Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaatservice starten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Uitlaatservice starten

Ongelezen bericht door Neeltje »

kipo schreef:
Neeltje schreef: Ik geloof niet dat het zo in de zakenwereld werkt, nu ja, dat weet ik wel zeker. Het is en blijft wat de gek er voor wilt geven. En er is ook zoiets als jezelf uit de markt prijzen.
Natuurlijk werkt dat wél zo. Ja, je kúnt jezelf uit de markt prijzen, maar de prijs van je dienstverlening is zeker wel gebaseerd op wat een reëel uurloon moet zijn.
En wie bepaalt wat voor dat beroep een reëel uurloon is? Iedereen wil wel een reëel uurloon, maar dat is dan nog altijd gebaseerd op het werk wat je doet en hoe goed je er in bent.

Het gros van de personen die zich nu 'professioneel' fotograaf noemt, is ook maar een gewone fotograaf als ieder ander. Wil je dit soort bedragen gaan vragen, dan verwacht ik dat je een vooraanstaande bekende fotograaf bent, waarvan op zijn minst foto's zijn gepubliceerd in tijdschriften, niet eentje die denkt dat ze het kunnen.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Neeltje schreef:
kipo schreef:Alleen al het feit dat er genoeg zijn, zegt toch genoeg. 10 jaar geleden had nog nooit iemand ervan gehoord. Blijkbaar is er markt voor.

50 jaar geleden voerde niemand brokken of kvv aan de hond, nu is de keus eindeloos en de variatie in prijs ook. Toch verkopen de dure merken. Mensen betalen 60 euro of meer voor een zak brokken, terwijl er ook brok bestaat voor 2 tientjes.
Royal canin maakt godbetert brok speciaal voor 1 ras en het verkoopt uitstekend.
Mensen kopen 20 halsbandjes en tuigjes voor 1 hond en daar betalen ze goed geld voor.

Er zijn mensen die trouwen voor een paar cent en mensen die er duizenden euro's aan uitgeven. Babykamer en toebehoren kun je kopen op marktplaats voor een habbekrats en toch zijn er mensen die alleen aan de kinderwagen al duizend euro uitgeven.

De prijs is -tot op zekere hoogte- niet bepalend.
Jawel hoor, 50 jaar geleden kreeg onze hond gewoon brokken. Maar geld uitgeven voor eten, is heel wat anders dan een kapitaal uitgeven voor een paar foto's.
Waarom is dat anders? JIJ vindt dat anders. Zo vinden klanten van mij het misschien echt ronduit belachelijk om je geld te spenderen aan een hond.
Ήυs
Zeer actief

Neeltje schreef:
kipo schreef:
Neeltje schreef: Ik geloof niet dat het zo in de zakenwereld werkt, nu ja, dat weet ik wel zeker. Het is en blijft wat de gek er voor wilt geven. En er is ook zoiets als jezelf uit de markt prijzen.
Natuurlijk werkt dat wél zo. Ja, je kúnt jezelf uit de markt prijzen, maar de prijs van je dienstverlening is zeker wel gebaseerd op wat een reëel uurloon moet zijn.
En wie bepaalt wat voor dat beroep een reëel uurloon is? Iedereen wil wel een reëel uurloon, maar dat is dan nog altijd gebaseerd op het werk wat je doet en hoe goed je er in bent.

Het gros van de personen die zich nu 'professioneel' fotograaf noemt, is ook maar een gewone fotograaf als ieder ander. Wil je dit soort bedragen gaan vragen, dan verwacht ik dat je een vooraanstaande bekende fotograaf bent, waarvan op zijn minst foto's zijn gepubliceerd in tijdschriften, niet eentje die denkt dat ze het kunnen.
Oh gelukkig! Ik stond laatst in de krant. Nu mag ik mezelf professioneel fotografe noemen!! Yay!

Ik probeer echt jouw mening te begrijpen maar als ondernemen bepaal je toch zelf je uurloon? Kijk wanneer je crappy foto's maakt en dan de hoofdprijs vraagt dan zul je snel klanten verliezen. Maar aangezien ik 40 uur werk in de week en aanmeldingen blijf krijgen en goede reviews lijkt het me dat wat ik vraag gewoon reëel is. Of eigenlijk lijkt me dat niet, dat vind ik. Ik heb gewoon een gemiddeld salaris, wat hoort wanneer je 40 uur werkt.
Neeltje

Ήυs schreef: Maar ja, als je kijkt naar hoeveel uren werk je hebt aan het vastleggen van 1 geboorte dan zijn die prijzen zeer realistisch. Want anders maak je gewoonweg geen winst. En ik neem aan dat iedereen een normaal uurloon wil hebben toch?
Wàt is voor jou een 'normaal' uurloon. Ik kan dat nl. nergens vinden dat er ook een 'normaal' uurloon is. Daar heb je het de hele tijd over. Is dat was de minister president krijgt, of is dat wat de vuilnisman krijgt? Een 'normaal' uurloon bestaat niet. We hebben een minimum uurloon. En dan is er nog zoiets als een 'modaal' inkomen.
Neeltje

Ήυs schreef:
Neeltje schreef:
kipo schreef:

Oh gelukkig! Ik stond laatst in de krant. Nu mag ik mezelf professioneel fotografe noemen!! Yay!

Ik probeer echt jouw mening te begrijpen maar als ondernemen bepaal je toch zelf je uurloon? Kijk wanneer je crappy foto's maakt en dan de hoofdprijs vraagt dan zul je snel klanten verliezen. Maar aangezien ik 40 uur werk in de week en aanmeldingen blijf krijgen en goede reviews lijkt het me dat wat ik vraag gewoon reëel is. Of eigenlijk lijkt me dat niet, dat vind ik. Ik heb gewoon een gemiddeld salaris, wat hoort wanneer je 40 uur werkt.
Dus iedereen die 40 uur werkt verdient hetzelfde???
Ήυs
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ήυs schreef: Maar ja, als je kijkt naar hoeveel uren werk je hebt aan het vastleggen van 1 geboorte dan zijn die prijzen zeer realistisch. Want anders maak je gewoonweg geen winst. En ik neem aan dat iedereen een normaal uurloon wil hebben toch?
Wàt is voor jou een 'normaal' uurloon. Ik kan dat nl. nergens vinden dat er ook een 'normaal' uurloon is. Daar heb je het de hele tijd over. Is dat was de minister president krijgt, of is dat wat de vuilnisman krijgt? Een 'normaal' uurloon bestaat niet. We hebben een minimum uurloon. En dan is er nog zoiets als een 'modaal' inkomen.
Ben ik eerst benieuwd wat voor werk jij doet en wat jouw uurloon is? Want je vindt nogal veel van mijn werk en de prijzen die ik vraag maar ter vergelijking zou ik dan ook wat meer van jouw werk en jouw salaris willen weten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef: De prijs is -tot op zekere hoogte- niet bepalend.
Tegenwoordig doe je als je een beetje mee wilt tellen op zijn minst een verlovings fotoshoot om de bruiloft aan te kondigen, een bruidsshoot, een zwangerschapsshoot, een geboorteshoot, een newbornshoot en de obligate cakesmash met de 1e verjaardag.
Eer de eerste spruit een jaar is had je een aanbetaling op een huis kunnen doen. Om leuk te lijken op internet.
Amerikaans gelul.
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tegenwoordig doe je als je een beetje mee wilt tellen op zijn minst een verlovings fotoshoot om de bruiloft aan te kondigen, een bruidsshoot, een zwangerschapsshoot, een geboorteshoot, een newbornshoot en de obligate cakesmash met de 1e verjaardag.
Eer de eerste spruit een jaar is had je een aanbetaling op een huis kunnen doen. Om leuk te lijken op internet.
Amerikaans gelul.

Vind jij.

Vele anderen vinden dus blijkbaar van niet :)

Op het HF moet je, om een beetje mee te tellen, lekker grof en sarcastisch uit de hoek komen. Beetje zoeken naar dingen om af te zeiken en vooral doen alsof je alles helemaal niet interessant vindt. Een beetje meelopen met de meute die ook lekker hard zijn en op een speciale manier typen zodat anderen er misschien wel om lachen. Dan heb je medestanders! Daar doe je het natuurlijk voor.

Wanneer je een discussie dan echt inhoudelijk gaat voeren dan haak je af. Want dat is niet echt de reden waarom je hier zit toch?
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Mijn hemel wat een gemekker over het salaris van onderdeel van een beroep van iemand die je niet kent Neeltje. Of gewoon het gemekker over dat onderdeel van haar beroep. Bekrompen gelul, op een toontje waar schijnheilig over wordt gedaan.
Er is vraag naar blijkbaar of er wordt genoeg gebruik gemaakt van het aanbod om er een leuk maandsalaris aan te verdienen. Blijkbaar doe je je werk goed, hus :ok:

Zou het iets voor mij zijn? Nee. Maar lekker boeiend, er is zoveel wat ik niet zou doen wat een ander wel doet en daar heel gelukkig mee is.
Afbeelding
Neeltje

Rebble schreef:Mijn hemel wat een gemekker over het salaris van onderdeel van een beroep van iemand die je niet kent Neeltje. Of gewoon het gemekker over dat onderdeel van haar beroep. Bekrompen gelul, op een toontje waar schijnheilig over wordt gedaan.
Er is vraag naar blijkbaar of er wordt genoeg gebruik gemaakt van het aanbod om er een leuk maandsalaris aan te verdienen. Blijkbaar doe je je werk goed, hus :ok:

Zou het iets voor mij zijn? Nee. Maar lekker boeiend, er is zoveel wat ik niet zou doen wat een ander wel doet en daar heel gelukkig mee is.
Ik mekker niet over geboortefotografie an sich, wel over de bedragen die zij noemt in een van de eerdere berichten, die ik gewoon absurd vind en bij een rondtocht over het internet totaal andere bedragen vind.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Neeltje schreef:
Rebble schreef:Mijn hemel wat een gemekker over het salaris van onderdeel van een beroep van iemand die je niet kent Neeltje. Of gewoon het gemekker over dat onderdeel van haar beroep. Bekrompen gelul, op een toontje waar schijnheilig over wordt gedaan.

Ik mekker niet over geboortefotografie an sich, wel over de bedragen die zij noemt in een van de eerdere berichten, die ik gewoon absurd vind en bij een rondtocht over het internet totaal andere bedragen vind.
Jij vindt de prijzen absurd, maar een ander blijkbaar niet, want Hus kan er van leven. Dat betekent dat er mensen zijn die bereid zijn haar vraagprijs te betalen. Dat een ander het goedkoper doet, doet er verder niet toe. :U:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als iemand het heeft over een reëel salaris, dan ga ik uit van een salaris rond modaal. En daar kan rustig 20% boven of onder gezeten worden, maar geeft toch een behoorlijke indicatie.
Rebble
Zeer actief

Neeltje schreef:

Nee daarmee doelde ik op Cleva.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Neeltje schreef:

Mijn hemel, intussen heb je je punt wel gemaakt hoor. Echt waar, ga je hond uitlaten ipv internet af te snuffelen naar tarieven van iets wat je totaal niet interessant vind :piew:
Neeltje

Marion. schreef:
Neeltje schreef:

Mijn hemel, intussen heb je je punt wel gemaakt hoor. Echt waar, ga je hond uitlaten ipv internet af te snuffelen naar tarieven van iets wat je totaal niet interessant vind :piew:
:cheer: :LOL: :cheer: :LOL:

Je hebt me weer gevonden!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heremijntijd wat een vervelend topic is dit geworden. Dankjewel hoor Cleva, Neeltje & anderen. Is het echt nodig om zo belachelijk grof te zijn over wat Hus doet en wat ze verdient? En zoveel onzin te lullen over iets waar je totaal geen verstand van hebt? Volgens mij niet. Hou toch eens op met dat gehak. En zij maar netjes antwoord blijven geven... Bah.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ach, houd toch op. Ik zie mensen elke dag meer geld voor meer waanzin neerkwakken en smakeloos is het ook al niet. Ga eens met je boze vinger naar de farmaceutische industrie wijzen. Of naar de export van wapens van Saudi Arabië naar Yemen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Neeltje schreef:
kipo schreef:Alleen al het feit dat er genoeg zijn, zegt toch genoeg. 10 jaar geleden had nog nooit iemand ervan gehoord. Blijkbaar is er markt voor.

50 jaar geleden voerde niemand brokken of kvv aan de hond, nu is de keus eindeloos en de variatie in prijs ook. Toch verkopen de dure merken. Mensen betalen 60 euro of meer voor een zak brokken, terwijl er ook brok bestaat voor 2 tientjes.
Royal canin maakt godbetert brok speciaal voor 1 ras en het verkoopt uitstekend.
Mensen kopen 20 halsbandjes en tuigjes voor 1 hond en daar betalen ze goed geld voor.

Er zijn mensen die trouwen voor een paar cent en mensen die er duizenden euro's aan uitgeven. Babykamer en toebehoren kun je kopen op marktplaats voor een habbekrats en toch zijn er mensen die alleen aan de kinderwagen al duizend euro uitgeven.

De prijs is -tot op zekere hoogte- niet bepalend.
Jawel hoor, 50 jaar geleden kreeg onze hond gewoon brokken. Maar geld uitgeven voor eten, is heel wat anders dan een kapitaal uitgeven voor een paar foto's.
Wat jij een kapitaal voor een paar foto's noemt, is voor een andere van onschatbare waarde.
Mag iedereen lekker zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven?
Als jij het te duur vind, doe je het niet. Mag je helemaal zelf beslissen. Zeur.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:
Amerikaans gelul.
Voor mij hoeft het niet, ik heb dat geld er niet voor over en ik zet mijn kinderen niet op internet. Maar als iemand dat wil, wat is er dan op tegen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef:Maar als iemand dat wil, wat is er dan op tegen?
Ik vind er wat van ja, dat eeuwige geprofileer met gemaakte perfecte plaatjes en je kinderen als uithangbord.
Hoe je je geld uit wenst te geven zal me worst wezen. :mrgreen: Ik geef het even makkelijk aan een lelijk dwerghondje uit.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef:
Ik vind er wat van ja, dat eeuwige geprofileer met gemaakte perfecte plaatjes en je kinderen als uithangbord.
Hoe je je geld uit wenst te geven zal me worst wezen. :mrgreen: Ik geef het even makkelijk aan een lelijk dwerghondje uit.
Ben ik de enige die zit te bedenken dat ze blij is dat d'r ouders geen newbornshoot hebben gedaan toen ik d'r uit kwam rollen? Ik bedoel, ik zou die foto's niet willen zien hoor :schrik: Blij dat ze dat geld in de zak hebben gehouden, babyfoto's (waarbij ik niet meer in de kreuk/onder de ontlasting/bloed/slijm zit) heb ik zat. Niet dat ik zonder die elementen een mooi plaatje opleverde, maar goed zat.
Voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten hoor. Mijn idee van een leuke kiek is het niet, als ik zo die foto's van die fotowedstrijd toen zag.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Blaten over geboortefotografie maar ondertussen een maandloon uitgeven aan een pruik op poten. Ga je het menen.
Rebble
Zeer actief

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef:
Ben ik de enige die zit te bedenken dat ze blij is dat d'r ouders geen newbornshoot hebben gedaan toen ik d'r uit kwam rollen? Ik bedoel, ik zou die foto's niet willen zien hoor :schrik: Blij dat ze dat geld in de zak hebben gehouden, babyfoto's (waarbij ik niet meer in de kreuk/onder de ontlasting/bloed/slijm zit) heb ik zat. Niet dat ik zonder die elementen een mooi plaatje opleverde, maar goed zat.
Voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten hoor. Mijn idee van een leuke kiek is het niet, als ik zo die foto's van die fotowedstrijd toen zag.
Ik vind mijn eigen babyfoto's niet zo bijzonder, die van mijn dochter wel. Daar hecht ik véél meer waarde aan. Ik heb geen foto's van tijdens de bevalling en die mis ik ook absoluut niet maar wel van direct erna en ik vind het toch wel heel leuk om die nog te hebben. Niet voor mijn dochter maar voor mezelf.

Ik snap niet zo goed waarom veel mensen er iets van moeten vinden en dan hun mening op vrij grove manier kenbaar moeten maken. Niet alleen hierover maar over bijna alles. Ik snap dat oprecht niet.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het hondenforum ten voeten uit.
Jody, je hebt je zaakjes perfect voor elkaar. Je website klinkt als een klok, je zakelijk inzicht is uitstekend en gelet op diverse reviews ben je een bovengemiddelde vakvrouw met een gave waar je terecht trots op mag zijn. Je zou zo maar een dochter van mij kunnen zijn. In elk geval de meest ideale schoondochter. In een korte gezichtsanalyse van jou herken ik dan ook per direct de polyvalente mens in optima forma.
Als voormalig ondernemer begrijp ik je enthousiasme dan ook als geen ander. Mijn ervaring is, toon dat enthousiasme echter nooit, maar dan ook nooit in kringen waar de loonslaven uit de lagere regionen de boventoon voeren. Niet dat daar iets mis mee is, want elk beroep is belangrijk in onze samenleving. Of je nou ziekentrooster, frietenbakker, of huisvuilophaler bent, dat maakt allemaal niets uit want we hebben elkaar allemaal hard nodig.
Helaas is er binnen deze categorie altijd een subcategorie die, als je een Euro meer verdient dan hen, vervelende opmerkingen gaan plaatsen. Niet leuk, maar zij delen jouw enthousiasme nu eenmaal niet, integendeel zelfs, ze willen het niet delen. Want om een of andere mysterieuze reden voelen ze zich daar klaarblijkelijk zeer ongemakkelijk bij. Maar gelet op de "vele pluimen die ze hier in je reet staken" ben je daar inmiddels al wel achter gekomen lijkt me.

Ik wens je veel geluk en heel veel nieuwe klanten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Rebble schreef:

Ik snap niet zo goed waarom veel mensen er iets van moeten vinden en dan hun mening op vrij grove manier kenbaar moeten maken. Niet alleen hierover maar over bijna alles. Ik snap dat oprecht niet.
Ben dus niet de enige, word hier met de dag onvriendelijker en dan spreek ik me nog heel subtiel uit.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Rebble schreef:

Ben dus niet de enige, word hier met de dag onvriendelijker en dan spreek ik me nog heel subtiel uit.
Nou ja, ik zeg veel maar eigenlijk zijn het er maar een paar. En als je dan een mening hebt maak die dan normaal kenbaar. Maar bij sommigen moet dat op een bepaald toontje, zo denigrerend mogelijk met voorbeelden waarbij er in het algemeen gesproken toch nog een bepaalde groep mensen te kakken worden gezet.
Afbeelding
GalgoMara
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Galgo

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Ik kan me best voorstellen dat mensen een geboortefotograaf inhuren. Voor mij persoonlijk voor dat moment niet nodig, maar wij hebben wel voor andere momenten in ons leven gebruik gemaakt van de diensten van een fotograaf en met alle foto's ben ik erg blij. Foto's gemaakt met een telefoon of door de hobby fotograaf uit de straat kunnen toch echt niet tippen aan wat een professionele fotograaf kan leveren.

Iedereen mag zelf weten waar hij of zij geld aan uit geeft. En iedereen mag op een bepaalde vraag inspelen door diensten aan te bieden. Commercieel zijn heet dat. Zolang iemand er toch een boterham mee verdient en tevreden klanten heeft, is het toch goed?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heavy schreef:Al vind ik dat je dit soort beroepen met een passie moet uitvoeren en dan heeft het verder niet zoveel meer met geld verdienen enz te maken
Wat een onzin. Alsof die twee elkaar uitsluiten.
Neeltje

mijke schreef:
Heavy schreef:Al vind ik dat je dit soort beroepen met een passie moet uitvoeren en dan heeft het verder niet zoveel meer met geld verdienen enz te maken
Dat vinden velen hier op het forum toch ook van een dierenarts, dat hij het maar gratis of bijna gratis moet doen voor liefde uit de dieren.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

mijke schreef:
En heel praktisch, met passie kun je je rekeningen niet betalen..
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”