Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziekte van Weil is behandelbaar

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Ziekte van Weil is behandelbaar

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zo lang honden dood gaan aan weil die de enting hebben gehad, zie ik het nu niet om mijn honden tegen weil te enten, de bijwerkingen daar gelaten.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

crutz schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ik heb het gelezen van de pup dat is echt heel naar.
Maar het is zoooooo behandelbaar als je er op tijd bij bent he ;)
Dat zijn niet mijn woorden Afbeelding wel dat het behandelbaar kan zijn.

Maar ook als ze dus zogenaamd beschermd zijn kunnen ze dus Weil krijgen.
Ik vind het dus een soort schijn zekerheid.

Toots had epileptie.
En ik ken een aantal gevallen waarbij hondjes dus weil kregen 2 weken nadat ze gevaccineerd waren en er niet in eerste instantie gedacht werd aan weil die ook overleden zijn.

Ik ben dus niet overtuigd van die enting. En ga om die reden geen extra gif in mijn hond laten spuiten.

Wat een ander doet moet die zelf weten.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 dec 2018 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

crutz schreef:
jvanringen schreef:
crutz schreef:
Ja Crutz, had je er maar eerder bij moeten zijn. Echt... :80:
Overigens wel een vraag die ik de dierenarts heb gesteld.
Of ik eerder had moeten komen met de symptomen
Beetje lamlendig/hangerig
Geen verhoging, koorts of ondertemperatuur
Geen uitdroging en normale urine
Slijmvliezen goed
Wisselends ontlasting

Oh ja was in een extreem warme periode dus ze kregen meer belletjes van wat lamlendige honden met wisselende ontlasting

En toch ben ik 12 uur later wel gegaan
Een pup heeft natuurlijk veel minder weerstand tegen vanalles dan een volwassen hond. Het immuunsysteem is nog in ontwikkeling, ik denk dat je dat niet mag vergelijken met een besmette volwassen hond.

Mijn honden krijgen de L4 niet, hou ze weg van de stukken met verhoogd risico.
Rabies krijgen ze wel, woon in het grensgebied en hop te vaak over de grens. Al ben ik in 12 jaar nog nooit aangehouden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Het blijft hoe dan ook altijd een risicoanalyse.
De ene vindt de kans op het oplopen van lepto te groot, de volgende de kans op bijverschijnselen van de enting.

Panni heeft rabiës gehad (de enting dan hè ;-) ) verplicht omdat ze uit het buitenland komt. Als het aan mij had gelegen had ze die hele enting nooit gekregen maar hé, ik móet. Het was ook de eerste en de laatste keer.
Ik ben ook helemaal niet tegen vaccineren want ook mijn zoon is gevaccineerd en bij al mijn pups laat ik blij kijkend de enting er in drukken. Want ik zie heus de voordelen wel. Alleen van die L4 niet.
En eens in een hondenleven vind ik ook wel zat.
Ja, dat klopt, maar die risicoanalyse is lastig te maken als je niet over duidelijke feiten voor of tegen beschikt. Zoals 'dan heeft je hond een aanzienlijke kans op vaccinatieschade': hoe aanzienlijk is die kans dan eigenlijk? Volgens mij valt dat wel mee en is dat typisch zo'n argument dat steeds door het tegen-kamp wordt gebruikt, maar ik zie het nooit goed gestaafd worden met cijfers en onderzoeken.
Voor de cocktail zijn mijn honden getiterd en ik ben helemaal voor vaccineren op maat, maar die enting tegen Weil blijft voor mij een struikelblok omdat er zo veel onbetrouwbare informatie over de ronde doet. Ik maak liever mijn beslissingen niet op basis van vage onderbuikgevoelens.

Ik geef ze ook alleen de rabiësenting als het nodig is om de grens over te gaan en dat was dus een tijdje geleden het geval. Ik had de enting zeker aan Amy en Amoz liever niet gegeven, omdat die in combinatie met Leishmania best wel eens voor problemen zorgt, maar gelukkig hebben ze beide nergens last van gehad (Amy heeft alleen een paar weken een bult gehad op de plek van de enting).
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
crutz schreef:adviseert ze dan ook om geen rabies te vaccineren als je de grens over gaat, daar zit nl het zelfde adjuvant in ;)
Dat is een wettelijk verplichte injectie. Daar ontkom je dus niet aan...
En maar eens per 3 jaar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ent geen L4. Maar zat deze week ook dezelfde avond bij de da toen 1 van mn honden zowel 's ochtends als 's avonds niet gegeten had (en dit altijd doet) en wat lusteloos was met lichte verhoging. Ik zit dus sneller dan normaal bij de da met dergelijke symptomen. Geen lepto, direct bloed geprikt. Alle waardes oke. Maar goed dat is dus wel iets waar ik nu sneller mee naar de da ga.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DeDiana schreef:
Nanna schreef:Het blijft hoe dan ook altijd een risicoanalyse.
De ene vindt de kans op het oplopen van lepto te groot, de volgende de kans op bijverschijnselen van de enting.

Panni heeft rabiës gehad (de enting dan hè ;-) ) verplicht omdat ze uit het buitenland komt. Als het aan mij had gelegen had ze die hele enting nooit gekregen maar hé, ik móet. Het was ook de eerste en de laatste keer.
Ik ben ook helemaal niet tegen vaccineren want ook mijn zoon is gevaccineerd en bij al mijn pups laat ik blij kijkend de enting er in drukken. Want ik zie heus de voordelen wel. Alleen van die L4 niet.
En eens in een hondenleven vind ik ook wel zat.
Ja, dat klopt, maar die risicoanalyse is lastig te maken als je niet over duidelijke feiten voor of tegen beschikt. Zoals 'dan heeft je hond een aanzienlijke kans op vaccinatieschade': hoe aanzienlijk is die kans dan eigenlijk? Volgens mij valt dat wel mee en is dat typisch zo'n argument dat steeds door het tegen-kamp wordt gebruikt, maar ik zie het nooit goed gestaafd worden met cijfers en onderzoeken.
Voor de cocktail zijn mijn honden getiterd en ik ben helemaal voor vaccineren op maat, maar die enting tegen Weil blijft voor mij een struikelblok omdat er zo veel onbetrouwbare informatie over de ronde doet. Ik maak liever mijn beslissingen niet op basis van vage onderbuikgevoelens.

Ik geef ze ook alleen de rabiësenting als het nodig is om de grens over te gaan en dat was dus een tijdje geleden het geval. Ik had de enting zeker aan Amy en Amoz liever niet gegeven, omdat die in combinatie met Leishmania best wel eens voor problemen zorgt, maar gelukkig hebben ze beide nergens last van gehad (Amy heeft alleen een paar weken een bult gehad op de plek van de enting).
Wat doe je nu je in Valencia zit? Denk je dat het risico daar groter is? Kleiner?
Ik vind het erg lastig. Ik heb ervoor gekozen om ze wel tegen Weil te laten enten, maar weet eigenlijk niet wat het beste is. Tot nu toe reageren mijn honden helemaal niet op de enting, vandaar dat ik het wel aandurfde.
Op de rabies enting reageerden ze ook niet negatief, maar die hebben ze maar één keer gehad aangezien hij in Catalunya niet verplicht is. (Hoewel ik ze wel af en toe stiekem meesmokkel naar Valencia.)
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

crutz schreef:
jvanringen schreef:
crutz schreef:
Slijmvliezen goed
Wisselends ontlasting

Oh ja was in een extreem warme periode dus ze kregen meer belletjes van wat lamlendige honden met wisselende ontlasting

En was jouw pup geënt met L4?

Ik laat de honden titeren, ent alleen wanneer nog en ik ent niet tegen Weil, wel rabiës.
En ja dat is een risico, maar wel een beslissing die ik zelf neem.

Ik heb al genoeg gehoord en gezien met allerlei middelen (ook eigen ervaringen) dat ik gewoon zo min mogelijk chemische middelen gebruik. Rabiës ontkom ik niet aan ivm naar buitenland gaan en wat betreft de rest heb ik een keuze :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kloesje schreef:
crutz schreef:
jvanringen schreef:
crutz schreef: Maar het is zoooooo behandelbaar als je er op tijd bij bent he ;)
Slijmvliezen goed
Wisselends ontlasting

En was jouw pup geënt met L4?

Ik laat de honden titeren, ent alleen wanneer nog en ik ent niet tegen Weil, wel rabiës.
En ja dat is een risico, maar wel een beslissing die ik zelf neem.

Ik heb al genoeg gehoord en gezien met allerlei middelen (ook eigen ervaringen) dat ik gewoon zo min mogelijk chemische middelen gebruik. Rabiës ontkom ik niet aan ivm naar buitenland gaan en wat betreft de rest heb ik een keuze :ok:
Ja, alleen te lang ervoor om een entreactie te zijn en te kort ervoor om bescherming te bieden.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

crutz schreef:
Ja, alleen te lang ervoor om een entreactie te zijn en te kort ervoor om bescherming te bieden.
:(:
De enting ook geboosterd?

Bij Macho hebben ze zo'n 4-5 jaar geleden (toen ik nog wel ente) zonder pardon de L4 erin gezet en deze nooit geboosterd.. zo zinloos dan.
In Duitsland enten ze nog gewoon L2 (tenminste dat had de pup van mijn vriend in het boekje staan)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kloesje schreef:
crutz schreef:
:(:
De enting ook geboosterd?

Bij Macho hebben ze zo'n 4-5 jaar geleden (toen ik nog wel ente) zonder pardon de L4 erin gezet en deze nooit geboosterd.. zo zinloos dan.
In Duitsland enten ze nog gewoon L2 (tenminste dat had de pup van mijn vriend in het boekje staan)
Zo lang was het niet geleden dat hij geboosterd moest worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”