Ik heb de dierenarts nog even gemaild, met de vraag waarom ze niet gewoon een biopt kan nemen.
Haar reactie was; dat dit onder volledige narcose moet, ze dan in de spier moet rommelen, hij hechtingen zal krijgen en dit gewoon erg pijnlijk is.
Ze vindt de verdikkingen aanvoelen als spierknopen, dus daarom adviseert ze eerst naar een manueel dierenarts te gaan, om hem onnodig pijn te besparen.
Woensdag heb ik een afspraak staan bij een fysio in Den Haag (niet Aharon dus).
Ik heb gevraagd of ze er gewoon even naar zou willen kijken, en wanneer ze voelt dat het geen spierknopen zijn, dan begint ze er niet eens aan.
Dan weet ik in ieder geval wel, of een fysio er iets mee zou kunnen of niet.
Wanneer de fysio er niks mee kan, vraag ik me af of ik alsnog wel een biopt laat nemen eerlijk gezegd.
Ik dacht dat kan gewoon "even met een naaldje, en klaar is Kees". Maar helaas, zo simpel is dat niet in dit geval.
Ik heb van de dierenarts 10 pijnstillers gekregen, dus hij heeft in ieder geval geen pijn nu gelukkig.
dagmar88 schreef:Vind ik vergezocht. Zij kan alleen iets met een afwijkende stand van de wervels/gewrichten en heeft ook geen bioptoogjes
Van wat ik heb begrepen is spondylose vooral tijdens de vorming van de bruggetjes pijnlijk, dus ik zou hem in ieder geval de komende maanden en misschien wel permanent op pijnstilling willen hebben.
Ik ga het in ieder geval proberen, sla mezelf voor me kop als achteraf blijkt dat hij voor niks onder narcose is geweest.
Ja klopt inderdaad, tijdens de vorming is dat erg pijnlijk. Hij krijgt nu pijnstillers, samen met CBD-olie, dus Harry is lekker in lalalaland
DeDiana schreef:Nee, zulke verdikkingen ken ik niet als symptoom van Leishmania.
Laat je nog wel regelmatig het bloed checken (groot bloedbeeld, nieren en eiwitspectrum) om te controleren of de Leish nog steeds goed onder controle is?
Ik denk niet dat het iets met de Leish te maken heeft, maar als de laatste bloedtest alweer even geleden is, zou ik voor de zekerheid deze bloedtesten wel even laten doen, wie weet komt er verder ook nog nuttige info uit.
Bedankt voor je reactie! Fijn dat dit geen symptoom is van de Leish.
In 2018 is zijn bloed voor het laatst getest, de maand weet ik even niet uit mijn hoofd, maar dat zal in het 1e halfjaar zijn geweest.
Ik houd het in m'n achterhoofd inderdaad om eventueel ook zijn bloed weer even uitgebreid te laten testen.
Maya en Pluto schreef:Wat zou een orthomanueel dierenarts hiermee moeten?
Zou direct biopt laten doen.
Kan het een mastceltumor zijn? Dat is ook op met name op de romp als ik me goed herinner.
Een biopt is helaas niet even "zomaar' gedaan.
Ik dacht dat een mastceltumor op de huid zit, of heb ik het mis? Ik ga even googlen