Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn jullie wensen/plannen voor de hond in 2019?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat zijn jullie wensen/plannen voor de hond in 2019?

Ongelezen bericht door dre »

Heb ik eigenlijk niet :schrik:

Met Juno hoop ik gewoon lekker door te kunnen gaan met de trainingen en wedstrijden agility en trainingen obedience (misschien ooit een wedstrijd als ze nog wat meer vooruitgang laat zien).
Shelly mag gewoon doorkabbelen zoals ze doet, beetje balans, beetje agility, beetje van alles wat.
Kenzi mag eerst nog lekker doorgaan met pup zijn, lichaam ontdekken, leren luisteren en leren om te leren. Halfweg het jaar hoop ik een start te kunnen maken in de beginselen van de agility met haar :cheer:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat Luca en Dumás maar gewoon zo mogen blijven als ze nu zijn. Gezond en relax.
Met Csiva hoop ik op nog een paar mooie overwinningen dit jaar. en Fiji mag haar eerste stappen in de 2e graad maken. Misschien doen we de EO selectie mee voor de ervaring.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Hopelijk maken we dit jaar vorderingen met loslopen met Laila. Ze kan heel goed loslopen vind ze zelf :mrgreen: alleen komen haar ideeen niet overeen met die van mij betreffende het uitmoorden van watervogels. En het nemen van ruime buitenbochten zodat ze volledig uit beeld is.

Ik hoop dat het gaat lukken om met alle drie tegelijk los te kunnen lopen en dat we dan ook nog iedereen hebben als we naar huis gaan. Wel heb ik er een zwaar hoofd in of dat dit jaar nog gaat lukken. Aangezien er ook nog een anderhalf jaar oude husky bij betrokken is. Die wel heel goed losloopt trouwens maar die niet op ideeen gebracht hoeft te worden.

Gelukkig heb ik Shira, m'n rots in de branding :mrgreen:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Grootste wens is dat Tiz beter gaat luisteren buiten, hij is nu net 9 maanden en de bananen in zijn oren tieren welig :mrgreen: .
We trainen lekker door op gehoorzaamheid dus het komt vast goed :lol1: .
Verder gaan we dit jaar beginnen met het aanleren van flyball, eens zien of hij dat leuk vindt.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Voor Taartje dat ze nog even mee kan zonder veel ongemakken en dat de zon elke dag schijnt :lol1:
Voor Amy dat ze meer en meer kan genieten van de vrijheid en ruimte hier en steeds vaker los mee kan op wandelingen. En misschien over een tijdje een leuk vriendje of vriendinnetje om mee te spelen en te rennen.
Voor Mila en Amoz veel spel, mooie wandelingen, nieuwe plekken ontdekken en dat ze allebei vitaal en gezond blijven. Met Amoz gaan we nog wat puntjes op de i zetten qua training, maar dat vindt hij gelukkig zelf ook leuk.
En voor Ceetje een heel fijn nieuw thuis met de liefste baasjes van de wereld en hopelijk ook een leuk hondenvriendje.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Enige wens dat Sam zo lang mogelijk nog bij me blijft in 2019.
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

In de zomer mag ik deelnemen aan een jachtworkshop van Helen Phillips en ik heb ervoor gekozen om Abel mee te nemen. Omdat wel al een bepaald niveau verwacht wordt, hebben we aankomend half jaar genoeg te trainen ;-) Met Jip train ik niet meer in groepsverband. Met hem wil ik de geurdetectie weer oppakken, want daar wordt hij heel enthousiast van. Ook wil ik weer wat meer zoekspelletjes in het bos doen. Dat hebben we sinds de komst van Abel helemaal niet meer gedaan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lekker veel blijven wandelen. Voor Elco hoop ik dat hij niet te veel stress gaat krijgen en meer ontspanning weet te vinden. Ik hoop dat Gait dit jaar Nederlands kampioen wordt (1 maart in Groningen), het leuk doet op De Nationale (in juni) en mogelijk ook nog op de clubmatch (jubileum van de vereniging én vijfde keer dat het een Kampioenschapsclubmatch is, zal in november plaatsvinden). En ik hoop dat beide hondjes komend jaar vader worden van mooie, gezonde puppy's (voor Elco is er al een teefje, mits in april haar gezondheidsonderzoeken goed zijn; Gait is op dit moment inzetbaar, maar of hij gekozen gaat worden voor een dekking is nog afwachten).
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Voor Gentle lekker veel wandelingen en knuffels.

Met Taxi zou ik dit jaar de hoopers fanatieker op willen pakken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

De plannen zijn om in januari eens met beide honden te gaan proeven aan detectie een aantal lessen. Daarbij blijven we mantrailen doen en af en toe zullen hier wat lesjes balans tussendoor komen. Ook hier en daar zullen ook wel wat workshops gedaan worden.

Hopelijk blijven ze stabiel in de gezondheid en tussen de oren en gaat het mij lukken om wat meer met ze te gaan lopen zodat niet alleen de baas de km's met ze maakt maar ook ik.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik hoop dat de twee oudjes dit jaar zonder problemen door komen en nog veel jaren gezond mogen blijven.

Hopelijk zijn alle gezondheidsonderzoeken van Lucky goed en kan ze aan het eind van dit jaar haar eerste nestje krijgen. Ik vind het heel spannend maar kijk er ook naar uit om mini Havanezers in huis te hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat we gewoon zo door keuvelen als we nu ook doen.
Lekker veel wandelen samen, Luus zit op speurles daar nog wat verder mee wellicht.
Luus haar blessure gaat super goed dus dat komt helemaal goed dus het wandelen moet gaan lukken :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat ze allebei maar gezond en gelukkig mogen blijven. Daarbij hoop ik dat Sofi een mooi nestje krijgt met hopelijk ook een pup voor mij erbij. Izzy krijgt dit jaar goudacupunctuur voor haar achterpoot en met haar ga ik veel meer fietsen om die poot optimaal gespierd te houden ter ondersteuning.
En dit jaar (na het nest) gaan we met z'n 3-en naar Burgh Haamstede om een paar dagen zee achter elkaar te kunnen doen, daar genieten ze echt het meest van en dat lijkt me een mooie afsluiting/afleiding.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Dat ze gewoon met net zoveel plezier als de voorgaande jaren haar hondenleventje leeft op mijn kosten :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

oh, daar zeg je zo wat....
Ik wil graag proberen met Tristan en Rowan verder te komen in het (nieuwe stijl) Nadac Hoopers maar ik kijk ook zeker naar hoopers NL. Beiden deden oude stijl Nadac best leuk en eerlijk is eerlijk... dat vind ik dan ook weer leuk ;-)
Milan mag ook de Hoopers in maar mag eerst nog lekker pupperdepup zijn en natuurlijk puppycursus ed doen.
Speuren wil ik ook wat uit gaan bouwen maar helaas zit er wel een eind aan het budget. Niet alles wat ik wil zal ook lukken ;-(

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Of pfoeh, ik weet het nog niet precies eigenlijk. Vooral kijken hoe het een en ander loopt :wink:
Hopelijk een nestje van Bizzy, dus qua sport ga ik verder niet al te veel vragen van haar. We blijven wel lekker bezig, ik leer haar steeds beter kennen qua werken en trainen en dan zien we wel waar we aan het einde van het jaar staan :ok: Ik hoop eigenlijk wel haar FCI Obedience B te kunnen halen nog, omdat ik weet dat ze daar wel aan toe is. Maar de grootste moeilijkheid zit hem in het vinden van een club die het examen aanbiedt. Dus het is even afwachten of dat te plannen is in combinatie met een nest.

Verder wens ik dus vooral dat zij een zorgeloze dracht en bevalling mag hebben en haar pups goed ontwikkelen, net als de kleintjes van haar zus die zich het komende jaar verder zullen ontwikkelen :ok:

Voor Segno heb ik nog wel een aantal jachtproeven in de planning staan. Sowieso willen we verder met de tollingtests die we beide heel leuk vinden. En dan hopelijk ook weer wat SJP's en clubdiplomadagen en misschien wat workingtests.

En met Nilo wil ik eigenlijk wat zweetwerk gaan doen. Dan hoeft hij zich lichamelijk niet te overbelasten, wat hij met het apporteerwerk toch snel doet, maar kan wel lekker bezig blijven. En voor hem hoop ik vooral dat hij ook dit jaar gezond blijft en geniet van 't leven :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Yuma diverse wedstrijden en keuring KNPV
Winny en Lyka klaar als fitness demo hond tegen de zomer
Rikki en Sally klaar als fitness demo hond tegen het einde van het jaar.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Voor Macho hoop ik dat hij lekker in zijn vel zal zitten, nog wat frisbee wedstrijden met mij mee kan en ik wil eens gaan hooperen met hem, zodat een minder belastende sport hebben.

Voor Timber hoop ik heel veel gezondheid en een heerlijk sportief jaar. Dat we 2019 blessure vrij door komen :lol1: en misschien wat shows af gaan om daar zijn beste beentje voor te zetten.

Voor leenhond Benthe hoop ik een succesvol jaar, we hebben nogal wat op de planning, VZH examen in het voorjaar, ze zal rond het voorjaar/zomer voor de eerste keer moeder worden. In het najaar IPO 1 examen en de aankeuring. Daarna draag ik de hond weer over en staat haar toekomst nog open.

Voor Bindi, de jongste telg, hoop ik op heel veel puppenplezier, dat ze maar een fantastische jeugd mag krijgen. We gaan na de puppycursus een start maken met hoopers en speuren. En dat ze maar gezond op mag groeien :ok:
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik wens dat Shep ondanks de vlekken die op haar lever zijn gezien in 2019 en hopelijk nog jaren daarna nog bij mij kan zijn zoals ze nu is, ondanks haar leeftijd nog erg kwiek en speels. En ik zal blijven voldoen aan de hoge eisen die ik aan mezelf stel om het beste maatje voor Shep te zijn.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boots gaat vanzelf, en hopelijk blijft het een blije dodo
Zuurtje, waarschijnlijk ga ik in mei ergens nog eens een keer een GT consulteren kijken of ik haar wat meer structuur kan gaan bieden, en dat ze weer wat zekerder gaat worden.. en dus minder defensief kan worden buiten...... wie weet wat er te winnen en te leren valt
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie gaat met showpensioen dit jaar, hij mag volgende week op de Hond van het Jaar nog mee maar dan is het ook gewoon klaar daarna. Ik zou willen zeggen "nu gaan we alleen nog leuke dingen doen" maar hij vindt showen fantastisch dus dat gaat niet helemaal op ;) Maar we gaan eens kijken waar ik 'm een gezellige oude dag mee kan geven, want hij vindt het hoe dan ook super om lekker samen bezig te zijn. Misschien pak ik het hooperen wel weer op, of gaan we iets van speuren doen ofzo.

Jamie.. Tja die houdt eigenlijk alleen maar van kroelen :LOL: Dus daar doen we ook komend jaar vermoedelijk niet veel méér mee..
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Mijn wens is komend jaar nog een mastiff te verwelkomen in ons midden en ik ga er daarbij vanuit dat Styx dat ook gezellig gaat vinden. Dus dat.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Voor Finn heb ik niet zoveel grootse plannen. Ik hoop dat hij gewoon weer een leuk en gezellig jaar heeft in goede gezondheid en met veel leuke wandelingen en andere activiteiten. Hij mag dit jaar mee naar agilitywedstrijden zonder deel te hoeven nemen, dus waar hij vooral lekker mag niksen :mrgreen: En we gaan eens kijken hoe de hooperswedstrijden gaan met de nieuwe reglementen. Eens kijken of we nog ergens een keer wat kunnen gaan doen aan balans & coördinatie, want dat vindt hij echt heel leuk.

Voor Tess hoop ik dat ze wat makkelijker haar ontspanning kan vinden, zodat ze zich niet om iedere scheet loopt op te winden. We gaan een begin maken met de agilitywedstrijden in de debutantenklasse en wellicht halverwege het jaar eens eerste graad proberen. Hoopers gaan we ook mee verder, mits ze daar de lol in blijft houden. Verder natuurlijk nog wat bijspijkeren aan de gehoorzaamheid en ik wil haar dit jaar waarschijnlijk laten röntgenen, dus hopelijk is het gezondheidstechnisch ook een goed jaar.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Chaconne waakt fijn verder en de haafjes doen wat ze altijd doen. Met Jet train ik lekker door en met Octaaf ook.
Met Jet doe ik maar heel soms nog een showtje, misschien dit jaar wel babies, maar dat is pas aan het eind.
En ik hoop dat Octaaf zich verder zo lekker ontwikkelt als het nu gaat, dan ben ik dik tevreden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik wil met Murdock minimaal 1, misschien 2 wedstrijden Breitensport doen.
Daarnaast heb ik als fitnessdoel voor mijzelf gesteld dat ik de dogsurvival in Zeewolde wil doen met Murdock.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Lekker blijven trainen met de honden

Ziva en Wolfje waren 2017 aangekeurd en dit jaar moeten ze voor levensduur
Dan ga ik met Ziva het trainen rustig afbouwen zodat ze half volgend jaar als de pup er os met pensioen kan

Wolfje mss een wedstrijdje , maar ze gaat iig haar 2e en laatste nest krijgen , de vader weten we al

Kono wil ik sowieso IGP 1 op zetten , aankeuren en dan zien we wel verder of het nog lukt dit jaar nog een 2 en 3 erop te zetten

Cayita doen we in mei ons UV en eens kijken of t lukt dit jaar een Vzh te doen

Pinky geen echte plannen voor , die traint niet echt met een doel
En Kyto hoeft lekker niks meer , behalve luieren en puppy oom zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Boutje schreef:Oh ja, en dat haar dubbele bovenste hoektanden vanzelf goed gewisseld geraken!
Gewoon niet in die bek kijken tot ze 9 maanden is ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik heb maar kleine wensjes/plannen. Hoewel... De epileptische consultjes vind ik wel een heel groot ding, en die hoop ik vooral onder controle te kunnen krijgen. En daarnaast gewoon meer genieten van de hond.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

Imp gaat dit jaar aan de lijn leren lopen. En krijgt een hippe rits. En leren om vanuit de achterbak geen fietsers uit te kafferen.
Ik denk trouwens niet dat mevrouw die zaken heel wenselijk vindt. Ze is er nogal op gesteld om lijnloos, slettend en blaffend door het leven te gaan.
Verder is ze helemaal top, niets meer aan doen.

Fitz wil ik leren naast het paard mee te lopen, en dat ik hem vanaf het paard kan aanlijnen.
Dat zal niet aan Fitz gaan liggen, maar meer aan mijn paard.
Verder wens ik voor hem geen nieuwe prostaatproblemen.

Voor Maddie wens ik veel muizen en mollen. En misschien kan ze dit jaar zit leren.

Zelf wensen ze zich hele andere dingen.
Imp wil oneindig en ongestoord op schoot en dan mee naar bed. En nooit! aan de lijn.
Fitz wil een haas vangen en altijd mee als vrouw met de auto gaat.
En Maddie wil een mensenbaby voor zichzelf. Om verliefd naar te kijken en af te likken. En los in het bos.
Vette pech...
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Pia hoop ik meer mee te kunnen nemen, zodat ze op wedstrijden en workshops vaker kan schooien om knuffels en koekjes. Alfy zal dit jaar waarschijnlijk zijn laatste wedstrijden gaan lopen in de agility, misschien dat ik het hooperen nog met hem oppak maar best kans dat we het gaan laten bij ook lekker mee. Beide Grieken wens ik sowieso heel veel wandelingen toe met voor Pia genoeg eendenstront en dode mollen om in te rollen & voor Alfy heel veel ruimte om heerlijk blij rond te huppelen.

Met Kenji hoop ik dit jaar wat stabieler mee te gaan draaien in de 3e graad agility maar hoop ik vooral dat we een blessurevrij jaar tegemoet gaan! Qua hoopers gaan we dit weer oppakken (eerste inschrijving staat al klaar), eens kijken wat dat ons gaat brengen.

Djalu gaat dit jaar sowieso de eerste stappen maken op het wedstrijdterrein van de hoopers. Qua agility gaan we samen verder leren en is hij misschien dit jaar ook wel wedstrijdklaar - de tijd gaat het leren. Ik heb in ieder geval geen haast wat dat betreft.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”