Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

7 tepels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

7 tepels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Het viel me vandaag ineens op dat Keetje maar weinig tepels heeft een dat ze ook niet symmetrisch zitten. En de ene kant heeft ze 4 tepels en aan de andere kant 3. Waarvan de op een na onderste precies tussen tepel 2 en 3 van de andere kant inzit. Lizzie heeft 10 tepels en die zitten gewoon symmetrisch.

Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 31 okt 2018 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Re: 7 tepels

Ongelezen bericht door Zyntia »

Volgensmij hoort het aantal tepels bij honden hetzelfde te zijn.
Ik weet niet beter dan dat.
Maar kan me vergissen.
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat precies zit.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Miezemuis schreef:Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.
Nee het zegt niets over nestgrootte, maar als ze echt maar 7 tepels en melkklierpakketten heeft dan kan het met een groot nest nog wel lastig worden denk ik. En met cupmaten heeft het niets te maken :F: .
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Zamunda schreef:
Miezemuis schreef:Zegt dit iets over nestgrootte?Het vermogen tot een nest groot brengen? Of is het een beetje hetzelfde dat bij ons iemand een a cup heeft en een ander en cup d.
Nee het zegt niets over nestgrootte, maar als ze echt maar 7 tepels en melkklierpakketten heeft dan kan het met een groot nest nog wel lastig worden denk ik. En met cupmaten heeft het niets te maken :F: .
Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zegt niks over de nestgrootte en als het een groot nest is dan regelt zich dat zelf.
mijn teefje heeft wel 8 tepels maar 1 niet werkzaam en ze heeft 8 puppen. er kunnen maar 7 drinken maar dan valt er 1 af en komt de ander erbij.

ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tuurlijk zegt dat niets over het aantal puppen wat ze zou krijgen . Daar zorgen haar rijpe eicellen voor .Gaan ze gewoon meer produceren bij meer puppen dan tepels.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij mijn weten kan het aantal tepels per hond best wel verschillen en hoeft het ook geen even aantal te zijn. En voor de nestgrootte maakt het ook niets uit
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva heeft er 9. En Fiji heeft er 10. Het verschilt wel vaker per hond dacht ik :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef: Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.
Charlie had ook een oneven aantal, 9.

Bij schapen werkt het wel zo. Er is een directe relatie tussen melkproductie/grootte van de uier en meerlingen. Ze stoten af wat ze niet kunnen voeden. :mrgreen: Dus zo'n gekke vraag is het niet.

Duitse doggen hebben soms bijna dubbel zo veel pups als tepels.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Machie schreef:Csiva heeft er 9. En Fiji heeft er 10. Het verschilt wel vaker per hond dacht ik :)
Ik dacht altijd dat het bij elke hond hetzelfde was.
Weer wat geleerd dus :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Zyntia schreef:Volgensmij hoort het aantal tepels bij honden hetzelfde te zijn.
Ik weet niet beter dan dat.
Maar kan me vergissen.
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat precies zit.
Nee hoor, mijn oudste heeft er 10, symmetrisch over haar buik. De tweede heeft er 9, uiteraard asymmetrisch en de jongste heeft er 10, plus een soort onontwikkeld tepeltje naast een van de achterste.
Allemaal hebben ze probleemloos pups grootgebracht. Wel heeft de middelste ook nakomelingen gegeven met ongelijke aantallen tepeltjes.
Dat laatste had Xena ook. Ook probleemloos haar nest grootgebracht
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Bij Sara dacht ik ook 7, ook niet symmetrisch. tot ik haar buik moest scheren voor de pups, toen bleek er nog 1 inieminietepeltje bovenin verstopt te zitten. Die werd zichtbaar op het moment dat ze melk ging aanmaken. Die heeft trouwens niets gedaan maar zette een klein beetje op waardoor het net een klein pukkeltje was.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren :)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Sandra&co schreef:Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren :)
:LOL: Hier hetzelfde. Zit je te pulken aan zo'n ding, oh oeps :Q: Bij Oor lopen de twee rijen net een beetje uit de pas en een onderontwikkelde zit helemaal scheef. Ik gok dat het aantal tepels niet zoveel uitmaakt voor het aantal puppies, het lijkt me vooral belangrijk dat er voldoende melk wordt aangemaakt. Niet alle pups hoeven tegelijk te drinken toch? Of zeg ik nu iets stoms :P
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:Sofi heeft 2 onderontwikkelde tepeltjes extra, ik dacht eerst dat het mee-eters waren :)
:mrgreen: Bij niko kwam er talg uit ook. En maar zitten knijpen aan dat arme beest.
Hij had een verdwaalde aan de zijkant van z'n borst.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef:
:mrgreen: Bij niko kwam er talg uit ook. En maar zitten knijpen aan dat arme beest.
Ja, maar echt. Ik was ervan overtuigd. Bij Sofi kwam er geen talg uit, dat was al een goede hint.
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

dagmar88 schreef:
Miezemuis schreef: Ik zie haar tepels nu goed omdat ze loops was een alles opgezet is. Ze heeft echt maar 7 tepels. Ziet er eigenlijk ook best gek uit.
Charlie had ook een oneven aantal, 9.

Bij schapen werkt het wel zo. Er is een directe relatie tussen melkproductie/grootte van de uier en meerlingen. Ze stoten af wat ze niet kunnen voeden. :mrgreen: Dus zo'n gekke vraag is het niet.

Duitse doggen hebben soms bijna dubbel zo veel pups als tepels.
dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

bionca schreef: dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.
Nee maar. Wat een wonder.

Op het moment dat je de melkproductie wilt verhogen fok je door met drielingen die wel zonder hulp zijn grootgebracht.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila heeft een keurig symmetrisch rijtje van 10 tepels, Taar heeft er 9 en Amy ook, waarbij een rijtje uit de pas loopt en er ook een klein onderontwikkeld tepeltje bij zit. Maar goed, die tepels zitten er toch maar voor de sier, want nestjes gaan ze hier niet krijgen. Taartje heeft wel grote tepels die een beetje hangen, dus misschien heeft zij voordat ze in het asiel kwam wel pups gehad. Of het is gewoon de zwaartekracht :F:
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

dagmar88 schreef:
bionca schreef: dat is niet waar van de schapen een schaap heeft altijd 2 spenen en zoals jij zegt kan een schaap dus maximaal 2 lammeren groot brengen, wij hebben hier zelf schapen waar we ook mee fokken en krijgen toch ieder jaar wel een aantal schapen met 3 lammetjes. Waarvan er toch wel een aantal hun eigen 3 lammeren groot brengen lukt niet bij elk schaap dit is afhankelijk van de melkproductie van hun moeder. Deze houden we altijd extra in de gaten en zonodig halen we er een weg die we dan met de fles en kunstmelk grootbrengen.
Nee maar. Wat een wonder.

Op het moment dat je de melkproductie wilt verhogen fok je door met drielingen die wel zonder hulp zijn grootgebracht.
kun je wel doen maar het gebeurd nog wel eens dat deze toch in groei wat achter blijven en je ze dus een jaar moet overhouden voor je ze kan laten dekken (lees de meeste schapen hier in Nederland jongen voor het eerst als ze ongeveer 1 jaar oud zijn) daarbij fokken wij meer op een schaap met vlees productie en willen toch ook wel wat inhoud (grote/omvang) hebben. overigens zijn er ook schapen rassen die er om bekend staan veel lammeren (4 of soms weleens 5 per worp) te geven maar als je deze schapen bekijkt zijn het soms weleens graten pakhuizen en kunnen vaak hun lammeren niet allemaal zelf grootbrengen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tara schreef:
DeDiana schreef:Mila heeft een keurig symmetrisch rijtje van 10 tepels, Taar heeft er 9 en Amy ook, waarbij een rijtje uit de pas loopt en er ook een klein onderontwikkeld tepeltje bij zit. Maar goed, die tepels zitten er toch maar voor de sier, want nestjes gaan ze hier niet krijgen. Taartje heeft wel grote tepels die een beetje hangen, dus misschien heeft zij voordat ze in het asiel kwam wel pups gehad. Of het is gewoon de zwaartekracht :F:
Of gewoon regelmatig gierend schijnzwanger. Je moest eens zien hoe mijn meiden er dan bijlopen.
Ze trekken nu gelukkig weer een beetje bij, want over twee weken hebben we een fotoshoot. :schrik:
Ja, ze is altijd verschrikkelijk schijnzwanger, maar bij haar uit zich dat vooral in constant overal nesten willen graven - ook in de muur en op betegelde grond :hmmm: - die ze vervolgens ook gaat verdedigen en verder een beetje zielig en sipjes zijn. Maar het zou zeker kunnen dat het daarmee te maken heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”