Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik woon in een dorp met onwijs veel honden. Veel daarvan lopen eigenlijk overal los. Met Bumper was dat geen probleem. Die is niet zo meer van het spelen en is zo makkelijk dat het eigenlijk nooit vervelend is.

Guus zit nog in de opvoed fase en moet nog leren om aan de riem normaal voorbij andere honden te lopen.
Helemaal aangezien hij straks maanden moet revalideren na z'n ED operatie.

Ik probeer andere honden dus te ontwijken. Loop op rustige stukken en buiten de normale uitlaattijden om. Verder vermijden we uiteraard losloopgebied.

En alsnog word ik er stapelgek van. Net ook weer. Komt er vanuit het niets een Jack Russel kruising op ons af denderen. Dominant beestje.. grommen, vervelend doen, om ons heen stuiteren etc terwijl ik 2 labs probeer te houden. De mevrouw die erbij hoorde liep er 300 meter achter ofzo.
Ik snap dat niet. Beest weg gebruld en de andere kant op gelopen.

Maar goed.. nu besef ik me pas hoe lastig het is om met een hond agressieve hond te lopen en ogen in je achterhoofd nodig hebt.
blablabla :)
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Ongelezen bericht door Caro »

Ja dat is erg herkenbaar. Heb in mijn wijk vooral last van loslopende onopgevoede kleine hondjes. Aan de overkant een vrouw die er 4 heeft. Die kwamen een keer met zijn allen de weg over gerend met een hoop geblaf en gegrom op Shep af. Ik stond al voor mijn voordeur. Shep probeerde door een dichte deur naar binnen te komen want dat is niet zo'n held. En die vrouw kon roepen wat ze wilde maar die etters luisterden niet. Ook ik heb ze weg gebruld. Toen is het nog een keer gebeurd en heb ik heel boos gekeken en sindsdien heeft ze ze aan riempjes. Gisteravond in het donker kwam er uit het niets een chiwawa grommend op Shep af gestoven, grote kerel erbij die "Chanel" stond te schreeuwen maar Chanel ook niet luisteren, natuurlijk niet. Heb die vent gewaarschuwd dat zijn hondje zo nog eens overreden gaat worden. Dat rent hier allemaal maar grommend over de weg. Zwaar irritant.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef: Maar goed.. nu besef ik me pas hoe lastig het is om met een hond agressieve hond te lopen en ogen in je achterhoofd nodig hebt.
:wink: Daar groei je in, op een gegeven moment gaat dat automatisch. Ik tilde m'n stafford op bij vervelende kleine hondjes :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja welkom in de echte wereld.... en succes :wink: ... roepen dat ie een besmettelijke ziekte heeft werkt eigenlijk altijd t beste ja :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:Gewoon roepen: "Haai hep heile besmettelukke schurreft!"
Moet jij eens opletten wat er gebeurt.
Of kennelhoest :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:
Tara schreef:Gewoon roepen: "Haai hep heile besmettelukke schurreft!"
Moet jij eens opletten wat er gebeurt.
Of kennelhoest :mrgreen:
Wel hysterisch er bij gillen hoor, dat werkt hier als een tierelier :engel:
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Maar je snapt die mensen toch niet!! Een vriendin van mij had een agressieve bull terriër die ze altijd aangelijnd had. Een keer komt er een klein hondje op af gerend. Mijn vriendin schreeuwt nog naar die mensen die haar sowieso al aan hadden zien komen met een aangelijnde hond. Maar het ging allemaal heel snel. Het hondje heeft het helaas niet overleefd.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik ben het met Peter eens. Net bijna twee maanden in NL geweest waar wij aan een bos zitten waar aanlijnplicht is. Het bos aan de andere kant van de weg is voor loslopers. Ik kies bewust voor de eerste omdat Pepe niet los kan vanwege jagen, weglopen en patsen met andere reuen.
Ik heb in deze periode met een weggelopen hoogloopse teef lopen hannesen, zeker 5x 'dat doet ie anders nooit' gehoord, met een wijf op een fiets met twee honden die dwars door het bos renden ruzie gemaakt, en ontelbaar vaak patsende reuen 'op bezoek' gehad.

Als ik met Samica erbij loop, dan weten mensen vaak wel hun honden bij zich te houden want die is meestal groter dan andere honden. Toen we nog drie grote hadden, was het vaak helemaal geen probleem. Als ik alleen met die kleine wandel dan hebben ze er schijt aan.
De volgende keer inderdaad maar tetteren dat hij schurreft heeft.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Waar je ook woont, dit probleem is overal.
Vooral nu met mijn oude hond let ik heel goed op voor loslopende honden, en als het moet, til ik hem op.
Het is hier trouwens verboden om buiten de aangegeven gebieden je hond los te laten, maar ja, wie luistert
daar naar.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Caro schreef:Maar je snapt die mensen toch niet!! Een vriendin van mij had een agressieve bull terriër die ze altijd aangelijnd had. Een keer komt er een klein hondje op af gerend. Mijn vriendin schreeuwt nog naar die mensen die haar sowieso al aan hadden zien komen met een aangelijnde hond. Maar het ging allemaal heel snel. Het hondje heeft het helaas niet overleefd.
:wink: Tja, daar heb je dus rekening mee te houden met je agressieve hond.
Er zijn zo vaak hondjes op charlie afgestuurd. Ga maar kijken!
En beledigd zijn wanneer er niet aan de lijn gesnuffeld mocht worden. Een beetje onaardig/niet onderdanig gedrag van dat hondje en het nekje was gebroken, maar mijn hond viel na jaren trainen niet meer uit.
"Kom maar mee Dushi, hondje mag niet spelen :roll: '".
dagmar88
Zeer actief

Wilma schreef: en ontelbaar vaak patsende reuen 'op bezoek' gehad.
:mrgreen: Dat is normaal.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Wilma schreef:Ik ben het met Peter eens. Net bijna twee maanden in NL geweest waar wij aan een bos zitten waar aanlijnplicht is. Het bos aan de andere kant van de weg is voor loslopers. Ik kies bewust voor de eerste omdat Pepe niet los kan vanwege jagen, weglopen en patsen met andere reuen.
Ik heb in deze periode met een weggelopen hoogloopse teef lopen hannesen, zeker 5x 'dat doet ie anders nooit' gehoord, met een wijf op een fiets met twee honden die dwars door het bos renden ruzie gemaakt, en ontelbaar vaak patsende reuen 'op bezoek' gehad.

Als ik met Samica erbij loop, dan weten mensen vaak wel hun honden bij zich te houden want die is meestal groter dan andere honden. Toen we nog drie grote hadden, was het vaak helemaal geen probleem. Als ik alleen met die kleine wandel dan hebben ze er schijt aan.
De volgende keer inderdaad maar tetteren dat hij schurreft heeft.
wat zal jij blij zijn weer thuis te zijn! Ik zou twee mannen niet uithouden in Nederland geloof ik, 2 weken is genoeg
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Caro schreef:Maar je snapt die mensen toch niet!! Een vriendin van mij had een agressieve bull terriër die ze altijd aangelijnd had. Een keer komt er een klein hondje op af gerend. Mijn vriendin schreeuwt nog naar die mensen die haar sowieso al aan hadden zien komen met een aangelijnde hond. Maar het ging allemaal heel snel. Het hondje heeft het helaas niet overleefd.
Dat vind ik toch wel zo ontzettend klootzakkerig. Als je weet dat je hond agressief is dan neem je andere honden in bescherming en zorg je voor een muilkorf als je blijkbaar niet genoeg hebt aan een lijn om je hond onder controle te hebben. En dan ook nog roepen dat ze er niks aan konden doen zeker en in de slachtoffer rol kruipen.
dagmar88
Zeer actief

Frootje schreef:Altijd aanlijnen is een goed begin, maar als ik een hond had die andere hondjes echt dood wilde, zou ik liever nog wat extra voorzorgsmaatregelen nemen. Het zou niet nodig zijn als mensen hun honden bij zich hielden, maar dat kun je gewoon niet verwachten, want dat doen mensen niet.
:wink: Ligt aan de controle die je hebt. In dit geval dus (veel) te weinig. Die van mij was aangelijnd, tenzij 's nachts op het strand met een laserlampje. Dat werkte net zo goed als een lijn.
Op onoverzichtelijke plaatsen een muilkorf.
Even optillen tot de baas het kleine hondje weg kan halen kost weinig moeite. Moet je wel een beetje na kunnen denken :roll:
Er waren hier in die tijd meerdere hond agressieve staffords die zo gehoorzaam waren dat ze los door de wijk konden.
Daar was ik best jaloers op :mrgreen:
Dat ze door niet luisterende honden niet meer los kon omdat ze in het bos belaagd werd, vond ik wel heel jammer. Maar je hebt het er maar mee te doen.
Sociale honden die zagen dat ze geen prijs stelde op contact negeerde ze los gewoon.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je zorgt idd dat je de controle heb, met DuCain heb ik eigenlijk alleen de lijn nodig gehad, wel een paar keer dat t zweet me uitbrak hoor voornamelijk de labradors die sociaal genoemd worden die echt een plaat voor hun kop hadden en toch kwamen ondanks alle signalen dat hij t niet op prijs stelde.... en ja ik kon hem aan zijn lijn met de voorkant van de vloer hijsen. en dat heb ik ook een paar keer moeten doen... omdat anderen hun hond toch niet bij zich konden houden...Ik blijf erbij dat t van weerskanten moet komen... maar een killer moet je daarvan weer houden op welke manier dan ook ...... maar goed het gaat hier over onopgevoede loslopende honden...... daarom blijft Zuurtje aan de lijn, die trekt zich helemaal nergens iets van aan :engel: MUTS maar voor ons wel een heule lieve
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Peter27 schreef:Ik woon in een dorp met onwijs veel honden. Veel daarvan lopen eigenlijk overal los. Met Bumper was dat geen probleem. Die is niet zo meer van het spelen en is zo makkelijk dat het eigenlijk nooit vervelend is.

Guus zit nog in de opvoed fase en moet nog leren om aan de riem normaal voorbij andere honden te lopen.

Ik probeer andere honden dus te ontwijken. Loop op rustige stukken en buiten de normale uitlaattijden om. Verder vermijden we uiteraard losloopgebied.

En alsnog word ik er stapelgek van. Net ook weer. Komt er vanuit het niets een Jack Russel kruising op ons af denderen. Dominant beestje.. grommen, vervelend doen, om ons heen stuiteren etc terwijl ik 2 labs probeer te houden. De mevrouw die erbij hoorde liep er 300 meter achter ofzo.

Maar goed.. nu besef ik me pas hoe lastig het is om met een hond agressieve hond te lopen en ogen in je achterhoofd nodig hebt.
Het is idd super irritant, maar helaas gebeurt het overal :ugh:

Ik zou als ik jou was, voorlopig alleen met Guus gaan lopen en gaan werken aan negeren van honden door aandacht voor jou op te eisen en of je dat nou doet met wat lekkers of met een bal die hij daarna mag dragen maakt niet uit. Maar straks na de operatie is het echt belangrijk dat hij geen gekke en onverwachte bewegingen maakt met die poot, dan is het dus fijn als je eigen hond gewoon netjes meeloopt zodat jij die andere hond weg kan brullen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik blijf erbij dat t van weerskanten moet komen...
Het is leuk als dat eens gebeurt, maar verre van standaard.
Mensen zijn vooral van het klieren en claimen en lekker doen waar ze zelf zin in hebben.

Gisteren liep ik precies hetzelfde rondje als altijd, achter een meneer met een (blijkbaar) agressieve mechel teef aan.
Los waar dat niet mag en tot zijn frustratie had ze geen zin om te luisteren.
Mijn vriendelijke reu vond haar prachtig en na even snuffelen bleek ze hem ook wel te mogen. Schreeuwen die frusto.
Ik had blijkbaar hard weg moeten rennen van zijn gevaarlijke hond :engel:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nee, hier geen last van gelukkig. In de bebouwde kom loopt bijna alles vast, en wat los loopt is niet vervelend.
De meeste tijd loop ik trouwens in losloopgebied. Ik hou niet van aangelijnde wandelingen, vooral niet met Lily.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hier is het wel of niet ongewenst op mijn hond afdenderen niet gelinkt aan loslopen. Minstens net zo vaak zijn de honden gewoon aangelijnd en laat men de flexi express zwieren of lopen ze extra onze kant op zodat onze allebei kort aangelijnde honden kunnen snuffelen. Dat vind ik eigenlijk veel irritanter dan een losse hond die bij ons komt buurten, want die laatste kan ik tenminste fatsoenlijk blokken en wegsturen.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Lunatic schreef:
Peter27 schreef:Ik woon in een dorp met onwijs veel honden. Veel daarvan lopen eigenlijk overal los. Met Bumper was dat geen probleem. Die is niet zo meer van het spelen en is zo makkelijk dat het eigenlijk nooit vervelend is.

Het is idd super irritant, maar helaas gebeurt het overal :ugh:

Ik zou als ik jou was, voorlopig alleen met Guus gaan lopen en gaan werken aan negeren van honden door aandacht voor jou op te eisen en of je dat nou doet met wat lekkers of met een bal die hij daarna mag dragen maakt niet uit. Maar straks na de operatie is het echt belangrijk dat hij geen gekke en onverwachte bewegingen maakt met die poot, dan is het dus fijn als je eigen hond gewoon netjes meeloopt zodat jij die andere hond weg kan brullen.
Ja dat proberen we ook. Met aangelijnde honden gaat het steeds beter. Maar als een hond los komt buurten is het nog te moeilijk. Wat ik ook niet gek vind.
blablabla :)
dagmar88
Zeer actief

Frootje schreef: Ja maar zij toch niet... Duh. :LOL: Ik vind het altijd fascinerend hoe het mensen allemaal maar niet uit lijkt te maken wat de andere hond en eigenaar ervan vinden, zolang hun hond het maar leuk vindt. :F:
Of wint.
Hier loopt een duitse herder los door de wijk, met een klein keffertje er bij.
Als die baas mij zag met grote hond begon hij al te schreeuwen en die hond te trappen om hem bij zich te houden.
Het is erg, maar ik durf er niet eens wat van te zeggen, wat als hij die hond niet bij de mijne wegtrapt?
Nu bleek gisteren dat hij dat inderdaad niet doet bij honden die zijn hond wel kan hebben.
:80: Beestje zat maanden later nog onder de littekens.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kan het zijn dat de mensen in het dorp jou en Bumper kennen en weten dat je het niet vervelend vindt om hun hond los tegen te komen? En dat die mensen nog niet weten dat je dit met Guus erbij niet prettig vindt?

Bij mij is het niet herkenbaar. De meeste mensen lijnen hier hun hond aan als ze je (nog) niet kennen, of het gaat om een hond die uit zichzelf al helemaal geen contact zoekt. Dat doe ik ook, maar bij de mensen die ik ken en waarvan we weten dat de interactie tussen de honden helemaal niet vervelend is, ga ik niet aanlijnen en dat doen de andere mensen dan ook niet. Dat is bij bekenden een soort onuitgesproken afspraak geworden, dat t gewoon oke is.
Dat mensen soms hun hond aan de lijn op je af laten lopen om contact te zoeken, is wel herkenbaar. Maar het gaat meestal om oudere mensen met lieve swiffertjes die de wijk niet uit komen. Ik laat dat gewoon gebeuren, al vind ik het soms ook wat onnozel. Het is niet verkeerd bedoeld en andere mensen hun gewoonten hoeven de mijne niet te zijn.
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Er is vast verschil tussen een dorp en dat dorp met een kleine 300 inwoners waar ik deel van uitmaak. Wel heeft bijna iedereen hier een hond (en dan eigenlijk ook allemaal een reu). Binnen de bebouwde kom die bestaat uit 5 straten loopt eigenlijk alles aangelijnd maar daarbuiten loopt alles grotendeels los.
Vorig jaar liepen we daar met pup Styx wetende dat het mormel ruim 80 kilo zou gaan wegen waarop we tekst en uitleg gaven over waarom we hem aan de riem geen contact wilden laten maken met andere honden of hem zichzelf stuk wilden laten lopen met andere honden. Natuurlijk denken sommige mensen 'ach mens wat doe je moeilijk, ze hebben het toch leuk'. Aan mij de eer om te werken aan de opvoeding van mijn hond en hoe ik met hem de wereld door wil stappen en dat is bij voorkeur niet wapperend aan de andere kant van de lijn :cool2:
Ik denk dat je met een stuk communicatie met de mensen om je heen best een eind kan komen en je daarnaast vooral moet focussen op je band en opvoeding van Guus.
Klinkt makkelijk hoor, ik lag onlangs ook op de straatstenen toen iemand zijn minder vriendelijke hond uit een auto liet springen die Styx in zijn vellen hing waarop die 'held van mij de benen nam met mij aan de andere kant van de riem :hmmm: Die vrouw schrok een beetje en zei dat ze dacht dat ze zouden gaan spelen. Ik ga gewoon vrolijk verder met het opvoeden van mijn hond omdat ik daar controle over heb ( :mrgreen: ) en niet direct over het gedrag van andere mensen en hun honden, maar het zal je verbazen hoeveel rekening de meerderheid van de hondeneigenaren met je houdt als je even de moeite neemt om e.e.a. uit te leggen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hopelijk de allereerste keer dat de hond van je vriendin uitviel naar een andere hond, En heeft ze er vanaf toen uit zichzelf een muilkorf omgehangen.
Anders moet je vriendin zich de ogen uit haar kop schamen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Welkom in de echte wereld.
Het enige wat je eraan kunt doen is het incalculeren, het gaat toch nooit niet gebeuren dat je af en toe wordt belaagd. Gewoon gebruiken als trainingsmomentje. Uitstappen, lekkers voor Guus, laten zitten, andere hond afblokken of wegsturen. Als dat niet lukt Guus onder je oksel vouwen, rondjes draaien tot de belager wordt opgehaald. Vriendelijk lachen en weer door.
Het voordeel van deze strategie? Je raakt niet meer gefrustreerd en blijft relaxed, je honden vanzelf ook. In ieder geval relaxter dan als jij gefrustreerd raakt.
Het heeft mij iig enorm veel rust gegeven om op die manier de wandeling te beginnen.
Gr. Aniek

Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.
Ben er klaar mee dat alles mijn probleem of zorg is.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

chaos schreef:Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.

:80:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

chaos schreef:Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Is een muilkorf dat geen goede optie?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Hoezo?
Ik heb ze keurig aan de lijn, ze luisteren prima maar als ik een loslopende hond tegen kom die wat probeert met mijn honden en er ontstaat een opstootje met 1 van mijn honden denk je dat de andere 2 met de armen over elkaar het aan gaan zien?
Loop je gewoon voorbij en heb je je hond los en onder appèl is er niets aan de hand. Poezen idem, ze zoeken het niet op Maar als een kat hen opzoekt met hoge rug en dikke staart...dan zullen ze wel wat doen. Maar dan moet ik mijn honden muilkorven? Voor een ander zijn los op straat lopende kat? Ik dacht het niet.
Ieder zijn eigen, ik neem mijn verantwoordelijkheid ten aanzien van mijn honden en het zou fijn zijn als een ander het ook gewoon doet. Je hond los laten lopen zou eigenlijk ook moeten betekenen dat je ze onder appèl hebt en dat je ze bij roept als je een aangelijnde hond ziet.

Misschien heb ik vorige antwoord niet goed genoeg omschreven, het zijn geen moordmachines en ik heb geen " kotsmentaliteit" maar ik weiger op te draaien voor de nonchalance van een ander.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

chaos schreef:Hoezo?
Ik heb ze keurig aan de lijn, ze luisteren prima maar als ik een loslopende hond tegen kom die wat probeert met mijn honden en er ontstaat een opstootje met 1 van mijn honden denk je dat de andere 2 met de armen over elkaar het aan gaan zien?
Loop je gewoon voorbij en heb je je hond los en onder appèl is er niets aan de hand. Poezen idem, ze zoeken het niet op Maar als een kat hen opzoekt met hoge rug en dikke staart...dan zullen ze wel wat doen. Maar dan moet ik mijn honden muilkorven? Voor een ander zijn los op straat lopende kat? Ik dacht het niet.
Ieder zijn eigen, ik neem mijn verantwoordelijkheid ten aanzien van mijn honden en het zou fijn zijn als een ander het ook gewoon doet. Je hond los laten lopen zou eigenlijk ook moeten betekenen dat je ze onder appèl hebt en dat je ze bij roept als je een aangelijnde hond ziet.

Misschien heb ik vorige antwoord niet goed genoeg omschreven, het zijn geen moordmachines en ik heb geen " kotsmentaliteit" maar ik weiger op te draaien voor de nonchalance van een ander.
Maar dat ga je wel doen, want je blijft gewoon aansprakelijk voor de schade die door jouw dieren is toegebracht. Voor het Burgerlijk Wetboek en voor het Strafrecht. Dus een mooi verhaal, het snijdt alleen weinig hout.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”