Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krulstaarten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Krulstaarten

Ongelezen bericht door Machie »

sbientje schreef:Ik ben er niet van, behalve bij Poolhonden, daar vind ik het wel mooi, zon hele dikke pluisstaart. En die van Sjonnie bijv, dat vind ik ook wel mooi.
Qua poepgat/ballen ben ik met Karel ook niet echt verwend, vooral in het ballen departement. Met deze warme zomer slingerden ze gewoon achter zijn billen uit als ie langs kwam draven. Niet mooi maar ja... Om hem erom te castreren is ook weer zowat ;)
Opbinden :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sbientje schreef:Ik ben er niet van, behalve bij Poolhonden, daar vind ik het wel mooi, zon hele dikke pluisstaart. En die van Sjonnie bijv, dat vind ik ook wel mooi.
Qua poepgat/ballen ben ik met Karel ook niet echt verwend, vooral in het ballen departement. Met deze warme zomer slingerden ze gewoon achter zijn billen uit als ie langs kwam draven. Niet mooi maar ja... Om hem erom te castreren is ook weer zowat ;)
Een slappe balheffer.
Het wordt alleen maar erger :LOL:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Sjonnie heeft wel echt de gaafste :I:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dagmar88 schreef:
Een slappe balheffer.
Het wordt alleen maar erger :LOL:
Als ie effe gaat zwemmen nu dan zijn ze keurig van maat EN tegen zijn 'buik' geplakt maar als het een beetje weer is dan bungelen ze er maar wat onder. Ach ja :D
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

In het water gebruikt hij die krul als roer Afbeelding1: En zo erg is het niet om tegenaan te kijken.
Als Uma's staart omhoog staat kijk ik gewoon even ergens anders naar :engel:AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind Manu ook niet lelijk door zijn krulstaart hoor. Dat hoort wel echt bij zo'n hond natuurlijk, en het stoort me ook niet. Ik heb over het algemeen niet zoveel met poolhonden en spitzen, en dus ook niet met hun staart - al kan ik individuen echt wel leuk of knap vinden, zoals Manu. Uma's staart vind ik niet echt een krulstaart eigenlijk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben dol op krulstaarten :)
Tamara81 schreef:Voor het slapengaan dacht ik afgelopen nacht aan krulstaarten. Hoe zit dit dan anatomisch gezien... zijn de staartwervels ronder of juist korter dan de wervels van hangende staarten?
Nee, hetzelfde. Krulstaarten krullen door de pezen en spieren die strakker zijn en soms korter.
Vaak gaat de boel er wel naar staan, zeg maar.
Bessel heeft een dubbele krul en dat laatste endje kan niet meer recht inmiddels, dat was al zo op een maand of zes.
Dat zie je bij wetters heel vaak en bij andere rassen met sterk gekrulde staarten ook.
Ik heb wel liefst langharen, maar dat is vooral omdat ik gewoon wat te kroelen wil hebben.
Dit is toch een keurig staartje?

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

mijke schreef:Ik vind Manu ook niet lelijk door zijn krulstaart hoor. Dat hoort wel echt bij zo'n hond natuurlijk, en het stoort me ook niet. Ik heb over het algemeen niet zoveel met poolhonden en spitzen, en dus ook niet met hun staart - al kan ik individuen echt wel leuk of knap vinden, zoals Manu. Uma's staart vind ik niet echt een krulstaart eigenlijk.
Uma's staart krult ook alleen in beweging. Die heeft wel zo'n aanwezige anus :mrgreen:

Bij Manu gaan die ballen ook meer slingeren met warm weer. Dan zie je ze ineens Afbeelding1:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier blijven de ballen mooi verborgen tussen de haren. Tenminste, tot nog toe ;) Altijd afwachten hoe het gaat als ze ouder worden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:Nee, hetzelfde. Krulstaarten krullen door de pezen en spieren die strakker zijn en soms korter.
Wat grappig. Van ons nest heeft papa een krulstaart, mama niet.
We dachten toen ze zo klein waren dat maar één pup de krulstaart had. Zijn er toch 4 van de 5.

Naap heeft veel haar in die regio. Z'n ballen liggen verstopt in een dik vogelnestje.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex en Saartje kunnen hun staart ook laag dragen maar met name Dex draagt hen lopend meest hoog. Als hij hem laat hangen is er iets niet goed. Saartje zwiept hem alle kanten op. Meer een Toots staartje is dat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik hou van mijn krulstaart boefjes het hoord gewoon bij ze
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Marjoleine schreef:Nee, hetzelfde. Krulstaarten krullen door de pezen en spieren die strakker zijn en soms korter.
Wat grappig. Van ons nest heeft papa een krulstaart, mama niet.
We dachten toen ze zo klein waren dat maar één pup de krulstaart had. Zijn er toch 4 van de 5.
Je komt er haast niet af.
Bij de outcross van de wetters zijn we er blij mee, die krulstaart zit er zo weer in.
Maar rassen die eraf willen hebben een groter probleem, je krijgt krulstaarten haast niet weg. Die zullen er dus visloodjes aan moeten hangen :P

Afbeelding

Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Krulstaartjes <3 Langharige prachtig. Kortharige iets minder fan van.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze west Siberische laika had een krul en eerlijk gezegd vond ik dat in het begin het minst mooie aan hem. Maar toen hij eenmaal volwassen was en die krul voorzien was van een uitbundige vlag vond ik het prachtig :I:
Sancho draagt zijn staart helemaal over zijn rug, met overvloedig haar en ook dat vind ik heel, heel mooi. Als hij gaat rennen dan gaat het staartje omhoog en een beetje mee in de richting, als een antenne, en dat staat echt schattig.
Dus mijn aversie tegen krulstaarten is nu wel over.
Behalve bij een geschoren hond met krulstaart, dat vind ik dan nog steeds niet mooi. Maar een geschoren hond heeft toch al nooit mijn voorkeur.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik vind krulstaarten wel mooi, okay af en toe is het een beetje onaangenaam direct op de kont van de hond te kijken maar goed dat went ook wel.

Loki heeft ook een krulstaart (die alleen helemaal recht wordt als hij heel blij aan het kwispelen is)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Misschien moet die mevrouw die wij een paar jaar geleden op de show met die stabij zagen eens een outcross doen met een krulstaart.
Hoeft ze niet meer steeds die niet-meewerkende staart over de rug te gooien. :mrgreen:
Ik denk er nog wel eens aan :LOL: :LOL: :LOL:
Was een mooi hondje trouwens, haar heb ik nooit meer gezien. Ten onder aan frustratie vermoed ik ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Marjoleine schreef:
Tara schreef:Misschien moet die mevrouw die wij een paar jaar geleden op de show met die stabij zagen eens een outcross doen met een krulstaart.
Hoeft ze niet meer steeds die niet-meewerkende staart over de rug te gooien. :mrgreen:
Ik denk er nog wel eens aan :LOL: :LOL: :LOL:
Was een mooi hondje trouwens, haar heb ik nooit meer gezien. Ten onder aan frustratie vermoed ik ;)
Hahaha, ik ook! :LOL:
Wij waren zondag na de stabijs, en daar liep ook iemand met een hond die de staart aardig hoog en naar voren gebogen had. Ik dacht nog: die mevrouw zou er jaloers op zijn geweest. :LOL: :LOL: :LOL:

Ik snap nog altijd niet hoe ze er bij kwam dat dat moest. Kijk je dan nooit om je heen naar hoe een stabij de staart draagt of zo? :U:
Nee, bizar.
En die keurmeester die uiteindelijk vroeg: Mevrouw waarom doet u dat? :LOL: :LOL:

Afbeelding

Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Toen Floeboe (eerste hondje) een jaar of 14 was, realiseerde ik mij eigenlijk pas dat het poepgat wel erg goed zichtbaar was. Je leert er aan wennen, zeg maar. Ik heb nu wederom een kortharige-krul-met-goed-zichtbare-poepgat-hond, dat valt eigenlijk wel wat meer op, maar ook daar heb ik maar mee leren leven, je moet toch wat :F: Voor de rest zijn krulstaarten ook best oké.
Groetjes Claudia

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”