Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen en andere mensen begroeten/negeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

superei
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): AA mix
Aantal honden: 1

Loslopen en andere mensen begroeten/negeren

Ongelezen bericht door superei »

Hallo hondenforum :)

ik vroeg me af of mensen nog tips of advies hebben hoe hier mee om te gaan,
Ik loop bijna dagelijks met barko een stukje door het bos, sinds die 13 weken is. barko is gek op aandacht, en van 9/10 mensen die we tegen kwamen in het bos kreeg die aandacht, of gelijk snoepjes. nu vond ik de aandacht prima van snoepjes heb ik wel altijd wat gezegd(wat bijna nooit werd begrepen).

maar inmiddels is barko 6 maanden en een goede 27 kilo, nu denk barko nog steeds dat die van iedereen aandacht krijgt, alleen nu het schattige er af is, deinzen de meeste mensen terug zodra die in de buurt komt, ik snap dat als je de hond niet kent het behoorlijk indrukwekkend kan zijn zo imitatie duitse herder voor je neus, alleen zijn dit soms ook de mensen die hem wel een half jaar lang, elke keer wanneer ze hem zagen even moesten roepen of een snoepje gaven. en me scheef aankijken omdat me hond op ze afrent als die ze ziet lopen.

nu probeer ik hier de laatste maand op te trainen, in het negeren van andere mensen. loop nu geregeld door het bos maar dan aangelijnd, en laat ik hem volgen zodra we andere mensen passeren. hij heeft dan echt alleen oog voor mij, alleen afgelopen maand toch alweer 2 x gebeurd dat die losloopt naar andere mensen gaat en daar volgens een snoepje krijgt, nu heb ik een beetje het idee dat het dweilen met de kraan open is zolang andere mensen hem blijven belonen.

Dus als jullie tips hebben die me kunnen helpen te zorgen dat barko niet meer op jan en alleman afvliegt heel graag :)

ps: is het zo gebruikelijk om snoepjes te geven aan andere honden? irriteer me hier persoonlijk best erg aan.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Loslopen en andere mensen begroeten/negeren

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb t ook altijd gewoon verboden, ook gezegd da thij allergisch is enz... een CC pup is haartstikke charmant een CC van 72 kilo wat minder, dus ik heb van jongs af aan alles afgekapt... maar ook bij mijn kleine hond wil ik het niet hebben.. want t is altijd leuk, tot ze op weg zijn naar een trouwerij of zo en schoon moeten arriveren en de hond kent het verschil niet
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Door zijn mix gaat dat als hij ouder wordt vanzelf over.
En nu mensen het geen lief bolletje wol meer vinden is het ook niet meer zo belonend.

Met die twee van mij krijg ik het nooit meer afgeleerd. Als ik naap tegen zou komen zou ik hem zelf direct een knietje geven :engel:
Maar mensen vinden het vrijwel altijd prima dat hij op z'n achterpoten met z'n gore voeten tegen ze aan staat om hun gezicht en nek te likken.
Of hij springt op schoot als mensen rustig op een bankje zitten.
Ik vind het zelf 3 x niks. Bij kwetsbare mensen geef ik een brul dat hij het uit z'n dikke harses moet laten.
Maar negen van de tien slaan hun armen om z'n kraag en gaan uitgebreid staan knuffelen en kirren dat hij zo mooi en lief is.
Ik roep nog dat ie vies is en verhaart. "Oh, maar dat is niet erg hoor!".
Sjaak mag tegen mensen op staan en wordt zelfs opgetild.
Wat moet je dan nog :oeps:
superei
geregistreerd lid

Nanna schreef:Door zijn mix gaat dat als hij ouder wordt vanzelf over.
Bedoel je dat mensen hem minder schattig gaan vinden, of dat die zelf de interesse in andere mensen gaat verliezen?

had achteraf gezien, misschien beter gelijk kunnen beginnen met het negeren van andere mensen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Mijn honden hebben niets met vreemde mensen.
Er wordt ook niet gevoerd door vreemden.

Misschien inderdaad een tuigje met Niet Voeren erop of als je dichtbij bent het voorkomen.
Als het nog te vaak succes heeft wordt het lastig.
Als hij er vervelend om gaat doen zoals springen ofzo, zou ik hem aankijken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef: Sjaak mag tegen mensen op staan en wordt zelfs opgetild.
Wat moet je dan nog :oeps:
Je kunt dan niet veel meer.
Ik heb mensen die dat bij mijn teckels deden wel heel invoelbaar geschilderd hoe dat gaat als ze hun nette kleren aan hebben (meestal zeiden ze "acht is toch een oude broek/jas/trui enz.").
Dat bleek toch aardig succesvol.

Mijn Griffons houd ik weg bij andere mensen wat springen betreft (soms bij Claire nog wel een misser :oeps: ) en wat snoepjes betreft ben ik helemaal niet vriendelijk.
Het wordt zonder omhaal direct heel duidelijk gemaakt dat snoep geven verboden is.
Snoep is voor een goed uitgevoerde opdracht en niet voor het bespringen van een mens.
Sta dus bekend als een vervelend kreng bij sommige mensen, maar dat is dan maar zo. :mrgreen:

Als ik zie dat mensen op enige afstand de neiging krijgen om snoep te gaan geven roep ik mijn honden terug en moeten ze even "naast" lopen.
Dan krijgen ze van mij snoep :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Je maakt het soms zelfs mee dat mensen met snoep rondlopen terwijl ze zelf geen hond hebben :oeps:
Puur om honden te kunnen paaien en er uit te zien als grote hondenvriend "ze komen allemaal op me af omdat ze weten dat ik van honden hou" Ja, van je verrotte snoep zul je bedoelen :zweep:
Daar heb ik nul geduld mee. Ooit een hond gezien die ervandoor spurtte en een weg overstak omdat de grote snoepvoerder daar liep. Nee, dankjewel.
Honden zijn altijd dol op mijn worst.
S@ndr@
Zeer actief

Van Gils weet het dondersgoed en toch wil hij heel af en toe nog naar iemand toelopen en moet ik hem even terug roepen,.. maar sinds Zuri vorige winter zomaar een klap kreeg van iemand, houd ik ze angstvallig bij me
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

ranetje schreef:Als ik zie dat mensen op enige afstand de neiging krijgen om snoep te gaan geven roep ik mijn honden terug en moeten ze even "naast" lopen.
Dat klinkt zo leuk, maar die van mij denken daar toch anders over helaas :ugh: Al staat er iemand gort droge koekjes uit te delen, die koekjes zijn vreemd en dus veel lekkerder dan de mijne...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:Je maakt het soms zelfs mee dat mensen met snoep rondlopen terwijl ze zelf geen hond hebben :oeps:
Puur om honden te kunnen paaien en er uit te zien als grote hondenvriend "ze komen allemaal op me af omdat ze weten dat ik van honden hou" Ja, van je verrotte snoep zul je bedoelen :zweep:
Daar heb ik nul geduld mee. Ooit een hond gezien die ervandoor spurtte en een weg overstak omdat de grote snoepvoerder daar liep. Nee, dankjewel.
Precies dit.
Onze vorige honden werden altijd gevoerd door een mevrouw met een Landseer. Als ik ze toevallig aan de lijn had op weg naar huis werd ik zo wat gelanceerd.
En als ik ze nog aan moest lijnen bij het verlaten van het bos, keek ik eerst altijd of die vrouw er aan kwam. Want dan moest ik zorgen dat ik ze snel aangelijnd had, anders zouden ze zo de weg oversteken.

En af en toe was ze boos, want ze hadden ook haar vingers weleens te pakken zo gretig waren ze.
Had al zo vaak gezegd dat ze niet moest voeren, maar zij vond het leuk, behalve dan als ze haar vingers ook hadden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Frootje schreef:
superei schreef:had achteraf gezien, misschien beter gelijk kunnen beginnen met het negeren van andere mensen.
Ik hoor dit heel vaak van mensen met grotere honden, vooral van rassen die toch al iedereen wel lief vinden. De eerste hond hebben ze dan door iedere voorbijganger laten aanhalen en later hebben ze spijt en bij de volgende letten ze wel wat beter op. :LOL: Door schade en schande wordt men wijs. :mrgreen:

Ik kan eigenlijk niet zoveel zinnigs zeggen verder. Froo is klein en terughoudend, niet super dol op vreemde mensen. Dus dit probleem heb ik niet. :F:
Toen ik mijn goldens kreeg heb ik het inderdaad van het begin af aan niet goed gevonden. Dat heeft niet 100% geholpen, want ze zijn desondanks blijven denken dat iedereen speciaal voor hen naar het park is gekomen. Ze springen gelukkig niet, maar mogen wel graag tegen iemand aan gaan hangen om geknuffeld te worden. Bij bekenden, waarvan ik weet dat ze het niet erg vinden, mag dat, maar als ik onbekende mensen zie aankomen, roep ik ze altijd even naast me en moeten ze blijven volgen. Als we de mensen dan gepasseerd zijn, krijgen ze wat lekkers en dan is het ook prima.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
dagmar88
Zeer actief

Frootje schreef:De eerste hond hebben ze dan door iedere voorbijganger laten aanhalen en later hebben ze spijt en bij de volgende letten ze wel wat beter op.
Naap had helemaal geen interesse in mensen. Pas sinds vrij kort :oeps:
Hij probeerde wel met een grote grijns, huppeltje en kwispelstaart bij volslagen vreemden in de auto te stappen.
"Brengt u mij maar naar het bos meneer". :mann:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Gelukkig vinden mijn honden vreemden geen aandacht waardig. Soms proberen mensen ze te lokken. Lizzie lust geen snoep van vreemden. Ze pakt het hoogstens aan en spuugt het dan uit. Keetje vind vreemde mensen minder leuk dan snoep dus die gaat er niet eens heen. Ik vind dat maar wat fijn. Overigens komt het gros van de honden ( zeker die ik vaker tegenkom) ook even bij mij slijmen. Volgens mij worstelen dus wel meer bazen hiermee. Een super leuke bordercollie rent mijn dames vaak voorbij om mij te begroeten. Hij probeert dan altijd aan je mond te likken. De eerste keer had ik hem tot aan mijn huig in mijn mond dus dat gebeurt niet nog een keer. Baasje zegt ook dat hij zovaak begroet wordt dat het zelfbelonend wordt. Ik vroeg haar of ze liever had dat ik hem negeerde maar dat was ook niet nodig omdat ze dat sociale juist wel leuk vindt.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 03 dec 2018 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Miezemuis schreef:Gelukkig vinden mijn honden vreemden heb afwacht waardig. Eenhoorns mij worstelen dus el meer bazen hiermee.
Wat zeg je toch allemaal? :denken:
dat is autocorrectie denk ik zomaar :LOL: .. die ken ik ook soms
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Frootje schreef:
superei schreef:had achteraf gezien, misschien beter gelijk kunnen beginnen met het negeren van andere mensen.
Ik hoor dit heel vaak van mensen met grotere honden, vooral van rassen die toch al iedereen wel lief vinden. De eerste hond hebben ze dan door iedere voorbijganger laten aanhalen en later hebben ze spijt en bij de volgende letten ze wel wat beter op. :LOL: Door schade en schande wordt men wijs. :mrgreen:

Ik kan eigenlijk niet zoveel zinnigs zeggen verder. Froo is klein en terughoudend, niet super dol op vreemde mensen. Dus dit probleem heb ik niet. :F:
Hier was het juist andersom. Na een Belg die iedereen stom vond, heb ik iets te lang genoten van een Belg die heel veel mensen wel leuk vindt. En eigenlijk geniet ik daar nog steeds van en neem de nadelen daarvan op de koop toe :wink:
Overigens rent ze niet naar mensen om te schooien, maar gewoon uit interesse. Vaak blijft ze op een afstand even kijken en de boel inschatten en komt dan terug of gaat naar de hond als die erbij loopt. Bij passeren loopt ze eromheen om via achter even te ruiken (of de aanval in te zetten misschien? :engel: ). Lopen mensen van me af dan gaat ze er vaak omheen en weer terug naar mij. Dat uit elkaar lopen kan je niet laten gebeuren als echte herder :wink:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu heeft een tijd gedacht dat iedereen die in een auto vlakbij begint met parkeren speciaal voor hem komt. Zo is hij eens luid joelend het bos uitgerend naar de parkeerplaats. Die mensen kregen een zeer warm onthaal :engel:

Als jonge hond denderde hij op iedereen af. Maar je moet hem niet lokken, dat moet hij van jonge pup af aan al niet :neenee:
Zodra je gaat lokken doet hij heel even of hij op je af komt, om je vervolgens straal voorbij te lopen met zijn blik, die zo lief naar jou leek te gaan, op oneindig. Geen blik waardig. Zit je dan op je hurkjes.
Maar ben je een vrij jonge man en kijk je naar hem, dan ben je van hem. Zijn grootste vriend, zijn lang verloren broeder en moet er geaaid worden. Met vrouwen heeft hij niet zo veel, tenzij je kort haar hebt en wat steviger bent :mrgreen:
Hij hoeft niet zoveel van mensen meer, gelukkig. Waar hij wel middenin staat als je niet uitkijkt: jonge kinderen. Hij had er voorheen een bloedhekel aan en staat zich nu tegen kinderhandjes aan te wrijven. Het is zo zoetsappig dat het gênant is.

Ik kan me niet voorstellen dat een Akita kruising zo enthousiast over vreemde mensen blijft. Die ontwikkelen ook nogal een ego :mrgreen: Ik denk dat het vanzelf wel overwaait. Bij mijn hond wel in elk geval en ik heb er vrij weinig aan gedaan.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
Miezemuis schreef:Gelukkig vinden mijn honden vreemden heb afwacht waardig. Eenhoorns mij worstelen dus el meer bazen hiermee.
Wat zeg je toch allemaal? :denken:
dat is autocorrectie denk ik zomaar :LOL: .. die ken ik ook soms
Wahaha wtf. Ik moet echt nalezen wat ik type min telefoon verandert zo vaak random woorden
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

veertje schreef:
ranetje schreef:Als ik zie dat mensen op enige afstand de neiging krijgen om snoep te gaan geven roep ik mijn honden terug en moeten ze even "naast" lopen.
Dat klinkt zo leuk, maar die van mij denken daar toch anders over helaas :ugh: Al staat er iemand gort droge koekjes uit te delen, die koekjes zijn vreemd en dus veel lekkerder dan de mijne...
Snap ik.
Had ik in het begin ook, maar dan trek ik een sprintje want ik wil het echt, echt, echt niet hebben.
Dat is na de eerste keer dan ook duidelijk :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Lastig dat je het nu nog af moet gaan leren, ik denk inderdaad zorgen dat jij leuker en interessanter bent dan andere mensen. Mijn hond had als pup ook zoveel aandacht maar ik heb toen meteen zelf al direct de meeste mensen op afstand gehouden. Zomaar voeren vind ik al helemaal niets, dan riep ik altijd maar dat ze een allergie had om scheve gezichten te ontwijken. Nu woont hier in de buurt een vrouwtje dat altijd koekjes voor honden bij heeft en lollies voor kinderen. Maar zij vraagt altijd wel eerst netjes of het mag. Toen ik Shep op dieet had mocht ze dus niets en dat vrouwtje snapte dat wel. Nu herkent Shep haar inmiddels natuurlijk ook al van meters afstand en ja dan gaat ook zij die altijd netjes mee wandelt in de riem hangen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb het mijn corgi nooit kunnen afleren en geloof dat het ook niet meer gaat gebeuren. (ze is 8 jaar oud inmiddels).
Het gedrag is zo belonend...
Wat ik wel doe is haar gewoon tijdig onder appèl zetten, dan kan ze langs volgen zonder problemen.
Maar als ik even niet oplet... Oh oh oh. :Q:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies neemt je vingers mee als je wat lekkers geeft. Mensen die haar ongevraagd wat geven waarschuw ik gewoon niet :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Tara schreef:Doodsimpel: alles uit de kast trekken om je hond te leren dat jij echt de allerleukste, allerbijzonderste mens op aard bent.
Dat wordt investeren in biefstuk en verse vis in je jaszak. :mrgreen:
Ik socialiseer mijn honden als pup niet op andere mensen, Oop had er als pup ronduit een afkeer van, de andere drie vonden het allemaal niet zo erg boeiend. Bij kirrende passanten ging ik altijd razendsnel afleiden met lekkers, en die pups hóórden die passanten niet eens meer. Nu zijn ze allemaal groot en ze verzinnen niet eens dat mensen het wel eens tegen hen zouden kunnen hebben.
Mijn hond vindt mij de leukste. Maar hij vindt het ook leuk naar best leuke mensen te gaan. En dan kan hij vervolgens naar de leukste. Dat is toch logisch? :pffff:
En als je denkt er een straf op te gaan zetten ben je 3 weken lang niet eens meer best leuk.

Het lukt me 8 van de 10 keer. Daar ben ik al best tevreden mee al blijf ik streven :mrgreen: Het is niet dat hij niet luistert, hij moet dan eerst even iets afhandelen. Hij is niet het type hond voor "gewoon luisteren". Als pup wist hij al de dingen zo aan te pakken dat hij het beste van alles had. En hij doet wat je wilt, uiteindelijk :engel:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Mijn husky is een vrolijke stuiterbal en mag best naar mensen toe, vooral sinds hij netjes met alle poten op de grond blijft. Het heeft wat moeite gekost om het opspringen af te leren door "nee" te brullen als ik hem aanstalten zag maken, maar dat gaat nu goed. Ook omdat ik beloonde als hij goed naar mijn "nee" luisterde. Door zijn vrolijke houding zijn mensen vaak uitnodigend naar hem en dat heeft aantrekkingskracht. Een afwerende houding begrijpt hij ook prima en daar gaat hij niet naar toe.

Shira hoeft niet zo nodig naar mensen toe, ze heeft soms ineens wel een voorkeur voor iemand maar meestal heeft diegene dan inderdaad koekjes in de jaszak. Mensen roepen haar ook niet zo snel met haar serieuze herder hoofd. :wink: maar ze vinden haar wel lief als ze heel rustig blijft staan als ik even een praatje maak. Ze krijgen eigenlijk nooit koekjes van andere mensen en ik geef zelf ook nooit koekjes aan andere honden.

Een Akita vind ik zelf ook niet echt een hond waar ik blij van word als die komt buurten. :wink: Het kan natuurlijk liggen aan de honden die ik tegen ben gekomen maar mijn ervaring is als ze ouder zijn dat ze niet heel vriendelijk naar andere honden van hetzelfde geslacht zijn. En dat ze ook naar mensen heel dominant en dwingend kunnen zijn. Vooral als je koekjes in je zak hebt. Ik zou een volwassen Akita ook niet bij andere mensen en honden laten buurten.

Dat klinkt niet aardig maar er zit nu eenmaal verschil in karakters bij de verschillende rassen al is jouw hond nu nog jong. Niet onaardig bedoeld, ik heb zelf ook mijn vorige hond (herder/poolhond kruising) goed bij me gehouden tijdens loslopen omdat dat beter was. :wink:

Ik probeer mijn honden bij me te houden door inderdaad leuke dingen te doen op het juiste moment. Dus afleiden en bijvoorbeeld een piepbal waar ze gek op zijn op een tactisch moment tevoorschijn te halen uit mijn jaszak.
Laatst gewijzigd door Jackira op 03 dec 2018 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

Ik zou het hem ook niet aangelijnd aanleren. Ik liet ze gewoon loslopen en probeerde op tijd te zijn met bij me roepen of afleiden en leuke dingen doen. En ik beloonde veel als het goed ging. En als het niet goed ging was ik er niet van onder de indruk. Volgende keer beter. Het duurt even maar dat gaat echt wel lukken hoor. Soms is er een dag dat je denkt dat het nooit iets wordt :mrgreen: maar gewoon volhouden.
superei
geregistreerd lid

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Achteraf gezien had ik hier misschien eerder/gelijk mee moeten beginnen, het is gelukkige niet zo dat die super opdringerig is, hij springt niet op, en krijgt die geen aandacht loopt gewoon door(tenzij iemand snoep mee heeft, dan wil die er nog wel is paar meter achter aan lopen)

Hij volgt overigens perfect ook los, ik kan zo los langs andere mensen lopen, wanneer die al volgt. alleen wanneer die een paar meter voor me struint en er plots mensen uit een zijpad komen, ben ik al te laat om hem te laten volgen. is de afstand korter dan 30-50 meter krijg ik hem niet terug geroepen, is de afstand een stuk groter luistert die 8/10 als ik blijf roep, blijft dan keurig wachten tot ik bij hem ben en krijg hem dan met volg netjes langs andere mensen.

Het lijkt me alleen voor me zelf en voor barko gewoon een stuk lekkerder lopen, zonder dat ik hem continu moet laten volgen, en hem gewoon lekker kan laten struinen.

Gister helaas tot flinke scheldpartij geleid, vrouwtje komt vanuit een zijpad barko der op af, ik van afstand MEVROUW KUNT U HEM NEG.... en mevrouw zat al gehurkt half om hem heen te hangen, helaas had ze zo kut keffertje mee die het er niet mee eens was, en vol in barko hing, en dan niks doen, maar mijn hond kan jou hond niks doen want die is veel groter.

Als ik jullie reacties lees, denk ik dat ik maar door ga op de manier hoe ik het nu doe, en hopen dat de interesse in andere mensen langzaam afneemt, en misschien verwacht ik wel te veel van hem met 6 maanden?
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

helaas heb ik dat probleem niet, ondanks dat Lana gek op andere mensen is, en dol enthousiast reageert.
maar niemand zit er op te wachten dat een rottweiler op ze af komt, dus ook niemand wil met haar knuffelen hahaha
laat staan dat ze ook nog om snoepjes gaat bedelen, of tegen ze opspringt.
krijg vaak op afstand al zo'n blik, van heb je haar goed vast.
dus helaas, heb ik geen gouden tip.

ik zelf zou nooit een andere hond aanhalen, laat staan snoepjes geven
Jackira
Zeer actief

superei schreef:Bedankt voor de reacties allemaal :)

Achteraf gezien had ik hier misschien eerder/gelijk mee moeten beginnen, het is gelukkige niet zo dat die super opdringerig is, hij springt niet op, en krijgt die geen aandacht loopt gewoon door(tenzij iemand snoep mee heeft, dan wil die er nog wel is paar meter achter aan lopen)

Hij volgt overigens perfect ook los, ik kan zo los langs andere mensen lopen, wanneer die al volgt. alleen wanneer die een paar meter voor me struint en er plots mensen uit een zijpad komen, ben ik al te laat om hem te laten volgen. is de afstand korter dan 30-50 meter krijg ik hem niet terug geroepen, is de afstand een stuk groter luistert die 8/10 als ik blijf roep, blijft dan keurig wachten tot ik bij hem ben en krijg hem dan met volg netjes langs andere mensen.

Het lijkt me alleen voor me zelf en voor barko gewoon een stuk lekkerder lopen, zonder dat ik hem continu moet laten volgen, en hem gewoon lekker kan laten struinen.

Gister helaas tot flinke scheldpartij geleid, vrouwtje komt vanuit een zijpad barko der op af, ik van afstand MEVROUW KUNT U HEM NEG.... en mevrouw zat al gehurkt half om hem heen te hangen, helaas had ze zo kut keffertje mee die het er niet mee eens was, en vol in barko hing, en dan niks doen, maar mijn hond kan jou hond niks doen want die is veel groter.

Als ik jullie reacties lees, denk ik dat ik maar door ga op de manier hoe ik het nu doe, en hopen dat de interesse in andere mensen langzaam afneemt, en misschien verwacht ik wel te veel van hem met 6 maanden?
Als hij dat allemaal al kan met zes maanden is toch al heel goed :ok: Het zal nog wel vaker een keer mislukken. Vanaf een maand of negen tot anderhalf lijkt het soms alsof ze alles wat ze geleerd hebben weer vergeten zijn. Gewoon volhouden en ineens loopt het dan weer op rolletjes. Mijn husky is nu anderhalf. En hij is momenteel erg gehoorzaam. Zo erg dat ik er verbaasd over ben en verwacht dat dat weer ieder moment kan veranderen :mrgreen:

Incidentjes met andere mensen blijf je toch af en toe wel houden, al zijn ze nog zo braaf.
dagmar88
Zeer actief

Jackira schreef:Vanaf een maand of negen tot anderhalf lijkt het soms alsof ze alles wat ze geleerd hebben weer vergeten zijn. Gewoon volhouden en ineens loopt het dan weer op rolletjes. Mijn husky is nu anderhalf. En hij is momenteel erg gehoorzaam. Zo erg dat ik er verbaasd over ben en verwacht dat dat weer ieder moment kan veranderen :mrgreen:
:LOL: Je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.
superei
geregistreerd lid

Lanavandevledders schreef:helaas heb ik dat probleem niet, ondanks dat Lana gek op andere mensen is, en dol enthousiast reageert.
maar niemand zit er op te wachten dat een rottweiler op ze af komt, dus ook niemand wil met haar knuffelen hahaha
laat staan dat ze ook nog om snoepjes gaat bedelen, of tegen ze opspringt.
krijg vaak op afstand al zo'n blik, van heb je haar goed vast.
dus helaas, heb ik geen gouden tip.

ik zelf zou nooit een andere hond aanhalen, laat staan snoepjes geven

Moet heel eerlijk zeggen, voel zelf nooit de behoefte om een andere hond aan te halen/aandacht te geven, maar bij een rottweiler maakt me hart toch een sprongetje, en moet ik altijd even een praatje maken met de eigenaar en de hond aanhalen mits toestemming, mja dat krijg je als je opgeroeid bent met rottweilers en je hele jeugd elk weekend bij de nrc te vinden was :)

hier komt ook me interesse in ipo vandaan :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het is 2x misgegaan in een máánd tijd. Terwijl hij eerder van tig mensen koekjes kreeg en de stimulans om naar iedereen toe te lopen, dus ontzettend groot was. Een hond van koud 6 maanden. Waar maak je je eigenlijk druk om? Zet eens een stapje terug en kijk naar de tig keer dat het wél goed gaat, en niet naar de uitzonderingen waarbij het dan even mis gaat. Volgens mij heb je niks te klagen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”