Guus is drukker dan druk. Zo druk dat hij als hij zijn poot optilt spontaan vergeet te plassen omdat hij wat ruikt ziet of hoort. Idem voor poepen. In huis is hij meestal wakker en bezig. Bezig met waken, naar buiten willen en Bas klieren of mij klieren. Ik ben gek op dat hondje en ik kan het hebben meestal. Ik moet er zelfs wel eens om lachen. Maar soms is het echt even niet leuk. Rijden op mijn been als ik schilder. Blaffen in ons gezicht om aandacht of bijvoorbeeld na 18 kilometer los door de bossen een half uurtje slapen om vervolgens in de tuin met de haan te gaan ruzie maken.
In de avond als wij op de bank zitten is hij overigens super kalm. Dat vindt hij fijn. Dan rusten we. Midden in de nacht is hij ook wakker. Lekker op tafel lopen, door het huis spoken en als ik beneden iets ga pakken is hij altijd "ergens". Vanaf een uur of 7 is hij klaar met alleen zijn en gaat hij blaffen. Als ik dan niet kom poept hij in de keuken en gaat daarna lekker in zijn mand liggen

Hij is echt geweldig. Een clown en een hond waar je je geen seconde mee verveelt. Dan zit hij weer op Cleva te rijden die op bezoek is of hij hangt bij mij moeder in de trui. Als hij de dolle 5 minuten krijgt hangt hij daarna meestal als een pakwerk hond in mijn broek.
Je kan ermee wandelen tot je zelf een ons weegt. Meestal halen we zeker de 15 kilometer per dag. Laatst bijna 20 op 1 wandeling. Is niks voor hem.
Ik begrijp niet hoe die hond zo lang en zo veel wakker kan zijn en zo bezig kan blijven. Als er echt niks te doen is ziet hij muizen die er niet zijn in de tuin en is daar dan een uur naar aan het staren en is daar ook bijna niet vanaf te brengen.
Mijn partner is er vast van overtuigd dat Guus ADHD heeft. Die weet het zeker. En we houden heel veel van hem en het klinkt ook erg maar is eigenlijk ook heel erg leuk. Zo'n bezig aanwezig hondje. Hij luistert prima, krijgt alles wat hij nodig heeft en heeft een heerlijk leven. Het is gewoon zijn karakter. Ik kan kan hem overigens wel streng toespreken en dan stopt hij. Ga naar je plaats! Dan kan hij dat zelfs wel een uur. Dat doe ik als ik huishoudelijke klusjes doe. Afwasmachine uitruimen en was ophangen is lastig als er een hondje circels om je benen draait....je valt dood door hem

Hoe zijn jullie honden? Ik snap dat half Nederland gek van hem zou worden maar ik ben stapel op die hond en mijn partner ook. Dus wij vinden het niet erg. Wel leuk zelfs want hij daagt je ook uit. Spelen, uitdagen en hij is grappig. En bovenal is hij echt extreem lief en zachtaardig en vriendelijk van karakter. Een baby eigenlijk. Zit geen kwaad in behalve naar onze haan.

Wie heeft er nog meer zo'n bezig druk hondje en wat doen jullie om het wat te temperen soms.
Hij kan overigens prima alleen zijn en functioneert probleemloos in alle opzichten. Dus het is zeker geen klagen wat ik doe. Bezoek gaat prima. Alles gaat prima. Behalve dat ik soms denk hondje....waarom ben je altijd zo druk....ga eens ergens liggen en ben effe niet zo bezig.