ik vroeg me af of mensen nog tips of advies hebben hoe hier mee om te gaan,
Ik loop bijna dagelijks met barko een stukje door het bos, sinds die 13 weken is. barko is gek op aandacht, en van 9/10 mensen die we tegen kwamen in het bos kreeg die aandacht, of gelijk snoepjes. nu vond ik de aandacht prima van snoepjes heb ik wel altijd wat gezegd(wat bijna nooit werd begrepen).
maar inmiddels is barko 6 maanden en een goede 27 kilo, nu denk barko nog steeds dat die van iedereen aandacht krijgt, alleen nu het schattige er af is, deinzen de meeste mensen terug zodra die in de buurt komt, ik snap dat als je de hond niet kent het behoorlijk indrukwekkend kan zijn zo imitatie duitse herder voor je neus, alleen zijn dit soms ook de mensen die hem wel een half jaar lang, elke keer wanneer ze hem zagen even moesten roepen of een snoepje gaven. en me scheef aankijken omdat me hond op ze afrent als die ze ziet lopen.
nu probeer ik hier de laatste maand op te trainen, in het negeren van andere mensen. loop nu geregeld door het bos maar dan aangelijnd, en laat ik hem volgen zodra we andere mensen passeren. hij heeft dan echt alleen oog voor mij, alleen afgelopen maand toch alweer 2 x gebeurd dat die losloopt naar andere mensen gaat en daar volgens een snoepje krijgt, nu heb ik een beetje het idee dat het dweilen met de kraan open is zolang andere mensen hem blijven belonen.
Dus als jullie tips hebben die me kunnen helpen te zorgen dat barko niet meer op jan en alleman afvliegt heel graag

ps: is het zo gebruikelijk om snoepjes te geven aan andere honden? irriteer me hier persoonlijk best erg aan.