Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rothond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

rothond

Ongelezen bericht door kooi »

Is het en ik ben tien jaar ouder!

Loop ik met buurvrouw en -hond in het hondenparkje, ziet mevrouw een haas. En ervandoor als zodanig.
Eerst een aantal rondes door de paardenwei tot die haas daar uit weet te ontsnappen en vervolgens door de weides ernaast en uit het zicht verdwenen achter de boerderijen. En daar loopt een gevaarlijke weg, met aan de andere kant de plas.

Dus buurvrouw een kant op en ik in de richting van de weg.
Daar dacht ik haar te horen blaffen achter de bosjes langs de plas. Daar stond een meneer met zijn hond en die vroeg ik of hij een klein bruin hondje had gezien. Jawel bij de surfwinkel. Turend met mijn slechte ogen in die aangegeven richting, zag ik daar een bruinachtig dier, dus ik begon te roepen. En dat dier begon te blaffen. Ze roept me, dacht ik, dus ik sprintte die kant op. Muts af, das af, handschoenen uit. Ik bleef roepen, hond bleef blaffen en net terwijl ik dacht opgelucht te kunnen ademhalen, bleek het hier om een klein uitgevallen ducktoller te gaan. Die kwam wel blij op me af gerend, maar bleek bij de surfwinkel te horen. De eigenares leek dit een goed moment om eens wat dieper door te vragen naar het wat en hoe, maar dat moest wat mij betreft voor een volgende keer zijn.

Terug gesprint en eenmaal de weg weer over, zag ik haar in de verte op het pad zitten in het hondenpark. Gewoon te zitten. Buurvrouw was eerder bij haar dan ik en lijnde haar aan. Zij wist te vertellen dat ze Yuna geprobeerd had te lokken, maar dat die niet wilde komen. En dat terwijl ze deze buurvrouw en haar hondje zowat verafgoodt. Ze liet zich niet pakken of verleiden met een koekje.

Met weke knieën en dito hart naar huis met de bandiet, (de mentale plaatjes van een eens hevig geliefd, aan de weg verloren klein rood hondje, gelukkig vervagend) die smerige modderpootjes werden met dankbaarheid voor lief genomen.

Zij ligt nu lekker te slapen natuurlijk. :I:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: rothond

Ongelezen bericht door joyce83 »

Dan zou ik ook tien jaar ouder worden.

Eerst schrikken dat ze ergens achteraan gaan :albino: :O: , dan erachteraan hollen :bounce: en dan onderweg :help: :boos: :mep: :cry: :cry: :S: :gvd:

en als je ze dan eenmaal hebt :L: :cry: :knuffel:
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wil je een rol behang plus lijm ? :W:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zoiets is best angstig ja, maar goed er is feitelijk niet zo veel gebeurd .. ze heeft even lekker gehold, en ze is er weer, tussen stuk slaan we over, :engel: zo even een bakkie troost en snel vergeten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inderdaad ROTHOND!! :S:

En zo blij dat ze heelhuids terug is dat je haar wel dood kan knuffelen :I:
Hopelijk heb je het zo van je afgeschreven en ga je er geen nachtmerries van krijgen :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief

ranetje schreef:Inderdaad ROTHOND!! :S:

Hopelijk heb je het zo van je afgeschreven en ga je er geen nachtmerries van krijgen :ok: :wink:
Nachtmerries niet, maar ik heb vandaag wel last ervan gehad. Dacht overal haasjes waar te nemen achter kleine struikjes. En ik durfde haar niet goed los te laten. 't zal moeten slijten. :80:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kooi schreef:
ranetje schreef:Inderdaad ROTHOND!! :S:

Nachtmerries niet, maar ik heb vandaag wel last ervan gehad. Dacht overal haasjes waar te nemen achter kleine struikjes. En ik durfde haar niet goed los te laten. 't zal moeten slijten. :80:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

honden zijn net kinderen, zo af en toe bezorgen ze je een hartverzakking,
het zal menigeen wel eens gebeurt zijn, gelukkig is het met een sisser afgelopen,
en ja het slijt, maar soms kan het even duren.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus is ook eens achter een haas aangerend die wij niet zagen.
En een kabaal dat ze erbij maakte, joelen, krijsen.
Het was geen onveilig gebied en om 4.30, zomers dus net licht, dus daar was ik niet zo bang voor.
Wel zit er een camping vlakbij en ik denk dat er daar wel wat mensen wakker zijn geschrokken :engel:
Ze was zo terug gelukkig met haar tong op haar hielen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kooi
Zeer actief

Cleva schreef:Dat soort taferelen waren bij mijn honden gelukkig eenmalig maar ze flikken het eigenlijk allemaal wel een keer.

Ik heb zelf altijd een aandrang om vooral heel rustig te blijven.
Niet gaan roepen of als een idioot gaan lopen fluiten. Die hond komt ook voor het eerst vanuit die situatie terug en dan wil ik geen baas-over-de-zeik uitstralen. Opdat hij dan niet gaat twijfelen over het terug komen want dat heeft prioriteit.
Heb je dan misschien nog tips om het af te leren? :ugh:

Yuna heeft de smaak nu goed te pakken. Op het deel langs de weilanden kan ik haar niet meer los laten. Ze gaat het hek onder door, achter hazen aan, maar ook om bij ieder slootje de watervogels op te jagen. Pas wanneer ze uitgeraasd is komt ze weer eens mijn kant op.

Nu dus aan de extra meegenomen flex langs de weilanden en alleen los in het parkje en op het speelveld.

Op zich is het risico niet zo groot, er is maar een deel waar ze langs een boerderij de weg op kan en dan moet ze langs een smal stuk, langs scharrelschuren en apparaten. Niet erg aanlokkelijk voor haas of hond. Maar als het wat beter weer wordt, staan er straks weer paarden en koeien en daar kan ze beter niet bij in gaan.
kooi
Zeer actief

Cleva schreef:Ergens anders uit laten razen. Met een dummy of op een plek waar het niet uitmaakt.
Goede tip, bedankt. Dan zal ze te moe zijn voor haar rondjes weiland. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”