Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?
Ik hoor eigenlijk best vaak van mensen dat ze helemaal niet van poedels houden ( of ik heb eigenlijk een hekel aan poedels). Het zal dan wel om het uiterlijk gaan want qua karakter zit er volgens mij niet echt iets in wat je een hekel aan kan hebben. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik niet snap dat niet iedereen voor een poedel kiest. Ik snap best dat mensen een ander karakter zoeken. Maar een hekel?
Vandaag zei weer iemand tegen me dat zij en hekel aan poedels had ( maar die van mij waren leuk). Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.
Wat denk jij dat mensen niet leuk vinden aan jouw ras?
Vandaag zei weer iemand tegen me dat zij en hekel aan poedels had ( maar die van mij waren leuk). Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.
Wat denk jij dat mensen niet leuk vinden aan jouw ras?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?
Uiterlijk.
Enerzijds snap ik het wel want je moet er tegenaan kijken. Maar ik hoor best vaak dat mensen zeggen: Ik houd niet van krullen.
Um, huh? Maar ik neem aan dat dat kan. Ik heb zelf ook een voorkeur voor wat haar, extreem korte vachten is niet mijn ding.
Ik vind poedels enig trouwens, maar we zitten vol. We hebben een kwart poedel en ze heeft best veel poedeltrekjes
Daar moeten we het voorlopig even mee doen dus.
Bij de wetters hoor ik vooral dat ze ze lelijk vinden. Ik vind dat wel raar. Ik snap dat je een hond minder mooi kan vinden maar om te zeggen "Ik vind ze lelijk" vind ik best bot.
Ik vind een aantal rassen ook niet mooi, maar ik zeg dan gewoon dat het niet mijn type hond is.
Maar goed, hun verlies.
De havanezers vinden veel mensen "helemaal niks". Dat is dan hun formaat.
Bijzonder toch, dat flatterende geklets altijd.
Enerzijds snap ik het wel want je moet er tegenaan kijken. Maar ik hoor best vaak dat mensen zeggen: Ik houd niet van krullen.
Um, huh? Maar ik neem aan dat dat kan. Ik heb zelf ook een voorkeur voor wat haar, extreem korte vachten is niet mijn ding.
Ik vind poedels enig trouwens, maar we zitten vol. We hebben een kwart poedel en ze heeft best veel poedeltrekjes

Daar moeten we het voorlopig even mee doen dus.
Bij de wetters hoor ik vooral dat ze ze lelijk vinden. Ik vind dat wel raar. Ik snap dat je een hond minder mooi kan vinden maar om te zeggen "Ik vind ze lelijk" vind ik best bot.
Ik vind een aantal rassen ook niet mooi, maar ik zeg dan gewoon dat het niet mijn type hond is.
Maar goed, hun verlies.
De havanezers vinden veel mensen "helemaal niks". Dat is dan hun formaat.
Bijzonder toch, dat flatterende geklets altijd.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 07 dec 2018 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Kwijl
het vermogen om de halve waterbak mee te slepen in die hangwangen
De vieze natte baard
Het formaat

het vermogen om de halve waterbak mee te slepen in die hangwangen
De vieze natte baard
Het formaat
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik denk dat mensen denken dat die bollen ( die Lizzie nu ook heeft) iets zeggen over het karakter. Dat je dan een nuftige hond hebt ofzo. Mijn honden racen en rennen en baggeren gewoon door het water. Mensen zijn daar soms echt verbaasd over maar ik snap dat nooit zo.Nanna schreef:Veel mensen denken dat 'die bolletjes' verplicht zijn of op zijn minst aangeborenMiezemuis schreef:Op mijn vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond.Ik zie het als een teken van dommigheid dat ze dat denken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik ook. Maar dat kun je toch anders zeggen?Nanna schreef:Ik zou het niet tegen de eigenaar zeggen. Maar ik vind ook veel rassen best enorm lelijkMarjoleine schreef:Bij de wetters hoor ik vooral dat ze ze lelijk vinden. Ik vind dat wel raar. Ik snap dat je een hond minder mooi kan vinden maar om te zeggen "Ik vind ze lelijk" vind ik best bot.
Ik bedoel, ik houd van economische bouw, nou, dan valt er al een hoop af hoor en de fysieke gevolgen van veel dingen vind ik ook um... minder.
Maar dat is dan gewoon niet mijn type hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind het erg nietszeggende honden. Meer uiterlijk dan inhoud. Krullen zijn al niet m'n kopje thee, maar met kortpittig kapsel blijft er helemaal niks aardigs over.Miezemuis schreef:Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.
Op naap krijg ik werkelijk nooit negatieve reacties. Sowieso moet iedereen er wat van zeggen, maar zo'n beetje een kwart van de mensen vindt sjaak oerlelijk.
Ik snap niet waarom

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Bessel niet meer naar de keurmeesters hoeft voor de keuring (nog een keer) gaat ze in poedeltoilet, voor zover haar vacht dat toestaat.Miezemuis schreef:Ik denk dat mensen denken dat die bollen ( die Lizzie nu ook heeft) iets zeggen over het karakter. Dat je dan een nuftige hond hebt ofzo. Mijn honden racen en rennen en baggeren gewoon door het water. Mensen zijn daar soms echt verbaasd over maar ik snap dat nooit zo.
Ik wil zo'n ouderwets snorretje en dan zo'n toef op d'r hoofd met een strik.

Geen bollen hoor, maar dat hoofd, daar maken we een poedel van.
- Miezemuis
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik zou het niet tegen de eigenaar zeggen. Maar ik vind ook veel rassen best enorm lelijkMarjoleine schreef: Bij de wetters hoor ik vooral dat ze ze lelijk vinden. Ik vind dat wel raar. Ik snap dat je een hond minder mooi kan vinden maar om te zeggen "Ik vind ze lelijk" vind ik best bot.
Ik snap ook dat mensen Puli's lelijk vinden hoor. En ze mogen het ook best tegen me zeggen. Ik kan genoeg tegen een stootje om dat te behappen. Stel je voor dat ik thuis huilend op de bank lig omdat mensen mijn hondje niet mooi vinden
Als iemand zegt ik vind poedels lelijk ( en dat hoor ik ook best wel eens) snap ik dat best. Het is een hond met nogal een uitgesproken uiterlijk. Ze zeggen ook vaak ik vind poedels niet leuk. Ik vraag me dan echt af wat dan niet, want mijn honden doen zelden vervelend. Ze zijn sociaal, jagen niet, springen niet tegen onbekenden, etc.
- Miezemuis
- Zeer actief
Bedoel je dan dat ze te ' makkelijk' zijn? Want ik vind juist dat ze wel karakter hebben. Maar dan wel een heel opgeruimd karakter.dagmar88 schreef:Miezemuis schreef:Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.
Ik vind het erg nietszeggende honden. Meer uiterlijk dan inhoud. Krullen zijn al niet m'n kopje thee, maar met kortpittig kapsel blijft er helemaal niks aardigs over.
Op naap krijg ik werkelijk nooit negatieve reacties. Sowieso moet iedereen er wat van zeggen, maar zo'n beetje een kwart van de mensen vindt sjaak oerlelijk.
Ik snap niet waarom![]()
- Miezemuis
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Groenendaelers vindt men vaak nerveus, angstig, te fel etc. Dat kunnen ze ook zijn, dus ik snap dat niet iedereen dat aantrekkelijk vindt. Ook zwart is iets waar je van moet houden.
Tja van Roemenen (of buitenlanders in het algemeen) is het vast wel bekend wat tegenstanders vinden
Tja van Roemenen (of buitenlanders in het algemeen) is het vast wel bekend wat tegenstanders vinden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Bessel heeft veel poedeldingen. Ik heb nog nooit zo'n creatieve hond gehadMiezemuis schreef: Want ik vind juist dat ze wel karakter hebben. Maar dan wel een heel opgeruimd karakter.

Ze bedenkt echt van álles! Ze speelt alleen, verstopt dingen die ze gaat vinden en zo, en zo is onvoorstelbaar lief en verdraagzaam.
En ik zie die dingen ook bij andere poedels (ik ken er best veel

Ik vind poedels echt erg leuke, sportieve en veelzijdige honden.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind zo veel lelijk. Zelfs rassen waar ik wel van houd vind ik enorm lelijke exemplaren tussen zitten.Nanna schreef: Ik zou het niet tegen de eigenaar zeggen. Maar ik vind ook veel rassen best enorm lelijk
Ik heb bijvoorbeeld een brits korthaar kater. Heb toen heel lang gezocht naar een aansprekende vader. De meesten vond ik echt niet om aan te zien. Chagrijnige rotkoppen met stomverbaasde ogen.
En zo'n husky bedank ik vriendelijk voor. Net als het gros van de staffords.
Iets lelijks over zo'n beest zeggen komt niet in me op, al valt het van ellende uit elkaar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
het zijn herders, dat zegt in veel gevallen (helaas) al genoeg.
Qua karakter zijn het geen honden waar je alles op elk moment mee kan en dat verbaasd mensen vaak. Laicka vinden ze vaak stom omdat ze geen donder geeft om andere mensen die zij niet belangrijk vindt, daarmee krenkt ze vaak de "ego" van een zelf benoemd hondenliefhebber
Qua karakter zijn het geen honden waar je alles op elk moment mee kan en dat verbaasd mensen vaak. Laicka vinden ze vaak stom omdat ze geen donder geeft om andere mensen die zij niet belangrijk vindt, daarmee krenkt ze vaak de "ego" van een zelf benoemd hondenliefhebber

Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Over Airedales in het algemeen hoor ik vaak dat ze ouderwets zijn (want oudoom/tante/oma/etc had er één), chagrijnig zijn en dat ze stinken.
Over Murdock hoor ik nooit dat hij chagrijnig doet of stinkt, want dat doet hij dan ook echt niet. Maar goed, Murdock is in niets rastypisch, niet in uiterlijk en niet in gedrag.
1 iemand zei toen ik op de wachtlijst bij de fokker stond dat ik de smaak van een pisbak had, haha!
Maar diegene heeft zelf een driebenige, éénogige Jack Russell die ze de mooiste hond ooit vindt, dus die neem ik niet serieus
Over Murdock hoor ik nooit dat hij chagrijnig doet of stinkt, want dat doet hij dan ook echt niet. Maar goed, Murdock is in niets rastypisch, niet in uiterlijk en niet in gedrag.
1 iemand zei toen ik op de wachtlijst bij de fokker stond dat ik de smaak van een pisbak had, haha!
Maar diegene heeft zelf een driebenige, éénogige Jack Russell die ze de mooiste hond ooit vindt, dus die neem ik niet serieus

- dagmar88
- Zeer actief
Nee.Miezemuis schreef:Bedoel je dan dat ze te ' makkelijk' zijn? Want ik vind juist dat ze wel karakter hebben. Maar dan wel een heel opgeruimd karakter.dagmar88 schreef:Miezemuis schreef:Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.
Ik vind het erg nietszeggende honden. Meer uiterlijk dan inhoud. Krullen zijn al niet m'n kopje thee, maar met kortpittig kapsel blijft er helemaal niks aardigs over.
Ik snap niet waarom![]()
De kleinere formaten ben ik nog nooit vrolijk of opgeruimd tegengekomen.

Grote teven en jonge reuen zijn hier wel vaak speels en gezellig, oudere reuen/castraten niet.
Hier liep trouwens wel een verschrikkelijk leuke zwarte puberreu die alles van iedereen jatte. Baasje schoot er compleet van in de stress. Hoe hij het deed weet ik niet, al stond je er met je neus bovenop. Het leek wel een goocheltruc.
Met je ogen knipperen en de bal zat zou van jouw hond in zijn mond. En dan niet meer af willen geven

Die had ik zo mee willen nemen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het gekef. Mensen vinden Luca vaak prima. Hij is rustig en lief. Dumás is te vocaal en heeft zijn vacht tegen. Dat vocale geldt ook voor Csiva maar toch hebben de mensen over haar zoveel meningen. Haar ogen zijn bv eng. En ze is voor veel mensen een heel lelijk hondje. Fiji vinden mensen dat regelmatig wel mooi, maar veel te vocaal 

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die 2 grote dat ze uit het buitenland komen.
Die kleine nog geen reacties op gehad, maar ik vermoed dat het keffen van shelties wel op 1 staat
Die kleine nog geen reacties op gehad, maar ik vermoed dat het keffen van shelties wel op 1 staat

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mijn honden lelijk zijn
Als ik eerlijk ben geef ik ze daar bij Luna wel een beetje gelijk in, dat is gewoon niet moeders mooiste met dat stijve rechte lijfje, stramme loopje, diverse littekens door operaties en die puntneus. Maar, ondanks dat mensen haar lelijk vinden zijn ze vaak toch heel erg van haar gecharmeerd door haar vriendelijke karakter. Hier op het dorp is Luna echt een begrip, iedereen kent haar en weet waar ze woont.
Als mensen Vito lelijk noemen ben ik stiekem wel een beetje beledigd haha. Ik weet heus wel dat bullterriers een bijzonder uiterlijk hebben, maar Vito is best een knap kind.

Als mensen Vito lelijk noemen ben ik stiekem wel een beetje beledigd haha. Ik weet heus wel dat bullterriers een bijzonder uiterlijk hebben, maar Vito is best een knap kind.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat geldt ook voor Mila/collies. In Mila's geval is dat ook verre van waar, maar ik ken wel veel collies die echt mutsen zijn. Daar vind ik ook niks aan.Miezemuis schreef:Ik denk dat mensen denken dat die bollen ( die Lizzie nu ook heeft) iets zeggen over het karakter. Dat je dan een nuftige hond hebt ofzo. Mijn honden racen en rennen en baggeren gewoon door het water. Mensen zijn daar soms echt verbaasd over maar ik snap dat nooit zo.
Verder dat haar - mensen denken vaak dat je een collie minstens elke dag een uur moet borstelen. En het vocale vinden veel mensen ook minder, hoewel mensen dan juist wel weer vaak erg moeten lachen om Mila's speelgeluiden en andere vocale uitspattingen, zolang het maar geen gekef is.
En wat betreft de podenco natuurlijk het jagen en niet luisteren. Taartje is dan ook nog doof, dus dat helpt er ook niet echt aan mee. En ze vinden ze vaak lelijk met hun magere lijf en spitse koppie.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach men vind Csiva ook lelijk. Terwijl ze qua bouw uitermate functioneel is. Het is maar zo, ik slaap er niet anders om.Luna87 schreef:Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mijn honden lelijk zijnAls ik eerlijk ben geef ik ze daar bij Luna wel een beetje gelijk in, dat is gewoon niet moeders mooiste met dat stijve rechte lijfje, stramme loopje, diverse littekens door operaties en die puntneus. Maar, ondanks dat mensen haar lelijk vinden zijn ze vaak toch heel erg van haar gecharmeerd door haar vriendelijke karakter. Hier op het dorp is Luna echt een begrip, iedereen kent haar en weet waar ze woont.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, dat zeggen ze. Je zult er wel liefhebber voor moeten zijn.lor1_1984 schreef:Dat ze zo moeilijk zijn, niet te trainen en dat haar.
Dat haar kan kortgeknipt/geschoren en Mahdu zal wel niet rastypisch zijn want hij is super goed te trainen en erg makkelijk in de omgang.
Althans, zolang je geen slaafse gehoorzaamheid verlangt en om kunt gaan met zijn streken.![]()
Nee het is geen herder ofzo die je bij wijze van met een vingerknip alle gewenste oefeningen laat doen maar als je dat wil moet je een herder oid kopen en geen Shih Tzu.
Ik zie daar dus ook helemaal niks inzitten. In de kruisingen vaak gek genoeg nog minder.
Het licht staat aan maar niemand is thuis.
Misschien zit daar nog wat onder, maar ik kan er onmogelijk doorheen kijken.
Ik denk wel dat het voor de gemiddelde eigenaar erg fijn is dat er weinig in een hond zit en dat ook niet gestimuleerd wordt.
Ik houd zelf gewoon van ultra intelligente unieke gedreven rothonden die mij africhten en denken dat de hele wereld om hen draait.
Lach me kapot om mijn montessori poolhond en dat venijnige lelijke ding met z'n pientere kraaloogjes.
Maar dat maakt mij afwijkend, niet de mensen die wel van goldens, maltezers, poedels en shih tzu's houden.
- dagmar88
- Zeer actief
De puberzoon van de dierenwinkelmeneer is helemaal wild van zijn eerste eigen pupje, een mopsje. Hij zit er constant kirrend mee te spelen en alles wat dat hondje doet is leuk.Nanna schreef: Ik zeg trouwens rustig in het algemeen dat ik Engelse Bulldoggen kitslelijk vind hoorMaar tegen een eigenaar die ik tegenkom zou ik niet zeggen dat ik zijn exemplaar niet om aan te gluren vind.

Het is natuurlijk nog steeds niet bijzonder functioneel of mijn smaak, maar ze heeft keurige vlakke ogen, een klein beetje snuit met open neusgaten en vooral een heel lief karakter.
Dan zeg je toch dat het een aandoenlijk beestje is en er een mooi neusje op zit?
Ik houd m'n bek als ik niks leuks kan zeggen.
Ik zie me toch hondslelijke kinderen voorbij komen. Daar zeg ik ook niks van

Bij Izzy's 'ras' dat er exemplaren bij zijn die uh, iets te enthousiast soortgenoten knuffelen met hun tanden. Ook dat veel rasgenoten nogal van het kwijlen zijn en teveel energie hebben.
En bij Sofi dat het natuurlijk maar een kleine rat is, geen volwaardige hond.
En bij Sofi dat het natuurlijk maar een kleine rat is, geen volwaardige hond.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat mensen dingen aan mijn tervuerense herder niet leuk vinden. Juist het tegenovergestelde, aantal mensen die erg bang voor honden zijn, zijn juist dol op Shep. Ook mensen die zeggen dat ze niet van honden houden, gaan haar op een gegeven moment toch vaak aaien.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik krijg nooit komentaar maar ja ik heb 2 raloze honden, ze moeten alleen wel eens lachen om Blacky zijn centenbak.
En ik vond poedels ook nik maar dat is alleen omdat ik die al bibberende keffende streshondjes kon die in je enkel beten
En ik vond poedels ook nik maar dat is alleen omdat ik die al bibberende keffende streshondjes kon die in je enkel beten
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Markiesjes worden gezien als nerveuze keffers. En dergelijke exemplaren zijn er inderdaad. Elco heeft die neiging ook. Verder heb ik eigenlijk nooit negatief over hun gehoord. Nou ja, mijn man vindt ze er verwijfd uitzien met die oorbellen en rok 

Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 07 dec 2018 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
krijg alleen maar positieve reactie s over Lana, ze vinden haar erg mooi,
nu is ze ook mooi voor een rottweiler, in mijn ogen,
maar ondanks dit, houden mensen afstand, wat ik me ook goed kan voorstellen,
voor vreemden kan ze erg intimiderend overkomen, en geen knuffel,
maar voor ons is het precies de hond die bij ons past.
super karakter, ontzettend lief, goed waaks, niet bang aangelegd, zelfverzekerd,
makkelijk qua verzorging, en super aanhalig en enthousiast.
t is maar goed dat er voor ieder wat wils is.
nu is ze ook mooi voor een rottweiler, in mijn ogen,
maar ondanks dit, houden mensen afstand, wat ik me ook goed kan voorstellen,
voor vreemden kan ze erg intimiderend overkomen, en geen knuffel,
maar voor ons is het precies de hond die bij ons past.
super karakter, ontzettend lief, goed waaks, niet bang aangelegd, zelfverzekerd,
makkelijk qua verzorging, en super aanhalig en enthousiast.
t is maar goed dat er voor ieder wat wils is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hun aanwezigheid denk ik.
Van mijn 2 vinden ze enkel de jongste niet zo leuk. En terecht trouwens. Piiritant is hier al een goed ingeburgerd woord
Qua uiterlijk hoor ik wel uitsluitend positieve commentaren (hoewel ik - wederom- Piiri niet bepaald een mooi exemplaar vind
). Denk dat dat meer op uitstraling slaat dan op het daadwerkelijk mooi zijn.
Van mijn 2 vinden ze enkel de jongste niet zo leuk. En terecht trouwens. Piiritant is hier al een goed ingeburgerd woord

Qua uiterlijk hoor ik wel uitsluitend positieve commentaren (hoewel ik - wederom- Piiri niet bepaald een mooi exemplaar vind

- dagmar88
- Zeer actief
Heb zelf drie rotkwijler kruisingen gehad. Hoe leuk die ook waren, vreemde rottweilers loop ik hard van weg.Lanavandevledders schreef: maar ondanks dit, houden mensen afstand, wat ik me ook goed kan voorstellen
Vertrouw ze minder dan ik ze ver kan gooien.