Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een nieuw avontuur ~ eeeeeeeeindelijk update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Weer een nieuw avontuur ~ ze is er

Ongelezen bericht door Emma »

Ik ben ook wel weer benieuwd naar een up-date :lol1:

Ze lijkt me erg leuk, ben benieuwe wat Suze er van vindt.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Stil in dit topic, hoe gaat het met Mimi en Suze en jou?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Volgens mij heb ik op FB langs zien komen dat ze al geplaatst is.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Emma
Zeer actief

Fabiola17 schreef:Volgens mij heb ik op FB langs zien komen dat ze al geplaatst is.
Oké, dat is mooi, voor Mimi :ok:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Update?

:schrik:

Update dus. Ga er maar even goed voor zitten :Q:

Mimy was in elk geval niet het hondje die hier heel goed matchte. Daar had ik haar ook niet op uitgezocht trouwens. Omdat ik om me heen aan het kijken was naar een tweede hondje besefte ik me gewoon dat er dus best plek is voor een tweede hond, ook als dat een opvanger zou zijn. Hét hondje voor hier kwam steeds niet op mijn pad en toen zag ik weer Mimy voorbij komen. Door het filmpje waarop duidelijk te zien was dat ze in elk geval al prima aan de lijn kon lopen en vrolijk was, heb ik besloten haar in elk geval uit de sneeuw daar te halen. Mocht ze nou die goede match zijn voor hier, dan had ze zeker mogen blijven. Maar dat was ze niet en ze is dan ook na twee weken verhuisd!

Nee.. ik heb haar niet weggedaan naar een ander gastgezin ofzo hoor. Ze vond gewoon bizar snel haar perfecte huis! Zoals gehoopt vond Mimy zo ontzettend snel haar draai hier. Wandelen was direct leuk en deed ze goed. Oké, ze vloog van links naar rechts, maar geen angst en heel vrolijk liep ze voor me uit. Thuis ging ook goed, slapen gelijk als een roosje, het ging echt gewoon heel erg goed gelijk. Suze en zij hadden minstens elke dag een akkefietje, maar konden ook erg leuk samen spelen.
Suze doet totaal niks met speeltjes, maar toch staat hier een mand vol hondenspeeltjes. Voor het geval dat Suze zich toch bedenkt ofzo, hahah, of voor wanneer Ayla weer op bezoek komt of komt logeren. Mimy kwam hier binnen en binnen no time had ze de mand ontdekt, plukte daar het hertenspeeltje uit en ging daarmee in de weer. Dat speeltje is vanaf dat moment ook haar favoriet geweest. Met die mand vol speeltjes kon ze sowieso lang zoet zijn. Ze zocht dan een speeltje uit, sjouwde die naar een mand, ging ermee spelen en zo speeltje voor speeltje. Met mij spelen en met Suze spelen was ook erg leuk, maar met de mand vol speeltjes kon ze zichzelf ook echt heerlijk vermaken.
Buiten vond ze ook echt heerlijk. Het maakte haar niet uit waar we naartoe wandelden, alles was leuk! Ze ontdekte wel de (water)vogels die wel erg leuk zijn. Dat werd dus wel een puntje van aandacht, want naar ze tetteren of zelfs hysterisch worden was natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Hadden we toch nog iets om aan te werken, anders zou het ook wel erg saai zijn natuurlijk. Katten trouwens net zo. Buiten werd ze daar ook wild van en binnen in huis vertrouwde ik haar daar ook echt niet gelijk mee. Het was niet dat ze de katten iets wilde aandoen, maar ze kon wel naar ze toe vliegen. De eerste dagen heb ik de katten apart gehouden. Dat deed me best zeer, want ik heb een regel voor mezelf en dat is dat ik mijn katten niet benadeel door een opvanger. Dus 's nachts Mimy in de reisbench naast bed, dan konden de katten hun gang gaat door het hele huis en ook gewoon op bed liggen. Na een aantal dagen viel het kwartje bij Mimy dat ze niet gelijk uit reflex hoefde op te springen wanneer een kat rende of sprong. Wanneer ze rustig liepen of gewoon naast haar stonden was er niks aan de hand, het was dus echt die snellere beweging die Mimy triggerde, en laat ik nou net actieve katten hebben die graag de hoogte in gaan. Gelukkig ging dat na een aantal dagen dus al beter en na ik denk een week mocht Mimy ook 's nachts gewoon vrij rondlopen en dus op bed slapen.
Mimy is een erg leergierig hondje. Ze kende het hele principe van trainen totaal niet, maar toen ze het eenmaal door had toen ging ze als een malle. Brokjes verdienen is leuk! Het is ook echt een slim hondje dat het heel leuk vond om samen te werken. Het reageren buiten op de vogels was zo na anderhalve week ook al vrijwel weg. Als je er op tijd bij was dan kon je haar terugroepen en liep ze er gewoon voorbij. Het hierkomen had duidelijk nog wel veel werk nodig. Ik denk dat ze uiteindelijk prima los kan lopen, maar eerst maar eens goed leren dat hierkomen wat oplevert enzo. Dat ging aan het eind al veel beter. En ach, wat is nou twee weken, dat is zo kort.
Het voordeel van hier in de stad wonen is dat er meerdere omheinde hondenveldjes zijn. Hier zowat tegenover eentje met lagere omheining, op zo'n twintig minuten lopen eentje met hoge omheining. Na een dag of twee zijn we al naar die met hoge omheining gelopen. Want Mimy heeft energie, véél energie, Mimy heeft actie nodig! Nou, dat heb ik geweten en Suze ook, hahah. Mimy mocht voor het eerst echt los op het veld en ging me een partij racen. Ze had natuurlijk een ruim half jaar aan de ketting gezeten met af en toe een wandeling. Waar ze eerst vrolijk ronddartelde op het veld en ik haar nog wat moest stimuleren te rennen en ontdekken was dat snel voorbij, toen ze doorkreeg dat ze écht vrijheid had ging er een knopje om en was het rennen geblazen. Wat kon ze hard! Suze probeerde haar bij te houden, maar dat lukte natuurlijk niet. Na een tijdje was Suze bek af en had Mimy een intens tevreden grijns van oor tot oor. Toen zijn we weer naar huis gewandeld, Suze liep voorop want die vond het ook tijd om naar huis te gaan, Mimy was nog volop aan het genieten. Eenmaal thuis dook Suze haar mand in en is er niet meer uit gekomen. Mimy dook de speelgoedmand in en ging nog even vrolijk spelen voor ze moe en voldaan in slaap viel. Heerlijk meisje is het!
Zó hard racen heeft ze daarna niet meer gedaan (dat herken ik trouwens van bijna alle opvangers, éindelijk die vrijheid en even helemaal losgaan) maar ze bleef het heerlijk vinden die veldjes om te kunnen rennen en het heerlijke wandelen. Voor Mimy kon dat gerust uren duren en dan thuis natuurlijk ook nog lekker in de weer met speeltjes. Voor Suze (en mij) was dat echt iets te veel van het goede en dat was dan eigenlijk ook het punt waarop er geen match zou zijn met ons. Mimy heeft actie nodig, leven in huis, lekker er op uit! En Suze en ik kunnen gerust wel wat actiever zijn zoals wanneer Ayla er is, maar over het algemeen zijn wij niet geschikt voor een actieve hond. Jammer, want Mimy was anders echt wel een ontzettend leuk hondje geweest voor hier erbij, maar zij verdiende beter. Ik merkte ook wel dat ze de laatste dagen zich soms al wat begon te vervelen wanneer er niet genoeg gewandeld werd en Suze niet wilde spelen.

Lang heeft dat voor Mimy niet kunnen duren. Want toen ze er net een paar dagen was kreeg ik al bericht dat er misschien iemand voor haar was. Natuurlijk nog even met de vraag hoe Mimy het deed (ik plaatste wel updates richting stichting natuurlijk, dus beetje idee hadden ze wel) en als Mimy meer tijd nodig had om te wennen dat ze die gewoon moest krijgen. Maar al heel snel had ik door dat Mimy zo makkelijk meedraaide en ook bij de oppas waar ze twee dagen in de week naartoe ging was het gelijk goed. Dus ik gaf aan dat het voor Mimy vast niet te snel was en zo kreeg ik de intake. Ze hadden niet specifiek voor Mimy gereageerd, maar kenden iemand binnen de stichting en hadden de intake ingevuld met daarin wat ze zochten en konden bieden en de vraag welk hondje daarbij zou passen. Diegene van de stichting moest toen aan Mimy denken.
Mimy kwam op zaterdag hier en het weekend daarna kwamen de mensen al kennismaken. Het was nog even de vraag of het echt een match zou worden. Ze hadden twee kinderen, eentje van acht en eentje van vier jaar. De man had geen ervaring met honden, de vrouw wel. Het klonk wel leuk, maar ik wist niet hoe Mimy op de kinderen zou reageren en het ene gezin gaat zo anders met honden om dan het andere, dus we gingen het beleven. Ze kwam hier en ze werden gelijk vrolijk begroet door Mimy en Suze, want bezoek is méér mensen dus dat is alleen maar leuk! Eerst heel druk, maar al gauw was de eerste enthousiasme eraf en dook Suze haar mand weer in en Mimy ging rustig snuffelen/knuffelen en spelen. Het begin was dus goed. Toen maar vlot naar buiten gegaan, stukje wandelen en kijken of we op het omheinde veldje konden. Mimy deed het fantastisch, ze vond de kinderen juist leuk (want kinderen zijn mensen en mensen geven aandacht) en ook al renden of riepen de kinderen dat maakte haar totaal niet uit, ze rende vrolijk mee. Na het wandelingetje konden we het omheinde veldje op. Daar hebben de honden rond gescharreld en heeft Mimy ook nog met de kinderen gespeeld. De kinderen vonden een balletje en dat kende Mimy kennelijk want zodra die weggegooid werd moest die geapporteerd worden. Ofja, het stukje terugbrengen moest nog even op geoefend worden, want zodra Mimy het balletje vond deed ze een ererondje en ze kwam meestal wel terug maar loslaten deed ze vaak op meters afstand, hahah. Maar Mimy heeft ook nul nijd qua speeltjes en voer dus rustig het balletje uit haar bek pakken kon ook gerust. Nouja, zo hebben we een hele tijd nog op het veldje rondgehangen. Terug thuis voor de deur werden er nog snoepjes uitgedeeld. Mimy had pas de dag ervoor door dat zitten de bedoeling was en was probeerde ze dat ontzettend goed voor de twee jongens die de snoepjes uitdeelden. Geweldig die interactie tussen de kinderen en Mimy, de ouders smolten er ook van. Daarna hebben ze afscheid van Mimy genomen, waarbij Mimy ze kwispelend nakeek, zo zoet.
Kortom, een zeer geslaagde kennismaking! Mimy leek echt heel goed bij ze te passen en het was ook echt een match qua karakter en energiebehoefte etc. Het was nog even wachten op het huisbezoek. Dat vond een aantal dagen later plaats en toen was er van alle kanten groen licht. De vrijdag vertrokken Nomo, ik, Morris, Ayla en Suze op weekend weg en hebben we Mimy meegenomen en zelf weggebracht naar haar nieuwe huis in Zwolle. Erg lief van nomo en bijzonder ook, want zij was er ook bij met het ophalen. In het nieuwe huis ging het ook eigenlijk gelijk wel goed, zo leuk om te zien. Ze waren onwijs blij Mimy weer te zien en Mimy liep al heel snel rond alsof ze er veel vaker was geweest. Omdat ik Mimy al een aantal keer naar de oppas had gebracht wist ik dat weggaan ook niet zo'n probleem zou zijn (anders had ik haar op vakantieadres van het weekend laten ophalen ipv brengen).

Al gauw kwamen ook de eerste updates! Ze heeft toen wij weggingen maar heel even gekeken waar wij waren maar was binnen een paar minuten alweer af te leiden en met haar speeltjes bezig (ik had ook haar zelf uitgekozen hertenspeeltje natuurlijk meegegeven, dat bleef altijd haar favoriet dus echt haar speeltje). En de fijne updates bleven komen. De eerste wandeling ging veel beter dan ze hadden verwacht. De eerste nacht zou ze eigenlijk in de bench vanwege de kat, maar uiteindelijk hebben ze haar gewoon los in de huiskamer gelaten en dat ging perfect. De volgende ochtend knuffelend met de jongens op de bank. Elke update was weer even fijn, ze deed het zo goed en ze waren zo blij met haar! Kortom heeft Mimy haar gouden mand in sneltreinvaart gevonden!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Re: Weer een nieuw avontuur ~ nu opweg Mimi ophalen

Sorry voor de ontzettend late update. Het kwam er steeds niet van en afgelopen weken was ik wel op het forum maar lukte het me niet echt een tekst te fabriceren en lukte enkel korte simpele reacties (mijn brein wil niet altijd meewerken, maar doet het weer een beetje intussen). Ze was dus inderdaad allang weer weg. Niet omdat ik haar zat was, maar omdat er al heel snel een ontzettend leuk huis zich meldde. Wel leuk om te zien dat mensen aan Mimy dachten en zich afvroegen hoe het met haar ging :J:
Persistence schreef:
Emma schreef:Wat een leuke foto's :lol1:
Van de filmpjes had ik een wat verlegen hondje verwacht, maar zo te horen is ze dat niet, :mrgreen:

Wat grappig dat ze meteen zo met die speeltjes aan de haal gaat :lol1:
Dat dacht ik ook, al was er op het filmpje wel veel enthousiasme te zien aan de ketting, laat staan nu lekker in een warm huisje.
Ik heb het vast ergens gemist, maar hoe oud is ze?
Ze was geschat op net 2 jaar (1,5 toen ze gevonden werd) en dat kan denk ik wel heel goed kloppen. En verlegen zou ik haar absoluut niet noemen nee, hahah. Dat had ik ook niet verwacht hoor, maar dat was ze ook zeker niet. Heerlijk enthousiast staat zij in het leven!

En nog wat foto's van begin tot eind

Aan de ketting in de sneeuw
Afbeelding

Op het omheinde veldje moet er ook geknuffeld worden
Afbeelding

Hopelijk doet het filmpje het zo. Dit is niet eens hét filmpje, maar racen werd het dus
https://www.facebook.com/shirannetje/vi ... 085287612/

Nadat ze zo enorm gesprint had op het hoog omheinde veldje, intens tevreden blije bekkie :lief:
Afbeelding
Afbeelding

Bij de oppas op schoot op de bank :mann:
Afbeelding

Stoeien met suze
https://www.facebook.com/shirannetje/vi ... 378620916/

Met kat Doodah
Afbeelding

De kennismaking met het gezin. Met ze meelopen (en rennen)
Afbeelding

Spelen op het veldje
Afbeelding

Knuffelen, zo zoet. Vooral Suze vind ik hier zo zoet. Die gaat uit zichzelf niet naar kinderen toe maar vond deze twee toch wel heel erg lief
Afbeelding

Snoepies uitdelen (Suze kan 'hoog', dan springt ze zo omhoog. De jongens vonden het geweldig dat Mimy dit ook deed, hahah)
Afbeelding

Uitzwaaien
Afbeelding

Wandelen toen het net begon met sneeuwen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker ding is het hoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Weer een nieuw avontuur ~ eeeeeeeeindelijk update

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ze lijkt qua doen en laten echt op Lot! Daar gaan de nieuwe baasjes veel plezier, en hun handen vol, aan hebben :mrgreen:
Emma
Zeer actief

Wat een leuke foto's, En wat goed dat ze een plekje heeft gevonden.
Die kleine leuke hondjes gaan sowieso als warme broodjes over de toonbank, dat zie ik overal wel gebeuren. Mensen staan er voor in de rij, lijkt wel :mrgreen:

Bedankt voor je up-date, is toch wel leuk, om de afloop ook te horen van dit soort topics :ok:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat ontzettend fijn dat ze al zo vlot op een super plekje terecht is gekomen!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje wat ontzettend fijn voor Mimy dat je haar van de ketting hebt gehaald en dat ze zo'n leuk gezin heeft gevonden! Echt super :lief:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mooie update en super dat ze haar huisje gevonden heeft!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat leuk om te lezen zeg! En wat fijn dat ze al zo snel haar definitieve huisje gekregen heeft! Ik vind het echt, echt een leuk hondje.
hakunamatata
Zeer actief

Dankjewel voor de leuke reacties :D

Het is ook echt een onwijs leuk hondje! Zo heerlijk vrolijk en lief tegelijk! Het was genieten van haar hier en nog meer genieten om haar nu zo op haar plek te zien.

De zoektocht voor hier gaat intussen wel verder. Zo benieuwd of er hier een tweede hond bij gaat komen en zo ja welke hond het gaat worden. Ik ben hier zo niet goed in, hahah
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Er komt er vanzelf eentje op je pad! Waarschijnlijk net op het moment dat je er even niet zo mee bezig bent. :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mooie update!
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een fijne upate. :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”