Overbezorgde hondenmamma hier

Moderator: moderatorteam

Nanna schreef:Waarschijnlijk die neus ergens ingestoken wat haar zaken niet zijn.
Die ogen though!

Om hier antwoord op te geven; ja, Rex heeft ook af en toe van die vlekken (hoewel die meer lijken op degenen die je in het begin van het topic postte) op zijn neus, maar bij hem is dat dan vrij zeker dat het komt doordat ie zijn snuit ergens in gestoken heeft waar die niet hoort. Nou heeft hij daar sowieso een handje van, dus dan vind ik het ook volledig zijn eigen schuld en herinner ik me het voorval en dus de oorzaak, dat scheelt voor mijn gemoedstoestand.marrieeeb schreef:Hebben jullie ooit zoiets gezien?
Nee het is bij haar echt enkel haar neus. Ook geen andere plekken op het lichaam oid.Soooof schreef:Overigens zit er bij hem ook vaak een vergelijkbaar vlekje op zijn kin of lip, is dat bij haar ook?
Een klein bultje nu is weer nieuw terug maar de plek smet niet meer en is ook niet meer opgezet en dik. Het feit dat haar neus zelf (dus niet de brug) wordt aangetast dat is wel erger aan het worden. Ze kan er inderdaad bij met haar tong, ik ben het in de gaten gaan houden en ze likt het toch met enig regelmaat. Schuren durf ik niet te zeggen, al denk ik van niet. We hebben haar voeding inderdaad nog niet aangepast.Soooof schreef: Bij haar lijkt het alleen maar erger te worden? Zit de bult zelf er ook nog, of is die weg en is de vlek over? In elk geval, niet gehinderd door enige honden-medische-kennis, maar wel enige mensen-medische-kennis: als het erger wordt ipv beter kunnen er grofweg 2 verklaringen zijn. Ofwel ze zit eraan en maakt het zelf erger (kan ze erbij met haar tong? Schuurt ze ergens langs met haar neus?) ofwel de oorzaak zit er nog waardoor het niet opknapt. Voor de nesten van de processierups is het wel een vrij milde reactie, maar dat zou natuurlijk kunnen, dat ze maar enkele brandharen heeft getroffen. Of toch de voeding, want ik neem niet aan dat je daaraan iets veranderd hebt? Ik heb ook wel eens een hond gezien hier in de buurt wiens snuit een reactie gaf op de metalen voerbak. Het duurde vrij lang voor de baasjes daar achter waren.
Het liefst vermijd ik inderdaad een afschraapsel, dat is zo onwijs zielig. Als het nou in raptempo zou groeien en het is de enige oplossing dan wel natuurlijk, maar ze lijkt er dus geen last van te hebben. Is haar neus kaal gebleven door de dierenarts of door wat ze uiteindelijk had?Gollum schreef:Gollum heeft ook eens zoiets gehad, de dierenarts heeft daar toen een afschraapsel van gemaakt en onderzocht op schimmels en gisten (ontzettend zielig). Daar kwam niks uit en het is weer genezen
![]()
Ze heeft nog wel een kalige neus, het haar is nooit meer teruggegroeid.
Hmm, herken je dan het totale "ziektebeeld" of enkel onderdelen daarvan? Ik twijfel dus of ik opnieuw naar de dierenarts moet gaan of het nog langer af moet wachten.ranetje schreef:Ooit een keer iets dergelijks gezien waar een bacterie stevig in aan het wroeten was.
Daar werd gewekt met AB zalf ………. (is al zeker 18 jaar geleden, dus zeker weten doe ik het niet).
Bereklauw is nog nergens opgekomen dacht ik?
Bultjes die later kapot gingen.marrieeeb schreef:Hmm, herken je dan het totale "ziektebeeld" of enkel onderdelen daarvan? Ik twijfel dus of ik opnieuw naar de dierenarts moet gaan of het nog langer af moet wachten.ranetje schreef:Ooit een keer iets dergelijks gezien waar een bacterie stevig in aan het wroeten was.
Daar werd gewekt met AB zalf ………. (is al zeker 18 jaar geleden, dus zeker weten doe ik het niet).
Bereklauw is nog nergens opgekomen dacht ik?
Toen ik tijdens de weekenddienst een andere dierenarts sprak had diegene het over honingzalf, maar het lijkt mij niet dat ik hier zomaar iets op moet smeren toch?
Geen idee eigenlijk, haar neus was al kaal, precies bij het stukje waar het bij jouw hond ook zit. Misschien was het al zodanig beschadigd dat het haar niet meer zou terugkomen. Ik heb het ook niet gevraagd omdat ik het niet zo belangrijk vond verder, als ze maar gezond is.marrieeeb schreef:Het liefst vermijd ik inderdaad een afschraapsel, dat is zo onwijs zielig. Als het nou in raptempo zou groeien en het is de enige oplossing dan wel natuurlijk, maar ze lijkt er dus geen last van te hebben. Is haar neus kaal gebleven door de dierenarts of door wat ze uiteindelijk had?Gollum schreef:Gollum heeft ook eens zoiets gehad, de dierenarts heeft daar toen een afschraapsel van gemaakt en onderzocht op schimmels en gisten (ontzettend zielig). Daar kwam niks uit en het is weer genezen
![]()
Ze heeft nog wel een kalige neus, het haar is nooit meer teruggegroeid.