Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een weidewandeling met het getuigte

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Een weidewandeling met het getuigte

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heerlijk loslopen(/-rennen) met zijn vieren :I:
Afbeelding

Lais wacht Amber even op...
Afbeelding

Willempie heeft het altijd zo naar zijn zin in de wei :I: . Deze keer was hij wel heel vrolijk :cheer:
Afbeelding

Afbeelding

Amber houdt wijselijk afstand als het grote gespuis aan het rennen is maar zodra de rust wederkeert is ze er weer bij:
Afbeelding

Willem maakt dankbaar gebruik van het feit dat Amber met andere dingen (molshoop uitgraven) bezig is om veilig te snuffelen
Afbeelding

Wat een heerlijke honden en wei heb ik toch :I:
Afbeelding

Deze was van eerder deze week, toen scheen er nog een flauw zonnetje. Zó genieten :I: !
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Een weidewandeling met het getuigte

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben jaloers op je wei, dat lijkt me heerlijk! :I:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat is dat een fantastische plek zeg! :I:
En lekker genieten zo met z'n allen!
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik laat de foto's maar niet aan Styx zien want ik denk dat hij zijn biezen pakt en je roedel en wei komt verblijden met zijn aanwezigheid :lol1:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Prachtig zo op je mooie stekje :I: :I:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wat een prachtige omgeving en heerlijk zo met je roedel :ok: . Nu alleen nog een plaatje met de paarden erbij :mrgreen:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ja je honden zijn leuk... maar die weide :80: :mrgreen: Triss vraagt of ze mag komen logeren :lol1: :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

ceciel schreef:Ik laat de foto's maar niet aan Styx zien want ik denk dat hij zijn biezen pakt en je roedel en wei komt verblijden met zijn aanwezigheid :lol1:
Ik was te laat met het scherm wegdraaien :blauwoog: Diem staat al met de autosleutels te rammelen :oeps:

Wat een genot hoor voor jullie :cheer:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Frootje schreef:Ik vind ze allemaal leuk, maar Willem. :I: :I: :I:
Leuk! Hij is ook een ongelofelijk schatje en als hij in zijn element is is hij ook zo vreselijk knap :I: (vind ik dan)!

veertje schreef:Ik ben jaloers op je wei, dat lijkt me heerlijk! :I:
Dat is ook echt heerlijk! Zeker met die mormels die ik hier nergens los kan laten lopen (de wegen zijn aanlijngebied en het bos is te wildrijk), dan is die wei echt een uitkomst om ze heerlijk te laten rennen. En nooit gedoe met vreemde honden :F: .

Catho schreef:Heerlijke roedel heb je en die wei!!! Super mooi zo!
Dankjewel!

HillieS schreef:Wat is dat een fantastische plek zeg! :I:
En lekker genieten zo met z'n allen!
Dat is het zeker!

ceciel schreef:Ik laat de foto's maar niet aan Styx zien want ik denk dat hij zijn biezen pakt en je roedel en wei komt verblijden met zijn aanwezigheid :lol1:
Hahaha, ik denk dat hij hier nog enorm in de smaak zou vallen ook! Ze vragen wanneer hij kan komen :F: .

billy schreef:Prachtig zo op je mooie stekje :I: :I:
Elke dag weer genieten :lief: .

lucie schreef:wat een prachtige omgeving en heerlijk zo met je roedel :ok: . Nu alleen nog een plaatje met de paarden erbij :mrgreen:
Ze staan erop hoor, op de vierde foto, moet je wel goed kijken maar dan kun je er twee zien staan :engel: .

Ik ben altijd wel een beetje jaloers op jouw foto's waar je gewoon met de honden bij de paarden de wei in gaat :I: , als ik dat doe dan hou ik geen levende hond meer over vrees ik :schrik: . Hier moet ik altijd de paarden bij huis opsluiten om veilig met de honden de wei in te kunnen, tenzij ik alleen Lais meeneem, dan kan het wel want Lais kan ik gewoon onder appèl bij de paarden vandaan houden (en mochten de paarden op ons afkomen dan duiken we onder een draadje door). Willem zit geen stuur op (die zou er ook niet op af gaan, maar ik durf het toch niet aan met hem), Raaf zit nog niet genoeg stuur op (en die is ook binnen 0,1 seconde al 200 meter verder :schrik: ) en met opvangers vind ik het al helemaal geen optie. Dus geen gezellig plaatje van de honden met de paarden :tongue: .
Zamunda
Zeer actief

tycha schreef:Ja je honden zijn leuk... maar die weide :80: :mrgreen: Triss vraagt of ze mag komen logeren :lol1: :wink:
Hahaha! Lais heeft haar mouwen vast opgestroopt voor de komst van Triss :mann: en Ravi vraagt of Triss van spelen houdt.

pioenroos schreef:
Ik was te laat met het scherm wegdraaien :blauwoog: Diem staat al met de autosleutels te rammelen :oeps:

Wat een genot hoor voor jullie :cheer:
Hahaha :LOL: . Pfff Diem... dat is wel een gevalletje! Die luistert nergens naar toch? En jaagt? Dan is hij zo tussen de draden van de buitenomheining door, lekker het bos in achter de reeën aan :cool2: . Nu wil hij helemaal gelijk komen zeker :F: ?
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
tycha schreef:Ja je honden zijn leuk... maar die weide :80: :mrgreen: Triss vraagt of ze mag komen logeren :lol1: :wink:
Hahaha! Lais heeft haar mouwen vast opgestroopt voor de komst van Triss :mann: en Ravi vraagt of Triss van spelen houdt.
Triss zou heel graag een lekker potje rennen met Ravi, hard rennen samen met een andere hond is gewoon het leukste wat er is, maar vindt het dan wel weer spannend dat Lais de mouwen opstroopt :(
Afbeelding
Groetjes Marja
billy
Erelid

tycha schreef:
Zamunda schreef:
Triss zou heel graag een lekker potje rennen met Ravi, hard rennen samen met een andere hond is gewoon het leukste wat er is, maar vindt het dan wel weer spannend dat Lais de mouwen opstroopt :(
Truus vindt andere honden best wel spannend, maar met Lais kon ze het uitstekend vinden :cheer: :I:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: Hahaha :LOL: . Pfff Diem... dat is wel een gevalletje! Die luistert nergens naar toch? En jaagt? Dan is hij zo tussen de draden van de buitenomheining door, lekker het bos in achter de reeën aan :cool2: . Nu wil hij helemaal gelijk komen zeker :F: ?
Hij is wel altijd heel erg lief :mann:
En als je (smeer)kaas of leverworst bij je hebt luistert hij best wel goed!
Of die draadjes hem tegenhouden weet ik niet. Ligt er denk ik aan hoe mals de reeën eruit zien en hoeveel kaas/worst je hebt :chef:
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Je zou Styx niet blijer kunnen maken denk ik. Zelf heb ik de navelstreng nog niet doorgeknabbeld dus daarom hopen we dit jaar een maatje voor hem te kunnen toevoegen, die wei moeten we dan nog even aan werken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Enig roedel, prachtige plek :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief

tycha schreef:
Zamunda schreef:
Oh dat zou Raaf dan wel heel leuk vinden! Maar ja, Lais is wel een portret... ik weet niet of je het kennismakingsfilmpje van Lais en Sisi hebt gezien? https://www.youtube.com/watch?v=IhPOvnczaAg. Het is niet dat ze wil vechten, maar ze is wel vreselijk opdringerig en vooral irritant naar onzekere honden. Maar goed, ze hoeft er niet altijd bij (hoe graag ze dat ook zou willen :tongue: ). Met Willem en Triss zou het vast ook wel klikken, voor zover Willem 'klikt'.

billy schreef:Truus vindt andere honden best wel spannend, maar met Lais kon ze het uitstekend vinden :cheer: :I:
Dat ging zo leuk tussen die twee hè! Truus vond het wel spannend want Lais is flink aanwezig, maar met een beetje bijsturing als Lais te hevig werd hadden ze veel pret samen :I: .

pioenroos schreef:Hij is wel altijd heel erg lief :mann:
Of die draadjes hem tegenhouden weet ik niet. Ligt er denk ik aan hoe mals de reeën eruit zien en hoeveel kaas/worst je hebt :chef:
Echt? Dat valt me dan weer heel erg mee, had ik niet verwacht! Houdt hij mijn Ravi (en Willem) heel? Je mag je Tokkel trouwens wel brengen hoor, ik kan je alleen niet garanderen dat je haar nog terugvindt :LOL: .

ceciel schreef:Je zou Styx niet blijer kunnen maken denk ik. Zelf heb ik de navelstreng nog niet doorgeknabbeld dus daarom hopen we dit jaar een maatje voor hem te kunnen toevoegen, die wei moeten we dan nog even aan werken.
Ah, dat snap ik! Wat leuk dat hij een maat(je) krijgt :I: .

Tineke schreef:Enig roedel, prachtige plek :ok:
Zinodo schreef:Oh heerlijk :I: zowel de honden als de locatie :lol1:
Dankjulliewel!
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Triss zou Lais wel gewoon laten snuffelen en zich netjes gedragen, zoals het hoort, daar houdt ze wel van. Gewoon netjes voorstellen en kijken wat voor vlees je in de Kuip hebt. Is de andere hond sterker in haar ogen dan houdt ze het bij snuffelen en jezelf vooral gedragen :mrgreen: Is de andere hond te opdringerig of te vrijpostig dan zegt ze daar iets van. Gaat alles goed en volgens de juiste kennismakingsregels dan komt er vaak al snel een spelbuiging met de vraag of ze misschien zin heeft in een gezellig potje rennen. :cheer: Merkt ze dat een hond daar geen zin in heeft dan lopen we gewoon door.
Afbeelding
Groetjes Marja
Zamunda
Zeer actief

tycha schreef:Triss zou Lais wel gewoon laten snuffelen en zich netjes gedragen, zoals het hoort, daar houdt ze wel van. Gewoon netjes voorstellen en kijken wat voor vlees je in de Kuip hebt. Is de andere hond sterker in haar ogen dan houdt ze het bij snuffelen en jezelf vooral gedragen :mrgreen: Is de andere hond te opdringerig of te vrijpostig dan zegt ze daar iets van. Gaat alles goed en volgens de juiste kennismakingsregels dan komt er vaak al snel een spelbuiging met de vraag of ze misschien zin heeft in een gezellig potje rennen. :cheer: Merkt ze dat een hond daar geen zin in heeft dan lopen we gewoon door.
Oh dan zou dat nog zomaar kunnen klikken :ok: .
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Dat ziet er heerlijk uit! Echt genieten voor jou en je honden.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
tycha schreef:Triss zou Lais wel gewoon laten snuffelen en zich netjes gedragen, zoals het hoort, daar houdt ze wel van. Gewoon netjes voorstellen en kijken wat voor vlees je in de Kuip hebt. Is de andere hond sterker in haar ogen dan houdt ze het bij snuffelen en jezelf vooral gedragen :mrgreen: Is de andere hond te opdringerig of te vrijpostig dan zegt ze daar iets van. Gaat alles goed en volgens de juiste kennismakingsregels dan komt er vaak al snel een spelbuiging met de vraag of ze misschien zin heeft in een gezellig potje rennen. :cheer: Merkt ze dat een hond daar geen zin in heeft dan lopen we gewoon door.
Oh dan zou dat nog zomaar kunnen klikken :ok: .
Onzekere honden kan nog wel eens lelijk tegen doen. Gewoon omdat ze dan eindelijk zichzelf eens kan laten gelden. Alhoewel ze dat ook weer niet zal doen bij honden in een groep. Ze is ook weer niet gek :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
billy
Erelid

Zamunda schreef:
tycha schreef:
Zamunda schreef:
Oh dat zou Raaf dan wel heel leuk vinden! Maar ja, Lais is wel een portret... ik weet niet of je het kennismakingsfilmpje van Lais en Sisi hebt gezien? https://www.youtube.com/watch?v=IhPOvnczaAg. Het is niet dat ze wil vechten, maar ze is wel vreselijk opdringerig en vooral irritant naar onzekere honden. Maar goed, ze hoeft er niet altijd bij (hoe graag ze dat ook zou willen :tongue: ). Met Willem en Triss zou het vast ook wel klikken, voor zover Willem 'klikt'.

billy schreef:Truus vindt andere honden best wel spannend, maar met Lais kon ze het uitstekend vinden :cheer: :I:
Dat ging zo leuk tussen die twee hè! Truus vond het wel spannend want Lais is flink aanwezig, maar met een beetje bijsturing als Lais te hevig werd hadden ze veel pret samen :I: .

pioenroos schreef:Hij is wel altijd heel erg lief :mann:
Echt? Dat valt me dan weer heel erg mee, had ik niet verwacht! Houdt hij mijn Ravi (en Willem) heel? Je mag je Tokkel trouwens wel brengen hoor, ik kan je alleen niet garanderen dat je haar nog terugvindt :LOL: .

ceciel schreef:Je zou Styx niet blijer kunnen maken denk ik. Zelf heb ik de navelstreng nog niet doorgeknabbeld dus daarom hopen we dit jaar een maatje voor hem te kunnen toevoegen, die wei moeten we dan nog even aan werken.
Ah, dat snap ik! Wat leuk dat hij een maat(je) krijgt :I: .

Tineke schreef:Enig roedel, prachtige plek :ok:
Zinodo schreef:Oh heerlijk :I: zowel de honden als de locatie :lol1:
Dankjulliewel!
Truus kan wel tegen een stootje :D en ze vond Lais echt leuk :ok: Ze kan met alle honden maar spelen doet ze dan niet veel maar met Lais wel :cheer:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Ik voorzie een hf-wandeling in de wei in Zamunda :engel:
tycha
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Ik voorzie een hf-wandeling in de wei in Zamunda :engel:
:goeie: :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zamunda schreef:
lucie schreef:wat een prachtige omgeving en heerlijk zo met je roedel :ok: . Nu alleen nog een plaatje met de paarden erbij :mrgreen:
Ze staan erop hoor, op de vierde foto, moet je wel goed kijken maar dan kun je er twee zien staan :engel: .

Ik ben altijd wel een beetje jaloers op jouw foto's waar je gewoon met de honden bij de paarden de wei in gaat :I: , als ik dat doe dan hou ik geen levende hond meer over vrees ik :schrik: . Hier moet ik altijd de paarden bij huis opsluiten om veilig met de honden de wei in te kunnen, tenzij ik alleen Lais meeneem, dan kan het wel want Lais kan ik gewoon onder appèl bij de paarden vandaan houden (en mochten de paarden op ons afkomen dan duiken we onder een draadje door). Willem zit geen stuur op (die zou er ook niet op af gaan, maar ik durf het toch niet aan met hem), Raaf zit nog niet genoeg stuur op (en die is ook binnen 0,1 seconde al 200 meter verder :schrik: ) en met opvangers vind ik het al helemaal geen optie. Dus geen gezellig plaatje van de honden met de paarden :tongue: .
in dat geval neem ik genoegen met een plaatje van alleen de paarden :tongue:
Maar ik kan het wel aanraden hoor, het hele dierenspul door elkaar. Niks leukers dan met de hondjes in de wei wat frutten (altijd wel iets te doen).Ze gaan ook heus wel eens naar de paarden toe, vooral Kailen herdert nogal graag. En dat laat ik ook toe, mits het bij rondjes rennen en boevig proberen te drijven blijft, zonder te happen of de paarden te irriteren. Ik heb al vaker geschreven dat ik hier op paardentochten vrijwel altijd langs al dan niet afgesloten tuinen/erven met honden kom, die hard blaffend op je af komen stuiven. Of gewoon zomaar in het wild. Soms lopen ze zelfs een hele rit et je mee voor de gezelligheid :80: . Ik vind het dus zeer belangrijk dat de paarden hond-proof zijn. Die van mij helpen mee met de desensibilisering :ok: .
De paarden lopen ook regelmatig op het erf, vinden ze geweldig. Het gazon maaien, inbreken in de schuur waar het hooi staat, voerton van de kippen open proberen te wrikken of kijken wat wij aan het eten zijn. De honden moeten dat allemaal in de gaten houden natuurlijk :lol1: . Daartussendoor lopen dan nog de kippen en het feest is compleet. je kan me niet gelukkiger maken dan met deze beestenchaos :cheer:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hahaha :LOL: . Even kijken: Styx, Truus (en Dirk), Triss, Finn en Tess(?), Diem (en Mies?), Ayla mag natuurlijk niet ontbreken en Morris, en als toetje het gespuis van Zinodo waarbij meneer Zinodo voor het vermaak zorgt en mevrouw Zinodo voor de foto's :cheer: :E: :jump1: ! Nog meer liefhebbers :F: ?
Zamunda
Zeer actief

GrethavW schreef:Dat ziet er heerlijk uit! Echt genieten voor jou en je honden.
Dat is het zeker!

tycha schreef:Onzekere honden kan nog wel eens lelijk tegen doen. Gewoon omdat ze dan eindelijk zichzelf eens kan laten gelden. Alhoewel ze dat ook weer niet zal doen bij honden in een groep. Ze is ook weer niet gek :mrgreen:
Ik wou net zeggen: ''Ohoh, arme Willem'', maar zolang mijn andere honden erbij zijn komt dat dus wel goed gelukkig :F: .

billy schreef:Truus kan wel tegen een stootje :D en ze vond Lais echt leuk :ok: Ze kan met alle honden maar spelen doet ze dan niet veel maar met Lais wel :cheer:
Dat was ook wel nodig :LOL: . Lais deed op haar manier wel voorzichtig maar toch... Ja ze waren echt heel leuk samen, jammer dat het maar zo kort was!

lucie schreef:in dat geval neem ik genoegen met een plaatje van alleen de paarden :tongue:
Maar ik kan het wel aanraden hoor, het hele dierenspul door elkaar. Niks leukers dan met de hondjes in de wei wat frutten (altijd wel iets te doen).Ze gaan ook heus wel eens naar de paarden toe, vooral Kailen herdert nogal graag. En dat laat ik ook toe, mits het bij rondjes rennen en boevig proberen te drijven blijft, zonder te happen of de paarden te irriteren. Ik heb al vaker geschreven dat ik hier op paardentochten vrijwel altijd langs al dan niet afgesloten tuinen/erven met honden kom, die hard blaffend op je af komen stuiven. Of gewoon zomaar in het wild. Soms lopen ze zelfs een hele rit et je mee voor de gezelligheid :80: . Ik vind het dus zeer belangrijk dat de paarden hond-proof zijn. Die van mij helpen mee met de desensibilisering :ok: .
De paarden lopen ook regelmatig op het erf, vinden ze geweldig. Het gazon maaien, inbreken in de schuur waar het hooi staat, voerton van de kippen open proberen te wrikken of kijken wat wij aan het eten zijn. De honden moeten dat allemaal in de gaten houden natuurlijk :lol1: . Daartussendoor lopen dan nog de kippen en het feest is compleet. je kan me niet gelukkiger maken dan met deze beestenchaos :cheer:
Ja het lijkt me geweldig :I: . Maar mijn leidmerrie is echt hels op honden in haar domein :schrik: en het is toch een beetje zonde als ze mijn honden de hersens inslaat in een fractie van een seconde :(: . Misschien dat ik er toch nog eens wat werk in ga steken maar ik vind het nogal een risico :oeps: .
Maar jouw geschetste beeld is echt om te genieten en ook een beetje jaloersmakend :I: .

Tamara81 schreef:Raaf is een halve kangoeroe :lol1:

Wat een leuke foto's :ok: Mooi om ze samen te zien!
Ja ziet er niet uit hè :LOL: . Dankjewel!
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

:E: schitterend
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Suze meldt zich! Geen idee of zij wel mee gaat doen met de rest, kans is best dat ze bij mij blijft. Maar ik wordt veel te jaloers op je landgoed dus ze meldt zich zodat ik mee kan :engel:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait wil ook graag! Voor Elco is het niets met zoveel grote honden, die wil wel met Suze samen scharrelen, gewoon elk hun eigen ding doend
veertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hahaha :LOL: . Even kijken: Styx, Truus (en Dirk), Triss, Finn en Tess(?), Diem (en Mies?), Ayla mag natuurlijk niet ontbreken en Morris, en als toetje het gespuis van Zinodo waarbij meneer Zinodo voor het vermaak zorgt en mevrouw Zinodo voor de foto's :cheer: :E: :jump1: ! Nog meer liefhebbers :F: ?

Tess meldt zich, racen met Ziva en Nomi is feest :cheer: Finn mag aan de lijn blijven :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”