Die had ik nog niet eerder gehoord

Moderator: moderatorteam
Ja? Is dat zo? Dat wist ik niet. Wat voor windhonden waren dat?Nicoline schreef:(...)want staffords en pitbulls zijn ergens nog verwant aan windhonden.(...)
Charlie was een kruising, amstaff zeiden ze, maar die was van jaren voor de afschaffing van de RAD.Nicoline schreef:Ik hou zelf ook van een slankere bouw, gewoon functioneel en sportief ipv dat overdreven gedoe, is ook een reden dat ik nu voor een apbt ben gegaan. Charlie en Izzy zijn ook gewoon mooi gebouwd, en zo gek is het ook nog niet want staffords en pitbulls zijn ergens nog verwant aan windhonden. Colin werd als jonge pup zelfs door iemand die zelf pitjes heeft nog verward met een kruising bullterrierkomt denk ik doordat hij relatief weinig stop heeft en veel wit in z'n vacht, iets wat bij pitjes niet meer zo vaak voorkomt. En het is een joekel, zeker voor het ras, hoog op de poten vooral.
Mijn Engelse stafford Trees was ook van het slanke type, die werd verward met een boxerzal me niet verbazen als daar echt iets van Ierse stafford in zat (was een asielhondje dus weet haar achtergrond niet). En de boxer die wij vroeger hadden was dan weer een pitbull.
Sandra&co schreef:Ja, Charlie leek wel wat op de oude foto's van Bullterriers. Die zonder overdreven ramskop zeg maar. Best wel mijn type hond.
Nah, qua bouw inderdaad niet. Het verbaast me alleen dat als je de aussie überhaupt al kent je niet weet dat blond niet voorkomt in het ras.sirene schreef:Ik vind een aus of kruising aus helemaal niet zo raar gevonden hoor.
-Saskia- schreef:Nah, qua bouw inderdaad niet. Het verbaast me alleen dat als je de aussie überhaupt al kent je niet weet dat blond niet voorkomt in het ras.sirene schreef:Ik vind een aus of kruising aus helemaal niet zo raar gevonden hoor.
Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten. Ik ken best veel hondenrassen, maar zet een aantal bruin/witte jachthonden voor me neer en ik heb geen flauw idee. Ik zou ook niet weten dat wit niet mag overheersen bij een border collie.Tamara/Bayko schreef:Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border wasHij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Ik ken ook heus niet alle rassen hoor en inderdaad bij bijv. die Franse jachthondenrassen ofzo ga ik ook weleens de fout in, maar kom op hee.. een border collie en een vlinderhondje is toch wel echt een heel erg groot verschil.Neeltje schreef:Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten. Ik ken best veel hondenrassen, maar zet een aantal bruin/witte jachthonden voor me neer en ik heb geen flauw idee. Ik zou ook niet weten dat wit niet mag overheersen bij een border collie.Tamara/Bayko schreef:Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border wasHij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Voor sommige echt niet. Je wilt niet weten hoe vaak mijn volwassen Franse bulldog werd aangezien voor een boxerpup.Tamara/Bayko schreef:Ik ken ook heus niet alle rassen hoor en inderdaad bij bijv. die Franse jachthondenrassen ofzo ga ik ook weleens de fout in, maar kom op hee.. een border collie en een vlinderhondje is toch wel echt een heel erg groot verschil.Neeltje schreef:Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten. Ik ken best veel hondenrassen, maar zet een aantal bruin/witte jachthonden voor me neer en ik heb geen flauw idee. Ik zou ook niet weten dat wit niet mag overheersen bij een border collie.Tamara/Bayko schreef:Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border wasHij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Klopt, en dan gaan we dus niet zelfzeker roepen dat de ander zo'n mooie *verkeerd ras* heeft, maar vragen we wat voor merkje het isNeeltje schreef:Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten.
Haha da's een beste labrador danCendy schreef:Een boxer, bullmastiff, mastiff.
En een keer een meneer die zei, zooo wat een aparte kleur voor een labrador
maart schreef:Onlangs liep ik met wolven
Bij Abel komt men er (logisch) ook niet uit.S@ndr@ schreef:zuurtje met een kangal of iets wat er op lijkt.. als ik zeg dat het geen ras is wordt ik glazig aan gekeken, bij Boots vnden ze dat helemaal naar want ze willen er ook een, ,, ehm ja sorry, gewoon gaan zoeken in Spanje jazijn er vast nog wel een paar
Grappig, hier krijg ik regelmatig de vraag of die kleine een pup van die andere 2 isNanna schreef:Gisteren een mevrouw die niet kon geloven dat Panni van hetzelfde ras was als die andere twee "want ze heeft toch een andere kleuheur?"
Nou mevrouw, je hebt toch ook blonde, zwarte en bruine Labradors? Glazige blik.