Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen, draagrugzak?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ervaringen, draagrugzak?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kyuubi heeft nu een schoudertas waarin hij mee word genomen als we gaan winkelen. Hij vind het heerlijk. Echter, mijn schouder en rug houden niet zo van het gewicht aan een kant... Dus ik wil graag een rugzak hebben. Op mijn rug draag ik zonder problemen kilo's mee.

Maar... wat is nou een goede rugzak? Ik heb al zoveel slappe rommeldingen gezien, en online lijkt alles natuurlijk mooi, maar in het echt? :ugh:

Zijn er hier mensen met ervaringen met rugzakken?
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ervaringen, draagrugzak?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wij hebben er 2, de Innopet, die is tot 8 kilo en deze, die kan tot 12 kg. Draagt wat prettiger omdat hij ook om je middel vastgemaakt kan worden. https://www.schecker.nl/transportrugzak ... hopping-nl
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lastig blijft dat een goede tas. Ik zou naar een winkel gaan waar ze veel soorten hebben en kijken welke het fijnste is.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die van Doxtasy lijken me fijn. Ik heb de buikdraagzak van dat merk maar ze hebben ook een mooie rugzak
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Nakisha
moderator

Ha, alvast enorm bedankt voor de tips, blijf maar doorkomen! Het moet idd een rugtas zijn die wat langer zonder gedoe gedragen kan worden, liefst voor hele dagjes uit. (Niet dat hij dan de hele dag in die tas zit, maar die tas wel op mijn rug...)
Afbeelding
Nakisha
moderator

https://www.vidaxl.nl/e/8718475899006/v ... baar-beige

Zou zoiets wat zijn?
Ik heb gisteren bij een dierenwinkel een vergelijkbare gezien en eens goed bekeken, helaas was die al vrij lang in de etalage en wat verkleurd, en de banden waren glad geworden en gleden te makkelijk door. Niet genomen dus, zeker niet omdat de ''aanbiedingsprijs'' op 40 euro zat. Dit is praktisch hetzelfde wagentje maar nieuwer en goedkoper....
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hoe zwaar is Kyuubi inmiddels? Ik heb hier nog een ongebruikte Doxtasy liggen. Cody bleek nogal van het 'zelf doen!!!' :engel: Eigenlijk bedoeld als buikzak maar kan voor een kruising chi misschien ook wel als rugzak. Zo eentje is het:

https://www.petsonline.nl/nl/doxtasy-ho ... zwart.html
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nakisha schreef:https://www.vidaxl.nl/e/8718475899006/v ... baar-beige

Zou zoiets wat zijn?
Ik heb gisteren bij een dierenwinkel een vergelijkbare gezien en eens goed bekeken, helaas was die al vrij lang in de etalage en wat verkleurd, en de banden waren glad geworden en gleden te makkelijk door. Niet genomen dus, zeker niet omdat de ''aanbiedingsprijs'' op 40 euro zat. Dit is praktisch hetzelfde wagentje maar nieuwer en goedkoper....

Als je hem ook als trolley wilt gebruiken denk fijn en idd goedkoop. Maar ik denk dat hij niet prettig op je rug zit.
Ik ben zelf aan het kijken voor iets voor als ik met ov reis. Naar dat moet iets zijn wat ik tijdens het wandelen dan wel bij me kan houden zonder te veel geleur en ik loop makkelijk 10 km. Lastig. In de bus en trein vind ik het rein als ze ergens in zitten. Maar met lopen wandelen ze lekker zelf hier.

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bij Bol.com

Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik heb Miep toen heel lang meegesjouwd in zo'n baby-draagzak van Chicco. Handdoek onderin, en het wijffie zat prinsheerlijk. Ook op lange wandelingen, en tot ze dik 5 maanden was (dus best zwaar). Was nu met Sis niet nodig - want geen andere hond die wel lange wandelingen wilde - maar hij staat hier nog steeds op zolder en gaat beslist niet weg.
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Ik ben nu ook voor een hondendraagtas aan het kijken.
Ik had dir van doxtasy gez8en. Die leek me eel wat.
Ik weet alleen niet of die site te vetrouwen is (na aanleidiing van negatieve comments op google)

https://www.petsonline.nl/nl/doxtasy-ho ... black.html

Die vsn ramiek lijkt me ook wel wat.

Bij mij gaat het om een dwergpoedel van ongeveer 7 kilo. Ze heeft een blessure en geeft aan niet meer uren te kunnen wandelen/spelen.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
80564M

Cleva schreef:Je hebt van die stevige luchtdoorlatende mitella's. Van een soort polyester doek/net. Snap je wat ik bedoel?
Die zou ik gebruiken.

Veel liever aan de voorkant. Anders kun je elkaar niet zien.
Maar wel voelen. Op de rug draagt vele malen makkelijker dan op de buik.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Cleva schreef:Het is die chihuahua, toch?
Maakt dat uit waar hij hangt, qua dragen?

Als dat een wereld van verschil maakt zou ik het vooral met de chiropractor bespreken.
Ze zoekt een draagrugzak. Daar is ze heel duidelijk over.
Geen buik of zijzak. Wat jij makkelijk vind doet niet ter zaken. Het gaat om wat zij makkelijker vind dragen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Cleva schreef:Hahaha. Jezus, ben je overspannen ofzo?
Nee. Jij?

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Cleva schreef:Je hebt van die stevige luchtdoorlatende mitella's. Van een soort polyester doek/net. Snap je wat ik bedoel?
Die zou ik gebruiken.

Veel liever aan de voorkant. Anders kun je elkaar niet zien.
Zulke?
Afbeelding
https://www.medpets.nl/crazy-paws-nylon ... gLnuvD_BwE

Ik heb die geleend voor Kenzi omdat wij ook nogal eens lange wandelingen maken en die kleine niet mee kon.
Draagt erg fijn, maar toen ze zo 6 kilo werd voelde het toch niet zo gemakkelijk meer :schrik:
Inmiddels kan ze aardig meehobbelen dus zoeken we de wandeling daar maar een beetje op uit :wink:
Afbeelding
80564M

dre schreef:Ik heb die geleend voor Kenzi omdat wij ook nogal eens lange wandelingen maken en die kleine niet mee kon.
Draagt erg fijn, maar toen ze zo 6 kilo werd voelde het toch niet zo gemakkelijk meer :schrik:
Inmiddels kan ze aardig meehobbelen dus zoeken we de wandeling daar maar een beetje op uit :wink:
Dan wordt het echt heel snel heel zwaar. Ik zweer echt hierbij. Kost geen drol (10 euro op marktplaats) en kun je kilometers lang 20 kilo meezeulen. Als pup onderweg een stukje gelopen heeft, dan klap je de standaard uit en zet hem op een boomstronk of tafel. Hop, pup erin, veiligheidsriempjes onder de halsband door, en zonder van de grond te hoeven tillen hang je zo die rugzak weer op je schouders.

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hadden deze voor Micron, die beviel best wel.

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Ik heb nu deze besteld:
https://www.schecker.nl/transportrugzak ... hopping-nl
Die zou deze of volgende week binnen moeten komen

sirene
Zeer actief
Contacteer:

hermelien1989 schreef:Ik heb nu deze besteld:
Ik hoop voor je dat hij goed zit. Zo op de foto's te zien zit de rugzak veel te laag en kan hij ook niet hoger op de rug komen. Dat draagt echt niet fijn ben ik bang.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

sirene schreef:
Ik hoop voor je dat hij goed zit. Zo op de foto's te zien zit de rugzak veel te laag en kan hij ook niet hoger op de rug komen. Dat draagt echt niet fijn ben ik bang.
Wij hebben dezelfde en geen problemen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Nakisha
moderator

Bedankt voor alle medenkers en tips!
Ik heb inmiddels een rugzak onderweg, geschikt tot 11 kilo (dat gaat Kyuubi nooit halen) met borst en buikband om het draagcomfort te verhogen. De reviews van de kopers zijn lovend. Hopelijk is het wat.... Ik ben wel blij met de extra klikkertjes op de ritsen voor de veiligheid.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de blauwe gekozen, dus de groene delen zijn op mijn rugzak straks blauw.

Cleva, wat betreft je vraag; ik heb door een stoeipartij een heel vervelende middenrugblessure opgelopen, met als gevolg dat gewicht eenzijdig aan mijn lijf al gauw problemen geeft. Als het gewicht goed over de rug verdeeld word kan ik ongeveer tot 10 kg tillen, maar nu Kyuubi richting de drie kilo gaat merk ik dat de schoudertas problemen begint te geven. Toen hij een kilootje minder woog lukte het allemaal prima, maar ja... nu dus niet meer.

Ik heb in de tussentijd diverse dierenwinkels afgelopen en was erg teleurgesteld over het aanbod. De weinige rugtassen die verkocht werden waren vaak erg klein. Kyuubi is een ruime schoudertas gewend (45 cm lengte) en ik wilde hem graag wat ruimte gunnen, dus het was lang tobben! De tas die ik nu heb genomen kostte uiteindelijk 40 euro.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ramiek schreef:
sirene schreef:
Wij hebben dezelfde en geen problemen.
:ok: dan hoop ik dat hij Hermelien ook bevalt :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Afbeelding
Gister binnengekomen en vandaag voor het eerst mee gelopen.
3 km leeg en 1.25km heeft gioia (dwergpoedel ongeveer 7kg) erin gezeten.
Het voelt net alsof ik een gewone rugtas om heb. Weinig druk op de schouders (heel belangrijk ivm spanningshoofdpijnen).

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Best een leuk idee. Bas liep laatst slecht en die zit sowieso in elkaar als een bouwpakket voor kleuters dus op termijn verwacht ik issues. Gelukkig is ze nu helemaal opgeknapt en loopt ze zo weer 2 uur mee.
Wie weet is dit op termijn wel iets. Nu is ze geen draaghond maar niet mee kunnen vinden ze vast ook niet leuk.
Afbeelding
Nakisha
moderator

laeken schreef:Best een leuk idee. Bas liep laatst slecht en die zit sowieso in elkaar als een bouwpakket voor kleuters dus op termijn verwacht ik issues. Gelukkig is ze nu helemaal opgeknapt en loopt ze zo weer 2 uur mee.
Wie weet is dit op termijn wel iets. Nu is ze geen draaghond maar niet mee kunnen vinden ze vast ook niet leuk.
Het lijkt mij voor oudere kleine hondjes ideaal. Niet veroordeeld zijn tot kleine rondjes rond het huis, maar hup gewoon de tas in en eropuit, en ook eens op een andere plek je beperkte beweging halen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nakisha schreef:
laeken schreef:Best een leuk idee. Bas liep laatst slecht en die zit sowieso in elkaar als een bouwpakket voor kleuters dus op termijn verwacht ik issues. Gelukkig is ze nu helemaal opgeknapt en loopt ze zo weer 2 uur mee.
Het lijkt mij voor oudere kleine hondjes ideaal. Niet veroordeeld zijn tot kleine rondjes rond het huis, maar hup gewoon de tas in en eropuit, en ook eens op een andere plek je beperkte beweging halen. :ok:
Nou dat dus. Lekker mee naar het bos en dan op de leuke plekken even stilstaan en rustig lopen en als het me te traag wordt in de tas en dan lekker meters maken met de wel fitte hond. Lijkt me ideaal. En hoeft ook niet elke wandeling.

Toch ga ik voor een soort alternatief wat wel werkt maar er niet zo uitziet. Want een tas die voor honden gemaakt is en waar dan Bas in zit ga ik niet mee lopen. Ik schaam me met een hondenrugzak. Ik schaam me niet met een oud hondje in een gewone tas. En het hoeft niet elke wandeling.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

metav schreef:https://nl.aliexpress.com/item/Mouwloze ... 432dwLG2ce
wij hebben deze besteld voor goofy als hij niet wilt lopen

Afbeelding
kijk hier zit hij model bij de trui van mijn dochter

Haha. Wat een leuk ding en dat is inderdaad ook wel echt super handig. Goofy zal dat ook nog eens best prima waarderen denk ik. Die heeft het super snel koud met dat iele kortharig lijfje. :ok:
Afbeelding
Nakisha
moderator

Gos wat leuk, kangoeroe idee! Helaas voor Kyuubi zal dat hier niet werken, ik ben een koukleum die een jas nodig heeft, en ik denk niet dat hij onder de jas in de buidel wil. Anders had hij het vast enig gevonden.
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Marion. schreef:
dre schreef:Ik heb die geleend voor Kenzi omdat wij ook nogal eens lange wandelingen maken en die kleine niet mee kon.
Dan wordt het echt heel snel heel zwaar. Ik zweer echt hierbij. Kost geen drol (10 euro op marktplaats) en kun je kilometers lang 20 kilo meezeulen. Als pup onderweg een stukje gelopen heeft, dan klap je de standaard uit en zet hem op een boomstronk of tafel. Hop, pup erin, veiligheidsriempjes onder de halsband door, en zonder van de grond te hoeven tillen hang je zo die rugzak weer op je schouders.

Afbeelding

Hoe werkt het dan met de opening voor de benen van de baby, steken daar niet steeds poten doorheen of geheel pup?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
80564M

Pumi schreef:
Marion. schreef:

Afbeelding

Hoe werkt het dan met de opening voor de benen van de baby, steken daar niet steeds poten doorheen of geheel pup?
Nee, had er een handdoek in gevouwen. Was ook handig met natte puppies in de herfst Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”