanmorgen om 06:30 uur begon hij te blaffen. Tegen de deur te springen tot we wakker zijn. Dan wil hij aktie en begint de dag.....not..... :S: :F:
:LOL:

Sjaak is binnenshuis echt 10.000 x drukker dan mijn werkhond.
Ik sla er zelf niet zo'n acht op, als je hem negeert of een paar keer wegzet vermaakt hij zichzelf verder wel. En echt doorgedraaid hyperdepiep bij bezoek of hangend in de dweil gooi ik hem in een bench van 1.20.
Dat doet hem wel goed, even moeten rusten.
Hij slaapt nu 's nachts uit zichzelf, nadat ik hem structureel in de bench bleef zetten als hij zelf niet rustig werd.
Dat is al heel wat. Tot een maand of negen liep hij de hele nacht met knuffels te gooien.
Ik herken dat wel. Als ik beneden wat vergeten ben als ik al naar bed was gegaan vind ik Guus vaak op een tafel.... :O: Effe kijken of er nog wat te eten ligt. Bas ligt dan in de mand. Hij is klaarwakker en met iets bezig.
Hij is juist wel rustig bij bezoek. Eerste kwartier blaft hij of gaat hij stoeien of rijden. Maar daarna ligt hij de hele avond op schoot en tegen mensen aan. Gaan ze weg dan wordt hij weer druk :F:
Met bezoek is het net een kruising tussen een tasmaanse duivel en een vlo. Dat stopt niet met springen en vliegen en op schoot staan dansen.
Gelukkig is die fase voorbij, maar hij kwam als een tekenfilmhondje door de lucht aangevlogen bij alles wat ik in mijn handen had, om het er uit te grissen en hard weg te rennen onder de bank. Alles van m'n boodschappenlijstje tot m'n sokken. Het duurde een uur voor ik de deur uit was :LOL:
Nu jat hij ook nog steeds alles van tafel. En dan wegrennen, dood schudden en er woest bij grommen met een kwispelstaartje.
Haal ik m'n bed af dan pikt hij de kussensloop en graaft zich daarna in in het overtrek.
Iedere ochtend word ik besprongen en moet er gestoeid worden.

Gek genoeg is hij buiten niet zo. Wandelen interesseert hem vrij weinig, hij staat bij ieder grassprietje minuten stil om te snuffelen. Pas binnen gaat hij weer los.
En tegenwoordig komt hij langer dan een paar minuten bij me liggen om te knuffelen en te dutten.
Ondanks dat hij zo druk is, is het een heel braaf hondje en bijzonder blij met zichzelf :D
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

In huis merk ik eigenlijk niet dat er honden zijn. Milo loopt af en toe achter me aan als ik iets ga doen, peer slaapt meestal in z'n bench of op de bank.
Milo is 13 geweest en vindt lopen niet perse noodzakelijk maar wandelt nog vaak uurtje mee.
Peer is altijd paraat om naar buiten te gaan, lekker bos in paar uur, altijd gaan suffen als de auto in de buurt komt, om zo nog langer te wandelen. Maar echt rennen doet hij niet, suffen en speuren naar wild, daar leeft hij echt voor.
laeken
Zeer actief

Ik lees commando's. Dat is wel iets waar ik aan wil werken. Ik geef nooit commando's en wij hebben geen regels. Dus ze hoeven en kennen nauwelijks wat. Stop, kom hier en ga naar je plaats. That's it. En zit met een koekje. Misschien moet ik hem gaan trainen. Hij zou het geweldig vinden want hij is ontzettend slim en heel erg leergierig.
Dus het kan zomaar zijn dat hij wil werken met mij. Echt een taak wil. Ik zie er wel een speurhond in. Hij kan zo goed zaken opsporen met de neus. Ongelooflijk hoeveel focus hij heeft. Hij kan een heel groot veld afzoeken met grote zigzaggen en dan een hertenpoepje vinden om op te eten. Dan is hij net zo'n knpv mechel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een beetje als Tara hier. As we speak ligt alles hier nu te liggen... ze slapen niet maar liggen te liggen. Ze mogen hier wel binnen spelen binnen bepaalde grenzen. Er wordt niet gerend en gesprongen maar met elkaar mogen ze best rotzooien.
Het ziet er idd heerlijk makkelijk uit maar men vergeet daarbij dat ze naast 3 dagelijkse losloopwandelingen, naast de fiets lopen, trainen, zwemmen (indien t weer t toelaat) etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik dacht dat mijn teckels druk waren maar Guus spant de kroon :80: buiten de wandelingen spelen en klieren ze met elkaar, ze klieren met Biko die mij af en toe aankijkt zo van: haal weg dat stel maar 2 minuten later vrolijk meedoet. Als Biko het zat is, gooi ik ze de tuin in waar ze verder klieren. s'Avonds ligt het hele spul wijdbeens te snurken en s'nachts hoor ik ze niet en er wordt al helemaal geen drol uit nijd neergelegd :LOL:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

laeken schreef:Ik lees commando's. Dat is wel iets waar ik aan wil werken. Ik geef nooit commando's en wij hebben geen regels. Dus ze hoeven en kennen nauwelijks wat. Stop, kom hier en ga naar je plaats. That's it. En zit met een koekje. Misschien moet ik hem gaan trainen. Hij zou het geweldig vinden want hij is ontzettend slim en heel erg leergierig.
Dus het kan zomaar zijn dat hij wil werken met mij. Echt een taak wil. Ik zie er wel een speurhond in. Hij kan zo goed zaken opsporen met de neus. Ongelooflijk hoeveel focus hij heeft. Hij kan een heel groot veld afzoeken met grote zigzaggen en dan een hertenpoepje vinden om op te eten. Dan is hij net zo'n knpv mechel.
Ik vind de meeste commando's ook onzin (hier, wacht, los zijn wat mij betreft de enige commando's die een hond echt goed moet beheersen), maar ze vinden het erg leuk en het zet die hersentjes aan het werk, waardoor ze veel meer voldaan zijn. Sterker nog, we hebben een paar commando's die ze zo leuk vinden om uit te voeren dat we die als beloning kunnen gebruiken :D Voor hun is het ook vooral spel, maar dan wel spel samen met ons (goed voor de band) waarbij ze hun hersenen moeten gebruiken
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Mijn partner is er vast van overtuigd dat Guus ADHD heeft. Die weet het zeker. En we houden heel veel van hem en het klinkt ook erg maar is eigenlijk ook heel erg leuk. Zo'n bezig aanwezig hondje. Hij luistert prima, krijgt alles wat hij nodig heeft en heeft een heerlijk leven.
:mrgreen: Tja, ik wilde leven in huis. Dat is gelukt. Zelf vind ik het wel vermakelijk.
laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Wij hebben gisteren precies 3,5 uur gewandeld met Guus in twee wandelingen. Los en in een bos vol zwijnen waar hij zich heerlijk uit kan leven. Jagen, muizen zoeken, spelen met honden etc. Hij is op me gaan rijden toen ik stond te schilderen. Is 50 keer aangeslagen om niks. Heeft de haan bijna gesloopt en heeft twee kauwbotten weggewerkt. Die hond is zoooo energiek dat je er eng van wordt. En soms is het dan weer een heel rustig en lief hondje. Ik ben dol op hem maar ik snap wel dat zijn Spaanse baasje hem ter euthenasie in een dodingsstation afgeleverd heeft :Q: :LOL: :LOL: :LOL:

Geintje natuurlijk maar ik heb zelf nog nooit zo'n energiek bezig hondje gehad. Ik wordt steeds beter in hem negeren. Vanmorgen om 06:30 uur begon hij te blaffen. Tegen de deur te springen tot we wakker zijn. Dan wil hij aktie en begint de dag.....not..... :S: :F:
:LOL:

Sjaak is binnenshuis echt 10.000 x drukker dan mijn werkhond.
Ik sla er zelf niet zo'n acht op, als je hem negeert of een paar keer wegzet vermaakt hij zichzelf verder wel. En echt doorgedraaid hyperdepiep bij bezoek of hangend in de dweil gooi ik hem in een bench van 1.20.
Dat doet hem wel goed, even moeten rusten.
Hij slaapt nu 's nachts uit zichzelf, nadat ik hem structureel in de bench bleef zetten als hij zelf niet rustig werd.
Dat is al heel wat. Tot een maand of negen liep hij de hele nacht met knuffels te gooien.
Ik herken dat wel. Als ik beneden wat vergeten ben als ik al naar bed was gegaan vind ik Guus vaak op een tafel.... :O: Effe kijken of er nog wat te eten ligt. Bas ligt dan in de mand. Hij is klaarwakker en met iets bezig.
Hij is juist wel rustig bij bezoek. Eerste kwartier blaft hij of gaat hij stoeien of rijden. Maar daarna ligt hij de hele avond op schoot en tegen mensen aan. Gaan ze weg dan wordt hij weer druk :F:
Met bezoek is het net een kruising tussen een tasmaanse duivel en een vlo. Dat stopt niet met springen en vliegen en op schoot staan dansen.
Gelukkig is die fase voorbij, maar hij kwam als een tekenfilmhondje door de lucht aangevlogen bij alles wat ik in mijn handen had, om het er uit te grissen en hard weg te rennen onder de bank. Alles van m'n boodschappenlijstje tot m'n sokken. Het duurde een uur voor ik de deur uit was :LOL:
Nu jat hij ook nog steeds alles van tafel. En dan wegrennen, dood schudden en er woest bij grommen met een kwispelstaartje.
Haal ik m'n bed af dan pikt hij de kussensloop en graaft zich daarna in in het overtrek.
Iedere ochtend word ik besprongen en moet er gestoeid worden.

Gek genoeg is hij buiten niet zo. Wandelen interesseert hem vrij weinig, hij staat bij ieder grassprietje minuten stil om te snuffelen. Pas binnen gaat hij weer los.
En tegenwoordig komt hij langer dan een paar minuten bij me liggen om te knuffelen en te dutten.
Ondanks dat hij zo druk is, is het een heel braaf hondje en bijzonder blij met zichzelf :D
Die laatste zin herken ik helemaal. Als Guus de gekke 5 minuten heeft laat hij echt al zijn manieren varen. Dan wordt hij helemaal gek en dan gaat hij echt alle boekjes te buiten. Dan bespringt hij me en hangt hij in mijn broekspijp te trekken en te grommen. Bezoek bespringt hij dan ook en hij trekt dan echt aan je kleren woest grommend. Dat is de enige keer dat het echt even te ver gaat. Dan stuift hij door het huis. En wie in de weg staat wordt gepakt. Nooit in je vel hoor. Nooit boosaardig maar wel echt over alle grenzen. Dan pak ik hem soms vast en druk hem even tegen de grond. Tot hij stopt met grommen en blaffen. Want wie wil nu dat zijn broek of trui kapot getrokken wordt :S: :LOL:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dirk was ook zo in het begin, maar die kende niets en zeker geen grenzen :schrik: alles moest dood, druk gedrag, tuin omspitten, bijten in alles gewoon ongecontroleerd, tel daarbij op dat Truus misschien wel een drukkere tante is als Dirk ooit was en een rampscenario was geboren :LOL: in het begin vond ik wat regels leren en dat ze het goed met elkaar konden minder erg als die drukte, maar toen dat goed ging ben ik rust gaan eisen, of eisen ik deed gewoon niets meer na het wandelen en als het moest op hun plaats maar geen geblaf, geen niet rennen op niks af, gewoon niets en heel langzaam pikten ze dat op en nu gaat het super.

Spelletjes ook, ik begin en eindig het en dan is het klaar, idem met de bal, ik wil ook geen geren in huis en buiten achter het huis, ze krijgen genoeg kans om hun energie kwijt te kunnen en ik heb geen zin in honden die doorgaan terwijl dat niet hoeft, en er is ook geen eind aan denk ik als je ze niet afremt, zowel Dirk als Truus kunnen makkelijk 16 uur per dag doorgaan, maar daar worden ze alleen maar drukker van, dus rust en klaar heb ik ze hier geleerd. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ze zijn buiten enorm druk en chaotisch. Een beetje gillend in de rondte rennen en dat mag ook, daar zijn we voor naar buiten.
Binnen mag het van mij niet maar ze willen het ook niet.

Ik vind Guus zelf niet vervelend. Hij is baldadig en opgewekt maar niet nerveus en ook niet overdreven stout.
Is hij ook niet. Hij is ook baldadig en verder uitermate lief. Maar dan ben jij nieuw en entertain jij door je nieuwigheid. Als ik alleen ben of met H dan is hij veeeel drukker. :engel: Wij zijn boring voor hem. Jij was leuk nieuw en amusant. Dus met bezoek is hij veel rustiger dan zonder. :engel:

En ik vind hem ook verre van vervelend. Ik vind hem geweldig. Zoals hij is. Alleen soms komt het niet goed uit. Bijvoorbeeld op zondag morgen om 06:30 uur als ik om 3 uur thuis ben gekomen. Of als ik schilder en bij elke beweging stuift hij rond alsof we gaan wandelen. Dan kan ik hem wel eens achter het behang plakken. :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Octaaf en Kees zijn druk, als ze wakker zijn dan. Dan spelen ze en apekooien gebeurt soms ook (al mag dat niet dus).
De rest is flex.

Buiten zijn ze woest en spelen, racen, graven, zwemmen en doen ze van alles, binnen willen we geen gedoe.
Ik werk thuis dus dat gaat niet. En het gebeurt ook niet.
Je merkt amper dat het hier vol honden ligt, eigenlijk.
Op Octaaf en Kees na dan ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:Een beetje als Tara hier. As we speak ligt alles hier nu te liggen... ze slapen niet maar liggen te liggen. Ze mogen hier wel binnen spelen binnen bepaalde grenzen. Er wordt niet gerend en gesprongen maar met elkaar mogen ze best rotzooien.
Het ziet er idd heerlijk makkelijk uit maar men vergeet daarbij dat ze naast 3 dagelijkse losloopwandelingen, naast de fiets lopen, trainen, zwemmen (indien t weer t toelaat) etc.
Mijn eerdere grote honden waren ook zoals die van jullie. Maar ik heb ook wel het idee dat het een kleine hondjes en terrierdingetje is. Die lijken eeuwig vermaak te zoeken. En niet kapot te krijgen. Guus vindt slapen gewoon stom. Of saai. Ik weet het niet. Ik weet wel dat hij het heerlijk vindt als we allemaal op de bank zijn.
Dan ligt hij uren tegen me aan onder zijn dekentje. Super kalm. Dat snapt hij. De roedel rust. Dus hij kan het wel. :ok: Overdag ga ik niet op de bank zitten maar ben bezig. Hij dus ook. Ook zelf hoor. Ik hoef hem verder niet te amuseren. Dat kan hij prima zelf. Desnoods gaat hij de schapenvacht ontwollen of kattenpoep zoeken in de tuin. :U:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

billy schreef: Spelletjes ook, ik begin en eindig het en dan is het klaar, idem met de bal, ik wil ook geen geren in huis en buiten achter het huis, ze krijgen genoeg kans om hun energie kwijt te kunnen en ik heb geen zin in honden die doorgaan terwijl dat niet hoeft, en er is ook geen eind aan denk ik als je ze niet afremt, zowel Dirk als Truus kunnen makkelijk 16 uur per dag doorgaan, maar daar worden ze alleen maar drukker van, dus rust en klaar heb ik ze hier geleerd. :wink:
:LOL: Ja, daar gaat het bij mij mis. Ik vind het wel gezellig, mijn eigen vlooiencircus. Gooi apportjes binnenshuis (buiten trekt hij er zijn neus voor op), op de bank en op bed en vliegen maar. Daarna gaat hij zelf verder met het betere gooi en smijtwerk, liefst petflessen. Of tibbe uitdagen tot die hem na een uur spelen beu is.
Om me over te halen z'n speelgoed te gooien komt hij achter me op de bankleuning zitten, intens kijken en met een pootje op m'n schouder tikken. Dan ben ik al weer om :lol1:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

dagmar88 schreef:
billy schreef: Spelletjes ook, ik begin en eindig het en dan is het klaar, idem met de bal, ik wil ook geen geren in huis en buiten achter het huis, ze krijgen genoeg kans om hun energie kwijt te kunnen en ik heb geen zin in honden die doorgaan terwijl dat niet hoeft, en er is ook geen eind aan denk ik als je ze niet afremt, zowel Dirk als Truus kunnen makkelijk 16 uur per dag doorgaan, maar daar worden ze alleen maar drukker van, dus rust en klaar heb ik ze hier geleerd. :wink:
:LOL: Ja, daar gaat het bij mij mis. Ik vind het wel gezellig, mijn eigen vlooiencircus. Gooi apportjes binnenshuis (buiten trekt hij er zijn neus voor op), op de bank en op bed en vliegen maar. Daarna gaat hij zelf verder met het betere gooi en smijtwerk, liefst petflessen. Of tibbe uitdagen tot die hem na een uur spelen beu is.
Om me over te halen z'n speelgoed te gooien komt hij achter me op de bankleuning zitten, intens kijken en met een pootje op m'n schouder tikken. Dan ben ik al weer om :lol1:
:LOL: :LOL:

Hier wordt het al snel vervelend omdat het de hele avond dan door ging, dus dat doen we niet meer en dat is zalig gewoon rust, debiel en racen mag dan morgen weer buiten :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Mijn eerdere grote honden waren ook zoals die van jullie. Maar ik heb ook wel het idee dat het een kleine hondjes en terrierdingetje is. Die lijken eeuwig vermaak te zoeken. En niet kapot te krijgen. Guus vindt slapen gewoon stom. Of saai. Ik weet het niet. Ik weet wel dat hij het heerlijk vindt als we allemaal op de bank zijn.
Dan ligt hij uren tegen me aan onder zijn dekentje. Super kalm. Dat snapt hij. De roedel rust. Dus hij kan het wel. :ok: Overdag ga ik niet op de bank zitten maar ben bezig. Hij dus ook. Ook zelf hoor. Ik hoef hem verder niet te amuseren. Dat kan hij prima zelf. Desnoods gaat hij de schapenvacht ontwollen of kattenpoep zoeken in de tuin. :U:
Ik heb een gezelschapshondje. Wat wil je daar meer van dan een blij hondje dat de baas vermaakt en heel veel aandacht wil/nodig heeft?

Fietsen en wandelen met naap vind ik veel leuker dan wandelen met sjaak. Hij geniet daar intens van, is erg sociaal vaardig en veel met mij bezig. Eenmaal thuis ploft hij neer en je hoort hem alleen wanneer hij van z'n kussen de trap afloopt naar beneden om lekker koel bij de voordeur op de toch te gaan liggen. Of wanneer hij z'n dolle vijf minuten heeft en met z'n piepertje aan het spelen is.
Met sjaak is er buiten weinig interactie. Die snuffelt vooral, rent wat en komt als je hem roept. Af en toe wil hij kennismaken met een klein hondje. Ik heb het idee dat hij vindt dat hij buiten vrij is van zijn taak als hofnar en hij liever heeft dat ik me er niet te veel mee bemoei. Niks vragen, niet "lastig" doen, hem gewoon even rustig zij luchtje laten scheppen.
Het vult elkaar mooi aan :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

billy schreef: Hier wordt het al snel vervelend omdat het de hele avond dan door ging, dus dat doen we niet meer en dat is zalig gewoon rust, debiel en racen mag dan morgen weer buiten :mrgreen:
:tongue: Hij speelt minstens 8 uur per dag. Toen hij jonger was 20. Toen ben ik hem ook maar op gaan sluiten, zo weinig slapen en alleen maar rennen kan niet gezond zijn voor een pupje.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Op een paar gekke momenten na zijn ze heel rustig allebei. Soms lopen ze hysterisch met elkaar te doen en betrekken bij daarbij en soms laten ze mij links liggen.
Izzy merk je bijna niet dat je haar hebt in huis en Droef is gewoon overal waar ik ben in huis. Niet op een vervelende manier want hij gaat altijd wel netjes aan de kant staan of zitten maar hij is graag overal bij.

Ik begrens ze ook vrijwel nooit, en er worden hier gewoon ballen door het huis gegooid. Als ik het zat ben gooi ik speelgoed ergens achter waar Droef moeite voor moet doen, dan komt hij eerst 3 x vragen of ik het niet even voor hem kan doen maar uiteindelijk gaat hij het zelf doen. Izzy doet heel af en toe eens mee als er wat gegooid wordt maar meestal niet.

Ze mogen hier dus gewoon gek doen maar ze zijn best rustig in huis, dan ga ik die paar minuten per dag ook niet verbieden. Heel af en toe wanneer een belangrijk telefoon gesprek heb dan vraag ik ze wel even te stoppen, vooral bij Droef want die heeft de neiging om met een piepbal naast me te gaan zitten als ik aan de telefoon ben. :oohja: Maar dat komt bijna nooit voor en bij gewone gesprekken met bekende weten mensen het al.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dit was Sofi als pup ten voeten uit :roll:
Afbeelding

Dat stond continue als een boog gespannen en als er ook maar íets gebeurde, dan vlóóg ze. Nul concentratie. Als puppy was ze echt grappig, maar ik denk dat veel mensen tot wanhoop zouden zijn gedreven :LOL: Nu is ze gelukkig wat ouder en wijzer, maar actie schuwt ze nog steeds niet. Honden moeten haar niet uitdagen voor een renspelletje want dan komt d'r innerlijke maniak naar boven. Daar heb ik echt wat mee moeten doen, ik had die vouwkrat als verplichte rustplek, elke keer als ze daar uit probeerde te klimmen zette ik haar zonder iets te zeggen terug. Toen het kwartje eenmaal viel, viel ze ook acuut in slaap op die plek.

Izzy was en is niet druk. Ze houdt wel van een beetje rennen, maar zonder motivatie zal dat nooit meer dan een meter of 10 zijn. Dan is het wel weer mooi geweest. Die snuffelt een beetje op d'r dooie akkertje rond. Niet dat je haar niet kunt opjutten... :mann:
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat met Guus naar cursus gaan een heel goed idee is. Zo kun je hem wat aanleren en meestal worden honden van hun hersens gebruiken moeier dan van hun pootjes gebruiken.
Mijn eigen honden gedijen heel goed op structuur. Iedere dag hetzelfde. Ze kennen ook al mijn cues en als ik die niet uitdrukkelijk geef dan reageren zij ook niet.
Ze vliegen dus niet overend als ik opsta. Pas als ik dat doe met de woorden gaan jullie mee, dan komen ze in actie.
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Ik doe te weinig aan hersens gebruiken. Ik denk laat ze maar lekker doen. En hij is super slim en leergierig en werklustig. Dus misschien snakt hij wel naar taakjes.
Ben wel bang dat hij de hele les op cursus tegen me staat te gillen uit verveling....want stilstaan en aan de riem is echt niet zijn ding. Kent hij niet.

Als ik hem meeneem naar een tuincentrum of grote dierenzaak in Duitsland plast hij overal. En hij schuift als een wedstrijdzwemmer over de gladde grond op alles af.

Volgens mij ben ik vergeten hem op te voeden. :schrik: :tongue:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:Dit was Sofi als pup ten voeten uit :roll:
Afbeelding

Dat stond continue als een boog gespannen en als er ook maar íets gebeurde, dan vlóóg ze. Nul concentratie. Als puppy was ze echt grappig, maar ik denk dat veel mensen tot wanhoop zouden zijn gedreven :LOL: Nu is ze gelukkig wat ouder en wijzer, maar actie schuwt ze nog steeds niet. Honden moeten haar niet uitdagen voor een renspelletje want dan komt d'r innerlijke maniak naar boven. Daar heb ik echt wat mee moeten doen, ik had die vouwkrat als verplichte rustplek, elke keer als ze daar uit probeerde te klimmen zette ik haar zonder iets te zeggen terug. Toen het kwartje eenmaal viel, viel ze ook acuut in slaap op die plek.

Izzy was en is niet druk. Ze houdt wel van een beetje rennen, maar zonder motivatie zal dat nooit meer dan een meter of 10 zijn. Dan is het wel weer mooi geweest. Die snuffelt een beetje op d'r dooie akkertje rond. Niet dat je haar niet kunt opjutten... :mann:

Ieks. Ze lijkt wel dood met die houding en open ogen... :O:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Binnenshuis zijn mijn honden allemaal behoorlijk rustig, ook omdat ik zelf altijd wel consequent ben dat de actie buiten (in de tuin of tijdens de wandeling) plaatsvindt. Soms wordt er wel gespeeld, maar dan op een wat rustigere manier. Ook 's nachts zijn ze hier allemaal in diepe rust. Bij Mila en Amy heb ik hard gewerkt aan die uitknop, omdat dat allebei wel honden zijn die dat soms nodig hebben.
Maar nu we hier in Spanje grotendeels hele dagen buiten leven, is Amy ook zo'n bezig bijtje, die is altijd wel iets aan het doen (jagen, waken, spelen, rennen) en is fysiek ook niet moe te krijgen. Ik krijg haar wel enigszins moe door haar koppie aan het werk te zetten, bijvoorbeeld met snuffelspelletjes, speuren, trucjes oefenen, etc. Maar dan nog pakt ze pas écht haar rust als ik haar naar binnen doe, dan ploft ze op de bank en is het goed. Mila is gedurende de dag ook best actief, Amoz en Taar zijn veel rustiger. Amoz gaat pas echt aan als we gaan wandelen en hij mag los lopen, dan is hij onvermoeibaar en daar krijgt hij geen genoeg van. Zodra je de riem weer vastklikt, is hij weer de rust zelve.
Sowieso staan ze allemaal meteen klaar als we gaan wandelen, Taartje ook. Daar hebben ze altijd zin in en dan zijn ze allemaal wel behoorlijk levendig, al gaat bij Taartje alles natuurlijk wel op een veel langzamer tempo.
dagmar88
Zeer actief

Ik neem me steeds voor om sjaak wat te leren, maar het komt er nooit van. Hij denkt bij zit dat hij op z'n achterpootjes door de kamer moet rennen en bedelen omdat ik dat zo schattig vind dat ik hem dan toch wat geef :engel:
Snoepjespuzzels vindt hij wel heel leuk, dat is misschien wel wat voor guus?
Na de verhuizing ga ik m'n agilty setje maar eens uit het vet halen en daar mee oefenen :D
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

billy schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: :LOL:

Hier wordt het al snel vervelend omdat het de hele avond dan door ging, dus dat doen we niet meer en dat is zalig gewoon rust, debiel en racen mag dan morgen weer buiten :mrgreen:
Hier mag spelen binnen ook hoor, ik vind dat wel vermakelijk en gezellig. De teckels springen als vlooien over het hele meubilair :LOL: s'Avonds is het spul in diepe rust, dat gelukkig wel :schrik:
Afbeelding
Sandra&co

laeken schreef: Ieks. Ze lijkt wel dood met die houding en open ogen... :O:
Klaar om als de bliksem omhoog te springen, maar dóndersgoed wetend dat ze het niet mag :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha! Gekke Guus, ik zou er zelf naar van worden geloof ik, maar dat is ook wel omdat ik grote honden gewend ben. Van een kleine zou ik ook vast meer kunnen hebben.

Mijn honden zijn niet druk. Ik merk het wel als ik niet gesport heb met Manu, dan vliegen er ineens kluiven en tennisballen door het huis. Maar dat heb ik er zelf van gemaakt. Voorheen lag hij ook op dag 5 niks doen gewoon te snurken.
Ze hoeven ook nooit iets. Alleen buiten, maar ook dan zijn ze eigenlijk nooit druk. Heel beheerst, eigenlijk. Zelfs als ze enthousiast zijn.

Ik noem ze vaak saai maar ik vind het stiekem heerlijk. Alle opvanghonden en logés zijn ook snel rustig bij ons in huis. Ik denk dat ik een bepaalde saaie invloed heb ofzo :engel: Misschien ook omdat ik bij Manu juist zo vrees voor die extase, ik heb geleerd wat daarvan komen kan en kap dat gelijk af. Niet met een correctie maar wel door weer rust op te zoeken. Tenzij hij mag gaan rennen. Zelf ben ik eigenlijk ook altijd heel rustig en niet druk.
Ik wil geen opwinding of druk gedoe, doe maar lekker normaal en dan kunnen we de situatie eens helder bekijken.
Maar ik heb zelfstandig jagende, grote honden dus er zit wel een verschilletje in :mrgreen:
Sandra&co

Oh, en binnenspelen doen we hier als het even kan niet. Heel af en toe sta ik het oogluikend toe, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in die hysterie in huis. Daar is Het Grote Buiten voor.
laeken
Zeer actief

Hier spelen ze ook nooit binnen en ook nooit buiten in de tuin. Alleen in het bos. En dan vooral omdat Guus Bas aanhoudelijk blijft uitdagen tot ze toegeeft. :engel:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Hier spelen ze ook nooit binnen en ook nooit buiten in de tuin. Alleen in het bos. En dan vooral omdat Guus Bas aanhoudelijk blijft uitdagen tot ze toegeeft. :engel:
Dat is wel grappig, Amy speelt juist niet tijdens wandelingen, dan is ze veel te druk met jagen en heeft ze totaal geen oog voor de andere honden :engel: Mila en Amoz spelen af en toe tijdens wandelingen, maar het meest spelen ze bij mij in de tuin.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”