Ah, daar hebben we die opvatting weer. In een lijn te trekken met grafisch ontwerpers die niet worden betaald maar mee mogen doen met ontwerpwedstrijden en "Geweldig, kom je optreden? We hebben geen geld maar wel eeuwige dank."mijke schreef:Wat een onzin. Alsof die twee elkaar uitsluiten.Heavy schreef:Al vind ik dat je dit soort beroepen met een passie moet uitvoeren en dan heeft het verder niet zoveel meer met geld verdienen enz te maken

Een HUS opstarten vind ik reuze knap als ik soms de groepen voorbij zie komen, een soort kindergarten maar dan met kinderen die sneller en dommer zijn dan kinderen. De honden die meegaan zijn niet je eigen liefste hond en maken van alle mogelijkheid gebruik om te lopen klooien, drukke wegen oversteken, najagen of andersoort gedrag om overmatig energie kwijt te raken. Over meningen zou ik me niet zo druk maken, die hebben we toch allemaal wel en dat wordt op een gegeven moment heel erg saai.Jackira schreef:Het lijkt me zo leuk, lekker buiten lopen, met een aantal leuke honden, ook mijn eigen honden mee. Slecht weer deert me niet zo, alleen wel wanneer het gevaarlijk zou worden natuurlijk. Natuurlijk is het allemaal niet zo rooskleurig en is het hard werken. Dat snap ik best.
Maar de meningen over uitlaatservices, de goede niet te na gesproken natuurlijk, zijn hier op het forum over het algemeen niet zo positief. Ik deel zelf die mening ook meestal wel.
Zelf zou ik met niet meer dan 5 a 6 honden willen lopen en dan geleidelijk aan opbouwen totdat je ze goed kent. Dus beginnen met 1 enz. En ze zouden allemaal een gps om krijgen.
Wat vinden jullie de voorwaarden en eisen die gesteld kunnen worden aan een goede uitlaatservice. En wat zou je dan vooral niet willen.
Ik weet niet of je inmiddels al een beginnetje hebt gemaakt aan je toekomstige HUS, maar ik zou klein beginnen, bijvoorbeeld contact maken met cliënten die voor drie vaste dagen een uitlaatservice nodig hebben, en dat gaan uitbreiden naar meer. Als je goed op de zaken vooruit kan lopen, een basiskennis van EHBO bij honden hebt, veilig eigen vervoer en een vrolijke sfeer kan neerzetten in je hondengroep is het toch goed?