Even een tijdje offline geweest, dit ivm reintegratie van mijzelf en het opvoeden van onze pup

Eigenlijk gaat het heel goed met Kenji, hij kan verschillende commando's, kan goed alleen blijven een aantal uur. Hij luistert over het algemeen goed en krijg veel complimenten van andere hondeigenaren dat hij zo goed luistert.
In zijn eerste maanden had hij al gauw bij overprikkeling dat hij ging bijten op bepaalde stukken van de wandeling. Dit ging om een grasveld waar hij graag rent en speelt. Zodra deze in beeld kwam had hij bananen in zijn oren en hing hij aan mijn broek of mouw.
Eerst gekeken naar de oorzaak, overprikkeling? dus dat aangepakt. kleinere wandelingen, meer rust momenten. Maar hij bleef het doen.
Dus toen de andere aanpak. zodra hij "flipte" zette ik hem terug op de grond, zei daar bij duidelijk nee en liet hem zitten tot hij weer rustig was.
Dan rustig weer onze weg vervolgen en belonen als hij dit braaf deed. Deed hij het weer dan mijn ritueel weer ingezet.
Dit hielp en hij deed het niet meer tot nu..
Meneer is nu 6 maanden en de hormonen maken zijn hoofd dol.
Elk grassprietje moet besnuffeld worden (begrijp ik, no worries)
Regelmatig bananen in de oren (hoort er bij, ik heb geduld, beloon indien hij het goed doet)
en.. nou komt het..
Het bijtgedrag is weer terug. Echter doet hij dit niet bij het beruchte grasveld, nee.. hij doet het nu op elk moment dat hij zijn zin niet krijgt.
Bijvoorbeeld als ik vind dat we door gaan lopen als hij een andere hond ziet (dit gebeurd alleen bij honden waarvan ik weet dat ze er niet op zitten te wachten).
Als ik hem beperk wanneer hij overenthousiast naar voorbijgangers doet.
Ook doet hij dit wanneer de kinderen of ik zelf gaan rennen/spelen.
Wat doet hij? Mopperen, in de lucht happen en uiteindelijk ook in mijn jas, been, arm bijten.
Dit accepteer ik natuurlijk niet dus ik wordt boos, spreek hem streng toe en pak hem bij zijn nekvel om hem weer neer te zetten. Dan laat ik hem zitten, beloon hem als hij dit braaf doet en ga weer lopen met hem kort naast me. Idem dito als ik eerder deed.
Is dit typisch boxer gedrag wat er in zit? dat mopperen?
Pak ik het zo oke aan of sla ik de plank compleet mis en maak ik het zo erger?
(side note, ik relativeer zijn gedrag over het algemeen maar schrijf dit even uit frustratie)