Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:
Maeve schreef: Volgens mij moeten stamboom Rottweilers een MAGtest gedaan hebben voor er mee gefokt mag worden? En dan opgelegd door de RvB, dus geen MAG = geen stamboom? Maar misschien vergis ik me :wink:
Nee, dat klopt. Dat is al heel lang.
Ik vroeg me een paar pagina's eerder al af of deze hond boomloos was of niet, juist vanwege die test.

Maar toen waren er meteen mensen die zeiden dat zo'n test niks zegt en onzin is. :19:
Ik vraag me ook af hoeveel die testen zeggen en wat de resultaten zijn van de pups. Eva was nooit spontaan door zo'n test gekomen maar met wat oefening en training had ze hem met vlag en wimpel gehaald. En ze had ook een geweldig mooi karakter. Je moest alleen niet vreemd voor haar zijn want dan beet ze je als je een heel normaal iets van haar wilde. Een aaitje of even aankijken en praten in haar persoonlijke zone kon echt niet. Als laten aaien echter een trucje was dan had iemand anders haar nog op kunnen tillen. Dat is dan een trucje waar ze van begreep dat het niet persoonlijk was. Klinkt dit gek?

Dus als je een plaatje van een rottie reu hebt waarvan je weet dat hij veel te waaks is of een te kort lontje heeft slaag je met vlag en wimpel voor een goed getrainde test.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

laeken schreef:
Marjoleine schreef:
Maeve schreef: Volgens mij moeten stamboom Rottweilers een MAGtest gedaan hebben voor er mee gefokt mag worden? En dan opgelegd door de RvB, dus geen MAG = geen stamboom? Maar misschien vergis ik me :wink:
Nee, dat klopt. Dat is al heel lang.
Ik vroeg me een paar pagina's eerder al af of deze hond boomloos was of niet, juist vanwege die test.

Maar toen waren er meteen mensen die zeiden dat zo'n test niks zegt en onzin is. :19:
Ik vraag me ook af hoeveel die testen zeggen en wat de resultaten zijn van de pups. Eva was nooit spontaan door zo'n test gekomen maar met wat oefening en training had ze hem met vlag en wimpel gehaald. En ze had ook een geweldig mooi karakter. Je moest alleen niet vreemd voor haar zijn want dan beet ze je als je een heel normaal iets van haar wilde. Een aaitje of even aankijken en praten in haar persoonlijke zone kon echt niet. Als laten aaien echter een trucje was dan had iemand anders haar nog op kunnen tillen. Dat is dan een trucje waar ze van begreep dat het niet persoonlijk was. Klinkt dit gek?

Dus als je een plaatje van een rottie reu hebt waarvan je weet dat hij veel te waaks is of een te kort lontje heeft slaag je met vlag en wimpel voor een goed getrainde test.
Ik denk het niet, ik vind de Rottweiler namelijk een compleet andere hond dan een Belgische herder.
De gemiddelde Rottweiler is gewoon geen gezeglijke hond, die volgt gewoon zijn eigen kop en doet wat hij op dat moment verkiest. De gemiddelde Belg is een compleet andere hond zonder eigenaar in de buurt ,en hoe gek het ook klinkt vaak in "positieve" zin. Ze ontlenen veel aan hun eigenaar, veel van hen zijn zonder baas in de buurt heel wat milder.
De gemiddelde Rottweiler is door een goede baas, zoals degenen op ringtraining bij Marjolein, nog net in juiste banen te leiden, cq in bedwang te houden.
Bij de Mag-test zijn 8 vd 16 onderdelen zonder eigenaar in de buurt. Als je daar een Rottweiler voor kunt trainen, dan is zij karakter ook wel ok.

Wat ontzettend sneu voor het kind en haat familie. Bah. Klote eigenaar als het idd waar is dat de hond al eerder een kind heeft gebeten. :oeps:
Gr. Aniek

Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

uit wat voor soort onderdelen bestaat zo'n MAG test eigenlijk, wat wordt er getest/gevraagd.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Oh vreselijk rottweilers. In de straat waar ik eerst woonde, woonde ook een klein mannetje met twee rottweilers. Laat ze altijd tegelijk uit. Wanneer hij mij aan zag komen lopen met Shep, stond hij altijd al vanuit de verte te gebaren dat ik de andere kant op moest lopen want hij was bang dat hij zijn honden niet kon houden. Eén van zijn honden is twee keer in beslag genomen; een keer nadat hij een vrouw uit de straat had aangevallen en een keer nadat hij een andere hond half had dood gebeten. Hond is terug gekomen met een muilkorf verplichting. Nou ik kom dit kereltje nog regelmatig tegen en dan heeft hij die muilkorf los om de nek van zijn hond hangen, grrrrr.
Snap ook niet dat hij die hond toch steeds weer terug krijgt. En dan dat enge fixeren met hun ogen van die rottweilers. Nee als ik samen met Shep zo'n engerd tegen kom, gaan we er toch altijd vandoor.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

wat is dat toch met mensen waarvan overduidelijk, de hond de baas uitlaat in plaats van baas de hond, en dan heb ik het niet speciaal over de rottweiler.
bij alle honden die ik heb gehad, van groot tot klein, is er nog nooit een geweest die mij uitliet.
blijf dan met je hond achter het hek.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Een MAG-test is ook onzin.
Een golden retriever die zich als een idioot gedraagt uitselecteren heeft zin. Een hond uitsluiten die in gedrag de aard van het hele ras uit heeft zin als het gaat het voorkomen van pups van die ene hond maar het ras zelf wordt daar alleen maar nog smaller van en dat zal nooit resulteren in een honden met een andere type karakter.

Het doel is niet om de rotte appels uit te sluiten. Het doel is om lekkere appels te fokken. Dat is niet hetzelfde.
Daarbij zeggen nephonden ( :oohja: ), witte lappen en kunsthanden veel te weinig over de praktijk.

http://www.magtest.nl/Uitvoerings%20Protocol.html
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:
iones schreef:Hoe komt die hond zo totaal gestoord?
Zo geboren? De meeste mensen denken dat honden gemaakt worden door hun baasjes maar ik geloof erg in aangeboren zaken die je hooguit kunt mannen of onder controle kunt krijgen.
Dat denk ik ook wel.
Want dat zie je ook bij mensen. Dat ze ondanks een beroerde jeugd toch goed terecht komen, en dat anderen slecht terecht komen ondanks een goede jeugd. Dus dan moet er wel sprake zijn van aanleg.

Je hebt ook fysieke afwijkingen, dus waarom geen mentale?
En aangezien bij veel honden niet echt goed geselecteerd wordt bij het fokken (als het maar geld op levert is het al goed), kunnen er veel rotte appels bij zitten. Maar ook dan is er indirect sprake van schuld bij de mens. Want die doet zijn werk niet goed bij het fokken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

laeken schreef:
iones schreef:Hoe komt die hond zo totaal gestoord?
Zo geboren? De meeste mensen denken dat honden gemaakt worden door hun baasjes maar ik geloof erg in aangeboren zaken die je hooguit kunt mannen of onder controle kunt krijgen.
Dat denk ik ook wel.
Want dat zie je ook bij mensen. Dat ze ondanks een beroerde jeugd toch goed terecht komen, en dat anderen slecht terecht komen ondanks een goede jeugd. Dus dan moet er wel sprake zijn van aanleg.

Je hebt ook fysieke afwijkingen, dus waarom geen mentale?
En aangezien bij veel honden niet echt goed geselecteerd wordt bij het fokken (als het maar geld op levert is het al goed), kunnen er veel rotte appels bij zitten. Maar ook dan is er indirect sprake van schuld bij de mens. Want die doet zijn werk niet goed bij het fokken.
Cendy schreef:Die reactie's ook weer op Facebook :roll:
Het kind is half gescalpeerd.. komen er reacties als: ik ben vorige week gebeten door een Jack Russel.. komt toch ook niet in het nieuws :gvd:
Oog voor perspectief is vaak ver te zoeken op social media.

Overigens waren alle rottweilers die ik heb gekend allemaal lief en probleemloos.
Laatst gewijzigd door iones op 05 jan 2019 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
Rataplan schreef: Ik kende er ook eentje met de harses van een alligator en die gromde ook zo fijn als je hem aaide of aanlijnde....
Grommen hoort er bij, is vaak helemaal niet lelijk bedoeld.
Jaren terug kwam er één van een industrieterrein aanrennen om grommend op m'n voeten te gaan zitten.
Ik durfde niet meer te bewegen.
Tot de baas aankwam en zei dat ze geaaid wilde worden.
Bonnie F schreef:Is er eigenlijk binnen de rasvereniging wel aandacht voor agressie? Het lijkt me dat er iets goed mis aan het gaan is.
Niet dat ik zo'n hoge pet heb van rasverenigingen als het gaat om rasgebonden problemen.
:U: Het gaat al meer dan twintig jaar mis. Ze waren alleen even minder prominent aanwezig.
De staffords zijn de afgelopen tien jaar populair geweest.
Dat begint over te gaan en dan valt hetzelfde type baas weer op wat anders terug. Herders, rottweilers, molossers etc.
Dat grommen doet Guus ook. Die gromt overal om en de hele dag door. Als hij naast me op de bank ligt begint hij soms gewoon spontaal heel hard te grommen. Gisteren lag hij op de grond voor de bank en dan gromt hij dat het een lieve lust is. Als Bas aan komt lopen, RRRRRRRRR, om haar een likje te geven en dan kruipt ze naast hem. Als ik hem aan en hij ziet of hoort wat, RRRRRRR. Dat gaat echt de hele dag door. Ik vind het een heerlijk en mooi geluid van hem. Spelen met Lanai is een en al gegrom van hem. En het is een poeslief hondje waar geen kwaad in zit. Hij gromt gewoon ontzettend snel.
Boos grommen heeft hij nog nooit gedaan.

Ik moet zeggen dat toen ik hem net had ik wel even schrok. Meta zei dat hij zo lief was maar hij was krap 2 minuten bij ons binnen, keek me strak aan vanaf de bank en begon me toch te grommen..... :schrik: :LOL: Hij is nooit meer gestopt.
Herkenbaar. Mijn oma had altijd Rottweilers, gromden om van alles en nog wat. Ook mijn tante had er 1. Een onooglijk klein teefje, maar grommen dat monster!
Ik was de enige waar ze haar kon brengen als ze op vakantie gingen. Niemand anders durfde het aan.
Ik kon de visite het huis uit jagen door Bo alleen maar in haar mand te sturen. Ze ging wel, maar onder luid protest :LOL:
Zij heeft nooit gebeten, of zelfs maar aanstalte gemaakt.

Zelf zou ik er niet tegen kunnen om dat altijd om me heen te hebben. Zo'n protesterende puber (dat is een beetje hoe het bedoeld is). Maar link was het nooit. Het klonk alleen enorm heftig.

Ik heb wel het idee dat het karkakter enorm veranderd is. En dat die protesten juist zelden meer voorkomen bij de huidige Rottweiler.
Misschien is dat in hun geval juist een enorm negatieve ontwikkeling.

In die jaren dat ik ze mee maakte, waren het geen honden die spontaan aanvielen.
Ze zetten je ergens klem tegen de muur o.i.d. , zodat je niet meer weg kon. Maar zomaar aanvallen.....nee, dat hoorde je zelden.
De uitspraak was ook altijd: bij een Rottweiler kom je er wel in, maar niet meer uit. (en dan niet in de zin dat ze je opvraten).
Afbeelding
iones
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:wat is dat toch met mensen waarvan overduidelijk, de hond de baas uitlaat in plaats van baas de hond, en dan heb ik het niet speciaal over de rottweiler.
bij alle honden die ik heb gehad, van groot tot klein, is er nog nooit een geweest die mij uitliet.
blijf dan met je hond achter het hek.
Of mensen zouden zich moeten afvragen waarom ze in hemelsnaam voor een ras kiezen dat ze niet de baas kunnen, hoe het komt dat ze lijden aan zoveel zelfoverschatting en gebrek aan zelfkennis.

En je hebt er veel van hoor! Ik beschouw de gemiddelde klapkaakeigenaar ook zo.

Laatst bij de dierenarts ook. Zo'n dom wijf dat achterover hangt aan de riem van haar klapkaak om hem weg te houden bij andere honden. Ze kon hem duidelijk niet aan. Wat doet die nou met zo'n hond? Mister tattoo bleef in de auto zitten uit totale blijk van desinteresse.... ook al zoiets.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

óók een pup uit 2 MAG geteste ouderhonden behoort gewoon opgevoed te worden , als een rottweiler niet opgevoed wordt heb je gewoon een klote hond , en een probleem als deze naar de 1,5 jaar gaan ,zeker als je er 1 hebt met een kop erop .

1x zo 1 hier aangeboden gekregen en echt,ik ben mesjogge van het ras, maar die hond,ik was blij dat ie weg ging,en ja dat was een stamboomhond met dus 2 MAG geteste ouderhonden.

overigens is het met die hond korte tijd later zo mis gegaan dat deze ingeslapen is ,dus tja,wat zegt MAG testen...
laeken
Zeer actief

Ik denk en dat is heel erg...dat juist vervormen van het karakter kan zorgen voor incidenten. Doe mij maar een rottweiler van 1970. Die was dominant en waaks. Maar die hadden geen kronkel.
De manier waarop we nu met honden omgaan en de schijnveiligheid van zgn lieve ouderdieren geeft juist gezeik. En een hond die de mag test haalt is misschien wel helemaal niet de stabiele dominante hond waarmee je moet fokken. Mist bijvoorbeeld moed. Juist moed en zelfvertrouwen maken dat honden niet bijten om niks maar alleen als ze gepest worden tijdens een test. Angst en wantrouwen geeft bijters. Honden die niks tonen komen door de test. Geef mij maar een hond die geen pop in zijn gezicht laat duwen. Dan weet ik dat en dan kan ik daar wat mee.

Dat zelfde met de Amstaff. Dat gefok op sociaal gedrag van de ouders geeft honden die gefokt worden op basis van selectie door een test. Honden die de test halen zijn ok en honden die gorgelend in de riem hangen bij bepaalde pesterijen zijn dat niet. Maar volgens mij zijn die juist wel ok. En zijn die zgn lieve honden niet ok. Een Amstaff hoort juist reactie te geven op prooien en homden. Dat maakt dat ze zo geniaal zijn op andere vlakken. Die geteste zgn stabiele honden werden daarna ook zo verkocht. Super lief want de ouders zijn goed getest. Dat ontslaat de baasjes van inlezen en realisme. En juist die honden lijken ineens meer mensagressief en waaks te worden. De ouderwetse Amstaff was net een pitje of staffbull. Een scheet naar mensen.

Wuilus was nooit door de Mag test gekomen. Of wel juist. Dat kan ik niet goed inschatten. Maar ze was geweldig en ze was precies wat je kan verwachten van een x herder x bouvier uit 1990. Juist goed. Waaks. Beschermend en niet voor de poes. Ze werd gelukkig niet verkocht als lief uit lief geteste ouders.
Laatst gewijzigd door laeken op 05 jan 2019 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

DeDiana schreef:
Lanavandevledders schreef:denk ook dat er heel veel meer rottweilers rondlopen, dan mensen die geschikt zijn voor dit ras.
dus dat zegt genoeg.
Dat denk ik ook. En hier zitten duidelijk wel mensen die goed met het ras om kunnen gaan. Het zorgwekkende is natuurlijk dat het meteen flink uit de hand kan lopen als ze niet bij de juiste bazen zitten :ugh:
En die zijn er dus steeds meer :ugh: en dan met top de meest domme mensen dan ook, bewezen niet betrouwbaar en weer loslopen, echt je zou ze voor minder verzuipen als het je kleinkind is :evil: maar het mag en kan dus hoppa volgende ronde.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

laeken schreef:Ik denk en dat is heel erg...dat juist vervormen van het karakter kan zorgen voor incidenten. Doe mij maar een rottweiler van 1970. Die was dominant en waaks. Maar die hadden geen kronkel.
De manier waarop we nu met honden omgaan en de schijnveiligheid van zgn lieve ouderdieren geeft juist gezeik. En een hond die de mag test haalt is misschien wel helemaal niet de stabiele dominante hond waarmee je moet fokken. Mist bijvoorbeeld moed. Juist moed en zelfvertrouwen maken dat honden niet bijten om niks maar alleen als ze gepest worden tijdens een test. Angst en wantrouwen geeft bijters. Honden die niks tonen komen door de test. Geef mij maar een hond die geen pop in zijn gezicht laat duwen. Dan weet ik dat en dan kan ik daar wat mee.
Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel :W:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Dat zeg ik. Zo'n hond heeft een plaats. Heus wel.
Maar niet als huishond met een puppencursusje achter de kiezen los in het bos.

Je moet geen vriendelijke exemplaren uit een ras met een dwars kutkarakter willen fokken.
Daar krijg je alleen maar nog grotere etterbakken van met nu ook een neiging om hernia's of tumoren te ontwikkelen.
Dat hele gewauwel dat je met een al gestabiliseerd ras met een gesloten stamboek ineens tegen de stroom op kunt fokken is lulkoek.
Dan kun je testen tot je flauwvalt maar dat werkt niet.
En mensen denken oh nou....de fokker zei dat ze juist lief waren en kindervrienden. En ineens beet hij een gillend vriendje dat ruzie kreeg met onze zoon. We hebben hem meteen moeten inslapen want zijn ogen werden rood.... :roll: Vroeger deden mensen hun waakhond gewoon naar buiten als ze bezoek hadden. Zo hoort dat ook. Want dat past veel beter bij het ras. Net doen alsof er nu omgefokt kan worden naar uiterlijk rottweiler met daarin een labrador is bullshit. Die schijn moet je niet willen wekken.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Een adres waar we heel vaak pakjes moesten brengen. Boerderij. Twee rottweilers liepen daar de boerderie te bewaken, reu en teef. Klonk allemaal heel gevaarlijk als je aan kwam rijden. Je zou ook zomaar kunnen denken dat ze je banden aan gort gaan vreten of je raampje inslaan. En het duurt op zich best lang voor de boer of zijn zoon aan komt lopen.
Ik kan me levendig voorstellen dat geen van mijn collega's daar de auto uit durfde te stappen, hondenliefhebber of niet. Ik ben zo iemand van proberen (op een erf is veel leven, en die boer gaat echt niet het risico nemen dat leveranciers opgevroten worden), en het zijn de 2 leukste honden die ik in die 8 jaar pakjes rondbrengen heb meegemaakt.
80564M

lor1_1984 schreef:'Mijn' rottie liet je gewoon binnen, maar naar buiten kwam je niet meer. :neenee:
Ze zorgde er wel voor dat je op een bepaalde plek bleef staan door je te blokkeren en op een bepaalde manier aan te kijken, deed je dat niet dan waarschuwde ze door te grommen.
Degene die toentertijd over de schutting is geklommen (toenmalig vriendje van mijn zusje) heeft wijselijk opgebeld om te melden dat hij niet van zijn plek mocht ipv uit te proberen wat er gebeurde als hij gewoon weer weg zou gaan.
Denk ook niet dat hij heelhuids weg was gekomen. :schrik:
En daar ben je trots op?
80564M

Het is ook wel een beetje raar natuurlijk. Wel mijn hond, hun huis, maar toch no way dat zij iets te vertellen hebben over wie er hier in mag komen...
80564M

lor1_1984 schreef:
Marion. schreef:
lor1_1984 schreef:'Mijn' rottie liet je gewoon binnen, maar naar buiten kwam je niet meer. :neenee:
Ze zorgde er wel voor dat je op een bepaalde plek bleef staan door je te blokkeren en op een bepaalde manier aan te kijken, deed je dat niet dan waarschuwde ze door te grommen.
Degene die toentertijd over de schutting is geklommen (toenmalig vriendje van mijn zusje) heeft wijselijk opgebeld om te melden dat hij niet van zijn plek mocht ipv uit te proberen wat er gebeurde als hij gewoon weer weg zou gaan.
En daar ben je trots op?
Nee, dat zeg ik ook niet.
Maar als je zo stom bent om over een schutting te klimmen waarvan je weet dat daar een Rottweiler achter loopt ben je niet slim bezig. :wink:
OK. Ik zeg niks. Maar volgens mij moet je ook een keer hand in eigen boezem steken. Met al dat gestalk.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Dat hebben wij ook meegemaakt. Wij waren als gezin op visite en de buurman zou de hond even uitlaten want het werd laat. Hond kond de buurman al jaren maar nu had hij een bivakmuts op want winter. Hij werd doodleuk binnen gelaten. Eenmaal binnen mocht hij niks meer. Uiteindelijk heeft hij zijn muts af kunnen doen en kon (waarschijnlijk daardoor) bij de huistelefoon komen en bellen naar de familie waar we waren. Met de mededeling dat hij niet meer weg mocht. Ze schijnt hem strak aangestaard te hebben tot wij thuis kwamen en aangaven dat het goed was en toen was het ook echt goed.

Maar inderdaad het aanvallen herken ik ook niet(al heb ik het zelf wel mogen ondervinden maar lag de hond gelukkig aan een ketting die net te kort was). Het gezegde klopte vroeger echt wel.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Vroeger waren rottis toffe honden. Loyale en zelfbewuste honden, die zich niet zonodig hoefden te bewijzen.
Tegenwoordig zie ik sneaky, onzekere honden. Qua lichaamstaal moeilijk te lezen, pijlen of peilen (Nanna Cleva ;) ) Spijtig, dat het oorspronkelijke karakter lijkt te verdwijnen........
Hier in de buurt loopt een dergelijk exemplaar. Javier vindt jonge honden erg leuk. Hij stelt zich op als goedhartige oom en heeft eindeloos geduld met ze. Maar toen we een rottipup van 8 weken tegenkwamen, toonde hij weinig interesse, integendeel, hij distantieerde zich heel snel.Dat zei mij genoeg, zeker nadat de hond in kwestie op een onbeleefde manier later alsnog kennis wilde maken met Javier. Ik heb hem weggebonjoured, wegwezen en snel. Mevrouw vond het prima, met als argument "ja, dat moet hij nog leren hè " Nu zijn we 6 maanden verder, de hond in kwestie, heeft een DH van 3 jaar te grazen genomen. Mevrouw loopt tegenwoordig, schichtig om zich heen kijkend, mocht een hond in zicht zijn, zoekt zij de dichtstbijzijnde lantaarnpaal op om de riem omheen te draaien, omdat ze hem anders niet houdt. Wandelend tijdbommetje
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Vreselijk voor het meisje en haar familie :(:.

Vroeger woonden bij ons in de buurt mensen met 2 Rottweilers. Toen ik een jaar of 10-12 was werd ik in mijn jas gebeten door een van die honden. De man liep met de Rottweilers aangelijnd en ik passeerde ze. Ik was niet bang voor honden, want we hadden zelf ook 2 grote honden. Ik deed niks geks, liep gewoon langs. Ineens hing die hond in mijn jas, maar liet gelukkig ook gelijk weer los. Ik had alleen een gaatje in mijn jas. De man zei niks en liep gewoon door :80:.

Van de week had ik nog een rare situatie met een Rottweiler. Er stond een Rottweiler midden op de weg waar ik langs wilde met Jerry. Ik zag hem al van een afstand staan, dus ik bleef even stil staan met Jerry. Ik loop daar regelmatig en had er nog nooit eerder een Rottweiler gezien. Ik dacht dat het misschien en hond was die daar uitgelaten werd, maar ik zag ook geen baasje. De hond zag er niet vriendelijk uit en staarde naar ons. Ik durfde absoluut niet dichterbij te komen. Ik had net besloten om dan maar terug te gaan lopen, toen er een man uit een tuin kwam. Hij volgde de blik van zijn hond en keek naar mij en Jerry. Daarna pakte hij de hond bij zijn halsband en nam hem mee de tuin in.
Ik dacht dat de hond nu opgesloten zou zijn in de tuin of in huis, dus ik liep door met Jerry. Toen ik vlakbij die tuin was kwam die Rottweiler er ineens de tuin weer uit en rende richting Jerry en mij :80:. Ik ging voor Jerry staan en riep "HEEE WEGWEZEN JIJ". Dat maakte blijkbaar indruk :lol1: , want de hond liep weer een stukje terug. Ik liep snel weer terug, maar de hond kwam weer naar ons toe. Gelukkig keerde hij weer om toen ik nogmaals naar hem schreeuwde. Daarna ben ik nog weer een stuk terug gelopen tot ik de Rottweiler nog net zag staan. Ik dacht dat de eigenaar wel weer zou komen omdat hij mij had horen schreeuwen, maar nee. Er kwam nog een auto aan en die mocht er van de hond pas langs na een aantal keer toeteren. Ik was bijna aan het eind van mijn rondje van een uur, maar nu moest ik helemaal weer terug lopen. De wandeling werd iets langer dan gepland. Ik vond het zo vreemd dat de man zijn hond eerst meenam, maar daarna gelijk weer los liet. Anders was ik nooit zo dicht bij die hond gekomen en was ik al eerder omgekeerd. Ik hoop niet dat die hond daar nu woont, want dan valt er weer een rondje af om met Jerry te lopen. Een andere weg die ik graag liep, is ook al afgevallen omdat daar een Rottweiler woont waarvan ik weet dat hij over het hek kan springen. Tegen Wilma was hij vriendelijk maar ik durf het risico niet te nemen om er met Jerry langs te lopen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vroeger was dat gewoon iets wat kon gebeuren, en liep er ook nog wel eens wat los..... ik weet nog van de een of andere vuilnisbak die iedere fietser moest hebben dan deed je je benen om hoog / nadat je flink gang had gemaakt / en klaar.. tegen woordig bellen ze de politie want ze willen nergens last van hebben.... is ook goed hoor :U: ...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik denk en dat is heel erg...dat juist vervormen van het karakter kan zorgen voor incidenten. Doe mij maar een rottweiler van 1970. Die was dominant en waaks. Maar die hadden geen kronkel.
Mensen en hoe wij omgaan met honden zijn veranderd. We hebben huisdieren. Knuffelhonden die worden opgevoed met koekjes en clickers.
Gezellig samen op de bank je bord af laten likken en de kinderen er naast laten kruipen en spelen.
Een rottweiler moet je z'n hele leven klein houden.
Perfect voor van die brullende mannetjes met een slipketting waarbij de hond buiten het wandelen de hele dag in een half opgevreten plastic mand in de bijkeuken moest liggen.
Moeder vond het een smerig smerig stinkbeest en hield zichzelf liever netjes, de kinderen hadden zich er niet mee te bemoeien.
Dan kun je met wat testjes wel doen alsof het opeens allemaal leuk en aardig is, die honden kunnen niets met de huidige omgangsvormen.
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:vroeger was dat gewoon iets wat kon gebeuren, en liep er ook nog wel eens wat los..... ik weet nog van de een of andere vuilnisbak die iedere fietser moest hebben dan deed je je benen om hoog / nadat je flink gang had gemaakt / en klaar.. tegen woordig bellen ze de politie want ze willen nergens last van hebben.... is ook goed hoor :U: ...
Dat herken ik ook. Mijn straat vroeger waar ik opgegroeid ben zat vol loslopende honden. Een doberman. Zar heette hij. Die was echt eng! Die kon overal opduiken en heeft me menig hart verzakking bezorgd. Toch deed hij kinderen niks. En onze hond was een teef dus ook dat ging goed. De overburen hadden een teckel die permanent los liep. Via ons kattenluik kwam hij bij ons binnen en at dan het kattenvoer op. De bouvier werd een aantal keer per dag uit de tuin gelaten. Verdediger van de straat maar ik hoorde in de straat. Dus ik was goed. Een schnauzer om de hoek die inderdaad zoals jij zegt elke fietser belaagde dus benen omhoog en hard fietsen voor je de straat in kwam. Die kwam onder de struiken uit stuiven en ik was er als de dood voor. Volgens mij heette die hond Sliksoep maar hou me ten goede. Dat kan ook de bijnaam onder ons kinderen zijn geweest.

Toch werden er ook wel mensen gebeten. En ik zelf was vaak bang en ben heel vaak ingelopen als Zar los was of Sliksoep op straat lag. Ook heb ik daar een soort angst aan over gehouden voor honden zonder baas. Dat is nu wel weg bijna maar nog steeds vind ik een op straat lopende waakhond niks. Loop er graag voor om.

Het was dus inderdaad wel normaal. Voor mij ook. De honden die ik net beschreef woonden echt op 100 meter rondom mijn huis. Zou een dag kwijt zijn als ik alle honden waar ik langs moest om bij school of de winkel te komen moest beschrijven. Het kreeg pups onderling en het was ook een bepaalde terreur eigenlijk.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik herken het niet maar ik moet toegeven dat ik ze amper nog zie in het straatbeeld. Duitse en Mechelse herders zijn hier de klassieke pikverlengers.
Onze buren hebben een rottweiler teef, kennissen hadden vroeger een teef waar ik als kind mee speelde en ik ben onlangs een reu tegengekomen die beleefd naar me toekwam en zich gewillig liet aaien.
Allen ontzettend lieve honden met dezelfde gruwelijk domme uitdrukking op die kwijlbek.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

S@ndr@ schreef:vroeger was dat gewoon iets wat kon gebeuren, en liep er ook nog wel eens wat los..... ik weet nog van de een of andere vuilnisbak die iedere fietser moest hebben dan deed je je benen om hoog / nadat je flink gang had gemaakt / en klaar.. tegen woordig bellen ze de politie want ze willen nergens last van hebben.... is ook goed hoor :U: ...
Want jij hebt geen irritaties over loslopende honden :LOL:

Wij hadden vroeger 2 airedales en 2 (veel te dikke) labradors in de straat. Woonden allemaal binnen, liepen niet los op straat. Met de airedales werden shows gelopen, met de labradors blokjes om :F: Beide gezinnen hadden altijd 2 honden van hetzelfde ras.

Ook in het dorp kan ik me geen loslopende honden heugen, ik weet echt niet beter dan dat het er toen al hetzelfde aan toe ging als nu en ik heb daar echt heel wat rondgezworven. Ik ging ook vaak met mijn vriendin haar hond, een cocker, uitlaten, kan me niks herinneren van rare alleen loslopende honden.

Hoe oud zijn jullie, Sandra en Laeken? :engel:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Rebble schreef:

Wij hadden vroeger 2 airedales en 2 (veel te dikke) labradors in de straat. Woonden allemaal binnen, liepen niet los op straat. Met de airedales werden shows gelopen, met de labradors blokjes om :F: Beide gezinnen hadden altijd 2 honden van hetzelfde ras.

Ook in het dorp kan ik me geen loslopende honden heugen, ik weet echt niet beter dan dat het er toen al hetzelfde aan toe ging als nu en ik heb daar echt heel wat rondgezworven. Ik ging ook vaak met mijn vriendin haar hond, een cocker, uitlaten, kan me niks herinneren van rare alleen loslopende honden.

ik kom uit het stenen tijdperk :hmmm: en ik heb t lang geleden al afgeleerd om bezig te zijn met wat niet goed is, je maakt het veel te groot dan... beetje jammer want t leven is geen generale... en ik heb ook wle eens een bouvier achter me aan gehad met bezorgen, was iets minder grappig, maar ik leef nog steeds
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Rebble schreef:

Ik herken het wel. Ik kom van het platteland (Brabant) en elke boerderij had wel een boerenfox op en rond het erf lopen. Als je erlangs fietste, was het flink trappen geblazen, want anders had je geheid dat beest aan je broekspijp hangen. Leuk was het niet, maar je vond het normaal. Gelukkig waren het doorgaans kleine hondjes.
Ik ben 42.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

In het dorp waar ik opgroeide bewaakte een loslopende chow chow onze straat :lol1: :schrik:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit problemen met hem heb gehad als ik er met mijn collie langsliep. Hij deed gewoon zijn eigen ding en bemoeide zich met niets of niemand. Maar je moest hem ook niet proberen te aaien :F:

Waar ik tot voor kort in Nijmegen woonde, lieten mijn overburen hun twee kleine hondjes ook gewoon zichzelf uitlaten (doodlopende straat). Die hondjes waren klein, maar stoven wel overal blaffend op af en poepten natuurlijk ook overal op de straat en stoep. Toen de twee er opeens niet meer waren, namen ze twee grote honden (bullmastiff en kruising bm x boerboel) en die lieten ze godzijdank niet vrij over straat zwerven :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”