Dat hebben Csiva en Fiji ook. Maar het stoort me geen tel want die vacht zie ik nooit door de staart.Hilde schreef:Beau had geen krulstaart, maar daar zag je ook alles en dat was niet bescheiden. Maar ach...
Elmo heeft wel een staart die hij op zijn rug (te rond) draagt. Da’s allemaal heel bescheiden en ik vind het ook wel handig. Hij zwaait nooit iets van tafel als hij kwispelt. Het enige nadeel vind ik dat, als hij lang in zijn vacht zit, zijn vacht helemaal indeukt waar zijn staart ligt. Dan heeft hij altijd zo’n gat in zijn vacht.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krulstaarten
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Krulstaarten
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Zo warm heeft de anus het dan niet, voor mijn gevoelCrescent schreef:Ja. Denk ikbram en thijs schreef:Denk je dat? Lijkt me sterk gezien het beeldCrescent schreef:Warmte vasthouden?

- bram en thijs
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:alsmede fraaie anussen

- dagmar88
- Zeer actief
Crescent schreef: Dankjewel voor je uitleg

Ik dacht dat kruisingen uit ouders zonder krulstaart er regelmatig toch één hebben?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik was in dat topic volgens mij de eerste die dat schreef, en mijn mening is nog ongewijzigd.
Houd gewoon meer van staarten waarvan je direct kunt zien hoe lang hij is, en waaraan je kunt aflezen wat de gemoedstoestand van de hond is.
Zo'n over de rug gefrotte staart vind ik slecht leesbaar en niet aantrekkelijk.
Recht het poepgat in kijken is een bijkomend nadeel van een krulstaart, dat vind ik ook niet mooi en is ook zo bij honden met langer haar, ook al is dat iets minder direct te zien dan bij kortharen.
Houd gewoon meer van staarten waarvan je direct kunt zien hoe lang hij is, en waaraan je kunt aflezen wat de gemoedstoestand van de hond is.
Zo'n over de rug gefrotte staart vind ik slecht leesbaar en niet aantrekkelijk.
Recht het poepgat in kijken is een bijkomend nadeel van een krulstaart, dat vind ik ook niet mooi en is ook zo bij honden met langer haar, ook al is dat iets minder direct te zien dan bij kortharen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Als de hond maar lief is
Wij hadden vroegah een multipedigree met krulstart, Kwibus
Mijn zus was met hem aan het wandelen, komt er een meisje aan: mevrouw, mevrouw.... heeft uw hond 2 staarten?

Wij hadden vroegah een multipedigree met krulstart, Kwibus

Mijn zus was met hem aan het wandelen, komt er een meisje aan: mevrouw, mevrouw.... heeft uw hond 2 staarten?

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Een "gewone" krulstaart vind ik wel prima en vaak zelfs mooi, zeker bij langharen. Zo'n erg strakke (dubbele?) krulstaart zoals bij mopsjes enz vind ik dan weer minder, gaat volgens mij ook gepaard met een risico op rugproblemen?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Zo draagt Habibi hem ook vaak.Nanna schreef:Glenn had ook vaak de gewoonte zijn staart hoog te dragen, in een soort van halve krul.
Ik vond dat eigenlijk wel mooi
Staart kan wel echt alle kanten op, ook naar beneden. Had Glenn ook, verwacht ik?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Abel draagt zijn staart ook zo, soms. Het ziet er wel sierlijk uit.Nanna schreef:Glenn had ook vaak de gewoonte zijn staart hoog te dragen, in een soort van halve krul.
Ik vond dat eigenlijk wel mooi

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- bram en thijs
- Zeer actief
Liever nietKruimel53 schreef:Kíjk dan ook goed mensbram en thijs schreef:Kruimel53 schreef:alsmede fraaie anussen![]()
![]()
Het is mij niet in het bijzonder opgevallen
![]()
![]()

- Crescent
- Zeer actief
een warme staart is een frisse sfincter waardbram en thijs schreef:Zo warm heeft de anus het dan niet, voor mijn gevoelCrescent schreef:Ja. Denk ikbram en thijs schreef:Denk je dat? Lijkt me sterk gezien het beeldCrescent schreef:Warmte vasthouden?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Wat een mooie foto's weer van de bendeZinodo schreef:Ik vind Ziva haar krulstaartje toch best goed geluktzo'n lekker pluimpje, haha!

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- bram en thijs
- Zeer actief
Mag het niveau omhoog? Vos is ook al niets waardCrescent schreef:een warme staart is een frisse sfincter waard

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco en Gait kunnen hun staart allebei mooi laten hangen. Maar als ze gaan lopen, vliegen de staarten omhoog en in een krul. Niet zoals het hoort volgens de rasstandaard. Hun anus zie je alleen als ze op korte termijn moeten poepen. Veel mensen vinden die pluim in de lucht juist een van hun charmes, ik had ze liever minder gekruld en wat lager gezien, maar ik til er niet zo zwaar aan. Communicatie gaat perfect met hun staarten. Ze hebben gewoon een enorm bereik met die staart!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Alfil heeft net zo'n staart als Glenn, maar hij kan hem ook zo laag dragen als een Border Collie. Met dat lange haar eraan (en dan hebben ze dus ook lang haar om het poepgat
) vind ik een krulstaart wel mooi; met kort haar iets minder.
Lily heeft overigens geen krulstaart, maar dat is nog geen garantie om geen aars in je blikveld te hebben. Meestal draagt ze hem in 'sabelstand' zoals een podenco betaamt, maar met dat korte haar is alles fijn open en bloot.
Maar goed, elk nadeel hep ze voordeel, bij kortharigen zie je de spieren beter en dat ik vind ik dan weer mooi.

Lily heeft overigens geen krulstaart, maar dat is nog geen garantie om geen aars in je blikveld te hebben. Meestal draagt ze hem in 'sabelstand' zoals een podenco betaamt, maar met dat korte haar is alles fijn open en bloot.
Maar goed, elk nadeel hep ze voordeel, bij kortharigen zie je de spieren beter en dat ik vind ik dan weer mooi.
-
- Zeer actief
Ik vind honden met een gruwelijk achterste zelden een mooie voorkant hebben. Dat hele mopsenhol ziet er nog steeds beter uit dan die platbek. Functioneler ook.
Hier loopt een ambull met een anus waar NASA de volgende explorer in kwijt kan maar draait ie zich om heb je neusrollen en traanstrepen onder schele ogen
Dubbele krullen vind ik minder mooi maar zo'n prachtige husky-krul
Noedel draagt zijn staart meestal zo:

Hier loopt een ambull met een anus waar NASA de volgende explorer in kwijt kan maar draait ie zich om heb je neusrollen en traanstrepen onder schele ogen

Dubbele krullen vind ik minder mooi maar zo'n prachtige husky-krul

Ik vind klinkende bellen al heel lelijk om tegenaan te kijken, en ook een anus. Ik hou het gewoon op langharig, mooie zwiepende vlaggen.
-
- Zeer actief
Een hond gaat bescheidener om met zijn blote poeperd dan de gemiddelde kat. Na al die katten is die poeperd ook geen reden voor mij om niet van een krulstaart te houden.
Meestal vind ik een hangende staart het mooist. Maar er zijn ook honden die juist een mooi vierkant profiel krijgen van die krulstaart, zoals spitsen.
Meestal vind ik een hangende staart het mooist. Maar er zijn ook honden die juist een mooi vierkant profiel krijgen van die krulstaart, zoals spitsen.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Wat je allemaal wel over niet ziet zal me jeuken maar een staart moet omlaag kunnen.
Zo'n slakkenhuis op je rug vind ik geen porum.

's Ochtends wordt hij wakker met een hangstaart, rekt, schudt zich uit en dan rolt dat ding in vorm.
Als ik op hem mopper schiet hij spontaan uit de krul.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Oh de staarten van mijn krulstaarthonden kunnen ook prima omlaag. maar dan zijn ze of niet wakker, of bang voor iets 

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind krulstaarten nooit echt mooi, tenminste niet als ze echt over de rug heen krullen. In het beste geval stoort het me niet, maar in veel gevallen vind ik het gewoon echt lelijk. Hoe meer vacht, hoe meer ik het een konttoupet vind. Dat zou trouwens best wel eens kunnen komen omdat die staarten bijna alleen maar voorkomen op rassen waar ik sowieso al niet zo veel mee heb.
- Machie
- Zeer actief
Ik vind hier echt helemaal niks mis mee.mijke schreef:Ik vind krulstaarten nooit echt mooi, tenminste niet als ze echt over de rug heen krullen. In het beste geval stoort het me niet, maar in veel gevallen vind ik het gewoon echt lelijk. Hoe meer vacht, hoe meer ik het een konttoupet vind. Dat zou trouwens best wel eens kunnen komen omdat die staarten bijna alleen maar voorkomen op rassen waar ik sowieso al niet zo veel mee heb.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Leuk hondje ja! Zou wel nog leuker zijn met gewone staartMachie schreef:Ik vind hier echt helemaal niks mis mee.

Vind ik he

- dagmar88
- Zeer actief

-
- Zeer actief
Ik vind de nonchalante krulstaarten van mijn honden prachtig. Fantastisch zelfs. Ze kunnen in alle standen en het toont altijd zo mooi hoe ze zich voelen.
Manu zijn stoere krul
Uma's blije krul 
Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn Manu daardoor echt lelijk gevonden wordt. Het past echt bij hem, anders was het geen Manu. En Uma's krul zegt zoveel over haar bui, meer dan dat hoofd ooit zal doen.
Manu zijn stoere krul

Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn Manu daardoor echt lelijk gevonden wordt. Het past echt bij hem, anders was het geen Manu. En Uma's krul zegt zoveel over haar bui, meer dan dat hoofd ooit zal doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ben er niet van, behalve bij Poolhonden, daar vind ik het wel mooi, zon hele dikke pluisstaart. En die van Sjonnie bijv, dat vind ik ook wel mooi.
Qua poepgat/ballen ben ik met Karel ook niet echt verwend, vooral in het ballen departement. Met deze warme zomer slingerden ze gewoon achter zijn billen uit als ie langs kwam draven. Niet mooi maar ja... Om hem erom te castreren is ook weer zowat
Qua poepgat/ballen ben ik met Karel ook niet echt verwend, vooral in het ballen departement. Met deze warme zomer slingerden ze gewoon achter zijn billen uit als ie langs kwam draven. Niet mooi maar ja... Om hem erom te castreren is ook weer zowat