Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een andere Uma

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Een andere Uma

Ongelezen bericht door Manuma »

... Dan anders :mrgreen:
Ze kan zo sierlijk zijn. Deze foto was eigenlijk een beetje mislukt, maar na wat prutsen vind ik het best mooi geworden. Dit is ook onze Uma, nieuwsgierig en ontspannen.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Een andere Uma

Ongelezen bericht door billy »

Mooi :I:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh wow! Da's een heel andere Uma :I:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Anders dan anders inderdaad

Mooie dame :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Heel mooi :E:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Bedankt voor de leuke reacties :D
Ik dacht, ik zal ook eens laten zien dat ze best tevreden bij ons is :engel:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mooi om haar zo te zien, ik zou het leuk vinden om meer foto's te zien van zulke momenten :ok: .
Manuma
Zeer actief

Zamunda schreef:Mooi om haar zo te zien, ik zou het leuk vinden om meer foto's te zien van zulke momenten :ok: .
Het lastige is dat ze heel erg bezorgd gaat kijken als ik stil ga staan tijdens het wandelen. Het arme kind is dan alleen maar bezig met wat ik aan het doen ben.
Soms gaat ze lekker snuffelen en haar ding doen maar dan neemt ze weer vrij veel ruimte en dat trekt mijn lens niet :mrgreen:
Omdat ik zelf achter de camera verstopt zit is ze dan weer wat verlegen.

En eerlijk is eerlijk, haar kop staat ook gewoon zo :engel: Ze is verder een heel ontspannen hond eigenlijk, staat lekker in haar lichaam te hangen haha! Ze zit altijd wat in haar eigen wereld. Als ze bij ons op de bank ligt, is ze aan het kreunen van genot met haar buik omhoog gedraaid. En dan ligt ze je aan te kijken vanuit de onderkant van die oogkassen. Alsof ze je probeert dood te staren Afbeelding1:
Hier was ze bijvoorbeeld ook heel ontspannen:
AfbeeldingAfbeelding
Manuma
Zeer actief

Zoals op de foto loopt ze altijd met me mee.
Mensen vragen ook elke wandeling wel hoe oud ze al is :mrgreen: Ze is gewoon een schoothondje in een grote verpakking. Geen actieve, speelse hond. Ze wil gewoon zoveel mogelijk geaaid worden door een kleine selectie mensen, kwispelt en danst als ze haar avondrondje wil om katten te zoeken, is sluw genoeg om Manu zijn kluif af te pakken, is de allerliefste met andere honden en ze wordt het liefst ingepakt in dekens, jassen en in ons. Ze slaapt het liefst tussen ons in en wisselt af op wiens borst ze haar hoofd zacht kreunend neerlegt :I:
Ze is echt dol op eten, ze heeft een trots koppie als ze gaat zitten voor haar snack en ze klimt op stoelen, tafel en aanrecht om te pakken wat ze wil. Of dat nu eten of aandacht is, ze eist het wel.

Ik vind het weleens jammer dat ik mensen moeilijk kan laten zien hoe Uma met ons is. Zelfs met een telefoon op haar gericht is ze gewoon al meer behouden. Ze is echt heel dol op ons en wij op haar. Vooral met mijn vriend heeft ze vanaf dag 1 al een heel mooie band en ze is ontzettend op haar gemak met Manu.
Er zit gewoon niet zoveel speelsheid in en ze is erg voorzichtig, ook is ze natuurlijk echt bang voor onbekende of minder bekende mensen. Zelfs als ik elke week met jou zou wandelen zou het een jaar duren om haar te mogen aaien en dan nog zou ze het niet prettig vinden.
Het is een heel ander type hond dan veruit de meeste honden. Ik heb er in elk geval nog nooit een ontmoet die me alleen al deed denken aan haar. Umaatje is gewoon heel speciaal, net als haar blikken :tongue: :I:Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Heel mooi. En ik herken het gedrag in veel mindere mate maar wel aanwezig bij Guus. Die wordt ook gestresst van telefoons en gekke aandacht. Een hond heeft zelf niks aan foto's en ziet mij alleen maar naar hem staren en dan met een zwart vierkant in mijn handen wat constant op hem af komt. Guus wordt daar ook ongemakkelijk van. Als hij ergens ligt te meuren en echt te genieten en ik maak foto's dan wordt hij meteen wakker en staat binnen 2 foto's op. Wat moet je met die camera? Aai me en doe normaal of tot op. Hij wordt er zelfs een beetje afstandelijk van. Effe aaien en geruststelling maken hem dan meteen weer normaal als ik de telefoon weg doe. Of hij gaat blaffen als we buiten zijn en ik wil een foto maken.

Leuk kittig kijken en poseren zit er bij Guus niet in. Die haat foto's maken. Hij staat er dus al snel een beetje lullig en afstandelijk op. Hij kijkt ook de andere kant op en zelden krijg ik hem zover dat hij ook nog mijn kant op wil kijken. Zonder camera is hij totaal aanhankelijk en kijkt hij de hele tijd mijn kant op.
Laatst gewijzigd door laeken op 04 mar 2019 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Mooi meisje :I: :I:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wat een mooie foto van Uma :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Die 1ste foto vind ik echt heel mooi, door hoe ze zo heel anders kijkt dan op de meeste foto's.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind je foto's van Uma geweldig.. zowel de lijdzaam kijkende als de foto in dit topic.
Maar het geweldigste vind ik de liefdevolle manier hoe je over haar praat/schrijft.
Ik denk dat ze een superleuke hond is en jullie superleuke baasjes voor haar :J:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind haar ook gewoon super leuk zoals ze is, maar eerlijk is eerlijk t is een prachtige foto :I:
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Die eerste foto. Dat is Uma niet, je hebt gewoon een andere podenco gefotografeerd :LOL: :LOL: :LOL:

Manuma schreef:Ik vind het weleens jammer dat ik mensen moeilijk kan laten zien hoe Uma met ons is.
Dat dus. Dat heb ik met Lily. Iedereen ziet haar angst, ziet haar wegduiken als er mensen aankomen, ziet haar bibberen, ziet haar ongelukkig zijn. En wat zie ik? Een enorme speelse, blije galgo, gek van knuffelen, volledig maf, behoorlijk brutaal, een prachtige lach, een echte lolbroek. Ik ben blij dat ze bij mij kan zijn wie ze daadwerkelijk is, maar ik zou zo graag willen voor haar dat ze zich ook zo goed zou voelen in de buitenwereld. Dat zou het leven voor haar zo'n stuk leuker maken.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Anja schreef:Ik vind je foto's van Uma geweldig.. zowel de lijdzaam kijkende als de foto in dit topic.
Maar het geweldigste vind ik de liefdevolle manier hoe je over haar praat/schrijft.
Ik denk dat ze een superleuke hond is en jullie superleuke baasjes voor haar :J:
Helemaal mee eens :I:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel mooi!
Lothian schreef:
Anja schreef:Ik vind je foto's van Uma geweldig.. zowel de lijdzaam kijkende als de foto in dit topic.
Helemaal mee eens :I:
Ik ook :-)

Ik vond Uma overigens wel ontspannen bij de strandwandelingen die we hebben gemaakt, ze speelde toen ook met Amy en Manu en ze leek gewoon vrolijk en op haar gemak.
Maar op foto's komt dat inderdaad niet altijd helemaal goed uit de verf ;-)
Taartje kan ook zo'n zielige blik hebben soms (of mensen zien dat erin), terwijl zij juist best een lolbroekje is. Maar dat is ook lastig op de foto vast te leggen.
Manuma
Zeer actief

Wat een lieve reacties :I:

DeDiana, jij bent een van de zeldzame personen waarbij ze dus ook een snoepje aanneemt zonder veel aarzelen Afbeelding1: En ze was inderdaad heel ontspannen die dag, lekker warm, leuke hond en een rustig mens. Eigenlijk is ze altijd wel ontspannen tijdens wandelingen maar als er verder weinig afleiding is (zoals op het strand) kan ze wel een bezorgde blik opzetten als ik weer eens die camera op haar richt :mrgreen:
Tara is inderdaad een clown! Haha, maar dat lees je ook niet van haar blik af.

Ik denk dat het een Podenco-ding is dan :mrgreen:

Wij zijn inderdaad heel dol op Uma. Ze is ook nog eens supermakkelijk, ze luistert totaal niet maar ze is altijd braaf. Het is echt een groot gezelschapshondje.
Ik probeer nog weleens met haar te canicrossen of te fietsen omdat ik graag zou willen dat ze iets fitter wordt, maar je krijgt haar dus echt niet vooruit. De eerste kilometer sleurt ze me mee, met Manu samen en daarna wil ze gewoon los en snuffelen haha!
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Prachtige foto van Uma :I: :I:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Aah prachtige foto's van Uma :I:

Ik herken het ook wel bij Charlie, alleen ook in veel mindere mate. Charlie vindt andere mensen buiten dan ook prima. Maar iemand anders zal niet snel zien hoe enthousiast ze kan zijn of hoe grappig.

Je praat altijd erg liefdevol over haar, en over Manu, en ik denk dat ze op de beste plek zit :ok:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

mooie Uma :I:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat mooi :I: Ze klinkt sowieso als een heerlijke hond. Ik vind haar altijd heel vertederend, mede door hoe je over haar schrijft :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:Het lastige is dat ze heel erg bezorgd gaat kijken als ik stil ga staan tijdens het wandelen. Het arme kind is dan alleen maar bezig met wat ik aan het doen ben.
Soms gaat ze lekker snuffelen en haar ding doen maar dan neemt ze weer vrij veel ruimte en dat trekt mijn lens niet :mrgreen:
Omdat ik zelf achter de camera verstopt zit is ze dan weer wat verlegen.
Paparazzilens :idea: :F: !

Manuma schreef:Als ze bij ons op de bank ligt, is ze aan het kreunen van genot met haar buik omhoog gedraaid. En dan ligt ze je aan te kijken vanuit de onderkant van die oogkassen. Alsof ze je probeert dood te staren Afbeelding
:I:

Manuma schreef:Ze wil gewoon zoveel mogelijk geaaid worden door een kleine selectie mensen, kwispelt en danst als ze haar avondrondje wil om katten te zoeken, is sluw genoeg om Manu zijn kluif af te pakken, is de allerliefste met andere honden en ze wordt het liefst ingepakt in dekens, jassen en in ons. Ze slaapt het liefst tussen ons in en wisselt af op wiens borst ze haar hoofd zacht kreunend neerlegt :I:
Ze is echt dol op eten, ze heeft een trots koppie als ze gaat zitten voor haar snack en ze klimt op stoelen, tafel en aanrecht om te pakken wat ze wil. Of dat nu eten of aandacht is, ze eist het wel.
Heerlijk en alhoewel ik er graag foto's van zou zien heb ik toch beeld door je mooie beschrijving :I: .

Manuma schreef:Ik vind het weleens jammer dat ik mensen moeilijk kan laten zien hoe Uma met ons is. Zelfs met een telefoon op haar gericht is ze gewoon al meer behouden. Ze is echt heel dol op ons en wij op haar. Vooral met mijn vriend heeft ze vanaf dag 1 al een heel mooie band en ze is ontzettend op haar gemak met Manu.
Ik wilde net zeggen: ''Doe dan eens wat telefoonfoto's'', maar dat wordt hem dus ook niet. Ik herken dat bij Willem wel, die is meteen op zijn hoede als ik die telefoon 'raar' hou, het moet bij hem ook heel onopvallend of vanaf genoeg afstand. Misschien een hoesje maken dat op een hondenspeeltje lijkt, dat ze niet doorheeft dat je 'raar' doet met die foon :LOL: .

Oh wacht, die telefoon inbouwen in een lekkere kluif :F: !
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hele mooie foto! :I:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

:I: Mooie meis.
Ik vind dat paarse detail echt heel mooi in het geheel.

Wat je schrijft dat jullie Uma op een manier kennen die de meeste mensen niet te zien krijgen, herken ik wel van Alfil. Die komt heel serieus over. Weinig mensen kennen zijn speelse uitbundige kant, maar die heeft hij wel.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Manuma schreef:Afbeelding
Leuke fotoks. En deze vind ik prachtig! Lag je op je buik?
Manuma
Zeer actief

Haha ja, mijn jas is ook niet meer wat het geweest is :engel: Ik lig vrij vaak op mijn buik met die camera, niet zo gek dat Uma het maar raar vindt Afbeelding1:

Ik ga eens kijken of ik binnenkort wat filmpjes kan plaatsen van Uma. Dan krijgen jullie iets beter mee hoe het met dat hoofd gaat :mrgreen:

Vandaag mocht ze een stukje vis hebben, Manu springt dan altijd een stukje op, dat lokken we ook wat uit.
Nu probeerde Uma dus ook iets op te springen en wiebelde ze zo om Afbeelding Die kop! Het was zo aandoenlijk, ze is altijd zo behouden en nu deed ze eens iets geks en werd het gelijk weer bestraft Afbeelding1: Het is zo'n lekkere klungel.

Leuk om te lezen dat jullie teruglezen hoe dol ik op mijn honden ben :I: Ze zijn zo leuk! En op hun eigen manier zo braaf, ik geniet zo van ze. We gaan straks een weekend weg zonder hen, en ik ga ze natuurlijk missen maar ik ben dan ook zo enthousiast dat iemand anders van ze mag gaan genieten :D Ze vinden het zo gezellig bij mijn zus, ze mogen lekker heel de dag mee naar de trimsalon en dat doen ze ook al zo braaf.
Elke dag is anders met ze, ik kan daar zo van genieten. En ze leren me zoveel over het genieten van alles wat de dag ons brengt. Dat zullen jullie vast herkennen. Het zijn een stel bengels en misschien vindt een ander ze lastig, maar inmiddels zijn we zo met elkaar verbonden dat ik het allemaal zo heerlijk makkelijk vind gaan, dat genieten :D
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Prachtige Uma. :I:
Wat praat je liefdevol over je honden. Leuk!
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Mooie foto's :D
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”