Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.
Moderator: moderatorteam
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.
Ik ben een heel rustig persoon en ik word zelden kwaad, maar kom niet aan mijn honden of kinderen, want dan word ik furieus en ben ik ook nergens bang voor. Een keer stond er een man klaar om pupje Suus (9 weken, dus piepklein) met een enorme boomtak te slaan, omdat ze in het park nietsvermoedend in zijn richting liep. Ik was er eerder dan Suus en niet meer zo beschaafd. Ik heb de man niet aangeraakt, maar wel helemaal verrot gescholden. Ik weet niet wat ik gedaan had als hij Suusje echt al had geraakt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Die had minstens een schop teruggehad en dan nog iets steviger met de punt...blondie schreef:Schoppen schijnt normaal te worden.S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je
Vanmorgen is Jol geschopt. Mijn vriend is nog furieus.
Kwamen mensen aan op een stoep, hij houdt de honden kort, maar Aki ging zitten poepen, net naast de stoep op een schuin aflopend stuk met aarde (dat terzijde). Vriend ruimt poep op, maar blijkbaar was Jol niet bij hem gebleven maar naar het puntje van de stoep gegaan, dus de lijn blokkeerde de stoep. Kan gebeuren tochOverigens kun je daar over een stukje fietspad lopen als je echt voorbij iets wilt.
Hij merkte het op toen hij Jol ineens een snauw hoorde geven, en zo zag hij nog net dat de man weer een schopbeweging maakte naar Jol. Dan wil hij zijn verontschuldigingen aanbieden omdat hij het niet had gezien, begint de man te schelden over kuthonden die je bij je moet houden en zo schopte hij Jol weer en raak![]()
Enfin, dat ging niet goed. Mijn vriend accepteerde dat niet, had de riemen al in een hand en met de andere hand heeft hij de man beetgepakt. Min of meer later spijt van, maar honden zomaar schoppen moet je gewoon niet doen.
Jol had gelukkig niets, maar heeft wel de gehele verdere wandeling eigenlijk bij mijn vriend gelopen ook al kon ze later los, toch wel onder de indruk. Aak heeft het overigens (gelukkig) ook vol verbazing aanschouwd, je moet er niet aan denken dat hij zich er ook mee had gaan bemoeien
![]()
Maar jongens waar gaat het allemaal over

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Het went wel, je wordt er vanzelf handiger inPeter27 schreef:Ik woon in een dorp met onwijs veel honden. Veel daarvan lopen eigenlijk overal los. Met Bumper was dat geen probleem. Die is niet zo meer van het spelen en is zo makkelijk dat het eigenlijk nooit vervelend is.
Guus zit nog in de opvoed fase en moet nog leren om aan de riem normaal voorbij andere honden te lopen.
Helemaal aangezien hij straks maanden moet revalideren na z'n ED operatie.
Ik probeer andere honden dus te ontwijken. Loop op rustige stukken en buiten de normale uitlaattijden om. Verder vermijden we uiteraard losloopgebied.
En alsnog word ik er stapelgek van. Net ook weer. Komt er vanuit het niets een Jack Russel kruising op ons af denderen. Dominant beestje.. grommen, vervelend doen, om ons heen stuiteren etc terwijl ik 2 labs probeer te houden. De mevrouw die erbij hoorde liep er 300 meter achter ofzo.
Ik snap dat niet. Beest weg gebruld en de andere kant op gelopen.
Maar goed.. nu besef ik me pas hoe lastig het is om met een hond agressieve hond te lopen en ogen in je achterhoofd nodig hebt.
Soms zie je elkaar te laat, reageer je te laat en dan gaat er wel eens iets mis. Dat kan gebeuren, het blijft mensen werk, we zijn geen robotten. Ik vind het erg te lezen (verder in het topic) dat een hond dan geschopt wordt. Je kunt er dan toch ook samen even over nadenken hoe je het de volgende keer beter kan doen. Ik ga een herder die mijn teckeltje opjaagt echt geen schop geven, ik zorg er de volgende keer voor dat ik haar op tijd heb aangelijnd, zodat ze niet weg kan rennen en op die manier geen opjaaggedrag uitlokt. Als ik tijdens het wandelen met iemand aan het praten ben (afgeleid) maak ik zelf ook nog wel eens fouten, dan let ik niet goed op. Als ik mijn teckel niet op tijd bij me roep en aanlijn dan wil ze nog wel eens blaffend om iemand heen gaan dansen. Dat is natuurlijk niet netjes, excuses voor het ongemak, de volgende keer houd ik haar bij voorbaat aan de lijn. Maar geef zo'n hondje dan toch alsjeblieft geen schop
Ik merk dat het blaffen van honden vaak wordt gezien als erg negatief gedrag van honden. Sinds ik een vocaal hondje heb ben ik daar wat anders tegen aan gaan kijken, natuurlijk mag het niet voor overlast zorgen, maar ik zie blaffen als een manier van communiceren en mijn honden mogen van mij best even (met de nadruk op even

- Tineke
- Zeer actief
Bah wat een idioten lopen er toch rond.blondie schreef:Schoppen schijnt normaal te worden.S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je
Kwamen mensen aan op een stoep, hij houdt de honden kort, maar Aki ging zitten poepen, net naast de stoep op een schuin aflopend stuk met aarde (dat terzijde). Vriend ruimt poep op, maar blijkbaar was Jol niet bij hem gebleven maar naar het puntje van de stoep gegaan, dus de lijn blokkeerde de stoep. Kan gebeuren tochOverigens kun je daar over een stukje fietspad lopen als je echt voorbij iets wilt.
Hij merkte het op toen hij Jol ineens een snauw hoorde geven, en zo zag hij nog net dat de man weer een schopbeweging maakte naar Jol. Dan wil hij zijn verontschuldigingen aanbieden omdat hij het niet had gezien, begint de man te schelden over kuthonden die je bij je moet houden en zo schopte hij Jol weer en raak![]()
Enfin, dat ging niet goed. Mijn vriend accepteerde dat niet, had de riemen al in een hand en met de andere hand heeft hij de man beetgepakt. Min of meer later spijt van, maar honden zomaar schoppen moet je gewoon niet doen.
Jol had gelukkig niets, maar heeft wel de gehele verdere wandeling eigenlijk bij mijn vriend gelopen ook al kon ze later los, toch wel onder de indruk. Aak heeft het overigens (gelukkig) ook vol verbazing aanschouwd, je moet er niet aan denken dat hij zich er ook mee had gaan bemoeien
![]()

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mij kwaad krijgen is vrijwel onmogelijk. Ik kan vrijwel elke situatie laten deëscaleren. Bij een aanval naar mijn honden of kinderen sta ik echter niet voor de gevolgen in ondanks dat er juridische gevolgen zullen zijn. En die zijn niet misselijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zo danblondie schreef:Schoppen schijnt normaal te worden.S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je
![]()
Ik vind dat je vriend zich nog netjes gehouden heeft, ik had mezelf niet zo in de hand gehad op dat moment
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Manuma
- Zeer actief
Wat is er dan precies lullenbakkerig van hem?Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik schop niet terug, maar ik zou hem wel even toesissen dat als hij dat nog eens waagt dat ik de riem om zijn nek heenleg en dat ik hem aantrek tot hij blauw ziet........Lunatic schreef:Zo danblondie schreef:Schoppen schijnt normaal te worden.S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je
![]()
Maar jongens waar gaat het allemaal over![]()
Ik vind dat je vriend zich nog netjes gehouden heeft, ik had mezelf niet zo in de hand gehad op dat moment
-
blondie
- Zeer actief
Eigenlijk is het niet eens zo dat je je beseft hoe lastig het is om met een agressieve hond te lopen, maar gewoon lopen met de honden of je nu wel of niet andere honden tegen komt is tegenwoordig al een dingPeter27 schreef:
En alsnog word ik er stapelgek van. Net ook weer. Komt er vanuit het niets een Jack Russel kruising op ons af denderen. Dominant beestje.. grommen, vervelend doen, om ons heen stuiteren etc terwijl ik 2 labs probeer te houden. De mevrouw die erbij hoorde liep er 300 meter achter ofzo.
Ik snap dat niet. Beest weg gebruld en de andere kant op gelopen.
Maar goed.. nu besef ik me pas hoe lastig het is om met een hond agressieve hond te lopen en ogen in je achterhoofd nodig hebt.
En als je met een hond loopt die om wat voor reden dan ook niet met andere honden kan en mag dollen op bepaalde momenten is het ook al een ding.
En dat het een ding kan worden en vervelend kan worden vind ik eigenlijk omdat in sommige gevallen de tendens dus is, dat het jouw probleem is als andere eigenaren hun honden (als je dat netjes vraagt) niet bij zich kunnen roepen indien nodig.
Maar dat ga je je dus beseffen als er momenten zijn dat het wel nodig en wenselijk is, ook al heb je een hele sociale hond.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hij had op de vlucht moeten slaan voor Kells en dr loslopende honden, zoals zn vrouw doetManuma schreef:Wat is er dan precies lullenbakkerig van hem?Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.

-
korthaar
- Zeer actief
Zie de noodzaak ook niet om een paar van die loslopende konijnenvangers te ontlopen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.
Jij bent dus een goed voorbeeld van de hondenbaas met honden waar TS gek van word.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Dat is fijn. Dank je welKells schreef:Welterusten lieverd, ik neem je niets kwalijk.Anja schreef:Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.Jij bent helemaal mooi. Je draait nu de zaken om. Jij laat je loslopende joekels naar een aangelijnd jack russeltje toegaan en dan is die man een lullebakker
Die lullebakker heeft trouwens gelijk... als je je honden niet onder controle hebt moet je ze aan de lijn houden!
Jij bent dus een goed voorbeeld van de hondenbaas met honden waar TS gek van word.
Vertel me dan nu maar eens wat ik niet goed lees/begrijp? Jij laat je honden op een hondje afgaan waarvan je weet dat hij niet sociaal is. Die van jou lopen los en het kleine hondje zit aan de riem.
Wie is dan fout? Wie is er dan de lullebakker?
- Tineke
- Zeer actief
Maar waarom zou je je honden zo'n hondje dan laten begroeten, en waarom willen honden een hondje begroeten die daar overduidelijk niet van gediend is.Kells schreef:Lezen is wel een dingetje hè? Mijn honden doen niets, behalve vriendelijk groeten. Die Hussel valt naar alles en iedereen uit en al vanaf grote afstand. O, een hond optakelen aan de riem is ook niets mee, gezien de reacties.Paisley schreef:Hij had op de vlucht moeten slaan voor Kells en dr loslopende honden, zoals zn vrouw doetManuma schreef:Wat is er dan precies lullenbakkerig van hem?Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.

-
Zyntia
- Zeer actief
Hier lopen steevast ergens in de buurt twee kleine hondjes los.
Wel samen met de eigenaar gelukkig.
Maar die hondjes luisteren vaak voor geen meter en komen al keffend op je af.
Ze doen niks, maar als je dat niet weet schrik je wel even.
Kan er wel om lachen, maar de eerste keer dat ik ze zag schrok ik wel een beetje
Kan er wel om lachen, maar de eerste keer dat ik ze zag schrok ik wel een beetje
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat soort dingen vind ik dus niet grappig, durf te wedden dat de eigenaar er geen zin in heeft die 2 K keffers aan de lijn te houden, want dan trekken ze en hangen in de lijn.... ze doen niets dus laat maar gaan...... Ik ben DuCain nog niet vergeten, die kon ik ophijsen met dat soort hondjes...... want die zou ze wel even corrigeren en dat gaat niet als je 55 kilo weegtZyntia schreef:Hier lopen steevast ergens in de buurt twee kleine hondjes los.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze doen wel iets, ze stormen af op mensen/honden die dat niet willen
Het is ongewenst gedrag voor die mensen/personen.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dus die meneer moet via het bruggetje omdat zijn aangelijnde onvriendelijke JH geen zin heeft in jouw vriendelijk groetende loslopende honden?Kells schreef:Lezen is wel een dingetje hè? Mijn honden doen niets, behalve vriendelijk groeten. Die Hussel valt naar alles en iedereen uit en al vanaf grote afstand. O, een hond optakelen aan de riem is ook niets mee, gezien de reacties.Paisley schreef:Hij had op de vlucht moeten slaan voor Kells en dr loslopende honden, zoals zn vrouw doetManuma schreef:Wat is er dan precies lullenbakkerig van hem?Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.
En dan is hij een lullenbakker?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat niet alleen, ik heb het met Gil een paar keer meegemaakt terwijl hij lijnrust moest houden vanwegen een peesblessure...... en als ze dan komen keten wordt het heel lastig om hem dan rustig te houden, en te zeggen je mag niet spelen
...
- Paisley
- Zeer actief
Dat is toch precies wat zo vervelend is als je met een agressieve hond loopt - dat mensen hun honden er op af laten lopen met een 'ze doen niets, alleen maar even groeten'Kells schreef: Lezen is wel een dingetje hè? Mijn honden doen niets, behalve vriendelijk groeten. Die Hussel valt naar alles en iedereen uit en al vanaf grote afstand. O, een hond optakelen aan de riem is ook niets mee, gezien de reacties.
Ja, zijn hond doen wel wat. Je kent die hond notabene. De moeite is toch klein om je honden gewoon even onder appel te houden tot hij gepasseerd is (als ze luisteren dan)

- Paisley
- Zeer actief
Ik hoef helemaal niet op mijn brave beesten te springen om te voorkomen dat ze naar een schreeuwerd lopen.
Als ik zeg dat ze moeten volgen, dan doen ze dat. Zo niet, dan is rustig aanlijnen ook goed genoeg.
Je kunt het handig vinden voor jezelf om een uitweg te zoeken met een schreeuwerd om honden niet tegen te komen, maar hier veroordeeld Kells hem erom dat hij het niet doet. Of ik weet eigenlijk niet of 'lullenbakker' een scheldwoord is. Misschien is het wel een compliment, geen idee.
Als ik zeg dat ze moeten volgen, dan doen ze dat. Zo niet, dan is rustig aanlijnen ook goed genoeg.
Je kunt het handig vinden voor jezelf om een uitweg te zoeken met een schreeuwerd om honden niet tegen te komen, maar hier veroordeeld Kells hem erom dat hij het niet doet. Of ik weet eigenlijk niet of 'lullenbakker' een scheldwoord is. Misschien is het wel een compliment, geen idee.

-
Zyntia
- Zeer actief
Dat snap ik ook wel.maart schreef:Ze doen wel iets, ze stormen af op mensen/honden die dat niet willen![]()
Ik doel meer op aanvallen of schade maken ofzo.
Dat doen ze niet.
Zodra ik ze hoor denk ik ook van: Heb je hun weer.
Maar inmiddels is het voor mij zo gewoon, dat ik er soms even om moet lachen.
Dan bedoel ik niet om het feit dat ze op je af komen lopen zeg maar, maar meer om het feit dat ze zulke grote ego's lijken te hebben, tot ze niet verder durven en aftaaien.
Laatst gewijzigd door Zyntia op 28 okt 2018 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
In dat geval is alles wat je voor de voeten loopt met je kudde dieren inderdaad maar een lullenbakker

-
maart
- Zeer actief
Als je zo in staat bent om je honden te verbieden naar een andere hond te gaan en je wéét dat de andere hond een krijserd is, kun je op dat moment je honden verbieden naar de andere hond te gaan.
Of je neemt zelf de andere optie en gaat even over het bruggetje.
Of je vraagt de andere partij even te wachten.
Echt, opties zat om de situatie anders aan te pakken zodat je niet gefrustreerd internet moet openen om je te kalmeren.
Of je neemt zelf de andere optie en gaat even over het bruggetje.
Of je vraagt de andere partij even te wachten.
Echt, opties zat om de situatie anders aan te pakken zodat je niet gefrustreerd internet moet openen om je te kalmeren.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Maar je weet dat de hussel het niet prettig vindt, je weet dat jou honden toch gaan begroetenKells schreef:Lezen is wel een dingetje hè? Mijn honden doen niets, behalve vriendelijk groeten. Die Hussel valt naar alles en iedereen uit en al vanaf grote afstand. O, een hond optakelen aan de riem is ook niets mee, gezien de reacties.Paisley schreef:Hij had op de vlucht moeten slaan voor Kells en dr loslopende honden, zoals zn vrouw doetManuma schreef:Wat is er dan precies lullenbakkerig van hem?Kells schreef:Ik kom trouwens ook de nodige lullenbakkers tegen. In feite gisteren nog. Mijn honden lopen altijd los, maar ik hou rekening met anderen. Ik kwam een vent met een Jack Hussel tegen die om de hoek woont. Het Husseltje is niet echt sociaal. Ik vrees dat dit aan de eigenaren ligt, gezien de actie van die kerel gisteren. Hij kwam mij tegemoet lopen met het aangelijnde hondje. Er was een mogelijkheid om uit te wijken via een bruggetje door de wijk. Zijn vrouw doet dat altijd. Ik riep mijn honden bij mij om hem de gelegenheid te geven de afslag te nemen. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Belle
- Zeer actief
Ik lees nergens dat de honden van Kells de andere hond zijn gaan begroeten. Ze schrijft dat ze de honden bij zich riep, maar dat de man ervoor koos naar haar en haar honden toe te lopen. Die man bracht zijn hond dus in een situatie die de hond blijkbaar niet prettig vindt en hangt hem vervolgens ook nog aan zijn riem op. Ik zou dat ook 'lullenbakkerig' vinden, niet omdat ik of mijn honden er last van zouden hebben, maar om hoe die man met zijn eigen hond omgaat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Tineke
- Zeer actief
Nou zoals ik het lees werd het hondje opgehesen omdat Kells haar honden gingen groeten. Ik vind het ook onhandig van die meneer en zou zelf zijn omgelopen, maar zoals ik het begrijp is het gewoon een wijk en verwachtte hij daardoor wellicht dat ze aangelijnd zouden worden, dan wel bij hem weggehoudenKells schreef:Jij begrijpt het.Belle schreef:Ik lees nergens dat de honden van Kells de andere hond zijn gaan begroeten. Ze schrijft dat ze de honden bij zich riep, maar dat de man ervoor koos naar haar en haar honden toe te lopen. Die man bracht zijn hond dus in een situatie die de hond blijkbaar niet prettig vindt en hangt hem vervolgens ook nog aan zijn riem op. Ik zou dat ook 'lullenbakkerig' vinden, niet omdat ik of mijn honden er last van zouden hebben, maar om hoe die man met zijn eigen hond omgaat.
Kells schreef:. Tot mijn stomme verbazing koos hij er voor om met die krijstok van een hond mijn roedel te doorkruisen. Mijn honden gingen even groeten en het hondje werd aan zijn riem/halsband op gehesen. Mij werd toegebeten dat ik mijn honden beter aan de lijn zou laten lopen.

-
maart
- Zeer actief
Belle schreef:Ik lees nergens dat de honden van Kells de andere hond zijn gaan begroeten.
Kells schreef: Mijn honden gingen groeten.