Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Ongelezen bericht door sirene »

Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Dat ze geen haar hebben :mrgreen:
Dat je ze niet lekker kunt aaien. Waarom je daar haar voor nodig zou hebben is mij nog steeds een raadsel :denken: Mijn honden kun je juist overal alle kanten op aaien, terwijl je bij een hond met haar rekening moet houden met haarrichting en overal haar en wol wat loslaat tijdens een flinke kroelpartij.

Oh en er zijn vast meer dingen maar de meeste mensen komen niet verder dan iew, geen haar!
Dat komt trouwens helemaal niet vaak voor hoor dat mensen dat mensen dat zeggen in het echt. De meeste mensen vinden ze in het echt wel leuk en interessant. Ik nodig ook niet zo uit om je ongezouten mening over mijn honden te spuien denk ik. Ik hoor van andere mensen vaak dat ze opmerkingen krijgen maar dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Ik vind het helemaal geen probleem als mensen mijn honden lelijk vinden, ik vind het wel heel vreemd als je de behoefte hebt om dat ongevraagd aan wildvreemde mensen mee te delen. Misschien straal ik dat laatste ook uit :mrgreen:

Met mijn allereerste hond, Mullu, ben ik wel heel verontwaardigd geweest toen het me voor het eerst overkwam. We waren bij een Duits tankstation en ik liep daar trots met mijn Mullu en een deftige vrouw begon te gillen toen ik langsliep met een bekakte stem "oehhh, wat een engerd!" waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik het toch niet zou verstaan. Dus ik tegen haar "kijk naar jezelf!" Haha, ze schrok zich helemaal rot. En toen was ook ze ook nog boos dat ik dat tegen haar durfde te zeggen.
Maar het is niet vaak meer gebeurd. Eens in de 3 jr ofzo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef:Bij mijn merle teckels werd weleens verondersteld dat ze een huidziekte hadden ;-)
Kan me zo voorstellen dat je dat bij een naakthond ook gebeurt. Dat men denkt "Jesis, dat beesie heeft geen haar, wat zielig. Wat zou ie hebben?"
Dat verwachtte ik ook maar bij de echt blote gebeurt dat helemaal niet. We als ze een beetje haar hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sirene schreef: Dat verwachtte ik ook maar bij de echt blote gebeurt dat helemaal niet. We als ze een beetje haar hebben.
Hier loopt een man met een paar chinese crested hondjes. Altijd aangekleed, zomer en winter.
Die man loopt er bij alsof z'n vrouw dreigt van hem te scheiden als hij geen verplichte poep en plas ronde doet met die beestjes.
:mrgreen: Daar gaan een hoop wenkbrauwen van omhoog. Het scheelt denk ik dat het er een paar zijn.

Ik kan het eerlijk gezegd ook niet aanzien, die sineesies.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik krijg nooit opmerkingen over mijn honden of hun radio.

Peer is een mixje uit Portugal en daar hoor ik niets over.

Over shelties lees ik wel dat mensen het gekef niet prettig vinden. Milo doet dat niet, maar ik kwam laatst een groep van ongeveer 6 shelties tegen en die waren echt alleen maar aan het krijsen naar alles en iedereen. Toen snapte ik het helemaal, vreselijk!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij van Gils is het meestal zijn formaat, verder krijg ik meer complimenten dan commentaar hoor, want bijna iedereen vind hem prachtig, Zuri houdt ik bij me dus ik hoor het eigenlijk niet als mensen iets vinden, maar ook daar zal het t formaat zijn en t feit dat ze inderdaad zwaar verhaart, altijd en overal.. en Boots, ik zou het niet weten... misschien dat hij toch wel serieus waakt en dan goed te horen is... verder eigenlijk niets
dagmar88
Zeer actief

Lucia schreef: Over shelties lees ik wel dat mensen het gekef niet prettig vinden. Milo doet dat niet, maar ik kwam laatst een groep van ongeveer 6 shelties tegen en die waren echt alleen maar aan het krijsen naar alles en iedereen. Toen snapte ik het helemaal, vreselijk!
Ligt denk ik ook wel een stuk aan jezelf. Eigenaren verwachten dat het zo is en doen er daarom niks aan.
Een wheaten springt op, een teckel kun je niks leren, een husky kan niet los en een keesje keft.

Die kleine van mij heeft niet écht sterk die aanleg volgens mij. Rond de zeven maanden begon hij z'n stem te vinden.
Nou nee, mag niet. Je keft thuis maar eens een paar keer uit waaksheid op een raar geluid, maar buitenshuis gewoon niet.
Ik vind het irritant en gevaarlijk.
Nu is hij best wel zelfverzekerd en relaxed en hij weet dat hij niks met grote honden te maken hoeft te hebben.
Ik kan me heel goed voorstellen dat kwetsbare, onzekere hondjes staan te stresskeffen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

dagmar88 schreef:
Ligt denk ik ook wel een stuk aan jezelf. Eigenaren verwachten dat het zo is en doen er daarom niks aan.
Een wheaten springt op, een teckel kun je niks leren, een husky kan niet los en een keesje keft.

Die kleine van mij heeft niet écht sterk die aanleg volgens mij. Rond de zeven maanden begon hij z'n stem te vinden.
Nou nee, mag niet. Je keft thuis maar eens een paar keer uit waaksheid op een raar geluid, maar buitenshuis gewoon niet.
Ik vind het irritant en gevaarlijk.
Nu is hij best wel zelfverzekerd en relaxed en hij weet dat hij niks met grote honden te maken hoeft te hebben.
Ik kan me heel goed voorstellen dat kwetsbare, onzekere hondjes staan te stresskeffen.
Denk ik ook hoor. Ik kan totaal niet tegen geblaf dus zit er ook altijd strak bovenop bij mijn honden.
De mensen uit het voorbeeld reageerden er ook niet eens op. Doodnormaal dat ze de gehele wandeling krijsen.
Naja prima, maar de mijne niet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Paisley schreef:
Nanna schreef: Ik doe dat zelf ook vaak, als ik iets aparts zie ;-) Vraag altijd wel eerst of de baas het goed vindt.
De meesten vinden het zelfs leuk; hun ego wordt gestreeld als iemand hun hond mooi genoeg vindt om te fotograferen.
Zodat je ze lekker kunt afkraken op een forum op het internet, zoals bij die bull laatst https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=327644
Of zeg je dat er niet bij als je om toestemming vraagt?
Daarbij werd ik gevráágd of ik het mormel even wilde kieken. En ik had er verder mijn kop over gehouden ware het niet dat het beest me aan wilde vliegen.
Kuthond.
:LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Mijn Puli's krijsen de godganse wandeling. Naar elkaar. Want spelen gaat niet zonder dat je continu op je strot staat, klaarblijkelijk.
Ze doen maar.
Nu zijn we weer thuis en heerst er weldadige rust :mann: Ze hebben zich weer uitgekuurd :lol1:
Mila blaft ook vooral tijdens het spelen en als ze heel blij is. En even als de deurbel gaat. Ze is verder niet echt waaks of luidruchtig, maar spelen zonder blaffen, dat gaat echt niet :lol1:
Dat stoort mij verder ook totaal niet, dus ik heb ook nooit echt geprobeerd haar op andere gedachten te brengen.
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik krijg eigenlijk altijd alleen maar leuke opmerkingen over mijn hondjes.

Over Cash zeggen mensen wel vaak: goh je ziet ze niet zoveel meer die Lassies en wat is ze groot.
Lassie zijn natuurlijk sowieso altijd lief, leuk en mooi :Q:

En over Sue: ohh wat een mooi hondje wat is dat voor soort? Als ik dan zeg dat hij een Shih Tzu is zie je ze wel denken dat zijn toch tut hondjes. :mrgreen:

En ik ken de meningen over de Shih natuurlijk wel, dat ze dommig zijn maar dat ligt toch echt aan de baasjes. Het moet je gewoon passen, zoals met alles.
Je kan ze werkelijk alles supersnel leren zolang je maar de juiste knopjes weet anders krijg je gewoon een hele dikke vinger.
Heerlijk die eigenwijze, arrogante mostertjes. :I:
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

alinelaila schreef:
Astrid en Indra schreef:Ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die zelf een pyreneese berghond zouden nemen i.v.m. te groot, te eigenwijs, te veel haar. Maar bijna iedereen vindt onze Noah heel erg knap. Wij worden heel regelmatig staande gehouden door mensen, die soms zelfs de auto ervoor stil zetten, om even te kunnen zeggen hoe mooi ze hem vinden. En dat zijn we natuurlijk altijd roerend met ze eens :lol1:
Ik vind ze fantastisch. Mocht het schip met geld ooit komen en ik kan verhuizen naar een plek met wat meer ruimte komt er direct 1.
Heb je al eens foto's geplaatst van jouw hond?
Ik heb hier nog nooit foto's geplaatst van Noah, want het gaat altijd fout :ugh: Ik probeerde net nog een foto van hem in mijn handtekening te zetten, maar ook dat is weer mislukt :jank:
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief

Kimmie schreef:een vriendin had 2 Pyreneese berghonden,maar echt no way dat ik ooit aan zo'n hond zou beginnen,ze nam ze weleens mee als ze hier op visite kwam, leek wel een kudde schapen die in het gastenhuisje had rondgelopen als ze weggingen,de plukken wol zaten echt overal ,zelfs in de gordijnen...en ook haar eigen huis was een huis met echt overal wol en haar ,zelfs als ze haar kleren had gewassen zat alles nog onder het haar en wol...

lieve honden overigens hoor,mooi ook wel , maar dat haar en wol... :neenee:
Heel herkenbaar, dat witte haar vind je inderdaad overal terug. Maar ik borstel hem een aantal keer per week en als ik hem dan meeneem ergens naar toe laat hij echt geen spoor met witte wol achter hoor. Je moet hem natuurlijk niet even lekker kroelen met een zwarte trui of broek aan, want dan zit je er wel helemaal onder. :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Het gekef ;-) Als ze binnen zijn zijn ze rustig maar buiten spelen ze en dat gaat gepaard met een hoop schel gekef. Laatst een mevrouw met een Duitse herder langs de fiets die zéér afkeurend keek en zei "daar zou ik gek van worden". Ach, ik word dan weer gek van een reactieve hond die niet van de lijn kan en waar je dus mee moet fietsen ;-)
Zo hebben we allemaal wat.
Dat is er dus al 1 :mrgreen:
Wat ik door de jaren heen te horen heb gekregen
* Niet te vertrouwen, onvoorspelbaar
* Eng met die spitse oren en venijnige bek
* Jagen andere honden op
* zeer korte lontjes, weinig sociaal als het om spelen met andere honden gaat
* Te baasgericht
* Ben bang want ze worden bij Politie gebruikt of bij het leger

Zie dat mensen in dit topic het verzachten, dus doe ik dat ook maar. Bovenstaande reacties werden mij vaak verteld omdat mensen wel naar me toe kwamen om het te melden, maar ook sommigen om een angst te overwinnen omdat ze het gevoel hadden dat mijn honden wel benaderbaar waren. Dat waren de twee vorige herders, maar met Aki merken we ook wel dat veel mensen wel een ok gevoel bij hem hebben. Maar op een of andere manier heeft dit type herder (Duits of Mechels) toch altijd in eerste instantie wel bij veel mensen(en honden) vaak een negatieve associatie.
blondie
Zeer actief

Jol kan ik niet benoemen, is geen ras en de meeste mensen vinden haar aandoenlijk en schattig :mann:
Zelf daarentegen :engel:
De stabij in haar vind ik niet zo leuk. Dat gebrom en quasi waakse als het haar niet zint dat mensen binnen komen. Dan sluipt ze om iemand heen en die wil dan aaien "he wat leuk ben jij er ook!"
Wraf grom met een enorme borstel wordt er dan gereageerd door haar :LOL: en dan een stapje achteruit maar wel nog om die persoon rond lopen als ik het toe laat. En dan zo :hmmm:
De hoge waakblaf bij haar, ik vind het eerder een angst blaf want als het er op aan komt rent ze naar boven om daar in het trapgat verder te willen blaffen :8):
En het koppige en redelijk eenkennige van de Stabij heeft ze, daar kan ik tegenwoordig dan wel weer om lachen, het went :wink:
De border collie in haar uitte zich vroeger in steentjes voor je neergooien en dan stond ze ook met haar kop naar beneden af te wachten tot je het steentje weer gooide zodat ze het weer terug kon brengen.
Beetje herder dingetje toch wel, dat wordt nu ze ouder wordt wat minder. Maar ik vond dat eigenlijk wel leuk, maar een ander zal zich er kapot aan ergeren als een hond zichzelf niet weet te vermaken :wink:
Laatst gewijzigd door blondie op 08 dec 2018 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef:Maar op een of andere manier heeft dit type herder (Duits of Mechels) toch altijd in eerste instantie wel bij veel mensen(en honden) vaak een negatieve associatie.
Nee, niet op de een of andere manier. Er zijn er te veel met dat soort honden die niet willen snappen dat gezellig losgooien en ze zelf alles laten regelen (lees terroriseren) voor de ander niet leuk is.
Die associatie heb je met een stafford ook. Kun jij wel verantwoordelijk zijn, je kunt het niet zo spelen dat het nergens op gebaseerd is.
Zonder strakke begeleiding zijn het vaak gewoon agressieve klerelijers die alles denken te moeten "corrigeren".
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blondie schreef:Maar op een of andere manier heeft dit type herder (Duits of Mechels) toch altijd in eerste instantie wel bij veel mensen(en honden) vaak een negatieve associatie.
Nee, niet op de een of andere manier. Er zijn er te veel met dat soort honden die niet willen snappen dat gezellig losgooien en ze zelf alles laten regelen (lees terroriseren) voor de ander niet leuk is.
Die associatie heb je met een stafford ook. Kun jij wel verantwoordelijk zijn, je kunt het niet zo spelen dat het nergens op gebaseerd is.
Zonder strakke begeleiding zijn het vaak gewoon agressieve klerelijers die alles denken te moeten "corrigeren".
Je hoeft mij niet te vertellen waarom dat zo is hoor, maar het ging erom in dit topic wat mensen niet leuk vinden aan het ras en dat benoem ik.
Ik zal de laatste zijn die gaat ontkennen dat een deel van wat ik opschrijf waar kan zijn als je dit type honden lekker hun gang laat gaan :engel:
blondie
Zeer actief

En misschien is op een of andere manier een verkeerde woordkeuze en misschien niet.
Ik doel niet alleen op reacties van mensen die met honden lopen.
Vaak reageren mensen heel angstig vanwege een bepaalde associatie met leger, politie en bewaking, en denken op voorhand dat al deze honden direct bijten als je te dicht langs loopt.
En ik houd daar rekening mee, niet dat de hond inbijt maar dat mensen dat denken.
Het is een voorbeeld dus van wat mensen niet leuk vinden aan "mijn" ras.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:Laatst een mevrouw met een Duitse herder langs de fiets die zéér afkeurend keek en zei "daar zou ik gek van worden". Ach, ik word dan weer gek van een reactieve hond die niet van de lijn kan en waar je dus mee moet fietsen ;-)
Zo hebben we allemaal wat.
Dat is er dus al 1 :mrgreen:
Dat is niet rasgericht maar vanwege die ene specifieke hond ;-) Er loopt hier nog een DH die helemaal nergens mee kan maar ook eentje die prima te behappen is. Die loopt met een stok in haar bek paraderend langs mijn honden af zonder er ook maar naar te kijken.
Ik bedoel meer dat zij gek zou worden van het speelgeblaf maar ik van haar hond die niet los kan omdat ie anders overal op klapt.
Snap ik, maar vond het gewoon een in kopper om aan te halen :tongue:

En dat is precies waarom ik op Dagmar ook zo reageer. Dit topic gaat om hoe andere mensen tegen een bepaald ras aan kijken. Niet hoe ik het zelf ervaar en hoe bijvoorbeeld mijn eigen honden zijn in werkelijkheid.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

blondie schreef:Jol kan ik niet benoemen, is geen ras en de meeste mensen vinden haar aandoenlijk en schattig :mann:
Zelf daarentegen :engel:
De stabij in haar vind ik niet zo leuk. Dat gebrom en quasi waakse als het haar niet zint dat mensen binnen komen. Dan sluipt ze om iemand heen en die wil dan aaien "he wat leuk ben jij er ook!"
Wraf grom met een enorme borstel wordt er dan gereageerd door haar :LOL: en dan een stapje achteruit maar wel nog om die persoon rond lopen als ik het toe laat. En dan zo :hmmm:
De hoge waakblaf bij haar, ik vind het eerder een angst blaf want als het er op aan komt rent ze naar boven om daar in het trapgat verder te willen blaffen :8):
En het koppige en redelijk eenkennige van de Stabij heeft ze, daar kan ik tegenwoordig dan wel weer om lachen, het went :wink:
De border collie in haar uitte zich vroeger in steentjes voor je neergooien en dan stond ze ook met haar kop naar beneden af te wachten tot je het steentje weer gooide zodat ze het weer terug kon brengen.
Beetje herder dingetje toch wel, dat wordt nu ze ouder wordt wat minder. Maar ik vond dat eigenlijk wel leuk, maar een ander zal zich er kapot aan ergeren als een hond zichzelf niet weet te vermaken :wink:
Ik herken mijn stabij dan weer totaal niet in de beschrijving van Jol. De stabijtjes die ik ken zijn juist enthousiast en vrolijk naar onbekende mensen. Mij vaak iets tè enthousiast, dus ik moet dr altijd in de gaten houden, vooral in de buurt van wandelaars met een lichte broek want daar heeft ze een neusje voor blijkbaar :LOL:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miezemuis schreef:
bouvierpoedel schreef:
Maeve schreef:Nou sorry, ik vind Poedels niet leuk en da's vanwege het karakter :mrgreen:
Ik vind ze te eh..gevoelig/nerveus vaak. En dat op een manier die mij irriteert. Beetje zeurderig.

Tollers gillen, daar moet je van houden. En ze hebben nogal snel de neiging tot obsessief, overenthousiast gedrag.
En er wordt regelmatig gezegd dat men ze te zenuwachtig vindt, maar dat vind ik niet rastypisch he. Ja, er zijn zenuwachtige Tollers maar die zijn toch regelmatig afkomstig uit de broodfok en/of zijn aangeschaft als kleine Golden Retriever en moeten het doen met drie maal daags een blokje rond.
Klinkt een beetje als poedel.
Ik dacht exact hetzelfde :LOL:
Dat verklaart dan een boel :mrgreen: Want die zenuwachtige Tollers vind ik ook geen klap aan :wink:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Astrid en Indra schreef:
Heel herkenbaar, dat witte haar vind je inderdaad overal terug. Maar ik borstel hem een aantal keer per week en als ik hem dan meeneem ergens naar toe laat hij echt geen spoor met witte wol achter hoor. Je moet hem natuurlijk niet even lekker kroelen met een zwarte trui of broek aan, want dan zit je er wel helemaal onder. :wink:
gelukkig kwamen ze maar een paar keer per jaar mee ,en hebben ze 1 teef hebben ze uiteindelijk laten scheren,scheelt een berg haar :D , overigens zijn het prachtige beren hoor , maar dat wol was toch wel een dingetje...
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

sirene schreef:
Nanna schreef:Bij mijn merle teckels werd weleens verondersteld dat ze een huidziekte hadden ;-)
Kan me zo voorstellen dat je dat bij een naakthond ook gebeurt. Dat men denkt "Jesis, dat beesie heeft geen haar, wat zielig. Wat zou ie hebben?"
Dat verwachtte ik ook maar bij de echt blote gebeurt dat helemaal niet. We als ze een beetje haar hebben.
Dat heb ik met mijn blue merle sheltie ook gehad toen ze pup was. Een mevrouw bekeek haar eens goed en vroeg met een vies gezicht of ze schurft had :LOL:

Mijn zoontje heeft het nog steeds over jouw naakthonden Sirene die hij 2 jaar geleden op de masters heeft gezien. Hij vindt ze nog steeds heel gaaf, niet alleen vanwege hun naaktheid maar ook dat ze zo mooi lopen vindt hij :wink:
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik krijg bijna dagelijks van voorbijgangers te horen dat Jerry zo'n mooie hond is :mrgreen:. Ze vragen vaak wat voor kruising hij is. Ook krijg ik regelmatig opmerkingen dat hij parmantig loopt.
In het bos en op de hondenschool krijg ik vaak te horen dat hij zo relaxed en gehoorzaam is.
Buren en mensen die op bezoek komen vinden hem iets minder relaxed :goeie:. Hij is nogal waaks en heeft de neiging om veel te blaffen binnen, terwijl hij buiten eigenlijk nooit blaft. Het gaat wel steeds beter de laatste tijd.
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief

Nanna schreef:
Astrid en Indra schreef: Ik heb hier nog nooit foto's geplaatst van Noah, want het gaat altijd fout :ugh: Ik probeerde net nog een foto van hem in mijn handtekening te zetten, maar ook dat is weer mislukt :jank:
https://www.mupload.nl/
Nou he he :tongue: ik zit al de hele ochtend te knoeien, maar ik geloof dat ik nu een foto in mijn handtekening heb staan. En dan probeer ik ook meteen hier nog maar even een foto te plaatsen van onze knappe vent :I:

Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat mensen niet leuk vinden aan het ras Labrador, is het lompe, met een plaat voor je kop overal opaf en doorheen beuken! Gelukkig gaat dat voor mijne - en de meeste werklijnen - niet op, ik hou er zelf ook niet van!

Van mijne vinden ze het niet leuk dat ze totaal geen interesse hebben in mensen, de meeste mensen vinden ze mooi en braaf, ze luisteren zo goed en glimmen als een spiegeltje dan willen ze graag even knuffelen, maar dat vinden ze niks, dan lopen ze rustig met hun neus in de lucht :pffff: weg, want jullie boeien me niks :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

dagmar88 schreef:
Ik kan het eerlijk gezegd ook niet aanzien, die sineesies.
Ah Dagmar, wat zou mijn Sinees graag willen rennen met jouw Sjakie. Dat zou dolle boel zijn. Tuurlijk heeft zij een haardos. Dat ziet er ook beter uit.

En commentaar op mijn honden?
Alleen op straat. Ze moeten altijd wat zeggen over Hazel. Al denken ze dan gelijk dat Polar ook wel een Poedel zal zijn.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef:En misschien is op een of andere manier een verkeerde woordkeuze en misschien niet.
Ik doel niet alleen op reacties van mensen die met honden lopen.
Vaak reageren mensen heel angstig vanwege een bepaalde associatie met leger, politie en bewaking, en denken op voorhand dat al deze honden direct bijten als je te dicht langs loopt.
En ik houd daar rekening mee, niet dat de hond inbijt maar dat mensen dat denken.
Het is een voorbeeld dus van wat mensen niet leuk vinden aan "mijn" ras.
:wink: Het ging mij om je "op de één of andere manier".
Er zijn gewoon heel veel mensen met vervelende ervaringen met met name duitse herders. Geloof niet dat dat iets met het gebruiksdoel te maken heeft.
Hoe vaak zie je dat nou en hoe vaak heb je er in de praktijk last van? Deden die bazen er maar wat mee in plaats van doordeweeks rexje spelen in de buurt en op zondag op een druk hondenstrand de boel laten dirigeren.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Te lomp met andere honden/mensen en te log qua bouw. Meeste mensen erkennen wel dat ze over het algemeen reuze lief zijn. Dat het qua uiterlijk niet je koppie thee is kan ik overigens ook goed snappen hoor, al denk ik dat veel mensen ook een beetje een vertekend beeld hebben van hoe het hoort. Ik hou wel van een beetje stevig gebouwde hond, anders steek ik er zelf zo bij af :D ;)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Een keer zei een vader tegen zijn zoontje bij het zien van Balou, kijk die mevrouw laat haar cavia uit. :80: Reacties gaan meestal over het formaat van mijn honden maar zo vaak word er niet gereageerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Meeste mensen maken alleen maar een opmerking over Rasta zijn haar, ze vinden het óf spuuglelijk óf prachtig een middenweg is er niet.
Over Ziggy hoor je meestal alleen maar wat als de mensen zelf een buitenlandertje hebben.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”