Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

#Metoo op de hondenshow

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door sirene »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Dierenartsen bemoeien zich er ook al mee
KLIK
Een dierenarts die anoniem wil blijven, stelt: "De hand en de vingers van de eigenaar zijn geplaatst op de plek waar het genitaal apparaat zit van de hond. Het heeft er alle schijn van dat de man zijn vinger in de vulva stopt en heen en weer beweegt/stimuleert. Hoe dan ook lijkt ons dit zeer ongepast in welke situatie dan ook, en is dit niet gebruikelijk om te doen tijdens een hondenshow."

Jammer dat zulke aantijgingen anoniem kunnen.
Een dierenarts die niet weet waar wat zit, hoef ik in elk geval niet.
En dan ook nog denkt dat teefjes gestimuleert worden :denken: ik heb het inderdaad nooit geprobeerd maar ik geloof niet dat er ook maar 1 teefje is dat hier genot van ondervindt. Ik zie er ook alleen maar in stand zetten in en daarna op een de plek waar de hand zit gedachteloos kriebelen. Ik zie er iig geen seksuele handeling in. Ik kan me ook niet voorstellen dat als het wel zo bedoeld zou zijn dat je dat openbaar op een hondenshow in de ring gaat doen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Dierenartsen bemoeien zich er ook al mee
KLIK
Een dierenarts die anoniem wil blijven, stelt: "De hand en de vingers van de eigenaar zijn geplaatst op de plek waar het genitaal apparaat zit van de hond. Het heeft er alle schijn van dat de man zijn vinger in de vulva stopt en heen en weer beweegt/stimuleert. Hoe dan ook lijkt ons dit zeer ongepast in welke situatie dan ook, en is dit niet gebruikelijk om te doen tijdens een hondenshow."

Jammer dat zulke aantijgingen anoniem kunnen.
Een dierenarts die niet weet waar wat zit, hoef ik in elk geval niet.
Nou inderdaad :80: Er in zelfs!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat ik niet begrijp is dat hier normaal wordt gevonden, terwijl de voorzitter als volgt reageert..

Reactie Dogshow Eindhoven:
Voorzitter Maurice Peperkamp van de hondententoonstelling in Eindhoven heeft de video gezien en reageert: "Wat die meneer doet, kan niet. Het is absoluut ongewenst gedrag. We hebben tijdens zo'n show een hondenwelzijnsteam rondlopen dat alles controleert. Wij hebben dit zelf niet geconstateerd en het is ons daarom niet bekend wie deze man is."

"Dit soort incidenten kunnen gebeuren, maar dit keuren wij niet goed. Als we dit hadden gezien, dan was die meneer weggestuurd."

"Als er inderdaad aangifte is gedaan en de politie stelt een onderzoek in, dan verlenen wij alle medewerking die nodig zal zijn."
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Johnny Jones schreef:Wat ik niet begrijp is dat hier normaal wordt gevonden, terwijl de voorzitter als volgt reageert..

Voorzitter Maurice Peperkamp van de hondententoonstelling in Eindhoven heeft de video gezien en reageert: "Wat die meneer doet, kan niet. Het is absoluut ongewenst gedrag. We hebben tijdens zo'n show een hondenwelzijnsteam rondlopen dat alles controleert. Wij hebben dit zelf niet geconstateerd en het is ons daarom niet bekend wie deze man is."

"Dit soort incidenten kunnen gebeuren, maar dit keuren wij niet goed. Als we dit hadden gezien, dan was die meneer weggestuurd."

"Als er inderdaad aangifte is gedaan en de politie stelt een onderzoek in, dan verlenen wij alle medewerking die nodig zal zijn."
Ik geloof niet dat het normaal wordt gevonden. Er is al tig keer gezegd dat het onhandig gedaan is omdat het een verkeerde indruk wekt. Het enige wat ik (om maar voor mezelf te spreken) zeg is dat ik niet geloof dat dit bewust seksueel stimuleren is. Alleen al omdat ik het nut niet zie én omdat het idioot zou zijn om dat opzettelijk in een showring te doen, als de beste man daar al van was :Q:
Hij had er van mij ook op aangesproken mogen worden hoor, of hij het bewust deed of niet. Omdat het er inderdaad niet uit ziet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

veertje schreef:
Célie schreef:
ranetje schreef: Dat zie ik ook niet. :ok:
Dus ik snap de ophef totaal niet tenzij het filmpje in de openingspost echt iets anders laat zien?
Want dat filmpje is niet meer te bekijken.

Mag ik stellen dat een of andere idioot er iets sexachtigs in heeft gezien en dat nu een heleboel mensen dat ook zien omdat dat er als (beschuldigende) tekst bij staat?
Dat was hetzelfde filmpje!

Nee dat was een ander filmpje. Het filmpje van de OP is die van de RTL nieuws pagina.

En waar je kan discussiëren over wat hij precies kriebelt in het filmpje, kan je dat volgens mij niet bij deze foto die erbij staat.

Afbeelding

Ik denk dat een advocaat er een leuke klus aan heeft. De handeling is dan misschien wel een seksuele, de intentie is dat (naar ik mag verwachten) niet. Net zoals bij de hier genoemde KI. Al kan je daar nog aandragen dat je zo genetische diversiteit kan behouden etc etc. Wat wellicht sterkere argumenten zijn dan "Ja maar zo gaat dat nou eenmaal, dan blijft hij mooi staan" :wink:
Als ik mag gokken denk ik dat er uiteindelijk geen strafbare feiten worden geconstateerd, maar ik mag toch hopen dat de organisaties van de hondenshows hiervan leren als ze willen dat shows nog langer blijven bestaan.
Op deze foto zit hij met zijn hand/vinger boven aan de binnenkant van het dijbeen :19:
Zie je wel dat ze zien wat ze verteld is dat ze kennelijk moeten zien?

Het filmpje is wederom niet te zien trouwens.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Johnny Jones schreef:Wat ik niet begrijp is dat hier normaal wordt gevonden, terwijl de voorzitter als volgt reageert..

Er is niemand die het normaal vindt. Er wordt gezegd dat het helemaal niet is wat het lijkt. Die man kriebelt op een onhandige plek meer is het niet. Omdat hij zijn hand daar heeft omdat je daar simpel de hond in stand kan zetten (als je te lui of onhandig bent om je hond het gewoon aan te leren).
Die Peperkamp is gewoon mee aan het lullen omdat hij bang is voor zijn tentoonstelling en de slechte publiciteit. Je leest hier al waarom want als je zegt dat je het probleem er niet in ziet maken anderen ervan dat je het normaal vindt en de volgende maakt ervan dat ze op shows standaard de honden in stand staan te vingeren :piew:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:roll: Jaja. Doen alsof je neus bloedt.
ranetje
Zeer actief

sirene schreef:

Er is niemand die het normaal vindt. Er wordt gezegd dat het helemaal niet is wat het lijkt. Die man kriebelt op een onhandige plek meer is het niet. Omdat hij zijn hand daar heeft omdat je daar simpel de hond in stand kan zetten (als je te lui of onhandig bent om je hond het gewoon aan te leren).
Die Peperkamp is gewoon mee aan het lullen omdat hij bang is voor zijn tentoonstelling en de slechte publiciteit. Je leest hier al waarom want als je zegt dat je het probleem er niet in ziet maken anderen ervan dat je het normaal vindt en de volgende maakt ervan dat ze op shows standaard de honden in stand staan te vingeren :piew:
Precies :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Waarom schijnheilig filmen en op facebook gooien... waarom niet die beste man aanspreken op zijn handeling en vragen wat de reden er van is, eventueel confronteren met hoe het voor een buitenstaander eruit ziet...

Nee het moet weer online, een hoop ophef over een man die zijn hond op een onhandige plek kriebelt.

Maar alle mensen die hierbij een idee krijgen van seksuele handeling mogen ze van mij rechtstreeks naar een psych sturen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hoorde net op de radio dat de reden dat de politie er niks mee doet is omdat de handler niet herkenbaar in beeld is
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

haha jemig het loopt nu wel een beetje uit de hand. Ik las net op FB al van een echte kenner dat er op hondenshows een vinger ingestoken wordt zodat de honden recht lopen, hahaha
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:haha jemig het loopt nu wel een beetje uit de hand. Ik las net op FB al van een echte kenner dat er op hondenshows een vinger ingestoken wordt zodat de honden recht lopen, hahaha
Die heb ik ook gelezen. De bek valt je open, vooral op FB-pagina van RTL nieuws.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

under the red sky schreef:Het wordt steeds gekker: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eel-honden
Frank Futselaar :LOL: :LOL: :LOL:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef:Laat zaadafname maar mooi bestaan. Zo kunnen we toch die overleden reu nog gebruiken of die reu uit Australië.

Zit je daar met je prachtafghanen op Hawaï. Veel succes met het vinden van een reu op rijafstand.
Maar goed, van praktische overwegingen hebben die petapinda's natuurlijk geen veganistische kaas gegeten.
Die denken: zaadafname? 'Oeh, voor engnekken die zelf niet kunnen dekken' en verder gaat dat amorfe breintje niet.
En die Afghaan in Hawaii maar wachten op d'r lover ;-)
Afbeelding[/quote]

:LOL: :LOL:

Met ki kan die Afghaanse dame lang wachten op haar lover. Die dame vindt het straatschoffie op de hoek veel lekkerder, joh. Maar papa en mama vinden hem te min :pffff:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

dagmar88 schreef:
under the red sky schreef:Het wordt steeds gekker: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eel-honden
Frank Futselaar Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ja echt hè? Afbeelding Afbeelding
Je kan het niet mooier verzinnen, de Speld kan achterover leunen, de satire schrijft zichzelf Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
crutz schreef:Hoorde net op de radio dat de reden dat de politie er niks mee doet is omdat de handler niet herkenbaar in beeld is
Daarnaast is het niet strafbaar dus wat zouden ze moeten doen?
De aangifte die is gedaan "sexuele handelingen met een hond" is wel strafbaar
Sinds een aantal jaar zijn ontuchtige handelingen met een dier verboden. De maximale straf hiervoor bedraagt achttien maanden cel
Echter, al zouden ze de goede man wel kunnen vinden, dan nog is er weinig bewijslast.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:En dat na de beslissing van verschillende locaties dat ze geen hondenshows meer willen omdat ze dat een zielige, stressvolle bezigheid vinden.
Volgens mij alleen gemeente Amsterdam. Terwijl al besloten was dat de Winner uit de RAI zou vertrekken.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:Zullen we zaadafname en ki dan ook maar direct strafbaar maken?
Mag die hengstenhoudster uit Boer zoekt vrouw ook wel uitkijken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Groningen heeft het erover gehad...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:Geen rechter op de wereld gaat dit als bestialiteit beoordelen.
Zonder penetratie, zo openbaar als het maar kan? Schei toch uit.

Overigens is hij natuurlijk onmiddellijk te vinden. Het is de handler van de hond op het filmpje die op de show in Eindhoven was.
Allesbehalve anoniem.
Er staat op het filmpje niet voldoende om de persoon te herkennen, zelfs niet zijn inschrijvingsnummer. Als je het bericht zou hebben gelezen, zou je weten dat de leiding van de show zo niet weet wie deze persoon is. Enne, het is alleen een aangifte. Dat kan iedereen doen. Dat wil, bij wat voor aangifte dan ook, nog niet zeggen dat de persoon die beschuldigd wordt, ook schuldig is. Echter, aangezien hier niet duidelijk is om wie het gaat, kan er verder niets worden gedaan.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:
Neeltje schreef:

Overigens is hij natuurlijk onmiddellijk te vinden. Het is de handler van de hond op het filmpje die op de show in Eindhoven was.
Allesbehalve anoniem.
Er staat op het filmpje niet voldoende om de persoon te herkennen.

De hohond. Dat zeg ik toch?
Op een grote show. Waar mensen op inschrijven.
300 mensen die weten wie het is en waar hij woont.
inderdaad. Als dit een filmpje met een labrador was dan wist ik heus binnen 10 minuten wie het was :P
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:
Cleva schreef:
Neeltje schreef:

Allesbehalve anoniem.
Er staat op het filmpje niet voldoende om de persoon te herkennen.

De hohond. Dat zeg ik toch?
Op een grote show. Waar mensen op inschrijven.
300 mensen die weten wie het is en waar hij woont.
inderdaad. Als dit een filmpje met een labrador was dan wist ik heus binnen 10 minuten wie het was :P
En er deden nog geen 20 Engelse Bullen mee, dus zo moeilijk lijkt het me ook niet als mensen hem écht willen vinden.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wat ik maar niet snap, buiten een heleboel showhandelingen, is dat ze het verder helemaal niet hebben over wat er zich aan de andere kant van die foef afspeelt.
Daar staat een hond zo gehandicapt gefokt dat er aardappels zijn die functioneler gebouwd uit de zak gehaald worden, maak daar anders een filmpje van.
Dát is namelijk wel dierenmishandeling.
dagmar88
Zeer actief

Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Mickie schreef:Ik dacht serieus dat het weer een slechte grap van Nieuwspaal was.
Pas toen er mensen serieus gingen reageren zag ik dat dit topic in show stond in plaats van humor...
Laatst gewijzigd door Floortje op 07 feb 2019 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Die beelden komen dus vanuit een clubje dat er op uit was. Die hadden altijd wel wat gevonden.
Heb het dan inderdaad over welzijn, maar Karin is docent mediapsychologie en uit op aanhoudingen en kamervragen.
Nou, knap gedaan meid.
Nu kan ze samen met thieme lekker vingeren en verder kletsen over veganisme.

Elk dier heeft volgens het clubje "dezelfde gevoelens en emoties" als een mens, dus die teven liggen nu huilend in hun mandje.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:"Bij reuen is het wel gebruikelijk om te voelen of zij twee testikels hebben maar bij teefjes doen wij dat niet.”

Joh.
Nah, stond ooit met Lara (DJT, TEEF in de TEVEN open klasse) en de keurmeester zei na controle “both testicles there”

Ehhhhh ZE was hoogloops dus hij had midden in de vulva zitten graaien en zn handen onder t bloed (zn jasje zat al onder anaalkliervocht van de teef voor ons......)
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:"Bij reuen is het wel gebruikelijk om te voelen of zij twee testikels hebben maar bij teefjes doen wij dat niet.”

Joh.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Mickie schreef:Ik dacht serieus dat het weer een slechte grap van Nieuwspaal was.
Blijkt het een echte aanklacht te zijn ... :piew:
Het is maar waar je opgewonden van wordt. Denk dat de klagers een ziekere geest hebben dan die hele meneer.
Ben ik met je eens.
Volgens mij moet je een zieke geest hebben om dit te verzinnen.
Vooral omdat een foto uit een iets andere hoek aantoont dat het niet eens klopt wat ze zeggen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”