Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik had een poedel afgelopen week.
Die had ik nog niet eerder gehoord
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nicoline schreef:(...)want staffords en pitbulls zijn ergens nog verwant aan windhonden.(...)
Ja? Is dat zo? Dat wist ik niet. Wat voor windhonden waren dat?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nicoline schreef:Ik hou zelf ook van een slankere bouw, gewoon functioneel en sportief ipv dat overdreven gedoe, is ook een reden dat ik nu voor een apbt ben gegaan. Charlie en Izzy zijn ook gewoon mooi gebouwd, en zo gek is het ook nog niet want staffords en pitbulls zijn ergens nog verwant aan windhonden. Colin werd als jonge pup zelfs door iemand die zelf pitjes heeft nog verward met een kruising bullterrier :mrgreen: komt denk ik doordat hij relatief weinig stop heeft en veel wit in z'n vacht, iets wat bij pitjes niet meer zo vaak voorkomt. En het is een joekel, zeker voor het ras, hoog op de poten vooral.
Mijn Engelse stafford Trees was ook van het slanke type, die werd verward met een boxer :LOL: zal me niet verbazen als daar echt iets van Ierse stafford in zat (was een asielhondje dus weet haar achtergrond niet). En de boxer die wij vroeger hadden was dan weer een pitbull.
Charlie was een kruising, amstaff zeiden ze, maar die was van jaren voor de afschaffing van de RAD.
Denk zelf pitbull, de bull terrier is wel zeker.
Bijna tien jaar geleden waren ze gewoon zo.
Ik weet niet waar die lelijke halve molossers zo snel vandaan zijn gekomen. Het horen terriërs te zijn.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, Charlie leek wel wat op de oude foto's van Bullterriers. Die zonder overdreven ramskop zeg maar. Best wel mijn type hond.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

vandaag weer een Ierse wolfshond. Maar wel een hele oude want hij was lichtgrijs. Juist.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Ja, Charlie leek wel wat op de oude foto's van Bullterriers. Die zonder overdreven ramskop zeg maar. Best wel mijn type hond.
:mrgreen: Er is nog een fokker die ze zo heeft, maar ja, die naap stak daar een stokje voor.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik geloof dat die mini bullterriers wel wat atletischer zijn, en er zijn ook nog wel werklijnen dat gaat als ik zo naar de foto's kijk al wat meer richting Charlie :) Denk dat die lelijke halve molossers ook gewoon te vet zijn en dat er niks mee wordt gedaan, mensen verwarren substantie/spiermassa vaak met vet en vergeten dat "bull & terriers" voornamelijk werkhonden zijn.
Dat over die windhonden, heb ik mij laten vertellen, is iets van ver terug. Dat waren dan vooral whippets en greyhounds waarmee over en weer werd gekruisd, bij de windhonden om ze iets minder breekbaar te maken en de pitbulls (of voorouders daarvan) om ze meer atletisch vermogen te geven. Die kruisingen tussen whippet of greyhound en pitbull worden nogsteeds gebruikt in de jacht, zgn bull lurchers. Het schijnt ook een reden te zijn dat greyhounds vaak een muilkorf dragen, omdat er nog ver weg vechthond in zit en dit (tijdens het racen) nog weleens naarboven kan komen.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

een Briard zojuist
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Niet met een ras, maar een andere diersoort. Deze week werd onze mastin herkend als een Vlaamse reus :)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Noedel is vandaag opnieuw een Australische herder genoemd.
Nu snap ik dat nog wel als Frank erbij is want dat is volgens leken ook een aus en dan wordt er maar vanuit gegaan dat het hetzelfde merkje is.
Maar vandaag was ie alleen op wandel. En hij is blond :19:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind een aus of kruising aus helemaal niet zo raar gevonden hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Saskia-
Zeer actief

sirene schreef:Ik vind een aus of kruising aus helemaal niet zo raar gevonden hoor.
Nah, qua bouw inderdaad niet. Het verbaast me alleen dat als je de aussie überhaupt al kent je niet weet dat blond niet voorkomt in het ras.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

-Saskia- schreef:
sirene schreef:Ik vind een aus of kruising aus helemaal niet zo raar gevonden hoor.
Nah, qua bouw inderdaad niet. Het verbaast me alleen dat als je de aussie überhaupt al kent je niet weet dat blond niet voorkomt in het ras.
:mann:
Ze zijn er in zoveel kleuren. Ik wist niet dat ze er niet in blond zijn.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border was :roll: Hij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

'Een herder met haar!'
Riep een jochie zojuist.

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tamara/Bayko schreef:Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border was :roll: Hij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten. Ik ken best veel hondenrassen, maar zet een aantal bruin/witte jachthonden voor me neer en ik heb geen flauw idee. Ik zou ook niet weten dat wit niet mag overheersen bij een border collie.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Neeltje schreef:
Tamara/Bayko schreef:Als ik met Cody buiten loop wordt er vaak gedacht dat ik weer voor een border collie ben gegaan. Tuurlijk jongens. Het krum woog twee kilo toen hij bij mij kwam wonen en inmiddels zijn het er vier. Zou niet goed zijn als dat een border was :roll: Hij heeft ook wel erg grote oren... en een 'krulstaart'... en hij is bijna volledig wit terwijl bij een border het wit juist niet mag overheersen. Het ergste is nog wel dat die opmerking vaak komt van mensen die zelf ook honden hebben. Dan zou je toch iets meer verstand verwachten.
Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten. Ik ken best veel hondenrassen, maar zet een aantal bruin/witte jachthonden voor me neer en ik heb geen flauw idee. Ik zou ook niet weten dat wit niet mag overheersen bij een border collie.
Ik ken ook heus niet alle rassen hoor en inderdaad bij bijv. die Franse jachthondenrassen ofzo ga ik ook weleens de fout in, maar kom op hee.. een border collie en een vlinderhondje is toch wel echt een heel erg groot verschil.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Bij Styx wordt het meest gevraagd of hij een boerboel is, ook is hij verward voor een dogo argentino :smile2: of als ik voor het gemak maar vertel dat het een mastiff is zeggen mensen vaak oowjaa een mastino. Hier en daar stoppen mensen hun auto, van politiebusjes tot andere liefhebbers die met hartjesogen vragen of het een mastiff is :love:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tamara/Bayko schreef:
Neeltje schreef:
Ik ken ook heus niet alle rassen hoor en inderdaad bij bijv. die Franse jachthondenrassen ofzo ga ik ook weleens de fout in, maar kom op hee.. een border collie en een vlinderhondje is toch wel echt een heel erg groot verschil.
Voor sommige echt niet. Je wilt niet weten hoe vaak mijn volwassen Franse bulldog werd aangezien voor een boxerpup.
-Saskia-
Zeer actief

Neeltje schreef:Omdat mensen honden hebben, wil nog niet zeggen dat ze alles ins en outs van alle rassen weten.
Klopt, en dan gaan we dus niet zelfzeker roepen dat de ander zo'n mooie *verkeerd ras* heeft, maar vragen we wat voor merkje het is :8):
Omgekeerd heb je het trouwens ook hoor, mensen vreselijk trots op hun dwergkees, blijkt de hond aan de lijn zo groot als een sheltie haha.
Collega van me kocht een jack russell in een dierenwinkel. Twee weken later drong het door dat er een broodfok dwergpinscher in de bench lag.
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Een boxer, bullmastiff, mastiff.
En een keer een meneer die zei, zooo wat een aparte kleur voor een labrador :LOL:
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Ik heb een kruising husky (want ze heeft een blauw oog..) maar heb ook wel eens golden retriever, border collie of spaanse vuilnisbak gehoord.
Afbeelding

De andere is standaar een berner sennenhond, of soms een border collie. Maar volgens sommige mensen mishandel ik mijn hond omdat ze gecoupeerd is (lees, ze is natural bob tail!!)
Afbeelding

Zijn trouwens allebij australian shepherds..
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Onlangs liep ik met wolven :U:
ceciel
Zeer actief

Cendy schreef:Een boxer, bullmastiff, mastiff.
En een keer een meneer die zei, zooo wat een aparte kleur voor een labrador :LOL:
Haha da's een beste labrador dan :lol1: Wel apart dat de (nep)mastiff als boerboel wordt gezien en de echte boerboel als mastiff :mrgreen:
ceciel
Zeer actief

maart schreef:Onlangs liep ik met wolven :U:
:schrik: jij durft. Beter dan met van die enge herders :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

"Nee, dat is een vleermuis" zei gisteren een vader lachend tegen zijn kleuterdochter die wat bezorgd riep dat er een herder aan kwam. Ze liepen zelf met een kleiner hondje. "Hij kijkt wel lief" vond het meisje even later. Dus ik heb een lieve vleermuis. Dat is dan weer het voordeel van die oren van Toto die in rust niet normaal rechtop staan maar zijwaarts. Als ze wel rechtop staan vind ik zelf dat hij er iets van 50 IQ-punten op vooruit lijkt te gaan, maar je kan niet alles hebben. Wolf kwam ook laatst weer voorbij (ook uit de mond van een kind).
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zuurtje met een kangal of iets wat er op lijkt.. als ik zeg dat het geen ras is wordt ik glazig aan gekeken, bij Boots vnden ze dat helemaal naar want ze willen er ook een, ,, ehm ja sorry, gewoon gaan zoeken in Spanje ja :mann: zijn er vast nog wel een paar
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

S@ndr@ schreef:zuurtje met een kangal of iets wat er op lijkt.. als ik zeg dat het geen ras is wordt ik glazig aan gekeken, bij Boots vnden ze dat helemaal naar want ze willen er ook een, ,, ehm ja sorry, gewoon gaan zoeken in Spanje ja :mann: zijn er vast nog wel een paar
Bij Abel komt men er (logisch) ook niet uit. :wink:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Nanna schreef:Gisteren een mevrouw die niet kon geloven dat Panni van hetzelfde ras was als die andere twee "want ze heeft toch een andere kleuheur?"
Nou mevrouw, je hebt toch ook blonde, zwarte en bruine Labradors? Glazige blik.
Grappig, hier krijg ik regelmatig de vraag of die kleine een pup van die andere 2 is :lol1:
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Haha inderdaad dat klopt wel aardig ja. Ik kan ook niet alle rassen onderscheiden en meestal hou ik mij daar ook wel buiten.
Hoewel er ergens iemand loopt die nog steeds verontwaardigd is dat ik vroeg met welk ras zijn witte herder was ingekruist, want zijn exemplaar was veel te mooi voor een echte :schrik:

Maar inderdaad, 2 honden vond men al raar, 3 is nog erger ben ik nu achter :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”