Ze kan zo sierlijk zijn. Deze foto was eigenlijk een beetje mislukt, maar na wat prutsen vind ik het best mooi geworden. Dit is ook onze Uma, nieuwsgierig en ontspannen.

Moderator: moderatorteam

Het lastige is dat ze heel erg bezorgd gaat kijken als ik stil ga staan tijdens het wandelen. Het arme kind is dan alleen maar bezig met wat ik aan het doen ben.Zamunda schreef:Mooi om haar zo te zien, ik zou het leuk vinden om meer foto's te zien van zulke momenten.
1:

Dat dus. Dat heb ik met Lily. Iedereen ziet haar angst, ziet haar wegduiken als er mensen aankomen, ziet haar bibberen, ziet haar ongelukkig zijn. En wat zie ik? Een enorme speelse, blije galgo, gek van knuffelen, volledig maf, behoorlijk brutaal, een prachtige lach, een echte lolbroek. Ik ben blij dat ze bij mij kan zijn wie ze daadwerkelijk is, maar ik zou zo graag willen voor haar dat ze zich ook zo goed zou voelen in de buitenwereld. Dat zou het leven voor haar zo'n stuk leuker maken.Manuma schreef:Ik vind het weleens jammer dat ik mensen moeilijk kan laten zien hoe Uma met ons is.

Helemaal mee eensAnja schreef:Ik vind je foto's van Uma geweldig.. zowel de lijdzaam kijkende als de foto in dit topic.
Maar het geweldigste vind ik de liefdevolle manier hoe je over haar praat/schrijft.
Ik denk dat ze een superleuke hond is en jullie superleuke baasjes voor haar

Ik ookLothian schreef:Helemaal mee eensAnja schreef:Ik vind je foto's van Uma geweldig.. zowel de lijdzaam kijkende als de foto in dit topic.
Maar het geweldigste vind ik de liefdevolle manier hoe je over haar praat/schrijft.
Ik denk dat ze een superleuke hond is en jullie superleuke baasjes voor haar
1: En ze was inderdaad heel ontspannen die dag, lekker warm, leuke hond en een rustig mens. Eigenlijk is ze altijd wel ontspannen tijdens wandelingen maar als er verder weinig afleiding is (zoals op het strand) kan ze wel een bezorgde blik opzetten als ik weer eens die camera op haar richt 

PaparazzilensManuma schreef:Het lastige is dat ze heel erg bezorgd gaat kijken als ik stil ga staan tijdens het wandelen. Het arme kind is dan alleen maar bezig met wat ik aan het doen ben.
Soms gaat ze lekker snuffelen en haar ding doen maar dan neemt ze weer vrij veel ruimte en dat trekt mijn lens niet
Omdat ik zelf achter de camera verstopt zit is ze dan weer wat verlegen.
Manuma schreef:Als ze bij ons op de bank ligt, is ze aan het kreunen van genot met haar buik omhoog gedraaid. En dan ligt ze je aan te kijken vanuit de onderkant van die oogkassen. Alsof ze je probeert dood te staren
Heerlijk en alhoewel ik er graag foto's van zou zien heb ik toch beeld door je mooie beschrijvingManuma schreef:Ze wil gewoon zoveel mogelijk geaaid worden door een kleine selectie mensen, kwispelt en danst als ze haar avondrondje wil om katten te zoeken, is sluw genoeg om Manu zijn kluif af te pakken, is de allerliefste met andere honden en ze wordt het liefst ingepakt in dekens, jassen en in ons. Ze slaapt het liefst tussen ons in en wisselt af op wiens borst ze haar hoofd zacht kreunend neerlegt
Ze is echt dol op eten, ze heeft een trots koppie als ze gaat zitten voor haar snack en ze klimt op stoelen, tafel en aanrecht om te pakken wat ze wil. Of dat nu eten of aandacht is, ze eist het wel.
Ik wilde net zeggen: ''Doe dan eens wat telefoonfoto's'', maar dat wordt hem dus ook niet. Ik herken dat bij Willem wel, die is meteen op zijn hoede als ik die telefoon 'raar' hou, het moet bij hem ook heel onopvallend of vanaf genoeg afstand. Misschien een hoesje maken dat op een hondenspeeltje lijkt, dat ze niet doorheeft dat je 'raar' doet met die foonManuma schreef:Ik vind het weleens jammer dat ik mensen moeilijk kan laten zien hoe Uma met ons is. Zelfs met een telefoon op haar gericht is ze gewoon al meer behouden. Ze is echt heel dol op ons en wij op haar. Vooral met mijn vriend heeft ze vanaf dag 1 al een heel mooie band en ze is ontzettend op haar gemak met Manu.
Leuke fotoks. En deze vind ik prachtig! Lag je op je buik?Manuma schreef:
1:
Die kop! Het was zo aandoenlijk, ze is altijd zo behouden en nu deed ze eens iets geks en werd het gelijk weer bestraft
1: Het is zo'n lekkere klungel.