Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
7 tepels
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
7 tepels
Het viel me vandaag ineens op dat Keetje maar weinig tepels heeft een dat ze ook niet symmetrisch zitten. En de ene kant heeft ze 4 tepels en aan de andere kant 3. Waarvan de op een na onderste precies tussen tepel 2 en 3 van de andere kant inzit. Lizzie heeft 10 tepels en die zitten gewoon symmetrisch.
Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.
Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 31 okt 2018 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: 7 tepels
Volgensmij hoort het aantal tepels bij honden hetzelfde te zijn.
Ik weet niet beter dan dat.
Maar kan me vergissen.
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat precies zit.
Maar kan me vergissen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee het zegt niets over nestgrootte, maar als ze echt maar 7 tepels en melkklierpakketten heeft dan kan het met een groot nest nog wel lastig worden denk ik. En met cupmaten heeft het niets te makenMiezemuis schreef:Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.Zamunda schreef:Nee het zegt niets over nestgrootte, maar als ze echt maar 7 tepels en melkklierpakketten heeft dan kan het met een groot nest nog wel lastig worden denk ik. En met cupmaten heeft het niets te makenMiezemuis schreef:Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d..
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
zegt niks over de nestgrootte en als het een groot nest is dan regelt zich dat zelf.
mijn teefje heeft wel 8 tepels maar 1 niet werkzaam en ze heeft 8 puppen. er kunnen maar 7 drinken maar dan valt er 1 af en komt de ander erbij.
ellen
mijn teefje heeft wel 8 tepels maar 1 niet werkzaam en ze heeft 8 puppen. er kunnen maar 7 drinken maar dan valt er 1 af en komt de ander erbij.
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tuurlijk zegt dat niets over het aantal puppen wat ze zou krijgen . Daar zorgen haar rijpe eicellen voor .Gaan ze gewoon meer produceren bij meer puppen dan tepels.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij mijn weten kan het aantal tepels per hond best wel verschillen en hoeft het ook geen even aantal te zijn. En voor de nestgrootte maakt het ook niets uit
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva heeft er 9. En Fiji heeft er 10. Het verschilt wel vaker per hond dacht ik 

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie had ook een oneven aantal, 9.Miezemuis schreef: Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.
Bij schapen werkt het wel zo. Er is een directe relatie tussen melkproductie/grootte van de uier en meerlingen. Ze stoten af wat ze niet kunnen voeden.

Duitse doggen hebben soms bijna dubbel zo veel pups als tepels.
-
- Zeer actief
Ik dacht altijd dat het bij elke hond hetzelfde was.Machie schreef:Csiva heeft er 9. En Fiji heeft er 10. Het verschilt wel vaker per hond dacht ik
Weer wat geleerd dus

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat laatste had Xena ook. Ook probleemloos haar nest grootgebrachtTara schreef:Nee hoor, mijn oudste heeft er 10, symmetrisch over haar buik. De tweede heeft er 9, uiteraard asymmetrisch en de jongste heeft er 10, plus een soort onontwikkeld tepeltje naast een van de achterste.Zyntia schreef:Volgensmij hoort het aantal tepels bij honden hetzelfde te zijn.
Maar kan me vergissen.
Allemaal hebben ze probleemloos pups grootgebracht. Wel heeft de middelste ook nakomelingen gegeven met ongelijke aantallen tepeltjes.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Bij Sara dacht ik ook 7, ook niet symmetrisch. tot ik haar buik moest scheren voor de pups, toen bleek er nog 1 inieminietepeltje bovenin verstopt te zitten. Die werd zichtbaar op het moment dat ze melk ging aanmaken. Die heeft trouwens niets gedaan maar zette een klein beetje op waardoor het net een klein pukkeltje was.
Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren 

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Sandra&co schreef:Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren

- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren

Hij had een verdwaalde aan de zijkant van z'n borst.
Ja, maar echt. Ik was ervan overtuigd. Bij Sofi kwam er geen talg uit, dat was al een goede hint.dagmar88 schreef:Sandra&co schreef:Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters warenBij niko kwam er talg uit ook. En maar zitten knijpen aan dat arme beest.
- bionca
- Actief
dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.dagmar88 schreef:Charlie had ook een oneven aantal, 9.Miezemuis schreef: Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.
Bij schapen werkt het wel zo. Er is een directe relatie tussen melkproductie/grootte van de uier en meerlingen. Ze stoten af wat ze niet kunnen voeden.Dus zo'n gekke vraag is het niet.
Duitse doggen hebben soms bijna dubbel zo veel pups als tepels.

- dagmar88
- Zeer actief
Nee maar. Wat een wonder.bionca schreef: dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.
Op het moment dat je de melkproductie wilt verhogen fok je door met drielingen die wel zonder hulp zijn grootgebracht.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Mila heeft een keurig symmetrisch rijtje van 10 tepels, Taar heeft er 9 en Amy ook, waarbij een rijtje uit de pas loopt en er ook een klein onderontwikkeld tepeltje bij zit. Maar goed, die tepels zitten er toch maar voor de sier, want nestjes gaan ze hier niet krijgen. Taartje heeft wel grote tepels die een beetje hangen, dus misschien heeft zij voordat ze in het asiel kwam wel pups gehad. Of het is gewoon de zwaartekracht 

- bionca
- Actief
kun je wel doen maar het gebeurd nog wel eens dat deze toch in groei wat achter blijven en je ze dus een jaar moet overhouden voor je ze kan laten dekken (lees de meeste schapen hier in Nederland jongen voor het eerst als ze ongeveer 1 jaar oud zijn) daarbij fokken wij meer op een schaap met vlees productie en willen toch ook wel wat inhoud (grote/omvang) hebben. overigens zijn er ook schapen rassen die er om bekend staan veel lammeren (4 of soms weleens 5 per worp) te geven maar als je deze schapen bekijkt zijn het soms weleens graten pakhuizen en kunnen vaak hun lammeren niet allemaal zelf grootbrengen.dagmar88 schreef:Nee maar. Wat een wonder.bionca schreef: dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.
Op het moment dat je de melkproductie wilt verhogen fok je door met drielingen die wel zonder hulp zijn grootgebracht.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ja, ze is altijd verschrikkelijk schijnzwanger, maar bij haar uit zich dat vooral in constant overal nesten willen graven - ook in de muur en op betegelde grondTara schreef:Of gewoon regelmatig gierend schijnzwanger. Je moest eens zien hoe mijn meiden er dan bijlopen.DeDiana schreef:Mila heeft een keurig symmetrisch rijtje van 10 tepels, Taar heeft er 9 en Amy ook, waarbij een rijtje uit de pas loopt en er ook een klein onderontwikkeld tepeltje bij zit. Maar goed, die tepels zitten er toch maar voor de sier, want nestjes gaan ze hier niet krijgen. Taartje heeft wel grote tepels die een beetje hangen, dus misschien heeft zij voordat ze in het asiel kwam wel pups gehad. Of het is gewoon de zwaartekracht
Ze trekken nu gelukkig weer een beetje bij, want over twee weken hebben we een fotoshoot.